Super heldere en goed georganiseerde dag gehad!

Ik heb een super waardevolle dag gehad. Ik ben al enige tijd bezig met mezelf persoonlijk te ontwikkelen en de training is een hele fijne toevoeging aan dit proces. Het is me namelijk duidelijk geworden hoe de denk processen in mijn brein verlopen. Daarnaast is het heel waardevol dat ik bepaalde praktische tools heb gekregen van jullie die ik kan gebruiken om bepaalde denkprocessen positief om te vormen. Hartstikke bedankt voor de waardevolle en inspirerende middag.

life changing

Ik heb me met hoge verwachtingen ingeschreven voor de NLP practitioner bij Robin Stevens. Die verwachtingen zijn ruimschoots overtroffen. Mijn motivitatie om mee te doen was aan de ene kant een stuk persoonlijke ontwikkeling (waar sta ik, waar ga ik heen, wat laat ik los?) maar aan de andere kant ook het ontwikkelen van mijn communicatieve skills als mediator. Ik vond het heerlijk om een week lang bezig te zijn met bewustwording van de kracht van het onbewuste en communicatie met mijzelf en anderen. Robin heeft een gave. Voor mij is het een week geworden vol inzichten en inspiratie op alle vlakken van mijn leven. Ik kan geen reden bedenken waarom je deze investering niet in jezelf zou doen.

In één week mezelf beter leren kennen dan de 49 jaar ervoor

Net als iedereen maak ik me wel eens druk om dingen die er in de toekomst gaan gebeuren en waar ik geen vat op heb. Ze zijn gebaseerd op verankerde gevoelens uit het verleden. Robin heeft me geleerd deze emoties / gedachten "om te draaien" waardoor ze minder impact hebben. Ook ben ik bewuster geworden dat vanuit positieve gevoelens / gedachten uit het verleden, je zelfbeeld prettiger wordt en je dus beter de focus hierop kunt leggen. Dit alles geeft meer rust, meer energie, positievere mindset waardoor ik me in 1 week tijd veel prettiger voel. Mooi meegenomen toch! Haha, de vertaalslag voor mijzelf: In mijn werkveld (ik werk in de logistiek) is het altijd erg hectisch. (wat bedoel je met altijd :-) ?). De ademhalingstechnieken, de communicatieve vaardigheden en de gevoelsomdraaitechniek hebben ertoe bijgedragen dat ik veel relaxter in mijn werk sta. Mijn collega's vragen zich af of mijn veranderende houding / ego, een toneelstukje is en hoe lang ik dit volhoud... (ik denk heel lang, want NLP is iets waar ik aan blijf werken). Voor wat betreft mijn privé situatie: Ik heb begin vh jaar een kortstondige relatie gehad met een dame die zwanger is geworden van een (ons) kindje. 20 december is ze uitgeteld. De biologische moeder wil niet dat ik het kindje erken. Ik vind het een lastige situatie en veel doemscenario's zijn de revue reeds gepasseerd. Met de tools die Robin me heeft aangereikt, heb ik veel meer rust in mijn hoofd gekregen. Als ik de negatieve gedachtes aan de toekomst (vanaf de geboorte van het kindje) als een film terug spoel, zwart-wit maak, verklein en vanuit de controlekamer bekijk, achterstevoren terug spoel met een circusmuziekje, kan ik er al een beetje om glimlachen. Tote: eerste pianoles en begonnen met spinnen!

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Gaaf om te ontdekken dat NLP in essentie vrij simpel is, heel concreet en zeer effectief!

Als accountmanger ICT in de Zorg ben ik veel in contact met verschillende mensen in de Zorg en ICT op verschillende niveau's. In die contacten ervaar ik wisselende succesen, waarbij ik altijd op zoek ben naar hoe het beter kan en ik hoe ik mij daarin kan ontwikkelen. Dat is dan ook de reden dat ik deze traning ben gaan doen. Tijdens het begin van de training was ik sceptisch en had ik moeite om mijn gedachten te 'lezen' en mijn gevoelens te voelen. Toen ik merkte dat dit met simpele NLP-oefeningen niet ze moeilijk is en je ze bovendien ZELF kunt maipuleren door bijv een vervelend gevoel om te draaien naar een prettig gevoel werd ik enthousiast. Mijn enthousiasme is inmiddels overgeslagen naar mijn partner. Ik kan niet precies aangeven wat ik nu al anders ben gaan doen, maar ik voel mij beter en vandaag kreeg ik van een collega aan de telefoon te horen of ik soms een training bij Bassie en Adriaan had gevolgd ;-)

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Ik voel ontzettend veel dankbaarheid en rust!

Als jij op een ontspannen wijze, met veel humor en positiviteit met jouw persoonlijke ontwikkeling aan de slag wilt te gaan, dan ga je echt genieten van de opleiding van Robin en Liza! :D

Life chancing!

Als je de training voorstelt voordat je er bent geweest dan kan je er alles van vinden. Op het moment dat je dan binnen komt en alleen maar stoelen op een rij ziet staan dan begin je al een beeld te vormen. Als het beeld dan met de eerste 10 zinnen door de trainer word weggevaagd en je als persoon helemaal naar en op je zelf word aangewezen dan krijg je het besef dat je bij een training zit die je echt gaat verbazen. Ongelofelijk hoe je bij zoveel verschillende personen, karakters de emotie weet te raken waardoor iedereen (geen enkele uitgezonderd) als hij dat echt wil, zich kan verrijken met zichzelf.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Leerzaam, herkenbaar en goed verzorgd!

Wat een ontzettend leerzame dag! Naast dat Robin heel boeiend kan vertellen, vol humor en herkenbare anekdotes, was er ook de mogelijkheid te beleven en ervaren wat NLP is en doet. Heel goed begeleid, interessant, voedzaam en goed verzorgd... ook de lunch en al wat er nog meer te eten was! Dank voor jullie goede zorgen, met name ook Liza met wie ik het meest contact heb gehad voorafgaande aan deze dag, het was tot in de puntjes verzorgd. Ik kijk nu nog meer uit naar de NLP practioner opleiding in november!

Inspirerend

Beste Robin en Liza, Middels deze mail wil ik jullie enorm bedanken voor de waardevolle en inspirerende dag van gister. Alles was van top tot teen goed geregeld. De oefeningen, technieken, en theorieën die werden uitgelegd zijn voor iedereen van grote waarde. Ik zal alles wat ik gister heb geleerd meenemen wat zal bijdragen aan een gelukkiger leven. Nogmaals bedankt! Groet, Rens Verschuren

• Naam training Training De Kracht van NLP

Inspirerend, duidelijke voorbeelden, goed georganiseerd

Goed georganiseerde leerzame dag. Robin vertelt aan de hand van duidelijke voorbeelden waardoor alles eenvoudig kan beklijven. Leuk om ook gelijk tijdens de training te kunnen oefenen. De lunch en bijkomende versnaperingen waren heerlijk. Ik kijk met een goed gevoel terug op deze dag. Zeker aan te bevelen als je minder lang in negatieve emoties wilt blijven hangen.

• Naam training Training De Kracht van NLP

De NLP-practioner is leerzaam, boeiend,inspirerend gepresenteerd en goed verzorgd!

Het was een fantastische week met leuke mensen waar ik veel heb geleerd! Robin wist iedereen met de juiste voorbeelden en duidelijke uitleg mee te nemen in zijn verhaal waardoor het een inspirerende week werd die boeide van begin tot eind. Mijn eerst volgende training bij Robin is de coach-dag in november. Ik verwacht deze dag nog wat extra handvaten te krijgen om NLP-technieken aan andere personen mee te kunnen geven. Helaas is het voor mij geen optie om 10 dagen achter elkaar de master opleiding te kunnen volgen anders zou ik deze zeker bij Robin willen volgen. Robin, bedankt het was een fijne leerzame cursus. Liza bedankt, de organisatie van deze week was helemaal top!. En tot slot ook aan de hele groep dank voor de fijne dagen en het vertrouwen! Gr, Peter

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Robin raakt je, hij drukt op je juiste knoppen

Een volle week NLP Practitioner, daar zag ik aan de voorkant tegen op. De filosofie van Robin en Liza is dat de methodiek in een volle week intensiever is en je sneller aan de slag kan. Dit heb ik ook precies zo ervaren. Zelf kan ik theorie lastig vinden en daar de zenuwen van krijgen, bij Robin geen problemen mee gehad. Hij verteld over zijn ervaring en neemt je mee in de theorie en zijn visie. Je bent gewoon lekker aan de slag met NLP.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Zo mooi wat je zelf kan doen om je goed te voelen

Een volle week training NLP practitioner opleiding was een bijzondere ervaring. De sfeer in de groep heb ik als prettig ervaren. Het was fijn om tussendoor ook met elkaar de oefeningen te doen. Robin bouwde de training goed op. Ik heb nu mogelijkheden om mijzelf goed te voelen, wat ik erg fijn vind. Met de technieken die ik geleerd heb, help ik mijzelf en andere mensen. Daar wordt ik blij van! Heb inmiddels leuke reacties gekregen. Ben nog steeds met stukjes uit de training bezig om het me meer eigen te maken en toe te passen. Zo blij dat ik deze training bij Robin en Liza heb gedaan, het heeft mij veel gebracht. Dank je! ps Robin weet je dat je tijdens de training erg veel met je vingers bezig bent. Haha!

Ik kwispel niet...

Mijn verwachting over de Practitioner training was dat ik geschokt thuis zou komen. Er zou een spiegel worden voorgehouden waarvan ik een deel zou herkennen en een andere deel zou ik minder fijn vinden. De reden waarom ik mijzelf heb opgegeven is dat ik gevoelsmatig op een kruispunt sta en geen keuze kan/wil maken. Op advies van een collega heb ik mij ingeschreven voor deze training. Het eerste wat mij opviel was de grootte van de groep oftewel ‘krijg ik genoeg aandacht’ van Robin. Met verbazing luisterde ik naar zijn verhalen, alsof hij mijn verhalen aan het vertellen was! Wat ook opviel waren de gelijkgestemde in de groep waardoor de behulpzaam naar elkaar groot was. Vooral met de oefeningen en de feedback die ik heb mogen ontvangen. Na enkele dagen kwam de schok namelijk over mijn doel(en) in het leven. De vertaling die Robin gaf aan een doel kwam niet overeen met mijn lijstje aan doelen. Die avond heb ik een paar keer lopen ijsberen en dat ook met de Robin en de groep gedeeld. De feedback waren felicitaties, want mijn doel is er namelijk achter komen wat mijn doel is. Wat laat mij ‘kwispelen’… Een paar maanden na de training valt mij op dat ik op een of andere manier ‘aan’ sta en anders naar mijn omgeving ben gaan kijken en luisteren. En in de afgelopen periode ben ik steeds meer en meer voor mijzelf gaan zorgen. Ik heb mijzelf al ingeschreven voor de vervolgtraining. Suggestie aan de lezer: als je de tijd en ruimte heb gun het jezelf.

Adembenemend inspirerend!

Robins manier van lesgeven is dynamisch en inspirerend en boeit van begin tot het eind. Robin verstaat de kunst van verhalen vertellen, wat maakt dat je aan zijn lippen hangt en geen woord wilt missen van wat hij te vertellen heeft. Robin brengt veel humor in. Uiteraard is hij een meester in het - fascinerend moeiteloos - toepassen van NLP. De combinatie van praktische NLP-technieken én een ruimere visie op het leven maakte voor mij de opleiding compleet.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Een duurzame ervaring in kennis en kunde ten opzichte van NLP

In zeven dagen wordt je via verhalen en oefeningen meegenomen in de basis van NLP. Je ziet, voelt, hoort en proeft hoe NLP jezelf en of anderen, kan helpen om je doelen te bereiken.

Subliem

In het kort: Mooi mens die anderen op een boeiende en inspirerende manier weet te onderwijzen. Staat duidelijk boven de stof. Maakt de trainingen persoonlijk. Durft ook zijn kwetsbare kant te laten zien. Een echte aanrader. "Van 9 t/m 15 september heb ik deelgenomen aan de NLP Practitioner opleiding van Robin Stevens. Een leerdoel om mezelf op een hoger niveau te krijgen was om los te komen van bepaalde conditioneringen en patronen uit mijn jeugd., bijv snelle gevoelens van frustratie of boosheid. Vanuit diverse ander boeken en trainingen beschikte ik al over achtergrondinformatie over het ontstaan van patronen tijdens je kinderjaren. De NLP training heeft zeker geholpen hier verandering in te brengen. Na het leren van de ‘gevoelsomdraaitechniek’ zijn deze momenten veel korter en ik hoef er nu alleen nog maar aan te denken en ik voel meteen meer rust. Ook ervaar ik sinds de NLP cursus meer rust in mijn communicatie, en begrijp ik anderen beter. Wat ik verder prettig vond aan de training was dat Robin behalve NLP nog zo veel meer onderwijst. Zingeving, bewustzijn, acceptatie, spiritualiteit, het sloot allemaal goed aan. Dit was voor mij de kers op de taart, het gaat echt de diepte in. Als het puur alleen theoretische modellen zouden zijn geweest dan was ik waarschijnlijk afgehaakt.Ik zou deze opleiding aan iedereen aanraden die ook maar een beetje nieuwsgierig is naar het leren van nieuwe dingen en een drang voelt om zichzelf te ontwikkelen.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Hij kan je echt verder helpen

Elke trainingsdag ging ik met energie naar huis. Robin biedt een afwisselend programma waarin je op veel verschillende manieren de stof je eigen maakt. De ontspannen sfeer en zijn inspirerende verhalen maken dat je snel tot de kern komt. We kregen hele praktische handvatten om verder mee te kunnen in je privé leven maar ook gericht op de werkvloer, net waar jouw aandachtspunt ligt. Mocht je twijfelen, bel met Robin. Hij kan je echt verder helpen.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

De hele training was een verrijking en een aaneenschakeling van leerzame momenten!

Zeer goed opgezette training. Vanaf de start een hele plezierige sfeer en een goede afwisseling van theorie, verhalen, praktische oefeningen en demo’s. Wat mij betreft een goede balans tussen zelfontwikkeling en communicatievaardigheden met anderen. Ik zou het iedereen aanraden deze opleiding te volgen aangezien er voor iedereen ontplooiing in zit. Robin heeft een plezierige manier van presenteren door veel ervaringsverhalen en humor te combineren. Weet daarbij ook goed de groepsdynamiek te sturen.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Deze week was zeer waardevol

Deze week heb ik als zeer waardevol ervaren door de betrokken trainer, Robin Stevens en de fijne sfeer in de groep. Er was een mooie afwisseling tussen luisteren naar de informatie over NLP op humoristische wijze gebracht door Robin, de oefeningen met 1 medecursist of in kleine groepjes.

• Naam training NLP Practitioner opleiding

perfecte toepasbaarheid op dagelijkse situaties, met goede afwisseling tussen theorie en praktijk

Beste Robin, langs deze weg nogmaals bijzonder hartelijk dank voor de super inspirerende en leerzame week! De opleiding is mij met name goed bevallen wegens: - de vele praktijkoefeningen en perfecte balans met de theorie - de prettige sfeer - heldere uitleg - de gemeleerde groep met gemotiveerde deelnemers - de perfecte toepasbaarheid op dagelijkse situaties

• Naam training NLP Practitioner opleiding

Cadeau voor het leven aan mezelf.

Mijn naam is Krishna en ik werk als logopedist en sociale vaardigheidstrainer, met volwassenen maar vooral met kinderen. Het is inmiddels bijna 3 maanden na de NLP opleiding en ik ben heel blij dat ik de opleiding eindelijk heb gedaan! Ik voel me gesterkt in mijn zijn, mijn gedachten en mijn idee van waar ik naar toe wil, of waar ik wil zijn. Ik heb zowel meer grip op mijn emoties gekregen als effectiever leren communiceren. Ik pas verschillende taalpatronen toe, bijvoorbeeld als ik een mailtje moet typen om iets uit te leggen of mijn visie te delen. Collega’s komen opeens naar mij toe met de vraag hoe ze dingen moeten aanpakken en ik kijk kritisch naar het aanpakken van dingen of situaties. Ik vraag me dan af, kan het anders? Ik durf wat meer achterover te leunen en dingen op me af te laten komen. Vroeger kon ik namelijk overal heel erg bovenop zitten en bijvoorbeeld constant aan het woord zijn, nu heb ik veel meer rust om de ander te laten praten en neem ik tijd om door te vragen. In andere situaties durf ik juist meer mijn eigen grenzen aan te geven, zo van: we gaan het op deze manier doen. Wat me veel brengt, is de bewustwording van het feit dat je gelukkig kunt zijn zonder reden. Piekeren over de toekomst heeft geen zin en de nare gedachten over wat geweest is, zijn alleen maar jouw eigen “rare” filmpjes in je eigen hoofd. De NLP technieken die we hierbij geleerd hebben, helpen me heel erg. Zeker nu er zoveel verandering plaats vinden in mijn directe omgeving heb ik hier enorm veel baat bij. Het is geweldig en zo knap hoe Robin 7 dagen lang met zoveel focus de training geeft. De manier waarop hij verhalen vertelt is geweldig. Ik vond het echt jammer dat het na 7 dagen voorbij was! Het oefenen met steeds verschillende mensen werd gestimuleerd. Dat was leuk en leerzaam. Mijn verwachtingen om meer rust, ontspanning, duidelijkheid en houvast voor de toekomst te vinden, zijn allemaal waargemaakt. Het was echt een cadeau aan mezelf voor het leven!

Sterke trainingen op maat

Nadat ik de NLP-practitioner bij Robin had gedaan heb ik mij gelijk ingeschreven voor de Master-Practitioner. Ook de Master-training was weer van hoge kwaliteit. Het is mooi om te zien hoe Robin training geeft op basis van waar de groep op het moment het meeste behoefte aan heeft. Dit zorgt er voor dat de trainingen natuurlijk verlopen en je op een fijne manier de stof tot je neemt. Wat wel beter zou kunnen is de documentatie rondom de NLP-master. Ik had persoonlijk wat meer uitdraaien / tips / tricks / en aanvullende studie materiaal willen hebben voor de volgende stappen in het toepassen van NLP in mijn leven. Wat ook leuk zou zijn is wat extra content voorafgaande aan de trainingen om mensen alvast in de stemming te krijgen. Al met al een erg positieve ervaring en ik zal Robin zijn trainingen zeker aanbevelen bij anderen!

• Naam training NLP Master Practitioner opleiding

NLP master opleiding op excellent niveau

Robin heeft een zeer authentieke en persoonlijke stijl van training geven. De invulling van de lesdagen zijn specifiek toegepast op de bewuste en onbewuste vraag van de groep en tegelijkertijd leer je alles wat je nodig hebt om jezelf een gecertificeerde NLP master te mogen noemen. Het is magisch hoe Robin als trainer al zijn eigen ervaring en kennis op zo'n natuurlijke en bijzondere manier kan overbrengen. Humor, verhalen en anekdotes, oefenen en praktijk sessies, verleden en toekomst, maar vooral in het nu zijn - met elkaar... Robin zorgt voor een onbeschrijfelijk gevoel van verbinding met de groep, waardoor je de lesdagen ervaart als een heerlijke vakantie en het goede gevoel nog weken lang met je meedraagt.

• Naam training NLP Master Practitioner opleiding

professionele en veelzijdig programma met uitstekende verzorging

Ik heb de NLP master bij Robin en Liza als zeer professioneel ervaren. Ik heb de practioner ergens anders gevolgd en Robin en Liza een paar jaar geleden bij een boekpresentatie leren kennen. Kan echt wel zeggen : wat een verschil en wat ben ik blij dat ik bij Robin en Liza de master heb kunnen volgen. De energie in de groep, hoe divers de personen ook zijn, was super goed ! Nu nog steeds paar weken na laatste dag) hebben we nog veel contact met de groepsapp. We hebben heel veel tools en vaardigheden geleerd en geoefend en de variëteit met invliegen stemcoach, ademhalingscoach (inclusief ice challenge) en theatertrainster was niet alleen heel leuk en leerzaam, ook zeer toepasbaar in NLP. Er werd voor gezorgd dat iedereen voelde zich veilig in de groep om veel met elkaar te bespreken en te oefenen dat vond ik ook een van de fijnste kenmerken. Ik kan een training bij Robin en Liza bij iedereen aanraden ! Of je nu iets wilt gaan doen in coaching wereld, het is sowieso altijd goed voor je zelfontwikkeling ! :)

Fantastisch leermeester!

Echt een 2x 5 mooie leerzame dagen! Heel veel geleerd, geland, wakker geworden, float away, going into trance wanneer je maar wil. Hoe gaaf is dat?! Robin & Liza! Dank!

Sint Andriesstraat 65

3811HT Amersfoort