Heldere informatie

Ik kreeg snel de informatie die ik nodig had en kreeg daarna de tijd om erover na te denken.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

adviseur liet steken vallen waardoor installatie uitgesteld moest worden met discussie over kostenk

Adviseur van Susteen over over de vloer gehad (offerte zonnepanelen ivm collectieve inkoop gemeente Tilburg). Aanvankelijk lijkt alles snel geregeld: uitgebreide offerte, snelle afspraak voor installatie kunnen maken, maar als installateur er dan is blijkt er geen rekening gehouden te zijn met een dakdoorvoer (niet doorgegeven aan installateur) en ook meterkast moet aangepast worden. Terwijl adviseur van beiden check gedaan had en zelfs foto's gemaakt had. Aanpassing meterkast leidt tot extra kosten omdat zegel opnieuw gezet moet worden door Enexis. Daar stond niets van in offerte

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte, Wij vinden het erg vervelend dat ondanks het vlotte en zorgvuldige verloop van het advies er uiteindelijk toch een aanpassing heeft moeten plaatsvinden. Wij hebben hierover inmiddels contact met u gehad en zijn overeengekomen dat wij u tegemoetkomen in deze onvoorziene extra kosten. Wij waarderen de moeite die u heeft genomen om uw feedback te geven doormiddel van uw review. Met behulp van deze reviews kunnen wij constant onze service verbeteren! Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Ik heb een zeer slechte ervaring met Susteen.

Heb verzocht om een advies betreffende besparing van energie. Gesproken met een inspecteur van Susteen (Casper Eras). Met hem huis doorlopen en gekeken naar alle ruimtes. Vervolgens is advies geformuleerd. Advies was: zonnepanelen + vervanging huidige verwarmingsketel. Wensen vanuit mijn kant waren dat ik meer vermogen (meer druk) moest hebben vanwege stortdouche. Er werd mij daarop een schriftelijk advies gegeven m.b.t. een ketel en zonnepanelen. Ik heb het advies m.b.t. de verwarmingsketel opgevolgd. Nadat de ketel geïnstalleerd was bleek ik onvoldoende druk te hebben en duurde het langer voordat het water warm werd. Daarop terug contact gezocht met Susteen en mijn bevindingen kenbaar gemaakt. Ik zou teruggebeld worden maar ik kreeg antwoord via de mail. Daarop werd kort en bondig gezegd dat de inspecteur zich niets kon herinneren over het verzoek om een krachtigere ketel. Voor hen was daarmee de kous af. Daarop tel. contact opgenomen met de betreffende inspecteur. Ik deed mijn relaas en herinnerde hem aan mijn verzoek m.b.t. de ketel. Antwoord: is niet interessant om dit verder uit te zoeken, ik spreek zoveel klanten.... Maar, ik ga dit voor u oplossen en ik laat u morgen weten op welke wijze wij dit gaan doen. Een week later heb ik hem teruggebeld. "Bent u nog niet terug gebeld?" Nee, ik was niet teruggebeld! Vervolgens werd er met een andere intonatie gesproken als een week eerder en werd ik verwezen naar de heer Michel de Lange. Hij had het nu in de hand. Heb daarna gebeld met de heer de Lange en de boodschap die ik eerder in de mail had gekregen werd herhaald. De heer Eras kon zich niet herinneren dat ik had gevraagd om een ketel met een hogere druk van de ketel die ik reeds had hangen. Ik kon praten als Brugman maar de boodschap bleef het zelfde. Ik vraag mij af waar ik als klant blijf. Voel me totaal niet serieus genomen. Om die reden besloten een officiële klacht in te dienen bij Susteen. Ik voel mij onbeschoft behandeld, zeker na de toezegging.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte heer Schipper, Wij vinden het erg vervelend dat uw verwachtingen van de verwarmingsketel niet in overeenstemming blijken met het uiteindelijke vermogen. Wij zijn momenteel volop in gesprek met de uitvoerder en de energie-adviseur om te kijken of wij een passende oplossing voor u kunnen vinden. Wij kunnen u hier op dit moment nog niet meer duidelijkheid over verschaffen, maar wij zullen in de loop van volgende week contact met u opnemen. Bedankt voor uw review. Met behulp van uw feedback kunnen wij onze service in de toekomst verbeteren. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Snelle reactie en goed advies

Wij waren van plan ons huis beter te isoleren en het enkele glas te vervangen.binnen zeer korte termijn is de adviseur al langs gekomen en heeft een eerlijk advies gegeven en alles duidelijk uitgelegd.hij heeft er goed de tijd voor genomen en heeft een vrijblijvend advies gegeven.niks opdringerig.de offerte was ook snel klaar nu de volgende stap we hebben de offerte teruggestuurd en wachten nu op de reactie van de aanemers die het werk gaan verichten.het bedrijf is zeker aan te raden.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Meerdere keren moest ik bellen hoe ver het met de offerte was.

De offerte kwam per mail, maar per post kwam maar niet, terwijl dat wel was beloofd. Na een telefoontje kwam het gelijk. Zelf binnen 2 dagen op de post gedaan en 10 dagen gewacht. Weer gebeld en toen bleek dat de getekende offerte ogenschijnlijk niet was aangekomen. Telefoniste is er achteraan gegaan en toen bleek dat hij wel was aangekomen en heeft ze hem dezelfde dag doorgestuurd naar de betreffende firma, die dan met mij contact op zal nemen. Ik wacht af. Ik vind deze behandeling werkelijk slecht.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Geachte, Bedankt voor uw review. Wij betreuren dat de communicatie op beschreven wijze is verlopen. Dit is niet de normale gang van zaken. Met behulp van uw feedback kunnen wij onze service in de toekomst constant blijven verbeteren. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

goed en adequaat

Snelle service, vragen worden goed beantwoord. Eén week van begin tot tot het accepteren van de offerte

Duidelijke uitleg, snelle reacties

De adviseur heeft de tijd genomen om alles uit te leggen en de offerte was snel binnen en ook overzichtelijk.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Een correcte behandeling met een zeer goed advies.

Voor mij was onduidelijk hoe de staat van de meterkast moet zijn. Met het toesturen van foto's is door Victor Gijsbers adequaat gereageerd en kreeg ik het advies om de meterkast aan te passen. Tevens werd snel een correctie toegepast in de offerte t.a.v. het aantal zonnepanelen en de plaats.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Alles volgens afspraak verlopen.

Alles tot op heden volgens afspraak goed verlopen

Reëel en handzaam advies

Adiveur gaf op een heldere manier advies. Ook om zake niet te doen. T.a.v. sommige (betonnen) ramen was de verwachting vooraf, dat het complete kozijn vervangen moest worden, maar de oplossing was veel simpeler, dus goedkoper en even effectief. Offerte kwam lager uit dan verwacht en werd snel uitgebracht. Eindelijk een advies waar we wat aan hadden. We hebben eerder energieadviezen gehad, die misschien wel energiebesparing opleverde, maar een complete verbouwing van het huis vereiste.

Professioneel

Uitgebreid en prettige gesprek met de deskundige energieadviseur

Slecht

Bezoek en advisering bij mij thuis was veel te kort (20 minuten!) en onvoldoende. De prijs van de offerte was veel te hoog. De nazorg met betrekking tot onduidelijkheden in de offerte was onvoldoende. De bedrijven die de zonnepanelen leggen waren niet uit onze regio maar uit de andere kant van het land, daardoor weinig vertrouwen in hun bereidheid service te verlenen bij storingen. Gekozen voor de veel goedkopere offerte van een gedegen bedrijf uit de regio. Dat bedrijf was ruim een uur bezig met metingen en inventarisering van mogelijkheden. De gekozen panelen hebben veel meer vermogen dan die uit de offerte van Susteen.

Deskundig, attent, vlot

Gedegen advies, helder toegelicht en gerapporteerd.

Prima advies.

Prima advies ontvangen voor glasisolatie. Weinig rendement ivm de grootte van de ruitjes, maar wel heel veel extra comfort. (Geen beslagen ruiten meer en voorkomen van kouval).

Super professional

Adviseur was professional en vriendelijk. Offerte is snel verstuurd en is zeer duidelijk. Echt tevreden.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

prima verzorgd, goed gedocumenteerd!

nadat e.e.a. ter plekke is geïnventariseerd werd een daarop geheel afgestemd advies uitgebracht!

goede visie op verduurzaming

Enthousiast geworden door de visie en missie van Susteen hebben wij een EPA van onze woning laten maken. Met als uitkomst een uitgebreid advies. Dat hebben wij voor 2/3e opgevolgd door Susteen opdracht tot uitvoering te geven. Door allerlei externe oorzaken bleek er eerst flink wat communicatie met Susteen nodig te zijn alvorens tot uitvoering te kunnen komen. Helaas liet Susteen hier in de toegezegde beantwoording nogal eens een steekje vallen. Niet terug bellen, geen antwoord op mail te geven of pas na een maand aan te geven dat ze met de vraag bezig waren. Tip voor Susteen: laat voortaan direct weten dat je een bericht ontvangen hebt en geef een antwoordtermijn aan. Overigens verliep er ook communicatie snel en naar tevredenheid. Uiteindelijk is het werk naar behoren goed uitgevoerd en was de slot-communicatie zeer naar tevredenheid.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Geachte heer, Bedankt voor uw feedback. Wij stellen dit zeer op prijs. Wij betreuren dat u het contact met onze klantenservice zoals omschreven heeft ervaren. Wij zullen uw feedback gebruiken om dit in de toekomst beter aan te pakken. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Grote tegenstelling tussen adviseurs

Ik heb twee tegengestelde adviezen van Systeem gehad. De eerste offerte was gebaseerd (denk ik) op 20 panelen, het maximaal aantal zonnepanelen dat op het dak kan. De opbrengst kwam daarmee ver boven ons huidig en nog verder boven het te verwachten toekomstig gebruik uit. Dat kan een keuze zijn op grond van milieuoverwegingen, maar dat is tijdens het gesprek niet ter sprake gekomen. Een tweede adviseur heeft me, nadat ik een offerte voor 18 vroeg (uit esthetisch oogpunt, want 14 was genoeg voor ons gebruik) werd ik gebeld door een adviseur met de vraag waarom ik er 18 wilde, aangezien 14 genoeg was. Ik heb het gevoel dat ik dankzij deze laatste adviseur behoed ben voor een verkeerde keuze. Als ik met het advies van de eerste adviseur was meegegaan, was die keuze nog veel minder passend geweest. Dit is wel iets wat vraagt om door u bekeken te worden, aangezien onduidelijkheden of inconsequenties in advisering niet horen, aangezien ze de basis vormen voor investeringen van klanten. Mijn waardering hieronder bij de adviseur en het advies is daarom laag.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een recensie achter te laten. Wij stellen uw mening zeer op prijs. Met vriendelijke groet, Britt van Susteen

Zeer goede uitleg

Prettig ervaren met name de duidelijke uitleg.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

geen ervaring met het aanwezige verwarmingssysteem

De door u aan mij genoemde isolatie van de vloer van de kruipruimte met parels kan theoretisch maar heeft veel praktische bezwaren zoals onderhoud van de leidingsystemen onder de vloer of bij lekkage . De parels zullen moeten worden verwijderd om alles weer droog te krijgen. Daarnaast zegt de isolatiefirma in de aanbieding dat de parels niet kunnen worden toegepast, De ontvangen aanbieding past totaal niet bij het geïnstalleerde verwarmingssysteem. Isolatie onder de bestaande vloer aanbrengen heeft alleen zin als het bestaande systeem volledig wordt vervangen. Daarnaast zeker geen PUR toepassen bij luchtverwarmingssystemen.

prima, niets mis mee

Prettig gesprek en een eerlijk advies

makkelijk en toch zakelijk

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

geen ander of beter advies gekregen dan wat ik al zelf wel wist

De door mij gewenste voorzieningen werden uitsluitend aan de hand van een standaard situatie beoordeeld. Bv, zonneboiler kan niet want je hebt geen gas cv. Dat kon ik zelf ook wel bedenken. Had verwacht dat er dan alternatieven zouden worden geadviseerd. Niets daarvan. Het rapport was dus zeer summier, er zijn geen verbeteringen mogelijk. Althans, niet van de verbonden leveranciers. Positief: die € 20 hoefde ik niet te betalen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte heer/mevrouw Timmers, Wij betreuren dat het energie-advies dat wij voor u hebben opgesteld niet is wat u ervan had verwacht. Helaas is het niet bij elk huis mogelijk om de gewenste verduurzamingsmaatregelen uit te voeren. Jammer genoeg zijn er ook niet altijd alternatieven beschikbaar. In dit soort gevallen brengen wij geen advieskosten in rekening. We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mvg, Thomas van Susteen

Ruim de tijd. De situatie goed ingeschat

Over Susteen

Bij Susteen zijn we ervan overtuigd dat een duurzame, energiezuinige woning een betere woning is. Beter voor het klimaat en de energierekening natuurlijk, maar ook voor het wooncomfort en de gezondheid. Susteen helpt particuliere woningeigenaren met advies over de mogelijkheden om hun huis te verduurzamen. Sinds onze oprichting hebben we op deze manier al tienduizenden Nederlandse woningeigenaren mogen helpen op hun weg naar een betere woning.