Leerzaam, zeer bruikbaar en intensief⁹

Wij hebben de tweedaagse als heel positief ervaren! Een heel goed programma met afwisselende onderdelen! Duidelijke uitleg van de gebruikte theorieën. Prettige mensen om mee samen te werken. Over het algemeen ruim aanwezige catering en voldoende tijd voor pauzes. Service van het hotel matig.

Heel dankbaar voor dit weekend

Wij hebben veel geleerd, veel inzicht gekregen, elkaar beter leren begrijpen en mooie tools om samen mee verder te kunnen. Het weekend zat erg goed in elkaar met theorie en oefeningen. We zijn Hans en Rita heel dankbaar. En raden het andere stellen van harte aan.

Verbindende dagen waarin ik veel geleerd en ervaren heb.

Boeiende inzichten over hoe het verleden doorwerkt in je relatie. Daar handvatten bij gekregen om kwetsbaar te kunnen zijn bij elkaar. Zeer de moeite waard.

Bijzonder en indrukwekkend

Het relatieweekend heeft ons als paar een nieuwe start gegeven. Met eenvoudige middelen bliksemsnel enorm impact. Hans en Rita zijn warm, kundig en vaardig. Veilige omgeving waarin je veel leert over jezelf, over elkaar, over het menselijk brein en gedrag in het algemeen. Bovenal alles een warm bad met als eindresultaat een enorme herontdekking van elkaar en van de kracht in onze relatie.

Intensief/verrijkend/waardevol

Het relatieweekend heeft ons goede inzichten en handvaten gegeven om aan onze relatie te werken. Het waren intensieve dagen, maar wat hebben we mooie, ontroerende en emotionele momenten en gesprekken gehad. Zoveel herkenning van problemen bij andere koppels, die in een veilige sfeer aan de orde kwamen en daardoor nieuwe inzichten gaven in onze eigen relatie. Hans en Rita zorgden voor een open sfeer en door de begeleiding bij 'het bezoek' kwamen diepere lagen naar boven. Zelf ervaren we dat we, mede door de oefeningen, weer verbinding met elkaar hebben en gevoelens naar elkaar kunnen uiten. Dankbaar voor deze onvergetelijke en moedgevende ervaring !! We gaan er mee aan de slag..

Effectief en leerzaam

In een veilige setting, inzicht krijgen en leren om vaste patronen te doorbreken. Wij vonden het een geweldige en liefdevolle ervaring. Ook thuis lukt het om het inzicht en het geleerde toe te passen. De openheid van Hans en Rita is ontwapenen en de aanpak no-nonsens. We raden het iedereen aan.

Ongelooflijke, onvergetelijke en verbindende dagen!

Wauw wat waren dit fantastische dagen! De veilige sfeer zorgde voor saamhorigheid en verbinding in de groep. De professionele begeleiding van Hans en Rita, waren heel fijn en verhelderend! We hebben elkaar opnieuw leren kennen in onze diepere emoties, en begrijpen nu dat bepaalde reacties geleid kunnen worden door ervaringen uit het verleden. Dit weekend is ook zeker aan te raden als apk voor je relatie! Kortom: was geweldig, echt een aanrader! Hartelijk dank hiervoor!

Boven verwachting

In een veilige omgeving ons verhaal kunnen doen en handvaten krijgen om hiermee verder te gaan. Dank daarvoor!

Uitdagend en inzicht gevend

Dit was het begin van een reis naar ons hart en de onderstroom in onze interactie! Hans en Rita weten op een veilige en duidelijke manier je mee te nemen naar de plek waar je in staat bent om te durven voelen en dat aan je partner kenbaar te maken. En daarnaast je partner in je eigen gevoelswereld te verwelkomen. Wij zeiden tegen elkaar: Het is alsof we elkaar opnieuw leren kennen. Wij beseffen dat desondanks het hard werken zal zijn om het bezoek als een levenswandel te gaan hanteren, we hoop hebben gekregen voor het hier en nu en voor de toekomst samen. Wat ook fijn was aan het relatieweekend is dat je naast de theorie, genoeg momenten en kansen krijgt om het geleerde in praktijk te brengen. Hans en Rita laten het zelf ook zien. Ook hebben we het als zeer prettig ervaren dat de setting klein gehouden is. Hierbij een paar steekwoorden: - Verbindend - Uitdagend - Connectie met jezelf en met je partner - Humor - Hoop - Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen deel in de relatie - Zorg nemen voor je innerlijke kind - Compassie, ontferming, zorg voor jezelf en voor je partner - Luisteren naar elkaar Dit alles maakt dat je werkelijk direct meer liefde voor elkaar voelt. Voor herhaling vatbaar!

Intensief en fijn weekend samen

Onze ervaring met het relatieweekend is heel positief. Het is nog kort geleden dus we merken ook dat e.e.a. nog moet bezinken. Maar we merken nu al dat alleen al elkaar aankijken anders is dan vorige week ;) Dit relatieweekend sprak erg aan vanwege het uitgangspunt meer leven en communiceren vanuit gevoel/hart en niet alleen vanuit denken/woorden/hoofd. Dit is voor ons denk ik echt de sleutel voor de verbinding die we zoeken. Fijn dat we dit in een erg prettige en veilige sfeer mochten leren, mede dankzij de openheid en luchtigheid van Hans en Rita, waarvoor dank!

Een mooi, verdiepend en verrijkend relatieweekend

Twee dagen ondergedompeld in je relatie en handvatten krijgen om er samen (weer) iets moois van te maken. Dat is wat we in het relatieweekend mochten ervaren. Vol nieuwe ideeen en inzichten zien we de komende periode tegemoet. Gesterkt in de ervaringen die we met andere stellen mochten delen en de begeleiding door Hans en Rita. We hebben een diepere verbinding als stel mogen ervaren die zeer waardevol is en waar we enorm dankbaar voor zijn.

Hele bijzondere ervaring, van harte aanbevolen!

Het relatieweekend is een echte aanrader, ook als je niet in een relatiecrisis zit. Het heeft ook ons veel nieuwe inzichten gegeven, maar ook tools waarmee we verder kunnen. Hans en Rita wisten vanaf het eerste moment een veilige sfeer te creëren waardoor de sfeer onderling heel goed en open was. We hebben veel geleerd van de sessies van andere deelnemers en het raakte ons ook erg. Bemoedigend vonden we het dat iedereen issues heeft en zo mooi om te zien als er (weer) een diepe verbinding ontstaat tussen 2 geliefden. Ook het zelf doen van de oefeningen, waaronder het bezoek, heeft ons erg geholpen. Er is een diepere laag geraakt waardoor onze relatie zich heeft vernieuwd. Een paar weken na dato passen we nog steeds het geleerde toe waardoor we steeds gemakkelijk hartscontact hebben. We zijn hier erg dankbaar voor.

"Is er nog meer?"

Het relatie weekend heeft ons heel veel nieuwe inzichten gegeven, juist ook door het mee kunnen kijken tijdens sessies van andere deelnemers. Ook het zelf doen van de oefeningen heeft ons erg goed geholpen. Het herkennen van de chimpansee en de schildpad waren eye-openers die ook eenvoudig te onthouden zijn.

Enorm verdiepend

Het relatieweekend was een hele bijzondere ervaring, je leert niet alleen vanuit papier naar je relatie kijken, maar ook vanuit gevoel. Heel diep hebben wij onze connectie ervaren. We hebben geleerd elkaar in verschillen te begrijpen, dat communicatie enorm belangrijk is en HOE je dat moet doen. Het is echt aanrader dit weekend te doorlopen met je partner. Het is helemaal geen must om issues samen te hebben, juist niet! Als je relatie op nummer 1 staat, is dit een fantastische investering. Hans en Rita waren zelf ook erg open, en dat hielp ons als koppels om onze struggels te delen.

Zo waardevol

Het was zo mooi.... Beide werden regelmatig geraakt. We zijn dieper gegaan dan wij samen normaal gesproken kunnen. We hebben daardoor een onderlaag geraakt en dit lijkt erg waardevol. Alles wat is voorgedaan en verteld is nuttig geweest. We zaten op het puntje van onze stoel. Nu thuis doorpakken! Er is werk aan de winkel en we weten nu de richting.

Blij verrast

Ik was zelf nogal twijfelachtig of het relatieweekend wel zou helpen bij de problemen die wij ervaarden. Vanaf het begin echter al veel goede hoop gekregen door de theorie, maar ook door de oefeningen met het bezoek. De bezoeken tijdens het weekend hebben ons al zoveel geholpen om elkaar te begrijpen en elkaar anders te zien dan dat we deden. Het is, zoals Hans en Rita zelf ook al zeiden, natuurlijk geen quick fix voor een huwelijk/relatie, maar het geeft naar mijn ervaring een goede duw in de juiste richting. Ook het aanbod op nazorg en eventueel verdere hulp na het weekend geeft een fijn gevoel, mocht je toch vastlopen samen. Al met al erg tevreden! Hans en Rita zijn een geweldig paar die ook eerlijk zijn over hun eigen struikelblokken, dankjulliewel.

Verrijkend en verhelderend.

Verhelderend hoe het werkt met wat voor issue je toch uitkomt bij het kind deel, of de zogenoemde hechting. Dit was voor ons niet nieuw maar wel bevestigend dat het echt zo werkt. Sinds we hier mee gewerkt hebben is het ook veel rustiger in onze relatie geworden. Ik zou het ieder stel gunnen om zo met elkaar aan de slag te gaan.

Intens, leerzaam, goed en verrassend leuk!

Vooraf zag ik erg op tegen dit weekend, voornamelijk door de aanwezigheid van andere koppels. Achteraf gezien had dit juist meerwaarde. Hans en Rita creëren gelijk een veilige sfeer, iedereen zit in hetzelfde schuitje en heeft dezelfde type problemen. Hierdoor wordt er ook van elkaar geleerd. Hans voegt naast veel inhoud, leermomenten en praktische handvatten ook humor toe. Naast veel inzichten en hoop voor de toekomst heeft het weekend ons ook veel plezier en gezelligheid gebracht. Wie had dat verwacht! Wij hopen dat we dit met wat minder problemen vaker kunnen doen. Gewoon om van te leren en sterker te worden als individu en stel.

Verhelderend en diepgaand.

In het relatieweekend hebben wij nieuwe tools aangereikt gekregen die wij waardevol en verrijkend vinden voor onze relatie. De trainers waren open en eerlijk en daarmee creëerden ze een veilige groepssfeer. Ook de humor en de ontspannenheid over onderwerpen die besproken werden droegen bij aan de veiligheid in het weekend. Wat het meeste indruk op ons heeft gemaakt zijn de sessies waarin het heden gekoppeld werd aan het verleden. We merkten hoe helend dat werkte om die diepgang op te zoeken en een plek te geven in de relatie. We zagen ook dat er weer herstel plaats vond. Ook de locatie en de verzorging vanuit waren goed geregeld.

Het was verrijkend om op een diepere manier verbondenheid te ervaren.

Verbondenheid die we kunnen blijven beoefenen. Het was een leerzaam weekend met een mooie balans tussen theorie, kwetsbare voorbeelden en zelf aan de slag gaan. Ondanks de diepte was er ook luchtigheid en ruimte.

Een reis naar je innerlijk.

Het was een bijzonder weekend, waarin we de reis mochten maken naar wat er in ons binnenste leeft. Het ontdekken wat je diepste gevoel is, en elkaar meenemen in dat proces is erg bijzonder en geeft een nieuwe verbinding. Het door breken van oude patronen, en het leren hoe je hier uit kan blijven. Een stukje kennis die we iedereen gunnen. We hebben veel geleerd, en gaan er de tijd voor nemen om dit toe te passen in ons leven!

Top 2 dagen

Was een super weekend. Zeer goed begeleid door Hans en Rita. We hebben er veel aan gehad.

Baanbrekend, aanrader voor iedere relatie!

In de 2-daagse professioneel begeleid door Hans en Rita kregen we duidelijk waar het soms stroef loopt in de relatie. We hebben de meerwaarde ervaren van de groep als ondersteuning in de processen. Vertrouwelijkheid in de groep was geborgd en wat opviel is de veilige sfeer waardoor de deelnemers het achterste van de tong konden laten zien. Die veiligheid zorgde ervoor dat het een fantastische ervaring werd. Echt een aanrader voor elke relatie en doe het juist op het moment dat je denkt 'zo slecht gaat het toch niet bij ons'!

Life changing

Wij zijn een jong stel, vier jaar getrouwd (in 2015 relatie, 2018 getrouwd). Wij liepen een tijdje tegen wat dingen aan. Wij begrepen elkaar niet en wij konden nooit een probleem goed en zonder ruzie oplossen. Bij het relatieweekend hebben wij mogen leren kijken naar de emoties, live events, lading achter alle ruzies. Ik heb mijn blindevlekken op een liefdevolle manier heb mogen ontdekken. Ik ben weer mijn man gaan zien voor wie hij is. De tools die wij tijdens het weekend hebben gekregen gaan wij zeker blijven gebruiken, ook de boeken die zij aanraden en ook gebruiken tijdens het weekend (Het bezoek & De fontein) Alle stellen waren heel open en wij hebben veel van elkaar mogen leren. Er waren stellen die al wat jaren getrouwd zijn, stellen met grote gezinnen en stellen met kleine gezinnen. Er was ruimte om er te zijn, zoals je bent, zonder schaamte. Wij raden het enorm aan! Vooral als je wil ontdekken hoe je onvoorwaardelijk van jezelf en je partner te houden en samen te groeien naar elkaar toe.

Een intense, helende ontmoeting met elkaar onder zeer deskundige, goudeerlijke begeleiding.

De eerste ontmoeting is wat onwennig, maar Hans en Rita scheppen een bijzondere veilige omgeving. Het zijn emotionele dagen, waarbij je voortdurend je afvraagt: waarom hebben we dit niet al eerder gedaan? Het is zo goed. Daarbij is het een fijne mix van kennis ontvangen en in de praktijk brengen. De fysieke werkvormen helpen om goed 'uit het hoofd' te komen en samen kennis te maken met wat er onder de oppervlakte speelt bij jezelf en de ander. Hans en Rita zijn kundig, grappig en eerlijk.