Super professional

Adviseur was professional en vriendelijk. Offerte is snel verstuurd en is zeer duidelijk. Echt tevreden.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

prima verzorgd, goed gedocumenteerd!

nadat e.e.a. ter plekke is geïnventariseerd werd een daarop geheel afgestemd advies uitgebracht!

goede visie op verduurzaming

Enthousiast geworden door de visie en missie van Susteen hebben wij een EPA van onze woning laten maken. Met als uitkomst een uitgebreid advies. Dat hebben wij voor 2/3e opgevolgd door Susteen opdracht tot uitvoering te geven. Door allerlei externe oorzaken bleek er eerst flink wat communicatie met Susteen nodig te zijn alvorens tot uitvoering te kunnen komen. Helaas liet Susteen hier in de toegezegde beantwoording nogal eens een steekje vallen. Niet terug bellen, geen antwoord op mail te geven of pas na een maand aan te geven dat ze met de vraag bezig waren. Tip voor Susteen: laat voortaan direct weten dat je een bericht ontvangen hebt en geef een antwoordtermijn aan. Overigens verliep er ook communicatie snel en naar tevredenheid. Uiteindelijk is het werk naar behoren goed uitgevoerd en was de slot-communicatie zeer naar tevredenheid.

Grote tegenstelling tussen adviseurs

Ik heb twee tegengestelde adviezen van Systeem gehad. De eerste offerte was gebaseerd (denk ik) op 20 panelen, het maximaal aantal zonnepanelen dat op het dak kan. De opbrengst kwam daarmee ver boven ons huidig en nog verder boven het te verwachten toekomstig gebruik uit. Dat kan een keuze zijn op grond van milieuoverwegingen, maar dat is tijdens het gesprek niet ter sprake gekomen. Een tweede adviseur heeft me, nadat ik een offerte voor 18 vroeg (uit esthetisch oogpunt, want 14 was genoeg voor ons gebruik) werd ik gebeld door een adviseur met de vraag waarom ik er 18 wilde, aangezien 14 genoeg was. Ik heb het gevoel dat ik dankzij deze laatste adviseur behoed ben voor een verkeerde keuze. Als ik met het advies van de eerste adviseur was meegegaan, was die keuze nog veel minder passend geweest. Dit is wel iets wat vraagt om door u bekeken te worden, aangezien onduidelijkheden of inconsequenties in advisering niet horen, aangezien ze de basis vormen voor investeringen van klanten. Mijn waardering hieronder bij de adviseur en het advies is daarom laag.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een recensie achter te laten. Wij stellen uw mening zeer op prijs. Met vriendelijke groet, Britt van Susteen

Zeer goede uitleg

Prettig ervaren met name de duidelijke uitleg.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

geen ervaring met het aanwezige verwarmingssysteem

De door u aan mij genoemde isolatie van de vloer van de kruipruimte met parels kan theoretisch maar heeft veel praktische bezwaren zoals onderhoud van de leidingsystemen onder de vloer of bij lekkage . De parels zullen moeten worden verwijderd om alles weer droog te krijgen. Daarnaast zegt de isolatiefirma in de aanbieding dat de parels niet kunnen worden toegepast, De ontvangen aanbieding past totaal niet bij het geïnstalleerde verwarmingssysteem. Isolatie onder de bestaande vloer aanbrengen heeft alleen zin als het bestaande systeem volledig wordt vervangen. Daarnaast zeker geen PUR toepassen bij luchtverwarmingssystemen.

prima, niets mis mee

Prettig gesprek en een eerlijk advies

makkelijk en toch zakelijk

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

geen ander of beter advies gekregen dan wat ik al zelf wel wist

De door mij gewenste voorzieningen werden uitsluitend aan de hand van een standaard situatie beoordeeld. Bv, zonneboiler kan niet want je hebt geen gas cv. Dat kon ik zelf ook wel bedenken. Had verwacht dat er dan alternatieven zouden worden geadviseerd. Niets daarvan. Het rapport was dus zeer summier, er zijn geen verbeteringen mogelijk. Althans, niet van de verbonden leveranciers. Positief: die € 20 hoefde ik niet te betalen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Geachte heer/mevrouw Timmers, Wij betreuren dat het energie-advies dat wij voor u hebben opgesteld niet is wat u ervan had verwacht. Helaas is het niet bij elk huis mogelijk om de gewenste verduurzamingsmaatregelen uit te voeren. Jammer genoeg zijn er ook niet altijd alternatieven beschikbaar. In dit soort gevallen brengen wij geen advieskosten in rekening. We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mvg, Thomas van Susteen

Ruim de tijd. De situatie goed ingeschat

Positief

Realistisch en afgewogen analyse.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

mensen met kennis van zaken

Ik heb zowel bij de aankoop van zonnepanelen als van het checken van het energielabel voor mijn huis gebruik gemaakt van de diensten van Susteen. In beide gevallen ben ik zeer goed geïnformeerd en geadviseerd.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

kennis van zaken en niet opdringerig

goede en prettige manier van omgaan met de klant. deskundig en betrouwbaar.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Collectief inkoopadvies

Zeer verhelderend wat te doen om het huis duurzmer te maken.

Op een plezierige manier werd zorgvuldig gekeken op welke manier ons huis duurzamer gemaakt kan worden. Voor ontbrekende gegevens werd nog eens contact opgenomen. Gevolgd door een heldere rapportage en een duidelijke toelichting op mijn telefonische vragen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Deskundig met een goede prijs-kwaliteitverhouding

Susteen is in staat om zowel op individueel adviesniveau van mijn woning als op collectief inkoopniveau van onze stad maatwerk te leveren. Dat is niet alleen organisatorisch knap, maar ook belangrijk met het oog op de versnelling van de verduurzamingsopgave in de gebouwde omgeving.

Deskundig, 'to the point'

Goede informatie, correcte inschatting van mijn situatie.

Vriendelijk en deskundig

We hebben een huis waar voor het installeren van dubbel glas maatwerk nodig is. We hebben goed advies gehad over wat we kunnen doen.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? N.v.t.

Vriendelijke man die heel goed onder woorden kon brengen wat voor ons van toepassing zou kunnen zijn

Verder was het heel erg de moeite waard om ons op de nieuwe noviteiten te wijzen waar we eventueel gebruik van zouden kunnen maken

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Goede ervaring, nuttig advies, veel geleerd.

Bezoek prima (9), uitwerking, toesturen rapport duurde wat lang, rapport nuttig

Klantgericht denken

Adviseur dacht mee en was reëel. Niet gebrand op verkoop maar gewoon goed kijken wat er is en of er daadwerkelijk verbeterd kan worden. Een verademing om met dergelijke mensen te mogen praten.

bedrijf reageert erg langzaam

Via SNS Bank kwam ik contact met dit bedrijf. Dus afspraak gemaakt voor een advies. Het duurde maanden voor de afspraak werd gemaakt. Wel een keurig rapport ontvangen met daarin een aantal aanbevelingen waarover we in het voorgesprek al hadden geconcludeerd dat daar geen behoefte/ noodzaak voor was. De nazorg over op de offerte duurde ook meer dan 3 maanden. Dat was reden om elders te oriënteren op zonnepanelen

Vriendelijk en professioneel

Het bezoek van de energieadviseur Henk Kasper hebben we als zeer prettig ervaren. Hij heeft alles goed onderzocht en uitgebreid uitleg en advies gegeven. Het rapport was duidelijk.

• Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Kennis van zaken en meedenken.

Positief.

Mee-denkers

Geduld. Empathie.

Over Susteen

Bij Susteen zijn we ervan overtuigd dat een duurzame, energiezuinige woning een betere woning is. Beter voor het klimaat en de energierekening natuurlijk, maar ook voor het wooncomfort en de gezondheid. Susteen helpt particuliere woningeigenaren met advies over de mogelijkheden om hun huis te verduurzamen. Sinds onze oprichting hebben we op deze manier al tienduizenden Nederlandse woningeigenaren mogen helpen op hun weg naar een betere woning.