Veel nieuwe inzichten in slechts 1 weekend ;)

Eerlijk en open weekend waar een veilige setting wordt gecreëerd.

Interessant, indrukwekkend en inspirerend

Om je werk te kunnen doen volg je een opleiding, om beter te kunnen voetballen ga je elke week trainen. Op het vlak van relatie moeten we alles zomaar in één keer kunnen, terwijl het zo belangrijk is om goed met elkaar om te (leren) gaan. We verschillen heel erg en merkten dat we soms de verbinding met elkaar verliezen. We hebben daarom besloten om aan onze relatie te werken en ons op te geven voor het relatieweekend. In eerste instantie wel spannend. Ook omdat er meer stellen zijn, maar met de geduldige opzet van Hans en Rita is het ons gelukt om die schroom snel van ons af te zetten en is het een meerwaarde om het met meerdere stellen tegelijk te doen. Het weekend is interessant, indrukwekkend en inspirerend. Het heeft ons veel nieuwe inzichten gegeven en we zien daardoor nieuw perspectief. Al is het nu de kunst om het geleerde in de praktijk te brengen.

Veel nieuwe inzichten gekregen waarom een relatie kan haperen en hoe deze weer vlot te trekken

In het relatie weekend wordt op een heldere manier uiteengezet wat de grondslagen zijn van een goede relatie. Waarom relaties verdorren en hoe stellen een relatie weer structureel kunnen laten opbloeien. Hierbij worden veelvuldig van eigen ervaringen gebruikt wat het geheel herkenbaar en toegankelijk maakt.

Intensief maar zo waardevol!

Voordat we naar het relatieweekend gingen wisten we niet zo goed wat ons te wachten stond. We hadden beiden sterk het gevoel dat het goed zou worden, maar zo goed hadden we niet verwacht. Twee dagen in een rustige intieme setting hebben we onze relatie onder de loep genomen. Door de demonstraties en oefeningen het geleerde gelijk in de praktijk kunnen brengen. Zo fijn om dan de trainers (Hans en Rita) in de buurt te hebben om zo nodig begeleiding te geven. We hebben inzicht gekregen in hoe we in verbinding blijven, als deze even weg lijkt te zijn. We zijn heel dankbaar voor alles wat we geleerd hebben tijdens dit weekend.

Een openbaring die ik niet voor mogelijk hield.

Ik heb gezien en gevoeld wat het betekent om je open te stellen voor je partner. Ik heb gezien en gevoeld wat kwetsbaar opstellen is. Ik heb gezien en gevoeld wat empathie is. Warm, intensief, indrukwekkend, verhelderend, hoopgevend, verrijkend, …. Jammer dat het maar twee dagen duurt.

Zeer waardevol, een verrijking voor je relatie!

Wat kijken wij goed op het relatieweekend terug! Hoewel het voor ons meer een verdieping was, heeft het onze onderlinge verbinding versterkt! We zijn dankbaar voor de praktische inhoud van de cursus. Dit helpt ons om tot een diepergaand gesprek met elkaar te kunnen komen en lastige onderwerpen te kunnen bespreken. Hans en Rita bedankt!

Emotioneel en bijzonder.

Een mooie groep mensen, die ondanks dat niemand elkaar kende in staat waren om heel persoonlijke ervaringen te delen middels een demonstratie. Absoluut geen verplichting, wel heel waardevol.

Pittig en een eerste aanzet naar hou vast

Door gast heer en vrouw gecreëerde prettige omgeving (voor /tijdens / na de sessies) maakt het mogelijk om mij zelf een beetje bloot te geven. Nee natuurlijk geef ik mij zelf niet in 1x bloot, maar dat hoeft ook niet. De bezoeken (sessies 30 minuten max) zijn zeer intensief als je het wilt, maar onder begeleiding is het prima te doen. En de begeleiding is ook zeer goed. De opgedane kennis en methode hebben wij omgebogen naar een methode die werkbaar is voor ons. We zullen nog veel moeten oefenen. dank voor nu.

Zo ben ik nu eenmaal is een blinde vlek!

Dit relatieweekend onder woorden brengen? Het is spannend, uitnodigend, diepgaand, confronterend, mededogend en opbouwend. Het leert over de interactie in je relatie, het leert om de kwetsbare communicatie te benoemen en het geeft inzicht in wat de invloed is van het verleden op het (reageren van) nu. Veelal is een reactie dat je 'nu eenmaal zo bent' een smoes om niet te hoeven verdiepen. Daarom veel oefenmomenten afgewisseld met goed verzorgde pauzes. Het moeilijkste komt echter nog; de toepassing, herkenning en integratie in je relatie.

Geweldige investering in je huwelijk en heel leerzaam en meteen uitvoerbaar in de sessies

We vonden het weekend een mooie en rijke aanvulling voor ons huwelijk. De manier waarop er kennis en ervaring wordt gedeeld door Hans en Ria gaat heerlijk ontspannend en met humor. Wij konden een hoop handvaten toepassen en herkende verschillende invloeden vanuit je opvoeding en jeugd. Zeker een aanrader!!!

Overweldigend maar met respect

Wij dachten dat zo’n groepsgebeuren niets voor ons was. Maar juist de herkenning bij zowel de voorbeelden van Hans en Rita als die van de rest van de groep maakten het weekend laagdrempelig. De manier waarop je met je partner contact maakt tijdens de twee intensieve dagen is overweldigend en inzichtgevend. Telkens als je denkt dat je elkaar kent, dan kun je nog een laagje dieper. Knap hoe Hans en Rita je op een respectvolle manier laten zien waarom je in bepaalde patronen en conflicten terecht komt. Het was wel even bijkomen omdat sommige oefeningen aardig confronterend waren.

Geweldi!

We hebben genoten van de tijd samen. Echte verbinding gevoeld en Hans en Rita zijn ook echt geweldige begeleiders. Deze mooie ervaring gun ik echt elk koppel. Rita en Hans hartelijk bedankt voor deze mooie ervaring!

Aanrader!

We hebben veel handvatten aangereikt gekregen hoe we onze relatie (en conflicten) naar een diepere laag kunnen krijgen. De sfeer was prettig. Doen!

Waardevol

Het weekend is waardevol geweest voor mij, omdat ik er achter kwam dat ik snel blokkeer als het om kwetsbaarheid gaat. Het bezoek was in eerste instantie confronterend, maar met hulp van Hans wist ik het te doorbreken. Hierna voelde ik een ontspanning in mn kaken die ik al lang niet meer had gevoeld. Er is meer verbinding tussen mij en mn man en de groep voelde veilig. Heel erg bedankt!

Het beste wat je elkaar als stel kunt geven

Veilige omgeving, mooie mensen, heerlijk goed verzorgd, zeer professionele coaching, bijzonder leerzaam, ontroerend en mooi.

Absoluut de investering waard

Leerzaam, verbindend en een heel bijzondere ervaring die mijn partner en ik dichter bij elkaar hebben gebracht. We refereren nog steeds (na 2 jaar) naar onderwerpen die we hebben geleerd tijdens dit weekend.

Intens weekend met als resultaat meer begrip voor elkaar en meer begrip van jezelf

Als je huwelijk onderhevig is aan veel ruzie of ruzie om onderwerpen dat elke keer terug komt en onbegrip over elkaar en van jezelf dan is dit weekend voor jullie. Hans en Rita zijn professionals EN willen elk stel optimaal helpen.

Uitstekende sessies in een veilige en goed verzorgde omgeving

Duidelijke uitleg. Soms spannende sessies. Open en eerlijke communicatie. Vriendelijk en begripvol op een diep niveau. Mooie combinatie van methodieken.

Diepgaand en verrassend

Hans is een ervaren therapeut en een ervaringsdeskundige die verbinding met de cursisten legt. Zijn vrouw Rita en hij samen vormen een levend bewijs van een gelukkig huwelijk na stormen. Hans heeft veel mensenkennis en komt snel to the point. Dankbaar voor deze mensen!

verrassend

Ingelezen waren we goed, maar verrassing was er zeker. Verrassing over de openhartigheid van de deelnemers, verrassing over het, in die ander, jezelf herkennen. Die herkenning onthulde dingen uit het eigen verleden en heden die ik me niet bewust was. Dat geldt overigens ook voor mijn partner. Het biedt ons aanknopingspunten om verder te werken aan onze relatie. Het voelde goed om deel te maken van een groep mensen die bereid waren het eigen masker af te zetten en zichzelf te zijn en die ook zichzelf móchten zijn. Ik vind het weekend een aanrader voor diegenen die willen werken aan hun relatie en die bereid zijn zich open, kwetsbaar en ontvankelijk op te stellen. Helaas blijft het maar bij één weekend, ik zou het op zich fijn gevonden hebben over een paar maanden weer eens samen te komen met dezelfde groep en van elkaar te vernemen wat er geleerd en gebeurd is in tijd na het weekend.

Verbinding

Wij gingen het weekend in met dat dit ons laatste "kunstje" zou worden. We waren al een tijdje uit elkaar geweest en wisten niet anders meer dan te gaan scheiden. Dit was het laatste wat we wilde doen, na een slecht huwelijk van al 12 jaar en vele jaren relatietherapie(20 jaar getrouwd) Maar wat zijn we er anders vandaan gekomen! We hebben weer sinds lange tijd verbinding met elkaar gevoeld. Daar gaat het ook over dit weekend: verbinding. En ook door te horen, zien en ervaren hoe de Chimpansee en de Schildpad elkaar benaderen, heeft ons veel inzicht gegeven. Thuisgekomen hebben we het laten bezinken, maar een dag later zijn we met elkaar om de tafel gaan zitten en een vaste dag in de maand vastgelegd dat we samen iets leuks gaan doen en 1x per week vastgelegd, dat we met elkaar in gesprek gaan d.m.v. de tools die we hebben gekregen. Want wat ons heel duidelijk is geworden is dat je er samen heel hard aan moet werken. Maar daar krijg je ook zin in. Het voorbeeld staat voor je en dat zijn Hans en Rita, die zelf ook van heel ver komen en je ziet hoe ze nu één zijn geworden, maar toch apart. Heel mooi om te zien! Daarbij de cursus die gegeven wordt door Hans, met zijn aanstekelijke lach en humor, maar ook de feeling die hij heeft, groot empathisch vermogen. Daarbij ondersteund door Rita. Geweldig! Wij zijn dankbaar dat we dit hebben mogen doen. Ik zou jou willen zeggen als je nog ergens van elkaar houdt, geef het je huwelijk dan nog deze kans!

Als je (heel erg!) twijfelt aan je relatie, dan raden wij je zeker aan deze cursus te doen

Hans en Rita 't Hart belichamen dat wat ze uitdragen. Dit is enorm inspirerend voor ons als echtpaar met twee jonge kinderen, waarin we in het dagelijks leven soms met ons handen in het haar zaten. Hans wist gelijk de angel beet te pakken en daardoor beseften we dat de bagage die je vanuit de (vroege) jeugd meeneemt zoveel invloed heeft op automatische patronen binnen de relatie. We hebben geleerd om naar onszelf te kijken met steun van je partner. Verantwoordelijkheid te nemen voor het opruimen van je eigen rommel, binnen de veilige ruimte van de relatie. Zo waardevol.

Gezegend

Het is een paar jaar geleden dat we bij Hans relatie terapie hebben gehad. Was een heftige en bijzondere tijd. Die ons leven zo heeft veranderd. We zijn hersteld in onze identiteit en genieten vol op van elkaar. En zijn geestelijk één geworden waar ik zo dankbaar voor ben. Ik /we raden het iedereen aan; als het niet goed gaat ,ga in therapie! Hans we zijn je nog steeds heel dankbaar voor wat je in ons leven hebt gegeven. Lieve groet van Wim&Ruth

Verrassend

Een goed weekend waarin je er veel informatie krijgt over de verschillende processen waarvan je niet bewust bent. Veel nieuwe inzichten gekregen zodat de de relatie in een ander daglicht komt te staan en er perspectief is. Het weekend is een goed start van een volgend hoofd in je relatie en voldoende methodieken om te blijven investeren in je huwelijk.

Dit is goud waard

Wat een fantastische ervaring om dit weekend bij te mogen wonen. Wat een winst op individueel en relationeel vlak. Een prachtig echtpaar die weet waar ze het over hebben en de vinger op de zere plek weten te leggen. Echt, fan-tas-tisch! Wij zijn fan en blijven bij Hans samen sessies volgen, omdat we nóg meer willen dan alleen dit weekend. Dat zegt denk ik genoeg.. :). Bedankt Hans en Rita!