I learned a lot in a short time

My teachers were fantastic, both so kind and knowledgeable. You could tell that they really cared about us as students and that they wanted to help us to learn and to see us succeed. I took the intensive course and it definitely lived up to its name. The course was incredibly fast-paced, sometimes too fast, as some topics are harder than others to understand / grasp in one or two lessons, but due to the tight schedule we had to keep moving along to the next topic. This is the only negative thing, in my opinion, but it's also expected from an intensive course so I can't fault anyone for it.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Heel goed, zoals eerder ook

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Russisch

Ik vond het nuttig en spannend.

Dat was mijn eerste cursus bij Babel. we hadden ervaren en verantwoordelijke docenten, dus ik heb ervan genoten en raad het iedereen aan.

Uitmuntend

Uitmuntend

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Goede cursus, goed opgebouwd en goede docenten, ze laten ons veel ofenen en dat is geel goed.

Mijn ervaringne zijn tot nu toe zeet positief, ik heb Nederlands geleerd en heb sneller een goed niveau berekit dan ik had verwacht.

topkwaliteit

Docenten zijn lief en behulpzaam. tijdens les kregen wij handige informaties ,wat ik dagelijks gebruiken.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Goede cursus, veel huiswerk en zelf studie

Ik heb de cursus A0-A2 gevolgd en moest meer dan 12 uur per week studeren en huiswerk maken en vind het nog steeds niet genoeg.

Super leuke cursussen!

Super leuke Italiaans cursussen gedaan. Fijn les materiaal en goede en leuke docenten!

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Italiaans

Dat is helpt mij voor beter Nederlands leren.

Ik heb met A2 begonnen en daarna B1 met privé leerar. Dat was handig.

Geweldige taal instituut!

Fijne lessen met een geweldige docent.

goed en duidelijk

Erg duidelijke cursussen, goede ondersteuningmaterialen

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Koreaans

Excellent approach

I had excellent teachers: Tineke Hoopman and doris Elzinga, who made my learning of Dutch easier and more famialiar to me. I thought dutch is much harder to learn but with Babel teachers and learning system it goes smoothly. I am waiting for Babel language institute to opet dates for intermediate B! Dutch course in November 2022 to apply. Am looking forward to continue learning Dutch with Babel. Truly recomend it!

• Would you recommend us? Yes
  • Teacher's quality
  • Service and communication
  • Which language course did you attend? Dutch

Slecht

Ik was teleurgesteld dat ik mijn geld had verspild aan jullie cursussen. Ik had niets bij babel geleerd en ik was 2 maanden ziek geweest, maar niemand had gebeld om te vragen waarom ik al een tijdje niet aanwezig was geweest. de leraar geeft huiswerken, maar hij kijkt het het nooit na. de leraar legt alles in het Engels uit terwijl wij er waren om de basis van het Engels te leren en jullie leren niets aan leerlingen van A1- en A2-, geen Engelse alfabet, geen Engelse vervoeging

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Engels

Beste Johnson, Jammer dat de cursus niet aan je verwachtingen heeft voldaan. Wij focussen ons op hogeropgeleiden en de basiscursus Engels is voor studenten die al op A1 niveau zitten. Het is dus niet voor absolute beginners. Dit staat ook aangegeven in de cursusomschrijving op onze website. Babel is een taalschool voor volwassenenonderwijs, wij gaan er dan ook vanuit dat cursisten hun eigen verantwoordelijkheid nemen wat betreft afmelden voor de cursus of langdurige afwezigheid. Cursisten kunnen in dit soort gevallen altijd contact opnemen met onze Service Desk. We willen je wel een herkansing aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Als je geïnteresseerd bent, kun je een mailtje sturen naar info@babel.nl. Dan geven we je meer informatie. Groeten, Paul

Had een klacht, maar goed opgepakt!

Cursus Portugees via Babel gekocht. Boeken moest ik via hun partner Studystore kopen. Babel zegt cursus helaas af ivm te weinig aanmeldingen. Hierdoor liep ik tegen een probleempje aan. Studystore weigerde ook maar iets te doen en waren zeer klantonvriendelijk! Babel heeft het gelukkig netjes voor mij opgelost uiteindelijk!

• Kwaliteit van de docent N.v.t.
  • Service en communicatie
  • Welke taalcursus heb je gevolgd? N.v.t.

Veel geleerd in korte tijd

Een uiterst gemotiveerde leraar, zeer communicatief. En Italiaan, wat natuurlijk het meest ideaal is bij een cursus Italiaans. De cursus, in combinatie met het werk/tekstboek Con Piaciere is een uitstekende combinatie.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Italiaans

Bedankt voor de goede review, Wimar! We hopen je weer terug te zien bij Babel voor een vervolgcursus!

Echt tevreden

Deze cursus heeft alles om een goed genoeg niveau in het Nederlands te bereiken.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Bedankt voor de goede review, Paula! Fijn om te horen dat je veel geleerd hebt!

Good

Nice class and good teachers!

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Bedankt voor de goede review, Marlene! Leuk om te lezen dat je enthousiast bent en we hopen je weer terug te zien bij Babel!

The course was so fastly with lot of new gramatics information. book with same lesson

I advice to the future - "de opmaat" book is super, but 6 week is so fastly tempo, for learn every themes & for new words. Me missed more practices and exercises. Teachers was excelent!

• Would you recommend us? Yes
  • Teacher's quality
  • Service and communication
  • Which language course did you attend? Dutch

Goed stap voor stap leren!

In deze cursus leer je het eerste deel van de basis van hoe het Chinees in elkaar zit. Ik vond dat er een goed leertempo zat in hoe we werden geïntroduceerd aan nieuwe onderdelen. Het enige was dat ik de online cursus volgde waardoor er soms wat verkeerd ging in de communicatie of dat zoom soms vastliep. Maar voor de rest ging het prima.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Chinees

Bedankt voor de goede review, Jetske!

Ik heb veel profijt gehad van Babylon en zal mijn Nederlandse lessen daar voortzetten

3 maanden geleden wist ik helemaal niet hoe ik de Nederlandse taal moest spreken, en vandaag spreek ik op een manier die ik goed zie in de Nederlandse taal dankzij de school en leraren van de Babylon School

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Bedankt voor de goede review, Salar! Fijn om te horen dat je veel geleerd hebt!

heel goed!

ik vond het hele fijne lessen met een geweldige docent. het kleine klasje zorgde voor een leuke, relaxte groep. deze periode heb ik helaas geen tijd het volgende niveau te volgen maar hierna wil ik sowieso doorgaan!

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Spaans

Bedankt voor de goede review, Merel! Leuk om te lezen dat je enthousiast bent! We hopen je bij de volgende cursusperiode in februari weer terug te zien bij Babel.

Flex cursus in informele samenstelling

Inmiddels mijn 5e vervolgcursus frans met een vaste groep die maar bij elkaar blijft. Waarschijnlijk omdat we er zo'n plezier in hebben. De lesstof wordt aangepast aan onze wensen. Actualiteit, muziek, grammatica, uitspraak, het komt allemaal voorbij. Tres bien!

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Frans

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent, Jeroen! Bedankt voor de goede review en veel plezier nog!

Een serie van 8 cursussen Portugees gevolgd, heel fijn

In november 2019 begon ik met niveau 1 en telkens kon ik doorstromen naar een niveau hoger. Gelukkig waren er mede-studenten die ook verder wilden. Op niveau 7 wordt niet vaak lesgegeven en niveau 8 was nieuw voor de docente, maar het bleef leuk. De docente past zich moeiteloos aan aan de wensen van de studenten en weet het altijd leuk te houden voor iedereen. Zelfs de online lessen tijdens de diverse lock downs waren goed te volgen. Een minpunt vond ik wel, dat de cursussen naadloos op elkaar aansloten; zelf had ik graag 1 of 2 lesvrije weken tussendoor gehad, om de stof voor mezelf te herhalen en om andere manieren van leren toe te passen. Bijvoorbeeld door Portugese programma's te kijken of luisteren. Daar was nu niet veel gelegenheid voor. Omdat er nu niet genoeg mede-cursisten door willen gaan, kunnen we niet naar een volgend niveau. We hebben afgesproken om contact te houden en eventueel volgend jaar te kijken of we weer verder kunnen, misschien met alleen conversatielessen. We zouden het jammer vinden om nu te stoppen, want we hebben het al die tijd zo goed volgehouden.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Portugees

Bedankt voor de goede review, Dymphke! Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent en helemaal bent doorgegaan tot niveau 8. Doorgaans is er wel een lesvrije week tussen de cursussen, maar ik zal je feedback doorgeven aan cursuscoördinatie. Je zou verder nog kunnen kijken naar een taaltraining op maat als je nog graag door wilt gaan: https://www.babel.nl/taaltraining-op-maat/

Zichtbare vooruitgang

Ik was erg zwak in grammatica. Met de intensieve introductiecursus heb ik voor een groot deel correct leren spreken. Ik had de ervaring een taal te leren in een rustige en vriendelijke omgeving met ervaren leraren en aantrekkelijke lesmethoden met Babel.

• Welke taalcursus heb je gevolgd? Nederlands

Bedankt voor de goede review Mohammad! Fijn dat je veel geleerd hebt. We hopen je weer snel terug te zien bij Babel!

Goede taallessen met aandacht voor elke student

Ik heb Koreaans 1 gevolgd. Deze taal staat niet in onderstaand keuzemenu. Pittige cursus, maar de docent neemt goed de tijd om uitleg te geven en vragen te beantwoorden. Ze blijft elke student aanmoedigen en ze heeft een positieve houding. Doordat de groep niet groot is, komt elke student een aantal keer per les aan de beurt om te oefenen. Het is een dynamische les. Een kleine minpunt, maar ik begrijp dat dit heel persoonlijk is: tussen Koreaans1 en 2, had ik liever iets meer dan 1 week pauze willen hebben. Dan had ik meer tijd gehad om de leerstof goed te herhalen voordat ik aan Koreaans2 begon.

• Service en communicatie
  • Welke taalcursus heb je gevolgd? N.v.t.

Bedankt voor de goede review, Anne! Veel plezier bij Koreaans 2!

Over Babel Taalcursussen

Babel is expert in taal- en communicatietrainingen voor hoger opgeleiden. We helpen particulieren en professionals, bedrijven, onderwijsinstellingen en andere non-profit organisaties. We onderscheiden ons door de hoge kwaliteit van docenten, een flexibele en transparante manier van werken en onze scherpe tarieven. Babel is taalpartner van de Universiteit Utrecht. Jaarlijks helpen wij ruim 6.000 mensen om beter te communiceren.