Snel en deskundig.

Zeer snelle reactie op aanvraag offerte en bestelling. Korte wachttijd en geplaatst en werken in een halve dag. De panelen doen het goed! Albert van Kuijk

Beste Albert van Kuijk, Bedankt voor het delen van je positieve ervaring! We zijn trots dat we ons streven naar snelle en deskundige dienstverlening bij jou hebben kunnen waarmaken. Goed om te lezen dat de panelen het goed doen. Hopelijk laat de zon zich snel weer voor langere tijd zien. We wensen je dan ook veel zonuren toe! Mochten er in de toekomst nog vragen ontstaan, neem dan vooral contact met ons op zodat we je kunnen helpen. Bedankt voor je vertrouwen in SamSam! Zonnige groet, Benthe

Slechte communicatie en riekt naar afzetterij

Oktober 2021 een 3 jarig vast contract afgesloten. Laag maandbedrag. Huis had A Label. Direct erna verhoging wegens verwachte belastingverhoging. Daarna weer aanpassing 2 maal. Eerste jaar groot bedrag terug. 2e jaar iets minder terug . Daarna kleiner bedrag terug. In januarie verhuisd. Zelfde energie verbruik nieuwe woning. Voor de verhuizing gebeld. Kon telefonsch na verhuizing.. de website gaf aan dat er niets veranderd alleen adres. Twee weken later bleek er geen verhuizing doorgevoerd te zijn. Met hun aan de telefoon doorgenomen. Moest wel een hoog bedrag per ideal betalen. Dat moest wegens omdat zei men het sneller kon. Maar verekend zou worden. Bleek ze mijn vaste contact hadden opgezegd en variabel contract aangemeld. Ik had de kleine letters maar gelezen moeten hebben. Heb ze gemaild en gebeld. Beloven terug te bellen. Ze lezen mails niet of zeggen nooit ontvangen. Maand februari was afgeschreven nog. Kreeg een afrekening over 3 maanden. Met terugwekende kracht. Enorm bedrag. Terwijl ik eerder terug kreeg. Heb dus twee keer betaald over februari. Waarvan het laatste bedrag twee keer zo hoog als normaal. Een andere medewerkster beweerde dat ik zelf een ander contract had afgesloten. Als ze na lang in de wacht en een keer ze wel terug belde, wordt je de mond gesnoerd. Als je feiten noemt hangen ze.op. de begin houding is al onvriendelijk. Heb hun ook gevraagd of ze wel christen zijn. Ik was een van de eerste.destijds die bij hun aanmelde ze vielen onder een andere leverancier. Toen ze daar veranderde mee, zat ik nog lang vast aan de andere leverancier. Nu dacht ik laat ik.bij hun terug komen in 2021. Maar tja...

Beste Bernhard Johan, Helaas ben je momenteel geen klant meer bij ons. Zoals mijn collega's je telefonisch hebben toegelicht komt dit doordat je bij een andere leverancier een contract bent aangegaan. Dit vinden wij ontzettend jammer aangezien we onze klanten erg waarderen. Echter is er voor ons geen reden om je naar een andere leverancier over te zetten, waarmee we willen benadrukken dat de informatie uit je review onjuist is. Meermaals hebben mijn collega's telefonisch contact met je gehad, maar helaas kunnen we je niet helpen wanneer je geen klant meer bij ons bent. Mocht je vragen hebben, horen we dit graag van je zodat we met je mee kunnen kijken. Groet, Benthe

Samsam levert maatwerk.

Samsam gaf me goed inzicht in wat voor mij de meest passende optie was voor zonnepanelen. Ik was al bij twee andere bedrijven afgehaakt omdat ze het aantal panelen te weinig vonden voor een parallel systeem, terwijl ik dat wel wilde i,v,m, eventuele uitbreiding in de toekomst. Dat het bedrijf voor Denim panelen kiest, investeert in ontwikkelingswerk en veiligheid op de werkvloer (het dak) belangrijk vindt, gaf voor mij de doorslag om met Samsam in zee te gaan. In alle rust, in goed overleg en met gebruik van een dak-steiger is alles netjes aangelegd op en in huis. De twee beschaafde jongemannen gaven goed uitleg over het gebruik van de Emphase-app en het kastje bij de groepenkast. We zagen een scheve dakpan over het hoofd maar die ligt inmiddels ook weer recht. Al met al een groot compliment.

Beste Hetty, Wat een fantastische review om te lezen! We zijn ontzettend blij om te horen dat je tevreden bent met onze dienstverlening en dat we je hebben kunnen helpen met het vinden van de meest passende optie voor zonnepanelen. Goed om te horen dat je onze keuze voor Denim panelen en het ontwikkelingswerk waaraan wij bijdragen kunt waarderen. Daarnaast zijn we blij dat onze collega's netjes en veilig bij je aan de slag zijn gegaan en je goed hebben geïnformeerd. Bedankt voor het vertrouwen en het mooie compliment, we zijn trots om te horen dat je ons zou aanbevelen. Veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe

Alles is zeer goed geregeld.

We zijn erg blij dat we gekozen hebben voor SamSam voor de aanleg van onze zonnepanelen. Hun sociale ondernemerschap met een missie sprak ons meteen aan. Naast hun goede dienstverlening, investeren ze ook in duurzame projecten in de wereld. Ze werken met een klein enthousiast team. Van tevoren komt er iemand langs om op te meten en uitleg te geven. Deze uitleg was duidelijk; we hadden vertrouwen in zijn kennis. Onze Denim Glas-Glas zonnepanelen zijn een maand geleden bij ons en bij onze buren in één dag gelegd. We zijn er zeer tevreden over.

Beste Paulien en Hans, Dankjulliewel voor het delen van deze positieve review. We zijn er blij dat we bij jullie hebben mogen installeren en zijn trots dat we jullie naar alle tevredenheid hebben geholpen. Mooi om te lezen dat jullie op de hoogte zijn van ons sociale ondernemerschap en jullie hier een bijdrage aan hebben willen leveren. Dankjewel voor jullie vertrouwen en weet dat we in de toekomst altijd voor jullie klaar staan. Heel veel zonuren toegewenst! Zonnige groet, Benthe

Te lang onduidelijkheid

Update: ik ben dezelfde dag nog teruggebeld en kreeg alle informatie duidelijk per mail. We kunnen nu dus rustig bekijken wat de mogelijkheden zijn en of we het nieuwe contract willen behouden. Sinds eind 2023 heb ik uren gespendeerd om meer informatie te krijgen over ons nieuwe (dynamisch) contract dat zou ingaan op 12 februari 2024 en de mogelijkheid om een vast contract te krijgen. Dat zou mogelijk zijn, gewoon even terugbellen in januari. In januari wisten ze het niet, maar ze zouden zo snel mogelijk iemand laten terugbellen. Na twee weken nog geen telefoon gehad. Dus weer bellen. Iemand zou ons diezelfde dag nog, ten allerlaatste een dag later, alle tarieven doormailen. Twee dagen later nog steeds niets ontvangen. Weer gebeld en weer beloofden ze terug te bellen. Na aandringen werd ik toch doorverbonden met iemand die zei dat er nog geen tarieven bekend waren voor vaste contracten, maar dat ons maandbedrag voor het dynamische contract xxx euro zou zijn, flink meer dan het maandbedrag zou zijn bij een vast contract voor drie jaar bij andere aanbieders. De tarieven voor een vast contract zullen dus nóg stukken hoger liggen. We beslisten om over te stappen, maar door het getreuzel van de klantendienst van SamSam zitten we dus vast aan minstens een maand van het nieuwe contract. Minstens, want toen ik probeerde op te zeggen, kreeg ik de reactie dat de medewerker die daar over gaat in gesprek was en ik zou teruggebeld worden. Heel benieuwd wanneer dat dan zou gebeuren, maar iets zegt me dat dat nog héél lang kan duren..

Beste Ciska, Dankjewel voor het delen van jouw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat je niet tevreden bent over onze werkwijze en klantenservice. Ik begrijp dat mijn collega Benanda je vandaag te woord heeft gestaan en je inmiddels naar tevreden bent geholpen. We hopen je in de toekomst direct goed van dienst te kunnen zijn, neem gerust contact met ons op zodat we de lijntjes kort kunnen houden. Zonnige groet, Benthe

Super fijne ervaring, prettige communicatie, harde werkers, goede nazorg

Ik ga even eerlijk zijn, ik heb meerdere aanbiedingen opgevraagd en daarbij was SamSam was niet direct de aller goedkoopste, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik voor Oeigoer-vrije zonnepanelen ben gegaan. De ervaring en samenwerking vond ik super, zowel in de sales als in de uitvoering. Alle afspraken zijn netjes nagekomen, waar er bij de planning ook netjes rekening gehouden is met het moment waarop Stedin z'n werk zou komen doen. De dag van de installatie is er heel hard gewerkt om alle panelen op het dak te krijgen voordat het donker werd. Op het moment dat er een keuze gemaakt moest worden werd er steeds eventjes kort overleg men ons gepleegd, en werden er geen aannames gedaan, erg fijn. Bij het aanleggen van de kabel buitenom is zelfs de moeite genomen om het buisje onder de dakgoot in dezelfde donkere kleur uit te voeren als de dakrand. Dat vind ik echt meedenken, en dat maakt de boel echt netjes af. Op het moment dat wij al aan het eten zaten hebben ze binnenhuis nog 1,5 uur doorgepakt om de alles werkend op te leveren en de werking van de App aan ons uit te leggen. De dag daarna bleken er 3 panelen niet direct "wakker" te worden, maar dat hebben ze op afstand kunnen fixen. Ik heb het niet vaak, maar ik ben behoorlijk enthousiast en kan SamSam echt aanbevelen.

Beste Egon, Dankjewel voor je eerlijke en uitgebreide review over je ervaring met SamSam. We waarderen het dat je de tijd hebt genomen om je gedachten met ons te delen. We begrijpen dat we misschien niet de aller goedkoopste optie voor je waren, maar we willen benadrukken dat we trots zijn op de kwaliteit van onze producten en de service die we bieden. Dat je uiteindelijk toch voor ons hebt gekozen betekent veel voor ons en laat zien dat je bewust bent van de impact van je keuzes. We zijn trots dat je de ervaring en samenwerking als super hebt ervaren, zowel in de sales als in de uitvoering. We zijn blij dat ons team hard heeft gewerkt om alle panelen op tijd op je dak te installeren. Goed om te lezen dat er bij het maken van keuzes steeds overleg heeft plaatsgevonden met jou. Transparantie en betrokkenheid staan voor ons hoog in het vaandel. Heel erg bedankt voor je enthousiasme en je aanbeveling! Dat wij aan je verwachtingen hebben voldaan betekent veel voor ons. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben neem dan gerust contact met ons op! Voor nu wensen we je veel plezier van je installatie. Zonnige groet, Benthe

Fantastische service

SamSam levert vakwerk. Ten eerste het persoonlijke contact met advies dat geen verkooppraatje is maar de beste optie voor mij voorop stelt. Dan het inmeten: gedegen, strak en gedaan door een adviseur die zelf ook aanleg gedaan heeft, dus weet waar hij over praat. En tenslotte de uitvoering. Vakwerk, snel en in overleg zelfs over kleine details. En ook daarna nog, uitleg over de installatie, aanmelden van de panelen, alles wordt geregeld. Kortom: fantastisch.

Beste Pascal, Dankjewel voor je mooie woorden! We zijn blij te lezen dat je onze persoonlijke benadering op prijs stelt en je hebt ervaren dat onze adviseur de beste optie voor jou voorop stelt. Deze complimenten zullen we aan onze collega doorgeven. Het maakt ons trots terug te lezen dat ook de uitvoering van de installatie en de communicatie na de installatie als geweldig zijn ervaren. We wensen je veel zonuren toe! Zonnige groet, Benthe

Nooit terug gebeld

We hadden enkele vragen over de betalingen van afgelopen jaar. Ik heb 2 keer gebeld naar Samsam, en ja, ze zijn vriendelijk aan de telefoon. Maar er is, ondanks de belofte dat ik terug gebeld zou worden, nooit terug gebeld. Na veel puzzelen met die eindafrekening ben ik er grotendeels zelf met enige moeite uitgekomen. Maar voor deze dienstverlening geef ik maar 2 sterren. De levering van Gas en Electra verloopt gelukkig wel goed. Aanbeveling is dubbel: Ja, goede levering met ook goede doelen, maar ook nee, want dit stukje dienstverlening vraagt wel om een verbetering. Update: Na een telefoontje van SamSam is het één ander wel doorgesproken. Ze beloven " beterschap". Ik heb ze daarna niet meer nodig gehad. Voor nu: 2 sterren erbij.

Beste Peter, Dank voor het delen van je feedback middels deze review. Vervelend om te lezen dat je destijds niet bent teruggebeld waardoor je vragen op dat moment niet door ons zijn beantwoord. Hiervoor onze excuses, dit is niet de service waar we naar streven. Goed om te lezen dat mijn collega Jette je inmiddels telefonisch te woord heeft gestaan en antwoord heeft kunnen geven op je vragen. Dankjewel voor het updaten van je review! Mede door jouw feedback zullen we extra scherp zijn op onze telefonie en de vragen die via die weg bij ons binnenkomen. Mocht je in de toekomst opnieuw een vraag voor ons hebben, hopen we je snel te woord te kunnen staan! Zonnige groet, Benthe

Klachten nu opgelost

Wij waren tot september tevreden klant. We hadden een driejarig contract, maar daarna kozen we voor een variabel contract, inmiddels veranderd in een dynamisch contract. Daar hebben we nog steeds problemen mee, want we zien dat we alleen voor stroom betalen, terwijl we ook gas hebben. Twee weken geleden beloofde men dat het zou worden opgelost. SamSam is niet bereikbaar, alleen via de receptie en je wordt teruggebeld. Dat lukt ook niet op de beloofde dag. Ik hoop nu na het weekend. Het lijkt hoog tijd om over te stappen. Contact gehad en besloten bij SamSam te blijven. De aanmelding was niet goed verwerkt. Er is beterschap beloofd.

Beste Sjoerd de Vrieze, Dank voor het delen van je feedback. We begrijpen hoe belangrijk het is om duidelijkheid te hebben over je energielevering en vandaar onze excuses dat dit voor jullie op het moment niet helder is. Vervelend om te lezen dat eerdere beloftes niet zijn nagekomen, dat is niet de manier waarop wij onze deelnemers beogen te behandelen. Ik begrijp van mijn collega Jette dat ze vanochtend telefonisch contact met je heeft gehad en je naar tevredenheid heeft kunnen helpen gelukkig. We houden de lijntjes in de toekomst graag kort zodat we altijd voor je klaar staan. Dankjewel in je vertrouwen en een hele fijne dag gewenst! Groet, Benthe

Bij aanschaf zonnepanelen: goede begeleiding, goede uitvoering en goede nazorg!

Goed en persoonlijk advies op maat. Ons inziens kwalitatief goed materiaal. Bij de uitvoering een hard werkende en vriendelijke ploeg. Goede nazorg om de resultaten van de zonnepanelen te volgen. En natuurlijk steunen we zo het goede doel.

Beste Bas, Dank voor je mooie review! Hier zijn we onwijs blij mee. Het doet ons deugd te lezen dat zowel het advies als de installatie en de nazorg als goed zijn ervaren. Dankjewel dat je met ons meedoet aan het creëren van maatschappelijke waarde! Zonnige groet, Benthe

Prima streven

Samsam is helder in de uitleg en heeft een gebruikersvriendelijke app. Verder is het uitgangspunt om samen een betere wereld te maken, iets dat mij zeer aanspreekt. Het staat haaks op de "meer winst maken"-principe dat veel concurrenten in deze markt beogen. Dus prima SamSam! Ga zo door.

Beste Kors, Wat fijn om te horen dat je tevreden bent over onze producten, en het je aanspreekt dat we op verschillende manieren proberen een steentje bij te dragen aan het maken van een betere wereld. Mede dankzij jou kunnen wij deze pogingen doen dus daarvoor dank! Wij zijn trots dat we zo'n positieve review van je hebben mogen ontvangen en hopen je in de toekomst even tevreden te houden. Zonnige groet, Benthe

zorgeloze installatie van zonnepanelen

Voor de selectie van welke leverancier de panelen zou installeren heb ik 4 partijen gevraagd een offerte uit te brengen. 1 wilde het alleen telefonisch bespreken en 3 zijn langsgekomen. Van deze 3 is alleen Jamel (samsam) daadwerkelijk het dak opgegaan om te verifiëren wat de maten zijn en hoe het dak erbij lag. Uiteindelijk konden maar 2 aanbieders daadwerkelijk de glas-glas panelen aanbieden die ik wilde met de omvormers die ik wilde, waarna de keuze makkelijk was. Mijn ervaring met aannemers in het algemeen is vrij negatief. Allemaal beloftes en afspraken die na gunning als sneeuw voor de zon verdwijnen. De installatie van de zonnepanelen door Samsam is hier gelukkig een zeer positieve uitzondering op. Er wordt netjes gewerkt, alles zoals afgesproken, overleg over evt mogelijkheden, aandacht voor mijn wensen en er blijven geen lunchrestjes, verpakkingsmateriaal of andere artikelen achter. Het dak met de panelen ligt er strak bij. Ik heb uitleg over de app gekregen en ik heb een installatie schema gekregen hoe alles is aangesloten. (Wilde ik graag) Alles bij elkaar een hele fijne ervaring. Dank! De panelen liggen net een krappe week, dus over de energielevering kan ik nog weinig over zeggen ;)

Beste Kerstin, Dankjewel voor je uitgebreide review die ons meeneemt in het gehele proces van het aanschaffen van zonnepanelen. Dit proces begint bij het aanvragen van verschillende offertes en loopt tot het opleveren van de installatie met bijbehorende informatieoverdracht. Wij zijn erg blij dat we je hebben mogen voorzien van zonnepanelen en dit een hele fijne ervaring voor je is geweest. Ik zal mijn collega's complimenteren vanwege het nette werk en de aandacht die aan jouw wensen is besteed. Hopelijk gaat de energielevering je net zo tevreden stellen. :) Veel plezier van je zonnepanelen gewenst! Zonnige groet, Benthe

Top product van begin tot eind.

Het contact met Samsam en in het bijzonder met Huib verliep heel fijn. Huib is op een fijne manier betrokken en persoonlijk aanspreekbaar in het gehele traject. De offerte was ontzettend duidelijk. De juiste opbouw en de juiste informatie. Eventuele vragen werden door Huib of zijn collega's goed beantwoord. Installatie was snel mogelijk, maar door verbouwingsperikelen werd het door ons uitgesteld. Ook dat was geen probleem. Toen de panelen er eindelijk op lagen bleef de dienstverlening goed. Duidelijk uitleg tijdens de montage en ruimte voor opmerkingen achteraf. Huib bleef steeds persoonlijk en eerlijk. Tenslotte is het product dat ze leveren ook gewoon ontzettend goed met een duidelijke app.

Beste Ralf, Wat een mooie review hebben we van jou mogen ontvangen. Dankjewel, hier zijn we super blij mee! Goed om te lezen dat je het contact met collega Huib in het gehele traject als heel fijn hebt ervaren. Wij zijn trots dat je onze dienstverlening als duidelijk en flexibel omschrijft en je zo enthousiast bent over ons product. Veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe

een heel prettige ervaring, met het voortraject, maar ook met de uiteindelijke uitvoering.

De mensen van SamSam bepalen het uiteindelijke gezicht van het bedrijf waar je mee in zee gaat. Zowel het inventariserende gesprek waarin de wensen zijn besproken, zoals wat is SamSam en hoe werkt SamSam, de offerte en de communicatie verliep vlekkeloos! Echt heel prettig. Als er vragen waren, werd ik netjes te woord gestaan, en het aller belangrijkste, klantvriendelijk, laagdrempelig en vooral correct! Kortom een zeer goede en prettige ervaring met SamSam en zijn medewerkers. Beslist aan te bevelen!

Beste Dirk, Dankjewel voor je mooie review! Goed te lezen dat er genoeg tijd en ruimte was om vragen en wensen te bespreken voorafgaand aan de installatie en de communicatie als klantvriendelijk, laagdrempelig en correct is ervaren. Dankjewel voor je vertrouwen in SamSam en voor nu veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe

Betrouwbare partij met snelle service en goede panelen

SamSam heeft vanaf het begin geduldig met ons meegedacht over hoe we de zonnepanelen voor elkaar gingen krijgen (aangezien we een vve zijn met 9 aansluitingen op een oud schoolpand uit begin 1900 moesten we veel uitzoeken en duurde de besluitvorming lang). Al die tijd had ik een vast contactpersoon die snel reageerde en antwoord had op al mijn vragen. Alleen tegen het einde was het soms moeilijk om hem te pakken te krijgen en verliep de communicatie wat rommeliger. De zonnepanelen zijn van het merk Denim (NL merk), zij zijn transparant is over waar de grondstoffen van de panelen vandaan komen. Dat was erg belangrijk voor ons. De panelen zien er mooi uit, mat zwart. SamSam komt over als een goed georganiseerde en stabiele, betrouwbare organisatie. Dat hebben we ook anders meegemaakt in de zonnenpanelen branche. Ze werken vanuit vertrouwen, zo heb ik de offerte niet voor een bepaalde datum officieel hoeven ondertekenen en kregen we de factuur we pas na de installatie. Daarnaast vond ik het ook sympathiek dat ze dezelfde prijs voor de zonnepanelen bleven hanteren als op de eerste offerte ondanks dat de prijs ondertussen aan het stijgen was. Toen uiteindelijk het akkoord vanuit onze kant er was hebben ze binnen 2 maanden kunnen plaatsen. Dat is erg snel gezien de wachttijd bij andere partijen. De mannen die de installatie deden hebben hard gewerkt, en toen het meer werk bleek te zijn dan ze dachten hebben ze binnen diezelfde week het alsnog af kunnen maken. Voor het extra werk is ook geen meerprijs gerekend, de prijs was vast zoals afgesproken. De panelen liggen nu super mooi op het dak en alles werkt goed! We zijn heel blij met SamSam en met de panelen, aanrader!

Beste Danja, Wat een mooie installatie hebben we bij jullie mogen leggen! Dankjulliewel voor jullie vertrouwen. Wij zijn blij te lezen dat dit vertrouwen gedurende het gehele proces onbeschadigd is gebleven. Wij kijken terug op een geslaagde installatie die mooi ligt én goed functioneert. Wij wensen jullie veel zonuren toe! Zonnige groet, Benthe

Zijn zeer tevreden over de installatie en nazorg van de zonnepanelen.

Huib heeft een goed advies gegeven over de zonnepanelen en vernieuwing van de meterkast. Installatie van de panelen is keurig verlopen door prettige en vakkundige medewerkers.

Beste Karel, Bedankt dat je jouw ervaring met ons hebt gedeeld! Erg fijn dat Huib je van het juiste advies heeft voorzien en de installatie naar wens is verlopen. Veel zonuren gewenst! Zonnige groet, Benthe

Goed en deskundig advies, de installateurs zijn zeer deskundig en denken mee. Vriendelijke lui. De zonnepanelen zijn zeer goede kwaliteit. Wij hebben 8 panelen en doen qua rendement niet onder voor mensen die 12 panelen hebben. Kortom top kwaliteit en zeer tevreden nogmaals. Zeker een aanrader.

Beste Sherida-Ann Sam-Sin, Super om te horen dat jullie zo'n positieve ervaring hebben gehad met ons advies en de producten die we leveren! Goed om te lezen dat de panelen zeer goed hun werk doen en jullie hier tevreden over zijn. Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonuren toegewenst! Zonnige groet, Benthe

Zeer slechte of zelfs in het geheel geen communicatie met de klant

Update. Naar aanleiding van onderstaande review heeft Jamel contact met ons opgenomen en heeft er een goed gesprek plaatsgevonden. Hij zal de gang van zaken intern bespreken, en hij heeft toegezegd dat op korte termijn de zonnepanelen op het schuine dak opnieuw geplaatst gaan worden zoals dat in de offerte stond. We hopen dat dit inderdaad op korte termijn gebeurt. Zonnepanelen geplaatst 3 juli 2023. We dachten een goede keus gemaakt te hebben met Samsam. Allereerste kennismaking voelde goed. Maar daarna…. Een werkdag voor plaatsing nog steeds geen bericht of we ze in de ochtend of de middag konden verwachten. Na ons telefoontje vertelden ze dat het de ochtend zou worden. Pas om 11.30u kwamen ze. De volgende ochtend zou de klus afgemaakt worden. Opnieuw kwamen ze pas rond het middaguur. Het kostte ons twee hele werkdagen. Bedrijf komt dus niet op de afgesproken tijd, waardoor ònze kostbare tijd verloren gaat met wachten, want er wordt verder niet over gecommuniceerd. Afspraken worden dus niet nagekomen. Foutieve naam, mailadres en telefoonnummer werden ook na herhaald vragen niet gecorrigeerd. Na ingesproken voicemail worden we niet teruggebeld. Plaatsing van een van de zonnepanelen niet volgens afspraak waardoor we minder opbrengst hebben. “Niets aan te doen” zegt Samsam. We mailden de vertegenwoordiger omdat we over bovenstaande een gesprek wilden, waarna een automatisch afwezigheidsbericht verscheen met de mededeling dat meneer afwezig was tot ergens halverwege mei. Het was juli toen we mailden…. We hebben ook een bericht ingesproken op zijn telefoon met verzoek contact op te nemen maar tot op heden niets meer gehoord. Enzovoort. Veel ergernis, boosheid en verspilling van onze tijd over dit soort zaken. We bevelen dit bedrijf absoluut niet aan. Contact met extern personeel wat de panelen plaatste verliep naar wens.

Beste Hans, Wij schrikken erg van je review, deze hadden we niet aan zien komen. Ik ga intern aan de slag met betrokken collega's om meer inzicht te verkrijgen in het verloop van je installatie. Momenteel kan ik hier nog geen uitsluitsel over geven maar ik zie erop toe dat deze review wordt opgevolgd. Groet, Benthe ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hallo Hans, Van mijn collega Jamel begreep ik dat jullie elkaar gisteren telefonisch hebben gesproken. Goed om te horen dat er schot in de zaak zit en er voor aanstaande dinsdag een afspraak gepland staat. Hopelijk levert deze afspraak de gewenste duidelijkheid op. Groet, Benthe ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hallo Hans, Van mijn collega's Anne en Jamel heb ik begrepen dat er onlangs een monteur bij je langs is geweest en er een zonnepaneel verplaatst is naar de ligging zoals je deze wilde hebben. Ik heb begrepen dat je inmiddels volledig tevreden bent over de installatie, hier zijn wij erg blij om! Excuses dat dit wat voeten in de aarde heeft gehad maar gelukkig stonden we nauw in contact met elkaar en hebben we je tot tevredenheid kunnen helpen. Veel zonuren toegewenst! Zonnige groet, Benthe

Tevreden van A tot Z met de zonnepanelen

Half december 2022 contact gezocht met SamSam voor een zonnepanelen offerte. De heer Ruben Nievaart van SamSam heeft snel contact gezocht voor een afspraak en prettig meegedacht. De offerte was duidelijk en na ons akkoord werden we gebeld voor een afspraak voor de installatie. Deze is in februari 2023 in 1 dag uitgevoerd (binnen 9 weken na de offerte). Inmiddels liggen de panelen al een aantal maanden op het dak en we zijn zeer tevreden. De opbrengst is in lijn met wat ons is voorgehouden. App van Enphase geeft goed inzicht. Had dit veel eerder moeten doen.

Beste vd H, Bedankt voor je uitgebreide review! Zowel mijn collega Ruben als de rest van het team die betrokken is geweest bij jouw installatie zal ik van een complimentje voorzien! Wij zijn trots dat we je zo'n positieve ervaring hebben kunnen bieden! Fijn dat je bij ons bent uitgekomen op je zoektocht naar zonnepanelen en namens team SamSam willen we je veel zonuren toewensen! Groet, Benthe

Vriendelijk contactpersoon & deskundige plaatsing

Ruben als contactpersoon gehad en heeft ook de schouw gedaan. Nam zijn tijd en was prima bereikbaar voor vragen. De levertijd/plaatsing van de panelen is 2 keer verzet, vervelend maar kan gebeuren met de huidige vraag en de plaatsing is alsnog binnen 3 maanden uitgevoerd. Plaatsing van de zonnepanelen verliep erg vlot en professioneel. Alles werkt naar behoren en is netjes weggewerkt. Duidelijke uitleg over de app en de installateurs namen hier dan ook de tijd. De communicatie is een verbeterpunt. Motto van SamSam is dat je een naam bent en geen nummer. Verbeterpunt zit hem vooral in het callcenter van SamSam zelf, het algemene nummer. Een aantal keer werd beloofd dat er teruggebeld zou worden waarna dit niet gebeurde en je er zelf weer achteraan moet bellen. Al met al tevreden met het traject!

Beste Stephan, Bedankt voor je uitgebreide review. Goed om te horen dat u net zo blij bent met onze collega Ruben als wij! Bedankt voor uw begrip omtrent de levertijd van de panelen, dit loopt soms minder soepel dan we zouden willen. Wat betreft de communicatie is het jammer om te horen dat u niet bent teruggebeld en hierdoor zelf heeft moeten bellen. We zijn momenteel bezig om de klantenservice in eigen beheer te nemen waardoor we in de toekomst hopelijk beter bereikbaar zijn en dit soort situaties zich niet meer voor zullen doen. Gelukkig is uw ervaring over het gehele traject positief. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen! Groet, Benthe

Geweldig.

Er was goed overleg waar de kabels moesten liggen. Panelen liggen er netjes in en werken allen naar behoren.

Beste F Boersma/Jimenez, Bedankt voor uw geweldig mooie review! We zijn blij te horen dat er goed overleg heeft plaatsgevonden, de zonnepanelen netjes geïnstalleerd zijn en deze naar behoren functioneren. Namens team SamSam: veel plezier van uw zonnepanelen! Groet, Benthe

Tevreden met de service en jongens van de installatie

Begeleiding en advisering waren goed en prettig ervaren. Communicatie rondom plaatsing kon duidelijker, maar wel conform afspraken. Soepel en snel geplaatst door bevlogen installateurs.

Super tevreden!

Contact met Samsam is helemaal goed. Komen persoonlijk langs voor advies en voorstel op maat. Leveringstijd viel ons ontzettend mee. Installatie verliep zeer soepel. Hele aardige installateurs. En 2 weken na installatie wordt er persoonlijk gebeld of alles naar wens is gegaan! Complimenten

Beste Chantal, Bedankt voor het delen van jouw positieve ervaring. Goed om te horen dat het contact en advies goed zijn verlopen en er na de installatie even persoonlijk contact is opgenomen! Namens alle collega's van SamSam, veel plezier van de zonnepanelen! Groet, Benthe

Niet erg positief

Ik ben sinds jaren zakelijke afnemer van SAMSAM met twee huizen, helaas heb ik niet een positief gevoel op dit moment. Er worden voorschotbedragen afgeschreven voor twee afnameadressen en die zijn veel hoger dan het werkelijke gebruik. Na telefonisch contact is het 20% teruggebracht maar nog steeds te hoog en hebben ze het termijnbedrag deze maand opnieuw verhoogd. Op 10 jan.'23 eindelijk bericht gekregen van Germa van de klantenservice met een afspraak en vervolgens vele mails verder als wanbetaler neergezet (terwijl ze meer ontvangen hebben dan verbruikt). Helaas wederom vele mails verstuurd met ontvangstbevestiging en weer geen reactie. Hopelijk word er nu eindelijk met mij contact opgenomen. Geachte heer/mevrouw, We hebben uw aanvraag ontvangen en nemen deze in behandeling onder nummer 8314631. Als u hierover nog vragen of opmerkingen heeft dan kunt u op deze email reageren. Team SamSam || [email protected] || Geachte heer/mevrouw, We hebben uw aanvraag ontvangen en nemen deze in behandeling onder nummer 8326485. Als u hierover nog vragen of opmerkingen heeft dan kunt u op deze email reageren. Team SamSam || [email protected] ||

Beste Cornelis, Wat vervelend om te lezen dat u begin dit jaar niet zo'n positief gevoel had ten opzichte van SamSam. Uit de correspondentie die u hierboven weergeeft kan ik opmaken dat onze persoonlijke benadering waarnaar wij streven, destijds niet op niveau was. In deze drukke periode hebben we gemerkt dat we de ruimte tot verbetering met beide handen moesten aangrijpen. Met wat extra mankracht, en met behulp van uw feedback, zijn we onze dienstverlening aan het verbeteren. Helaas werkt het in Nederland zo dat we moeten betalen voor de producten en diensten die we afnemen. Energierekeningen zijn gebaseerd op uw historische verbruik en dienen altijd één maand vooruit te worden betaald. Teveel betaalde bedragen krijgt u terug aan het einde van uw contract. Van mijn collega Benanda heb ik begrepen dat u een aantal energierekeningen heeft gestorneerd waarop u meermaals bent geattendeerd. Wanneer u uw energierekeningen niet betaalt ontstaat er een betalingsachterstand en wanneer hier sprake van is, is uw energieleverancier (SamSam in dit geval) volgens de Nederlandse wet verplicht u te informeren over de mogelijkheid die u heeft om gebruik te maken van schuldhulpverlening. Dit wordt enkel aangeboden in uw eigen belang om te voorkomen dat u in diepe schulden terecht komt. Van mijn collega's Benanda en Hermien begrijp ik dat er in de afgelopen periode intensief contact heeft plaatsgevonden en de antwoorden op uw vragen nabij zijn. Mochten er nog onbeantwoorde vragen zijn, schroom dan niet om contact met ons op te nemen! Groet, Benthe

continuing story

Op 29-12-2022 kreeg ik het verzoek om mijn meterstand door te geven. Dat heb ik gedaan, daar kreeg ik een bedankmail voor. Omdat de meterstand niet overeen kwam met jullie verwachting moest ik naar mijn recreatiewoning rijden om een foto van de gasmeter te maken. Op 24-01-2023 kreeg ik van jullie wederom een vraag om de meterstand door te geven om vervolgens bij het invullen hiervan weer het bericht te krijgen dat die stand niet overeenkomt met jullie verwachting, dus moest ik weer een foto opsturen. Ik heb 2 x contact opgenomen met jullie en kom niet verder als de telefoniste die, volgens protocol, vertelt dat ik word teruggebeld wat vervolgens niet gebeurd. Ook de mail die ik vervolgens heb gestuurd wordt niet beantwoord. Op 01-02-2023 heb ik contact gehad met Hermien van de service afdeling die aangaf dat de 2e meterstandvraag was voor het vaststellen van het energieplafond en dat er wat zaken door elkaar heen waren gelopen. Het was een verhelderend gesprek waarvoor dank.

Beste Ko, Bedankt voor het delen van uw ervaring. Mede door uw feedback zijn wij in staat onze service te verbeteren. Wat vervelend om te lezen dat de communicatie niet optimaal is verlopen. Dit is zeker niet iets waar wij trots op zijn. Het doet ons goed om te lezen dat onze collega Hermien u inmiddels van opheldering heeft kunnen voorzien en dat dit uw ervaring ietwat positiever heeft gemaakt. Nogmaals dank! Groet, Benthe

Over SamSam Energie

Hallo! Wij zijn SamSam. Het energiebedrijf dat samen met jou meehelpt om ook de volgende generatie een leefbaar klimaat te bieden. Wij leveren 100% groene energie. Energie die opgewekt is door schone bronnen, zoals zon, wind en biomassa. Daarnaast willen we door onze manier van ondernemen bijdragen aan een betere wereld voor iedereen. We kiezen bewust voor een duurzame lifestyle, investeren in verschillende ontwikkelingsprojecten in binnen- en buitenland, en zorgen dat elke beslissing die wij maken, voordelen oplevert voor alle betrokkenen; de klant, partners, maar ook het milieu en de wereld om ons heen.