Goede kennis van zaken, geeft vertrouwen.

consulent was vakbekwaam, weet waar hij over praat en heeft oog voor details.

• Hoe beoordeelt u onze klantenservice?
  • Hoe beoordeelt u onze energieadviseur?
  • Hoe beoordeelt u ons advies?
  • Wat voor soort advies heeft u afgenomen? Energieadvies met woningverbeterplan

Vriendelijk.

Het advies was eenzijdig en alleen gericht op het aantal kubieke meters die geïsoleerd konden worden. Ook na aandringen kreeg ik geen enkel advies over besparing van energie door beter gebruik van apparatuur en verwarming. Waarom niet ?

• Zou u ons aanbevelen? Nee

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Meegedaan met Susteen Natuur en Milieu actie in November 2018. pas in januari afspraak voor bezoek adviseur om offerte te maken voor februari. Op dag zelf belt adviseur af. Nieuwe afspraak zou meer dan maand later zijn, na aandringen eerder. Adviseur kwam, offerte na 2-3 weken na bellen. Werkzaamheden zouden snel kunnen beginnen. Aanbetaling gedaan begin maart als opdrachtbevestiging, stilte. Email gestuurd, hielp niet. Gebeld, zou teruggebeld worden, is niet gebeurd. Weer gebeld- wat knorrig: u moet wachten totdat u gebeld wordt door bedrijf die werkzaamheden uitvoert, gebeurt binnen 1-2 weken. Stilte. Na 6 maanden nog geen uitzicht op levering. Slechte service, slechte communicatie,, onbetrouwbaar

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) afspraak nakomen en zaken op tijd regelen

2 sterren: slechter dan verwacht

Afspraak om 12.30, er verschijnt niemand, 3x gebeld , uiteindelijk komt adviseur om 15.30 , voor mij een verloren middag. Geen antwoord op mijn vragen maar rapport met dure offertes. Ik heb een advies gevraagd voor het tarief van 170 euro en krijg een factuur van 300 euro. Gelukkig staat mijn opdracht op schrift en wordt deze factuur zonder verontschuldiging gecorrigeerd. Ik had objectief advies verwacht, niet een serie offertes waar je nig voor moet betalen ook.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Luistert niet goed en anakyseert matig, we koken hier op inductie en niet op gas ziaks in zijn rapport staat
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Ik dacht dat susteen een objevctief advies zou uitbrengen, in werkelijkheid btaal je voor het ontvangen van offertes, leuk verdienmodel
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Aanbevolen door mijn hypotheekverstrekker ABNAMRO, WAT EEN FARCE!

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Rondom slecht. Vooraf wordt aangegeven dat je een afspraak kunt maken op een door de klant gewenst tijdstip. Omdat we beide werken is onze wens 16.00 uur ‘s middags of later. Meerdere malen contact gehad. Maar was steeds niet mogelijk. Susteen belooft terug te bellen maar belt bijna niet terug Susteen geeft aan dat ik nooit teruggebeld heb als ze voice mail ngesproken hebben. Dat heb ik dus wel steeds gedaan, waarom liegen jullie hierover. Jammer hoor. Voor mij geen SUSTEEN meer

• Deskundigheid adviseur N.v.t.
  • Vriendelijkheid
  • Voldoet het advies aan uw verwachtingen? N.v.t.
  • Is het advies duidelijk? N.v.t.
  • Deskundigheid Susteen N.v.t.
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Niet flexibel met maken afspraken

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Mijn ervaring is positief. Personeel van Susteen blijft correct en is niet opdringerig.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Hij nam de tijd en luisterde goed
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) er mag meer nadruk gelegd worden op de milieu-effecten dan op de opbrengsten

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Zeer slecht en kost ook nog 20 euro. Bij diverse andere partijen krijg je zelfs gratis en wel deskundig advies. Adviseur niet op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van zonnepanelen.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) geen advies
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) kregen offertes van panelen die we niet wilden
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) mails raken weg, reageren niet adequaat op klachten

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Advies is prima, de verwerking in offertes erg slecht. Zowel de kwaliteit als de opvallend hoge bedragen.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Inhoudelijk prima, maar gevoelsmatig gebonden aan susteen-systeem
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) De offerte is buitengewoon markt- onconform
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) De geoffreerde prijzen liggen 35% hoger dan de markt.

• Deskundigheid Susteen

was goed en duidelijk.niet dwingend.

• Deskundigheid Susteen

Zoals boven genoemd, prima!

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) heel informatief en behulpzaam
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) het enige puntje is dat het een lange wachttijd had voor de afspraak
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) prima, niet opdringerige en wel informatieve medewerkers. Zoals eerder genoemd een lange wachttijd, maar dat heeft natuurlijk ook met de huidige huizenmarkt te maken

• Totaal oordeel N.v.t.

Deskundig en helder.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Klantvriendelijk. Beter: wachttijd duurde lang.

Zie boven.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Vriendelijk was de adviseur zeker, of hij deskundig is, kan een "leek" niet beoordelen. Op de vraag of de zonnepanelen uit Lichtenvoorde komen, waar een van de grootste leveranciers gevestigd is, gaf hij ontkennend antwoord. Wie ze dan eventueel wel zou leveren, werd niet beantwoord.
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Graag ook de naam van de eventuele leverancier van het product vermelden. Door het feit, dat wij hier in de regio diverse leveranciers kennen, gaat onze voorkeur naar bepaalde bedrijven uit. Dit werd echter niet toegelicht.
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Tijdens de voorlichtingsavond werd er verteld, dat er per onderdeel ca. 3 offertes zouden worden bijgesloten. Echter hebben wij alleen prijsopgaven van Susteen ontvangen. Daardoor is het voor ons niet inzichtelijk, dat de leveranciers uit de samenwerkende gemeenten komen.

• Deskundigheid Susteen

Over het bezoek en uiteindelijk advies plus gesprek met de medewerker achteraf zijn wij erg te spreken. aan mijn verwachting over het verkrijgen van eventueel meerdere offertes werd niet voldaan. Zoals via de telefoon reeds besproken, lag dat mogelijk ook aan de aanbieding van de gemeente in de krant.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Zeer vriendelijk, komt deskundig over en luisterd goed.
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) de eerste contacten lieten erg lang op zich wachten.

Na het zeer duidelijk en vriendelijk adviesgesprek een zeer uitgebreid advies ontvangen. Achteraf telefonisch benaderd om te vragen of er nog onduidelijkheden waren en of nog nadere informatie gewenst is.

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Geen opmerkingen, deskundig en vriendelijk gesprek geweest

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Een grote puinhoop! Er zijn ongelooflijk veel fouten gemaakt, hierdoor geen enkele vertrouwen meer in welke offerte dan ook die via deze organisatie binnenkomt

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Adviseur wist niet eens hoe hij de energie factuur moest lezen met betrekking tot de terug geleverde zonnestroom.
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Telkens een verkeerd uitgangspunt en niet geluisterd naar onze wensen!
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Zaken worden door elkaar gehaald en voordat e.e.a. is opgelost wordt er gedreigd met invorderingskosten...

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Frustrerend aan alle kanten. bijna onmogelijk om een afspraak te maken. Niet klantgericht

• Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen adviseur (wat is er goed, wat kan er beter?) Te behalen energielabel niet helder.
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Bizar dat Triodos zaken doet met deze club. Susteen geeft geen onhankelijk advies. Ze pushen hun dure offertes om dubbel winst te maken op de "klant"
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Stop met de koppelverkoop. Of maak het advies gratis. Jullie advies bestaat nu uit een lange advertentie voor maatregelen die jullie ver boven de marktpijs willen uitvoeren zonder heldere specificaties

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Zeer teleurstellend om hier zaken mee te moeten doen, zeker geen aanrader! Misschien als ze de review lezen dat ze eindelijk contact opnemen.

• Vriendelijkheid N.v.t.
  • Deskundigheid Susteen
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Het advies bevat fouten, geeft niet aan welk label behaald kan worden bij de te nemen maatregelen en adviseerd tegenstrijdig.
  • Opmerkingen Susteen (wat is er goed, wat kan er beter?) Susteen is totaal onbereikbaar, 5 terugbelverzoeken in de afgelopen 4 weken en nooit teruggebeld. Vragen via 'mijn susteen' worden niet beantwoord.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Het gaat uiteindelijk toch om het energieadvies. De inspectie van het pand was zeer goed en grondig. Het is erg jammer dat je niet geholpen wordt in het maken van keuzes. Men berekent slechts 1 pakket. Er komen op de concrete vraag hoe naar energielabel A te gaan ipv B ook geen antwoorden.

• Deskundigheid Susteen N.v.t.
  • Opmerkingen energieadvies (wat is er goed, wat kan er beter?) Erg jammer dat je niet geholpen wordt in het maken van keuzes in een markt waar zo veel mogelijk is. Er wordt 1 totaal pakket berekend. Andere opties zijn niet mogelijk. Vergelijken wat het meest rendabel is, is niet mogelijk. Op de concrete vraag wat extra te doen dan het aangeboden pakket om naar energielabel A ipv B te gaan komen wisselende antwoorden. Eerst wordt gezet hetzelfde om naar energielabel B te gaan, het programma heeft een fout gemaakt, later wordt dit ontkent.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Omdat ik al een EPC berekening in mijn bezit had van mijn nieuwbouwhuis voldeed deze niet volgens ABN Amro voor hun duurzaamheidkorting Belachelijk Uiteindelijk door ABN bij Susteen (1 van de drie partijen waar zaken mee gedaan moet worden) terecht gekomen De werkzaamheden waar je 300 euro voor moet betalen was in mijn geval niet nodig Geen adviseur hoefde er langs te komen (1,5 uur) geen EPC berekening hoefde opgesteld te worden omdat die er al was De adviseur heeft de cijfers van mijn bestaande EPC berekening ingevoerd achter zijn bureau, tekeningen en foto’s heb ik gemaild zodat hij een rapport heeft opgesteld Afijn, ik moest 300 euro betalen Hoe bedoel je commercieel.... Hier was na navraag geen ruimte tot nadenken over de prijs Makkelijk geld verdienen Susteen ook erg slecht met terugbellen Meerdere malen beloofd mij terug te bellen, zonder succes

Over Susteen

Bij Susteen zijn we ervan overtuigd dat een duurzame, energiezuinige woning een betere woning is. Beter voor het klimaat en de energierekening natuurlijk, maar ook voor het wooncomfort en de gezondheid. Susteen helpt particuliere woningeigenaren met advies over de mogelijkheden om hun huis te verduurzamen. Sinds onze oprichting hebben we op deze manier al tienduizenden Nederlandse woningeigenaren mogen helpen op hun weg naar een betere woning.

Filter op Taal