Goeie en realistische adviezen

Susteen geeft deskundige en realistische adviezen. Goed afgestemd op de persoonlijke afwegingen, kansen en mogelijkheden. Geen gedram maar gewoon rationeel en eerlijk.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Beste heer Bongers, Vriendelijk bedankt voor uw feedback en wat fijn om te horen dat u zo positief bent over onze diensten. Ik wens u nog een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Vivièn Laros Het team van Susteen

Het was een serieuze beoordeling van de energetische kwaliteiten van onze woning.

Degene die bij ons de diverse onderdelen m.b.t. het energieadvies heeft opgetekend en met ons heeft doorgenomen, nam er de tijd voor en was helder en eerlijk betreffende het gene dat hij ter plekke kon waarnemen. De opname van de actuele situatie werd nauwkeurig verricht (afmetingen van alle ramen en de beoordeling van de energetische kwaliteit van het glas, mening over de spouwmuurisolatie uit 1984, zolderisolatie noodzaak/mogelijkheden). Ook werd gewezen op een mogelijkheid tot Brinkventilatie. Het a.d.h.v. het onderzoek opgemaakte rapport was volledig, helder en overzichtelijk.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Beste klant, Vriendelijk bedankt voor uw feedback en wat fijn om te horen dat u zo positief bent over onze diensten. Ik wens u nog een fijne dag toe. Met vriendelijke groet, Vivièn Laros Het team van Susteen

dienstverlening is weinig accuraat

Hoewel ik vanaf het begin heb aangegeven alleen mee te willen doen met de collectieve inkoop omdat ik al eerder een energieadvies van susteen had gehad werd er tot 3 maal toe gevraagd een afspraak te maken voor een energieadvies. Ik belde dan en kreeg excuses en een en ander zou worden gecorrigeerd. Dat gebeurde dus niet. Normaliter ben ik dan al vertrokken als klant.

• Hoe beoordeelt u onze klantenservice?
  • Hoe beoordeelt u onze energieadviseur? N.v.t.
  • Hoe beoordeelt u ons advies? N.v.t.
  • Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Geachte Klant, Bedankt voor uw review en de beste wensen voor 2020. Wij vinden het vervelend dat deze miscommunicatie heeft plaatsgevonden. Wij horen graag van u of uw advies naar wens was. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Kundig advies

bij ons kwam een vriendelijke man de zaken bestuderen en we kregen voor ons gevoel een deskundig advies. het bezorgde ons een positief gevoel.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte Klant, Bedankt voor uw review! Wij vinden het erg fijn om te horen dat u tevreden bent over uw energieadvies en wensen u een duurzaam 2020! Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Goede bedoeling slordige uitvoering

Het gesprek was prettig en deskundig. Het rapport rammelde in eerste instantie aan alle kanten, maar werd daarna goed gecorrigeerd. Hele proces duurt wel erg lang (2.5 maand).

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Beste meneer/beste mevrouw Waalre, Vriendelijk bedankt voor uw feedback. Wat vervelend om te horen dat u deze ervaring met ons heeft. Wel fijn dat om te horen dat u tevreden was over het gecorrigeerde advies. Wij nemen uw ervaringen serieus en nemen deze dan ook mee in onze werkwijze. Met vriendelijke groet, Vivièn Laros van Susteen

Duidelijke communicatie

Het mailcontact was duidelijk en helder. Ook de inspecteur kon ons alles prima uitleggen en advies geven.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Beste klant, Vriendelijk bedankt voor uw feedback en wat fijn dat u zo tevreden bent over onze diensten. Voor nu wensen wij u fijne feestdagen toe. Met vriendelijke groet, Het team van Susteen

Ervaren adviseur

De adviseur was vriendelijk en beleefd, maar wist vooral heel goed waar hij het over had. Gaf rustig en duidelijk uitleg en adviezen

Duidelijk en betrouwbaar

Duidelijke informatie tijdens het gesprek en in de mail. De afspraken die tot nu gemaakt zijn zijn allemaal nagekomen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Uiterst kundig en eerlijk advies

We zijn op een zeer vriendelijke/kundige manier geholpen. Alle voordelen en nadelen van de verschillende opties zijn ons duidelijk uitgelegd. En hebben zeer snel een duidelijk advies ontvangen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Zeer goede advies t.a.v. de energie besparing voor onze woning.

Duidelijk advies

Deskundige adviseur op bezoek gehad. Daarna een duideijk advies ontvangen

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Goede service maar inmiddels hebben we voor een andere partij gekozen omwille van een betere prijs

Prima service maar inmiddels hebben we voor een andere partij gekozen omwille van een betere prijs.

• Hoe beoordeelt u ons advies?
  • Wat voor soort advies heeft u afgenomen? EPC-berekening met woningverbeterplan

oplichting in een groen jasje

Susteen heeft een advies met offerte uitgebracht. Na maanden wachten kwam de info dat de kosten 60% duurder worden. Dhr. Eise Moonen van susteen geeft aan dat dit niet meer hun probleem is. De rekening van susteen is betaald en daarmee is het klaar voor hen. Schandalige service. Na weken discussie werd terugbetaling overeengekomen. De creditfactuur die daar uit voortkwam wordt door susteen niet betaald. Aan de telefoon word alleen belooft dat er teruggebeld word. Dit gebeurt niet.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Geachte, Bedankt voor uw review. Wij betreuren dat uw advies niet passend bleek te zijn. Susteen streeft ernaar om een kwalitatief hoogstaand advies op maat te leveren. Helaas hebben wij in uw geval niet voldaan aan dat streven, omdat de kosten hoger bleken dan geoffreerd. Dit heeft te maken gehad met veranderde overeenkomsten met één van onze uitvoerders. Iets waar u vanzelfsprekend niet de dupe van had mogen worden. In overleg met u zijn wij overeengekomen dat de advieskosten komen te vervallen en het is ons ter oren gekomen dat u deze terugbetaling inmiddels heeft ontvangen. Er wordt intern gekeken hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden. Uw review is hierin van grote waarde. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Erg tevreden met advies en bevestiging door onafhankelijk deskundige

Na een bezoek door een deskundige adviseur kreeg ik per mail keurig de conclusie van het adviesbezoek toegestuurd. Ik was erg tevreden over adviseur Eric Suyten en zijn adviezen hier ter plaatse. Wat ik zelf al gedacht had is nu door een onafhankelijk deskundige bevestigd namelijk dat we maar beperkte extra isolatie-maatregelen in onze woning kunnen treffen. Met die bevestiging ben ik zeker tevreden. Ook ben ik blij verrast dat daardoor werd besloten om de advieskosten (20 euro) te laten vervallen.

Heel goed

Deskundige medewerker die ruim de tijd naam om het huis te onderzoeken & advies uit te brengen !

• Hoe beoordeelt u onze klantenservice? N.v.t.
  • Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

prettig contact, duidelijke info, fijne afhandeling

Na onze aanmelding een afspraak kunnen maken en zelfs nog kunnen verzetten. Tijdens het bezoek duidelijke uitleg van de mogelijkheden en de kosten, en eerste uitleg wat er van ons verwacht word als we inderdaad voor zonnepanelen kiezen. Ook zijn er zonnepanelen en een firma geselecteerd die mogen leveren en monteren. Tevens info gekregen over subsidie mogelijkheden en belastingvoordeel. Tot er definief een contract is gesloten met een firma die alles uitvoerd, is Susteen voor ons tussenpersoon die alles begeleid. Perfecte manier om goed zaken te doen.

Correct en op tijd.

Goed.

correct en vriendelijk

de adviseur was correct, vriendelijk en to the point. het advies is duidelijk. Ik heb mij gestoord aan het feit dat de rekening voor het advies niet via het emailadres van susteen is binnengekomen. Daardoor heb ik hem wrs diverse malen verwijderd, omdat ik dacht dat het een nepmail was.

Positief

Duidelijk rapport en aanbevelingen. Goede service en communicatie

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Goed gesprek eneerlijk advies.

Ik ben blij met eerlijke advies.

Heldere informatie

Ik kreeg snel de informatie die ik nodig had en kreeg daarna de tijd om erover na te denken.

• Hoe beoordeelt u onze klantenservice? N.v.t.
  • Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

adviseur liet steken vallen waardoor installatie uitgesteld moest worden met discussie over kostenk

Adviseur van Susteen over over de vloer gehad (offerte zonnepanelen ivm collectieve inkoop gemeente Tilburg). Aanvankelijk lijkt alles snel geregeld: uitgebreide offerte, snelle afspraak voor installatie kunnen maken, maar als installateur er dan is blijkt er geen rekening gehouden te zijn met een dakdoorvoer (niet doorgegeven aan installateur) en ook meterkast moet aangepast worden. Terwijl adviseur van beiden check gedaan had en zelfs foto's gemaakt had. Aanpassing meterkast leidt tot extra kosten omdat zegel opnieuw gezet moet worden door Enexis. Daar stond niets van in offerte

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte, Wij vinden het erg vervelend dat ondanks het vlotte en zorgvuldige verloop van het advies er uiteindelijk toch een aanpassing heeft moeten plaatsvinden. Wij hebben hierover inmiddels contact met u gehad en zijn overeengekomen dat wij u tegemoetkomen in deze onvoorziene extra kosten. Wij waarderen de moeite die u heeft genomen om uw feedback te geven doormiddel van uw review. Met behulp van deze reviews kunnen wij constant onze service verbeteren! Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Ik heb een zeer slechte ervaring met Susteen.

Heb verzocht om een advies betreffende besparing van energie. Gesproken met een inspecteur van Susteen (Casper Eras). Met hem huis doorlopen en gekeken naar alle ruimtes. Vervolgens is advies geformuleerd. Advies was: zonnepanelen + vervanging huidige verwarmingsketel. Wensen vanuit mijn kant waren dat ik meer vermogen (meer druk) moest hebben vanwege stortdouche. Er werd mij daarop een schriftelijk advies gegeven m.b.t. een ketel en zonnepanelen. Ik heb het advies m.b.t. de verwarmingsketel opgevolgd. Nadat de ketel geïnstalleerd was bleek ik onvoldoende druk te hebben en duurde het langer voordat het water warm werd. Daarop terug contact gezocht met Susteen en mijn bevindingen kenbaar gemaakt. Ik zou teruggebeld worden maar ik kreeg antwoord via de mail. Daarop werd kort en bondig gezegd dat de inspecteur zich niets kon herinneren over het verzoek om een krachtigere ketel. Voor hen was daarmee de kous af. Daarop tel. contact opgenomen met de betreffende inspecteur. Ik deed mijn relaas en herinnerde hem aan mijn verzoek m.b.t. de ketel. Antwoord: is niet interessant om dit verder uit te zoeken, ik spreek zoveel klanten.... Maar, ik ga dit voor u oplossen en ik laat u morgen weten op welke wijze wij dit gaan doen. Een week later heb ik hem teruggebeld. "Bent u nog niet terug gebeld?" Nee, ik was niet teruggebeld! Vervolgens werd er met een andere intonatie gesproken als een week eerder en werd ik verwezen naar de heer Michel de Lange. Hij had het nu in de hand. Heb daarna gebeld met de heer de Lange en de boodschap die ik eerder in de mail had gekregen werd herhaald. De heer Eras kon zich niet herinneren dat ik had gevraagd om een ketel met een hogere druk van de ketel die ik reeds had hangen. Ik kon praten als Brugman maar de boodschap bleef het zelfde. Ik vraag mij af waar ik als klant blijf. Voel me totaal niet serieus genomen. Om die reden besloten een officiële klacht in te dienen bij Susteen. Ik voel mij onbeschoft behandeld, zeker na de toezegging.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte heer Schipper, Wij vinden het erg vervelend dat uw verwachtingen van de verwarmingsketel niet in overeenstemming blijken met het uiteindelijke vermogen. Wij zijn momenteel volop in gesprek met de uitvoerder en de energie-adviseur om te kijken of wij een passende oplossing voor u kunnen vinden. Wij kunnen u hier op dit moment nog niet meer duidelijkheid over verschaffen, maar wij zullen in de loop van volgende week contact met u opnemen. Bedankt voor uw review. Met behulp van uw feedback kunnen wij onze service in de toekomst verbeteren. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Snelle reactie en goed advies

Wij waren van plan ons huis beter te isoleren en het enkele glas te vervangen.binnen zeer korte termijn is de adviseur al langs gekomen en heeft een eerlijk advies gegeven en alles duidelijk uitgelegd.hij heeft er goed de tijd voor genomen en heeft een vrijblijvend advies gegeven.niks opdringerig.de offerte was ook snel klaar nu de volgende stap we hebben de offerte teruggestuurd en wachten nu op de reactie van de aanemers die het werk gaan verichten.het bedrijf is zeker aan te raden.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Meerdere keren moest ik bellen hoe ver het met de offerte was.

De offerte kwam per mail, maar per post kwam maar niet, terwijl dat wel was beloofd. Na een telefoontje kwam het gelijk. Zelf binnen 2 dagen op de post gedaan en 10 dagen gewacht. Weer gebeld en toen bleek dat de getekende offerte ogenschijnlijk niet was aangekomen. Telefoniste is er achteraan gegaan en toen bleek dat hij wel was aangekomen en heeft ze hem dezelfde dag doorgestuurd naar de betreffende firma, die dan met mij contact op zal nemen. Ik wacht af. Ik vind deze behandeling werkelijk slecht.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Geachte, Bedankt voor uw review. Wij betreuren dat de communicatie op beschreven wijze is verlopen. Dit is niet de normale gang van zaken. Met behulp van uw feedback kunnen wij onze service in de toekomst constant blijven verbeteren. Met vriendelijke groet, Thomas van Susteen

Over Susteen

Bij Susteen zijn we ervan overtuigd dat een duurzame, energiezuinige woning een betere woning is. Beter voor het klimaat en de energierekening natuurlijk, maar ook voor het wooncomfort en de gezondheid. Susteen helpt particuliere woningeigenaren met advies over de mogelijkheden om hun huis te verduurzamen. Sinds onze oprichting hebben we op deze manier al tienduizenden Nederlandse woningeigenaren mogen helpen op hun weg naar een betere woning.