Hele slechte klantenservice

Ik heb via zonneplan zonnepanelen gekocht. En ik ben er heel tevreden over. Vooral dat ze de zonnepanelen zo snel hebben geplaatst! Ik moest dan het 1 en ander regelen via de gemeente en zonneplan zit er continue bovenop. Dat vind ik wel fijn dat je een contactpersoon hebt bij zonneplan. Die begeleid je van A tot Z. En de btw heb ik ook netjes op tijd ontvangen.

Slechte nazorg

Panelen plaatsen ging goed. Aanluiten van de omvormer minder. De monteur was alleen en zat nog midden in zijn opleiding. Maar met bellen is hij er toch uitgekomen. Maar dan. De panelen zijn in september geplaatst dus niet echt zonnig en dus lage opbrengst, maar dat is logisch Nu de tijd aangebroken is dat ze hun werrk moeten doen, kom ik erachter dat het geheel erg stoort op mijn radios (ben zendamteur). Heb dit zo snel mogelijk gemeld met als antwoord dat ze het gingen uitzoeken, want ze hadden al meer klachten daarover gekregen. Nu 2,5 maand later hebben ze de oplossing!!!! Voor 1000 euro kunnen ze het oplossen. Ik had niet aangegeven in de aanvraag dat ik zendamateur was. Net of ik moet vertellen wat mijn hobbys zijn Dit terwijl diegene die het verkocht heeft aangaf dat de antennes niet zouden zorgen voor enige mindering in de opbrengst ivm met schaduw! Volgens mij zijn er richtlijnen om zoiets aan te sluiten en normen waaraan je moet voldoen En dat is niet alleen de NEN1010. Dus al met al, ben ik ze liever kwijt dan rijk

Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback op onze installatie geeft. Het kan inderdaad voorkomen dat de optimizers achter de panelen storingen op de zendmast veroorzaken. Als je bij de adviseur aangeeft dat je zendamateur bent, dan bespreken we dit ook altijd met je en dan kunnen we ons advies daarop aanpassen. Helaas waren wij hier niet van op de hoogte. De storingen worden niet veroorzaakt door het onjuist monteren van de installatie, want die voldoet aan alle richtlijnen en aan de gestelde EMC norm. Er zijn wel mogelijkheden om de storingen te verhelpen, maar daar zitten kosten aan verbonden. We moeten dan namelijk extra apparatuur inbouwen dat bij een 'standaard' installatie niet nodig is. We installeren dat alsnog graag voor je, maar dat kan niet kosteloos. Als we daar nog in kunnen helpen, dan staat dat aanbod natuurlijk nog steeds.๐ŸŒž^Saskia

Alles is correct verlopen. De monteurs waren vriendelijk en hebben keurig gewerkt

Top bedrijf wat meedenkt en prima service!

In onze zoektocht naar een een zonnepanelen leverancier kwamen wij uit bij Zonneplan. Wat ons opviel is dat de prijs heel gunstig is. Zonneplan is niet de goedkoopste maar wel de voordeligste. Aangezien met om elektra gaat zochten wij naar een betrouwbaar en professioneel bedrijf. Zonneplan hield direct rekening met de stand van de zon en onze schoorsteen. Hierdoor kwamen ze als enige met een op maat gemaakt plan met goede argumentatie. Het installatiebedrijf heeft ook prima werk geleverd en hield al rekening met de toekomstige veiligheid eisen. Ook de uitleg en vriendelijkheid was erg goed. Ik zou een ieder dit bedrijf aanbevelen.

Goede voorlichting snelle afspraken. Keurige instalatie

Ik werd goed voorgelicht ontving een goed plan. Financieel geen verrassingen. Keurige montage. Mooie app. Ik ben heel tevreden

uitstekend

inslaleren van de panelen was uitstekend, afhandeling BTW was goed. tot op heden gee problemen

Dat horen we natuurlijk graag, Engbert! We zijn blij dat alles zo soepel is verlopen en dat je lekker zonne-energie aan het opwekken bent. Op naar veel zonnige jaren!๐ŸŒž^Saskia

Alles volgens afspraak, goede en nette afwerking, we zijn heel tevreden over Zonneplan.

Wat fijn dat jullie zo tevreden zijn, daar gaat ons groene hart sneller van kloppen.๐Ÿ’š Hopelijk ben je ook tevreden met de opbrengsten, want die gaan waarschijnlijk hard met deze zonnige dagen. Veel zonuren gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Goed geregeld en service

Goede informatie vooraf, tijdens en na afloop. Vlotte en nette installatie.

Dat is een mooie opsomming, Megan. Fijn dat je zo positief op het hele traject terugkijkt. Bedankt voor het delen van je ervaring!๐ŸŒž^Saskia

Goed product, geรฏnstalleerd door vakkundig team.

Sinds oktober 2019 hebben wij 10 panelen en de omvormer van Zonneplan. Geen gedoe met vooraf betalen; pas afrekenen als alles naar tevredenheid is geregeld. Het 3-koppige team kwam destijds keurig op tijd, had een goede taakverdeling en was na ruim 2 uurtjes klaar met de klus. Alles keurig achter gelaten. Een beetje uitleg over de werking van de app had prettig geweest, maar zรณnder hun hulp ging het ook. De real-time weergave van de opbrengst d.m.v. de app werkt uitstekend. Ook v.w.b. de administratieve afhandeling (belasting) werden we volledig ontzorgd. Wij zijn ontzettend blij met deze aanschaf bij Zonneplan en dat tegen een aantrekkelijke prijs.

Wauw, wat een stralende beoordeling! We vinden het erg fijn om te horen dat je zo blij bent met onze manier van werken. Daar doen we het natuurlijk voor!๐Ÿ’š Veel zonnige dagen gewenst๐ŸŒž^Saskia

Geweldige installatie door geweldige mensen

Daar stonden ze dan, dinsdagmorgen 12 april op de stoep. Drie vriendelijke mensen van Zonneplan welke 9 panelen wilde plaatsen. Na ca. drie uur was de klus geklaard. Echter kon hij nog niet elektrisch aangesloten worden. Dit was gelukkig binnen een week bekeken. Het systeem draait als een trein en wij zijn er erg blij mee. Bedankt Zonneplan!!

Graag gedaan, Fred! Wat fijn om te horen dat je zo blij bent. Dat maakt ons heel blij!๐Ÿ˜ƒ Bedankt voor het schrijven van deze review en veel plezier met de zonnepanelen!๐ŸŒž^Saskia

Super goede service

Zonneplan heeft bij ons 15 panelen gelegd. De monteurs waren er netjes om 8 uur en om 12 uur lagen de panelen op het dak en alles werkte perfect. De afwerking binnen is ook heel netjes gedaan. Wij zijn heel tevreden.

Yes, wat worden we blij van deze review, Esther!๐Ÿ˜ƒ Super om te horen dat je zo tevreden bent. Bedankt voor het delen van je ervaring!๐Ÿ’š^Saskia

Transparant en duidelijk

Dit jaar hebben we besloten om dan toch ook maar aan de zonnepanelen te gaan. Vorig jaar al eens een offerte aangevraagd bij zonneplan, toen nog maar even uitgesteld, vond toen al dat de uitleg helder was en dat er totaal niet werd gepusht om iets aan te schaffen. Ik dacht, ja, zo kan het ook. Kunnen een hoop bedrijven wat van leren. Omdat de communicatie prettig en helder was nu dus weer opnieuw een offerte aangevraagd. De opbrengst per paneel lag nu weer wat hoger dan vorig jaar en de nieuwe Zonneplan One omvormer is klaar voor de toekomst met 10 jaar garantie. Daarnaast een mooi aanbod, dus akkoord. Helaas verliep de 1e geplande installatiedag wat minder prettig. Mijn vrouw had een deel vd ochtend en de middag vrij gepland voor de installlatie. Want tussen 11.00 en 13.00 zouden de monteurs komen. Meerdere keren gebeld of ze al onderweg waren. Er werd steeds gezegd dat ze zo zouden komen, een elektricien zou zelfs al voor de deur moeten staan. De eerdere klus liep van die dag liep uit. Om 14.30 nog steeds niemand, weer gebeld en toen werd er gezegd: "oh, bent u nog niet gebeld dan, de monteurs komen niet meer, ze krijgen de klus niet op tijd bij u af". Gevolg: 2 weken later pas panelen op het dak. Vonden wij nogal lang duren en ergens ook niet netjes naar ons. Je verheug je erop en je neemt vrij voor de installatie. Gelukkig kregen we wel een kleine vergoeding hiervoor, dat werd dus netjes gecompenseerd door Zonneplan. Afgelopen dinsdag werden de panelen oo het dak geรฏnstalleerd, 2 uur laten waren de monteurs er weer van door. Ging heel snel. We dachten wel even terug aan de reactie van vorige keer dat de monteurs geen tijd meer hadden om het te installeren, ze hadden voor 17.00 uur klaar kunnen zijn. Alleen de elektricien had iets langer nodig om alles goed aan te sluiten. Alles werkt nu, de app is duidelijk en leuk om te zien wat de realtime opbrengst is. Uiteindelijk zijn we tot dusver tevreden klanten en bevelen we Zonneplan aan bij anderen.

Dit is een uitgebreide, eerlijke ervaring waarbij we duidelijk kunnen zien hoe het traject is gelopen. We waarderen het dat je ons duidelijke feedback geeft op een aantal aspecten. Dat zijn duidelijke signalen die we direct oppakken.๐Ÿ‘ Fijn dat de installatie uiteindelijk netjes op het dak ligt en dat het opwekken van energie is begonnen! Veel zonnige dagen gewenst!๐ŸŒž^Saskia

de afhandeling en plaatsing zijn goed verlopen

de aanvraag voor de panelen ging vlot en de afspraken waren snel gemaakt,de opbrengsten zijn tot zover beter dan gedacht.

Bedankt voor je mooie beoordeling, Jan.๐Ÿ’š Wat fijn dat de opbrengsten boven de prognose zitten, dat maakt het plaatje natuurlijk compleet. We wensen je veel zonuren toe, zodat de opbrengsten nรณg mooier worden.๐Ÿ˜Ž^Saskia

Installatie goed, nazorg zeer slecht

vorig jaar systeem laten plaatsen. Prima verlopen. Helaas gaat binnen het jaar de omvormer kapot. Gemeld. Zou worden verholpen onder garantie binnen 2 weken. 2 dagen voor het bezoek wordt bezoek afgebeld. Monteur was ziek . (alsof ze maar een monteur hebben) Vervolgens nieuwe afspraak gemaakt. weer 2 weken moeten wachten. Uiteindelijk heeft het systeem meer als een maand geen electriciteit geproduceerd. Komt door de corona was het antwoord dat ze geen monteur hadden. Slechte service daar de uiteindelijke reparatie maar 1 uur duurde alsof ze geen monteur vrij konden maken voor een reparatie van een uur eerder.

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het vervangen van de omvormer heeft inderdaad langer geduurd dan normaal. Veiligheid staat bij Zonneplan altijd voorop en juist in deze coronacrisis is het erg van belang om daar zorgvuldig mee om te gaan. In uw omgeving bleken er niet direct monteurs beschikbaar te zijn, omdat zij griepverschijnselen hadden. Wij kunnen geen monteurs met griepverschijnselen veilig en verantwoord bij u in huis laten werken. Dat is zowel voor u als voor onze monteurs een te groot risico. Gevolg daarvan is dat het monteursbezoek uitgesteld moest worden. Gelukkig is de omvormer nu vervangen en stromen er weer mooie opbrengsten binnen.๐ŸŒž^Saskia

Prima bedrijf alles netjes verzorgd!!!

Va A tot Z alles goed geregeld!!!!

Yes, daar worden we heel blij van!๐Ÿ’š Vijf stralende sterren. Bedankt zeg! Op naar veel zonnige dagen en hoge opbrengsten!๐ŸŒž^Saskia

Perfect geregeld en uitgevoerd

Zeer duidelijke offerte kreeg op elke vraag meteen een duidelijk antwoord afspraken werden nagekomen en zeer vriendelijk en deskundige monteurs installatie werk boven verwachting goed

Super om deze prachtige review te lezen, Erik!๐Ÿ’š Fijn dat je zo blij bent met hoe we te werk zijn gegaan. Veel plezier met de zonnepanelen!๐ŸŒž^Saskia

Goede voorlichting. Prima geรฏnstalleerd.

Goed contact. Goede communicatie

Wat fijn om te horen dat je blij bent met onze manier van communiceren. Dat vinden we erg belangrijk. Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonuren gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Alleen maar positief

Alles naar wens. Geen omkijken naar. App werkt prima .

Bedankt voor deze korte, maar krachtige review, Bert!๐Ÿ’š Super dat je zo tevreden bent. Veel stralende dagen gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Tot op heden dik tevreden

Diverse aanbieders vergeleken en zonneplan stond bij mij bovenaan qua prijs en kwaliteit. Duidelijke informatie over hetgeen bij mij de beste keuze zou zijn qua wensen en mogelijkheden. Toen ik van een collega hoorde dat zijn panelen binnen een week naar volle tevredenheid waren gelegd was de kogel door de kerk. Daarbij de belofte geen (aan)betaling voordat je geheel tevreden bent maakte de beslissing alleen maar makkelijker. Dat ook bij mij de plaatsing zo snel zou gebeuren was een welkome verrassing. Dinsdag getekend en de week erna de donderdag gelegd door kundige vakmensen. Ik hoop dat de verdere service net zo goed zal zijn, dat zal de toekomst leren. De eerste kilowatjes zijn binnen en al teruggeleverd. Let the Sun Shine !

Wauw, wat een prachtige beoordeling!๐Ÿ’š Dat maakt onze dag nรณg zonniger. Wat leuk om te lezen hoe je vooronderzoek hebt gedaan en hoe je uiteindelijk voor ons hebt gekozen. Fijn dat je het gehele traject positief hebt ervaren, daar doen we het voor!๐ŸŒž Laat die zon inderdaad maar schijnen.๐Ÿ˜Ž^Saskia

Info, offerte allemaal keurig. Goede en snelle montage met deskundige mensen en uitleg.

Bedankt voor deze stralende woorden, Jan! Super dat je zo blij bent. Dat maakt ons heel blij.๐Ÿ’š Veel zonuren gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Ze kwamen met 3en super netjes en snel

Wauw, dat zijn vijf prachtige gouden sterren, Sylvia!โœจ Super dat je zo enthousiast bent! Bedankt voor het delen van je ervaring en veel plezier met de zonnepanelen gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Het was geweldig om met deze mensen van zonneplan zaken te doen Alles is precies gegaan volgens afspraak . We zijn er blij mee. Gr. Fam. Bulters

Zo, dat zijn mooie woorden, bedankt! Wat fijn dat je het contact met ons zo fijn vond en dat je blij bent met het eindresultaat. Daar gaat het om!๐Ÿ’š Veel stralende dagen gewenst!๐ŸŒž^Saskia

Zowel bij het aanvragen van een offerte werden we bijzonder snel en goed geholpen. De offerte werd direct daarna besproken. Heel duidelijk. Na de aankoop werd direct een datum afgesproken voor de installatie. In verband met onze vakantie werd dit doorgeschoven naar oktober 2019. De installateurs kwamen 's ochtends tegen 09.00 uur en werkten zeer snel en nauwkeurig. Om 12.00 uur was alles aangelegd. We hoefden niks op te ruimen, dat deden ze zelf. Hierna werd door de technische man alles netjes en duidelijk uitgelegd hoe alles werkte. Bij vragen mochten we altijd bellen. Al met al vol lof over Zonneplan en de installateurs.

Deze review bezorgt een grote glimlach op vele gezichten!๐Ÿ˜ƒ Wat prachtig om te lezen hoe het hele traject is verlopen en dat je zo blij bent met ons. Wij zijn heel blij met jou als klant!๐Ÿ’š Bedankt voor het delen van je ervaring. We sturen extra zonnestralen je kant op.๐Ÿ˜‰^Saskia

Systeem werkt goed.

Dat is korte, maar krachtige review, Theo. Bedankt voor deze prachtige 10!๐Ÿ’š Super dat je installatie het zo goed doet. Op naar veel zon en mooie opbrengsten!๐ŸŒž^Saskia

Onprofessioneel

Dit is mijn verhaal. Zonneplan zou alles regelen ,dus denk je papierwerk wordt opgestuurd en tekenen, klaar. Nou daar ging al fout. In mei aan gevraagd in oktober lagen de panelen pas. Smeets electro stelde voor om een nieuwe meterkast te plaatsen,mijn eis was ,als maar kan blijven lassen. Nou U raad het al dat werd een probleem. Ze kregen het niet voor elkaar om te zorgen dat de aardlek uit viel. Wat bleek hadden ze een te gevoelige aardlek geplaatst. Toen stelde ik voor (ik ben geen electricien) zet de zelfde erin die erin zat. Die had hij niet bij zich dus moest hij een andere dag terug komen, om een lang verhaal kort te maken ,ik heb 3x verlof moeten pakken voordat het meterkast probleem was opgelost, en dagen lang niet kunnen lassen. ONPROFESSIONEEL gewoon. Toen belde zonneplan op, ze vonden een kabel bij de panelen niet netjes lopen of ze een afspraak konden maken, voor de 4 de keer verlof pakken, nou ik dacht het toch van niet. Daarna hebben ze mij een verlof dag vergoed, ik zei okay dan kunnen jullie in april iedere donderdag tussen 8 en 12 komen. En wat denk je krijg een mail dat ze op een dinsdag komen. Jullie kunnen je voorstellen dat me onlangs de stoom uit de oren uit komt. Ik werk in de vliegtuig industrie en daar zijn de eisen hoog , maar wat ik heb mee gemaakt komt zo onprofessioneel over daar zijn geen woorden voor. Het enige wat ik wil is , krijgen waar ik voor betaal en dat heb ik in mijn inziens niet gekregen. Stel dat je met een nieuwe auto 4x terug moet om iets te laten maken dat pik je ook niet. Ik moet ook zeggen dat er mensen zijn die goede reviews schrijven. Gr

Bedankt voor het delen van uw verhaal en voor de feedback die u aan ons geeft. Uiteraard schrok ik wel van deze review en het cijfer dat hierbij hoort. Daarom heb ik direct telefonisch contact met u gezocht. We hebben een fijn telefoongesprek gehad, waarbij u duidelijk heeft aangegeven waar de frustratie zit. Ik begrijp die frustratie goed, want het is natuurlijk niet wenselijk dat er meerdere keren monteurs langs moeten komen voor een reparatie. Daarom zijn die extra opgenomen verlofdagen gecompenseerd. U bent akkoord gegaan met die compensatie. De laatste monteursafspraak is geheel naar wens verlopen, zoals u zelf bij mij heeft aangegeven. U wilde graag op donderdag een afspraak en de monteur is dan ook op donderdag 16 april bij u langs geweest. De installatie ligt werkend op het dak en haalt mooie opbrengsten binnen. De herstelreparaties zijn afgerond en de verlofdagen zijn gecompenseerd. In ons laatste telefoongesprek heb ik u gevraagd wat we nog meer kunnen doen om dit positief af te sluiten. U gaf aan dat wij daar niets meer in kunnen betekenen. Dat vind ik erg jammer! De installatie is niet van een leien dakje gegaan, maar de beoordeling van 1 ster staat daarmee niet in verhouding. Het is erg jammer dat we het daarom niet positief kunnen afsluiten. Ik wens u in ieder geval veel zonnige dagen toe en, zoals ik ook telefonisch heb aangegeven, staan we altijd voor u klaar als u vragen heeft of als er iets met de zonne-installatie aan de hand is.๐ŸŒž^Saskia

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 55.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.