Slecht

Ik heb een declaratie in gediend geld stond na een week op de rekening maar geen specificatie wat er vergoed is slecht vind ik dat en als je iets vraagt word er ook niet geantwoord ik had namelijk geen declaratie formulieren gehad bij het afsluiten van de verzekering .de volgende dag lag er twee formulieren in de bus geen excuus zoals afgesproken ik weet niet met wie ik heb nog nooit in dat jaar met iemand gestoken gaat niet zo als het moet sorry hoor gr mevr troiano

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? N.v.t.

Beste mevrouw Troiano, Bedankt voor uw beoordeling. Wat jammer dat u niet tevreden bent. Wij versturen altijd een uitkeringsspecificatie na het afhandelen van een declaratie. Deze vindt u onder de brief waarin het bedrag staat dat u terug krijgt. Als u naar beneden scrolt, zou u de specificatie moeten kunnen zien. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we deze altijd opnieuw naar u verzenden. Bij het afsluiten van de verzekering worden er niet standaard declaratieformulieren meegezonden. Wij stimuleren mensen juist om alles online te doen, omdat dit veel papierwerk scheelt en daarmee ook nog eens het milieu minder wordt belast. Natuurlijk bieden wij het declareren per post wel aan als het online om welke reden dan ook niet lukt. De declaratieformulieren kunnen dan telefonisch of per mail worden aangevraagd, of worden gedownload via onze website. Nadat u de formulieren had aangevraagd, lagen ze de dag erna keurig op uw deurmat. Mochten er dingen onduidelijk zijn, dan kunt u altijd contact met ons opnemen via de telefoon op 020-7220230 of een email sturen naar info@petplan.nl . Groetjes Eefje

meestal snelle afhandeling nota's

Over het algemeen snelle afhandeling nota's en overzicht wat vergoed wordt is beter geworden. Jammer dat niet alle medicijnen / voedingsupplementen worden vergoed die door dierenarts worden voorgeschreven, ze worden niet voor niets door de dierenarts voorgeschreven. Op dit punt na ben ik zeer tevreden over Petplan.

• Soort verzekering: Kattenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 8

Beste Marina, Dank je wel voor je mooie beoordeling. Fijn om te lezen dat je over het algemeen tevreden bent. Het klopt inderdaad dat niet alle voedingssupplementen worden vergoed. De medicatie of supplementen die vrij verkrijgbaar zijn, worden niet vergoed. De medicatie moet een Nederlands geregistreerd medicijn zijn en dit zijn vrij verkrijgbare supplementen (meestal) niet. Wil je weten of iets vergoed wordt? Neem gerust contact met ons op. Groeten, Daryl

Fijne verzekering

Declaraties transparant en binnen de termijn altijd op de rekening. Zijn de bedragen hoog, dan is er altijd een mogelijkheid tot snellere uitbetaling. Recente contacten en overleg over de ziekte van mijn hond heb ik als erg prettig ervaren. Petplan dank je voor de mogelijkheid om te luisterend oor te hebben en toch te vergoeden.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste mevrouw Van Gastel, Heel erg bedankt voor deze beoordeling. Wij zijn blij dat we jou en jouw hond hebben kunnen helpen en tot een oplossing zijn gekomen. Groetjes Eefje

Prima en snelle afwikkeling van declaraties

Nadat ik mijn hond had laten inslapen en een declaratie daarvoor indiende, kreeg ik een keurige mail dat zij hadden geconcludeerd dat mijn hond was overleden en dat Petplan de verzekering voor mij zouden beëindigen. En wensten mij heel veel sterkte. De volgende dag stond het geld op mijn rekening. Top verzekering.

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 10

Bedankt voor deze mooie beoordeling. Heel veel sterkte, Groetjes, Pascal

Weinig verzekerd bij volwassenen katten

Onze kat december 2018 gehaald bij het dierenasiel, met medisch boekje. Stonden niet echte bijzonderheden in, alleen wat jaren terug een ‘hartruisje (heel licht)’. Kat gelijk verzekerd bij Petplan. Alleen hij had het in Juni redelijk benauwd, was met de warmteweek, van 35 graden. Was heel erg aan het hijgen, maar dat ging gelukkig snel weer voorbij. Toch maar even contact gezocht met dierenarts en die gaf aan dat het toch wel wijs was om even een afspraak te maken. Uiteindelijk bleek het arme beest een veels te grote hartkamer te hebben (3x groter dan het zou moeten zijn). Heeft nu in het vervolg medicatie nodig van ~40,- pm. Nu kregen we de eerste declaratie redelijk snel vergoed (2 weken), maar de tweede moest er toch ook het medisch dossier en de contactgegevens van de dierenarts doorgegeven worden. Na twee weken niks, zelf nog maar eens gebeld, en wat blijkt; het wordt niet vergoed. Omdat de kat de aandoening al had voordat we de verzekering afsloten. Wat gek is, want dan bijna alle ziekte kunnen al jaren aanwezig zijn. Ik snap dat ze misbruiksituaties willen voorkomen, maar dit is hier duidelijk niet aan de hand. En zou betekenen dat een kat op ‘oudere’ leeftijd (6jaar), geen zin meer heeft om te verzekeren.. Vind het niet netjes en is ook gewoon niet duidelijk aangegeven bij het moment van verzekeren.

• Soort verzekering: Kattenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 2

Beste Jordi, Bedankt voor je review. Wat naar dat je kat hartproblemen hebt, ik hoop dat de medicatie de benauwdheid wat kan onderdrukken. Ik begrijp je onvrede als er iets tot je verbazing uitgesloten is. Wij kijken altijd naar het medische verleden van het dier, ongeacht de leeftijd. Het klopt inderdaad dat bestaande klachten (of klachten uit het verleden) uitgesloten of tijdelijk uitgesloten kunnen worden. Eventuele (tijdelijke) uitsluitingen worden altijd middels een clausule op het polisblad gecommuniceerd. De beoordeling of iets wordt uitgesloten wordt echter altijd gedaan voordat we verzekering aanvangt. Uiteraard nodig ik je uit om contact met ons op te nemen als er iets onduidelijk is over de reden van afwijzing. Ook als je het hier niet mee eens bent. We gaan graag met je in gesprek.

Duidelijk

Doordat mijn zieke hond alsnog plotseling overleden is, heb ik mijn verzekering bij Petplan moeten opzeggen. Ik wil Petplan hartelijk danken voor de transparante afhandeling van alle declaraties die ik gedaan heb in naam van Bowe. Mede dankzij jullie hebben Bowe en ik ruim 2 jaar mogen genieten van extra tijd samen. En die tijd met je allerbeste vriend is onbetaalbaar…. Als er in mijn hart weer ruimte is voor een nieuwe vriend, is Petplan zeker weer in beeld. Vriendelijke groet, Anja

• Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 9

Beste Anja, bedankt voor deze mooie beoordeling. Heel veel sterkte met het verlies van Bowe, ook namens mijn collega's. Met vriendelijke groet, Marieke

Vrije dierenartskeuze? Deze vlieger gaat niet op.

Ik woon in Nederland, vlakbij de Duitse grens. Een paar kilometer van mijn huis is in Duitsland een Dierenarts. Voor mij is dit de beste dierenkliniek in de omgeving. Maar deze praktijk valt niet onder het hokje Nederland. En daarom gaat de zogenaamde "Vrije dierenartskeuze" hier niet op. Tevens stuiten de uitsluitingen mij tegen de borst. Ik heb 2x een factuur ingediend en beide keren vielen deze onder de uitsluitingen. Op de website van Petplan wordt opvallend veel aandacht besteed aan de uitsluitingen en eigen risico's. Nu sta ik voor de keuze om de verzekering bij Petplan te verlengen, maar de weegschaal slaat uit naar 'opzeggen'. Redenen dus: - Teveel uitsluitingen - Te lage vergoedingen - Vrije dierenartskeuze? Niet dus - De kosten van de Duitse dierenarts zijn lager. - Het risico kan ik net zo goed zelf nemen. - Petplan biedt geen alternatieven die out of the box zijn. - Zakelijke, onpersoonlijke benadering.

• Afwikkeling van uw declaratie N.v.t.
  • Soort verzekering: Hondenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 0

Beste meneer Cobussen, Bedankt voor uw beoordeling op klanten vertellen. Wij vinden het jammer te lezen dat u niet tevreden over ons bent. Wij bieden inderdaad een vrije dierenartskeuze binnen Nederland. Duitsland valt hier helaas niet onder. Wij proberen altijd mee te denken met onze klanten, maar er zijn ook bepaalde regels waar wij ons aan moeten houden. Onze premies zijn onder andere gebaseerd op de prijzen die Nederlandse dierenartsen vragen. Wij kunnen het daarom niet toestaan als onze klanten behandelingen in het buitenland laten plaatsvinden. Wel bieden wij een aanvullende reisverzekering aan die afgesloten kan worden als u uw huisdier meeneemt op vakantie. Mocht er dan iets gebeuren, dan bent u daar wel voor verzekerd. De uitsluitingen die u bedoeld, hebben te maken met het pakket dat u heeft gekozen. U heeft gekozen voor ons Basis Pakket. In dit pakket wordt de preventieve zorg (vaccinaties, vlooien/teken middelen en ontwormingsmiddelen) niet door ons vergoed. Tevens heeft u een keer een nota ingediend die te maken had met een klacht die al aanwezig was voordat u de verzekering afsloot. Wij hopen dat u begrijpt dat wij deze laatste nota niet in behandeling konden nemen en dat u begrijpt waarom wij helaas geen toestemming geven om naar een buitenlandse dierenarts te gaan. Met vriendelijke groet, Eefje van Houten

Huisdierenverzekering en minima

Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn krijgt met regelmaat aanvragen voor acute medische steun minima huisdier. Dan blijkt soms ook dat de eigenaar (die bijv. onder bewind staat) nog wel de dierverzekering heeft. Dat is natuurlijk prachtig en een compliment voor deze huisdiereigenaren. Maar er is een groot probleem. Deze eigenaren krijgen vaak niet meer dan 40 euro leefgeld per week om weer uit de problemen te geraken. Ze kunnen geen dier naar de dierenarts sturen, gewoonweg omdat ze de eigen bijdrage niet kunnen bekostigen en pas na deze betaling de vergoeding van de verzekering krijgen. Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn wil graag dat de dierverzekering hier een oplossing voor zoekt, zodat een dier wel kan worden geholpen door een dierenarts. Is versleuteling van de eigen bijdrage -in nood situatie van een dier- in de maandelijkse betaling dan mogelijk. Dus een tijdelijke oplossing om toch een dier te laten behandelen. Dit moet dan wel onderschreven worden door een dierenarts die het dier gaat behandelen in noodsituatie. Wij steunen minima en huisdieren, maar doen onze best om ze ook te wijzen op het nemen van een verzekering. Als ze dat dan kunnen opbrengen/aanhouden via hun bewind is dat prachtig, maar de eigen bijdrage blijkt te vaak een struikelblok in een acute nood situatie. Graag uw reactie naar info@huisdierenwelzijn.nl Wij hopen op een oplossing zodat minima die een verzekering hebben in nood toch met hun dier naar de dierenarts/specialist kunnen.

• Afwikkeling van uw declaratie N.v.t.
  • Soort verzekering: Kattenverzekering, Hondenverzekering

Bedankt voor jullie review en goed dat jullie ons benaderen hiervoor. Uiteraard vinden wij welzijn van de dieren belangrijk. Graag nemen wij even contact met jullie op om afspraken te maken voor klanten die in deze situatie zitten. Met vriendelijke groeten, Daryl

Bij alle vragen die ik heb omtrent mijn verzekering kan ik terecht bij Petplan. Ik word dan altijd zeer vriendelijk te woord gestaan. Wat ik heel prettig vind. Mijn declaraties die ik indien worden snel verwerkt.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Heel erg bedankt voor deze mooie beoordeling, daar zijn wij erg blij mee! Groetjes, Femke

Een adequate ziektekosten verzekering voor je huisdier.

Onze Hond bleek allergisch te zijn voor grassen en mijten. Petplan zorgde voor een second opinion bij een dermatoloog in A'dam. Hierdoor verminderde zijn klachten aanzienlijk door het advies wat wij daar kregen. Wat bleef was het feit dat hij zijn poten bleef stuk bijten. Sinds kort aan een injectie Cytopoint in combi met allergie therapie. Eindelijk een hond die zich niet stuk bijt. Petplan vergoed gelukkig een deel van deze behandeling. Te vrede met de verzekering.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste René, Wat fijn om te lezen dat het nu beter gaat met jullie hond. Wij zijn blij met je goede beoordeling over ons. Dank je wel daarvoor! Groetjes, Daryl

De afspraken en service zijn prima

Goede service. De betalingen gaan altijd op tijd.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Jan, Fijn dat je tevreden over ons bent, daar worden wij blij van! Bedankt voor de mooie beoordeling. Groetjes, Daryl

Duidelijk in communicatie. Afwikkeling declaraties redelijk snel. Er zou alleen zoiets als Mijn Petplan moeten komen. Inloggen en alles kunnen zien wat er tot nu toe is gebeurd en restant preventieve vergoeding . En tijdens online declareren tussentijds kunnen zien hoe de bijlage er uitziet.

• Soort verzekering: Kattenverzekering
  • In welke mate zou u Petplan aanbevelen bij vrienden, bekenden of collega’s op een schaal van 0 (zeer onwaarschijnlijk) tot 10? 7

Beste Charlotte, bedankt voor jouw beoordeling en jouw tips! Ik ga de feedback doorzetten naar mijn collega's. Wij hopen ook zeker dat wij in de toekomst een online omgeving kunnen aanbieden waarin je onder andere jouw ingediende declaraties kunt bekijken. Groetjes, Femke

Snelle correcte afwerking en als ik iets niet goed door gemaild heb krijg ik snel een berichtje terug zodat het alsnog goed afgehandeld word

Beste Karel, fijn om te horen dat je tevreden met ons bent! Groetjes, Femke

Vlotte afhandeling

Helaas moest ik weer gebruik maken van de verzekering. Op zaterdag heb ik de declaratie ingestuurd, op dinsdag kreeg ik al een mail met de uit te betalen vergoeding.

Beste Inge, heel erg bedankt voor de mooie beoordeling! Groetjes, Femke

Zeer goede verzekering geweldig

Zeer snel en correct afgehandeld en uit betaald Heel goed

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Jan, bedankt! Het regent "tienen", hier worden we heel blij van! Groetjes, Marieke

Zeer vlotte afhandeling van de decleratie (Digitaal ingediend)????????????

Declaratie word zeer snel afgehandeld. Petplan heeft duidelijk oog voor de gezondheid van onze huisdieren.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Henk, bedankt voor deze prachtige beoordeling. Hier zijn we heel blij mee! Groetjes, Marieke

reactie adequaat en snel

Snelle afhandeling. Bij vragen snel een reactie,ook fijn per mail zodat je niet eindeloos hoeft telefoneren. TOP! Declareren ook via de pc: fijn en snel.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Ella, fijn om te horen dat de afhandeling naar wens is gegaan. We proberen onze service zo hoog mogelijk te houden. Groetjes, Marieke

Preventie zorg Plus pakket vergoeding is zero!

Wel 34 euro elke maand premie maar geen preventie zorg vergoeding ( een keer per jaar maar toch geen compensatie ). Geen zin meer...

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Olga, jammer dat je geen goede ervaring hebt met de verzekering. Preventieve zorg zit alleen gedeeltelijk in het Totaal Pakket. De verzekering is er voor medische klachten als ziekten en ongevallen. Het is natuurlijk ook weer zo dat dit betekent dat je dier gezond is en geen klachten heeft. Je kunt het gewoon nooit voorspellen. Het ene dier mankeert helaas soms meer dan een ander. Wanneer je plotseling hoge kosten maakt is het fijn om een verzekering te hebben. Groetjes, Marieke

goede informatie en correcte en snelle afhandeling

Prima verzekering.

Beste Catharina, bedankt voor de 10! Goed om te horen. Groetjes, Marieke

Super geholpen!

Na een bijtincident telefonisch zeer netjes en accuraat geholpen!

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Erica, bedankt dat je de moeite hebt genomen om ons te beoordelen. En dan ook een 10!! Fijn dat we konden helpen. Groetjes, Marieke

Goede ervaring met Petplan

Snelle afhandeling van declaraties, zelfs eenmalig een toekenning gekregen van een rekening waarvoor we niet genoeg verzekerd zijn omdat we een trouwe klant zijn. Echt een mooi cadeau van Petplan na al deze jaren klant bij hun te zijn geweest. Ik heb een 10 jarige chihuahua en ik hoop op Nog 10 jaar met hem. Dus op naar de volgende 10 jaar.. :)

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Mirela, bedankt voor deze mooie beoordeling, hier zijn we heel blij mee. Ik hoop dat je hondje nog lang bij je blijft. Groetjes, Marieke

Goede en snelle service

Goede en snelle service

Beste Janine, fijn om te horen! Bedankt! Groetjes, Marieke

Goede service, snelle reactie en vriendelijke mensen

Declaratie ingediend na een emotionele rollercoaster. Snel en keurig afgewikkeld.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Bedankt voor deze mooie beoordeling, hier zijn wij heel blij. Groetjes, Femke

Snelle service en duidelijke afhandeling

Declaraties worden snel afgehandeld. Bij vragen over declaraties vindt een snelle reactie plaats waarna de afhandeling binnen korte tijd wordt afgedaan. Alles wordt meer dan binnen de gestelde termijn gehaald. Prima.

• Soort verzekering: Hondenverzekering

Beste Hetty, fijn om te horen dat je tevreden bent met jouw Petplan Huisdierenverzekering. Groetjes, Femke

Zeer goede verzekering

Korte lijnen Snelle declaraties Goede service en eerlijke vergoeding.

• Soort verzekering: Kattenverzekering

Beste Marike, Bedankt voor jouw mooie beoordeling, hier zijn wij heel blij mee! Groetjes, Femke