Steeds liep ik vast in het niet goed samen kunnen werken / niet goed communiceren. Door de training persoonlijke kracht via NLP weet ik nu wat er achter heeft gezeten en zijn de remmingen aangepakt.

• Sfeer in de groep

Een 10, ik kan niet anders zeggen. Ik heb bijzonder veel geleerd, vooral ook over mezelf. Ik pas het direct toe. Deze week heb ik nog een sparmoment met iemand van HR. Ik zal (en dat had ik niet gedurfd als ik deze training niet had gehad) haar ook vertellen over de situatie bij ons in het team. Daar moet iets gebeuren. Ik moet hierbij oppassen, dat ik niet negatief overkom maar dat ik het positief ga benaderen, in oplossingen denk. Ik denk, dat dat me wel gaat lukken. Bedankt.

• Sfeer in de groep

Wow, Lidy, wat een heerlijke review. En fijn dat je zo actief aan de slag gaat met wat je in de training hebt geleerd. Heel veel succes!

Hoi Bas, Ik heb 3 hele fijne en leerzame dagen gehad. De combinatie theorie en praktijk heb ik als prettig ervaren. Zo leer je van je trainer, maar ook van elkaar.

• Sfeer in de groep

Zo is dat Imane, leren met en van elkaar. Dank voor jouw aandeel daarin!

sanitaire voorziening is wat beperkt.

• Sfeer in de groep

Klopt, het is voldoende maar voor ons nieuwe pand is dat een punt van aandacht.

Verzenden via mijn nza-account leek niet te lukken. Had het idee dat ik wel wist hoe goed te communiceren maar heb met deze cursus beter inzicht verkregen en handvaten om zelf beter te communiceren. Herken mijn fouten nu en de valkuilen. Hoop dat ik die goed kan gaan toepassen. De cursus gaat uit van positieve communicatie, miste een onderdeel als de gesprekspartner dat niet heeft en je manipuleert. Hoe herken je dat snel en wat is dan de goede reactie?

• Sfeer in de groep

Dank je wel Bas voor de prettige sfeer en de handige/praktische tips!

• Sfeer in de groep

Super dat je zo enthousiast bent over de training. Het was fijn dat je zo actief aan de training deelnam. Succes met alles in de praktijk brengen!

Zeer leerzaam en trainer nam ook de tijd om in te grijpen indien het noodzakelijk was

• Sfeer in de groep

Haha, ingrijpen klinkt streng, maar inderdaad....soms valt ons als trainers iets op waar we meteen even de spiegel voorhouden of het gesprek over aan gaan. Verser kun je het niet krijgen :-)

Ja, was erg duidelijk en toegewijd in overbrengen van methode betreft communicatie. Kritiekpunt: veel materiaal in korte tijd, werd snel door onderwerpen gegaan lesdagen.

• Sfeer in de groep

Voor mij was het een leerzame ervaring. Het was fijn om een paar dagen teruggetrokken te zijn en volledig te focussen op 'mezelf'. Ik merkte direct dat ik in het dagelijks leven bewuster met mijn gedachten omging en dat had weer een positief effect op mijn gevoel en gedrag.

• Sfeer in de groep

De training bracht mij niet heel veel nieuws maar alles rondom communicatie weer op een rij in deze fase van mijn "carrière", in deze fase van mijn leven was heel nuttig en verhelderend. Zonder arrogant te willen zijn viel het niveau van mijn mede cursisten wat tegen waardoor de rollespelen niet altijd het optimale rendement opleverden. De locatie en de ontspannen sfeer maakten dat het voelde al een dag bijtanken dat deed naast de training erg goed. Dank voor de leerzame dagen en de goede zorgen.

• Sfeer in de groep

Leerzame training die mij veel handvatten heeft geboden. Een prima balans tussen theorie en interactiviteit (rollenspellen)

• Sfeer in de groep

Ik ben benieuwd wat is gepland er ook uit gaat komen

• Sfeer in de groep

Een zeer inspirerende en praktische training die inzicht geeft hoe communicatie werkt, hoe gedrag tot stand komt en welke invloed jezelf kunt uitoefenen om krachtiger en met meer zelfvertrouwen en overtuiging kunt communiceren. Een training die ik absoluut kan aanbevelen!

• Sfeer in de groep

Fijne training. Voor iedere cursist was voldoende aandacht.

• Sfeer in de groep

Tijdens de eerste twee dagen was ik nog sceptisch, maar dat veranderde gauw in de ‘stopweken’. Tijdens deze weken kon ik de leerstof laten bezinken en hebben de huiswerkopdrachten mij doen inzien dat het mogelijk is om mijn oude belemmerende overtuigingen los te laten. Dat ik altijd een keuze heb. Daardoor heb ik tijdens deze weken grote, maar nodige beslissingen genomen die mij krachtiger hebben gemaakt. De laatste 2 trainingsdagen maakten veel in mijn los en hebben ervoor gezorgd dat ik mij nu getransformeerd voel. Ik ben veel directer en durf voor mezelf op te komen, maar wel zonder dat knagende gevoel van schuld in mijn buik :)

• Sfeer in de groep

Het was een zeer prettige training met een goede balans tussen theorie en praktijk. Goed tot de essentie gekomen zonder dat het te therapeutisch werd. En in een hele prettige groep (klein) en veel ruimte voor eigen inbreng.

• Sfeer in de groep

Een hele goeie cursus om tussentijds in je leven een keer te doen, als je verder moet in het leven en dit geeft je net dat zetje dat nodig hebt om verder te komen. En ik geef een 9 omdat er altijd ruimte moet zijn om verder jezelf te ontwikkelen en te groeien.

• Sfeer in de groep

Ik heb een erg fijne training gehad. De begeleiding van Marieke was top! Er is een veilige en fijne sfeer gecreëerd, waarin ik me vrij voelde om mijn verhaal te vertellen.

• Sfeer in de groep

ik had het fijn gevonden als er nog meer inhoudelijke en diepgaandere theorie was opgenomen over NLP.

• Sfeer in de groep

Jammer dat je dit tijdens de training niet hebt aangegeven. Dan hadden we kunnen kijken of er plaats was voor meer theorie. Waarbij we overigens benadrukken dat het in deze training niet zozeer over theorie gaat. Want hoe interessant het ook moge zijn, je bereikt het meeste door ervaren en toepassen op jouw leerdoelen. Voor de theorie kun je natuurlijk altijd nog de uitgebreide handout raadplegen. Hartelijke groet, Bas en Marieke.

Op een mooie locatie met toevallig 4 prachtige warme dagen een mooie en leerzame training gehad. De begeleiding was super prettig, waardoor het ook makkelijk is om jezelf open te stellen en te leren. Persoonlijk denk ik dat iedereen deze cursus wel kan gebruiken.

• Sfeer in de groep

Mijn ervaring met de eerste training (leiderschap met open vizier) was niet zo goed. Ik denk dat dit voorkomen had kunnen worden door meer aandacht van tevoren te besteden aan of deze training bij mij past en verwachtingen te managen (dit ligt gedeeltelijk ook bij mijzelf). Daarnaast was de start wat minder goed, ik was later en heb geen kennis kunnen maken met de groep, en werd in de eerste oefening direct als "buitenstaander" neergezet. Ik voelde me daardoor niet op mijn gemak in de groep en voelde weerstand om zaken te delen. Gelukkig is dit goed gekomen door een andere training te gaan die perfect paste bij mijn doelstellingen en waar ik erg positief over ben. Sfeer in de groep was goed. Er was maar één persoon in de groep die in een vergelijkbare werksituatie zat en ik vond het wel jammer dat er niet meer mensen waren aan wie ik mijn eigen werksituatie kon relateren. Verder vond ik één dag met drie dagdelen erg lang. In de avond was mijn energie om iets op te nemen echt op. Ik zou liever 2x2 en 1x1 trainingsdag hebben.

• Sfeer in de groep

Dag Hanneke, In ons uitgebreide intake-gesprek zijn we samen tot de conclusie gekomen dat Leiderschap met Open Vizier het beste aansloot op je leerdoelen. Helaas kwam je er na twee dagen achter dat je toch naar iets anders zocht en gelukkig kon je ons aanbod waarderen om over te stappen op Coachend Leidinggeven. Gezien je rapportcijfers heb je zo gevonden waar je naar zocht. En dank dat je inmiddels een collega hebt aanbevolen een training bij ons te doen. Hartelijke groet, Bas.

Deze training heeft mij veel opgeleverd. Dit kwam met name door de gedrevenheid en de duidelijkheid van Marieke. Marieke weet je te raken en je te inspireren. Je wordt in haar verhaal meegezogen. Marieke je bent een topper! Je hebt me genoeg tools gegeven om verder te gaan. Je hebt me lef gegeven en zelfverzekerdheid! De locatie is super, erg knus. Alles wordt in het werk gesteld om je zoveel mogelijk op je gemak te laten voelen. Hierdoor kun je jezelf helemaal laten zien. Ik heb ook genoten van de groep. Stuk voor stuk hele lieve mensen. Doordat je je goed voelt in een groep gaat alles meer vanzelfsprekend en zijn er geen blokkades. Ik ben zeer tevreden over deze training en kan er zeker verder mee. Bedankt!!

• Sfeer in de groep

Dank je Bart, Het was ook heel mooi om te zien welke stappen je zette. Veel plezier en inspiratie bij het vervolg!

Ik heb de training als erg positief ervaren, er was veiligheid en vertrouwen. Het was een rijke en waardevolle aanvulling op mijn persoonlijke proces. Dank!

• Sfeer in de groep

Er valt wat mij betreft niets aan toe te voegen. Top!

• Sfeer in de groep

Training is een ontspannen sfeer met uitstekende begeleiding