Vakmanschap is meesterschap!

Alles is keurig geinstalleerd, prima uitleg en geen omkijken meer naar.

Afspraak, snelle service

Bedankt voor deze pracht-acht, Gerard. Hopelijk verdienen de opbrengsten net zo'n mooi cijfer🌞

Een goede service, snel geplaatst en het werkt naar alle tevredenheid.

Na een keus voor een leverancier gemaakt te hebben kwamen we uit bij zonneplan. Vanaf het eerste moment zijn we goed geholpen. De installatie ging snel en professioneel. Daarna werkte het meteen. Tot op heden gaat alles goed en we willen daarom zonneplan danken voor de plaatsing en service.

Dat zijn mooie woorden, Harrie. Super om te horen dat alles zo goed is gegaan, zo hoort het natuurlijk. Veel zonnige jaren gewenst!

Van begin af was alles echt heel goed uitgelegd en organiseert. Ik produceer meer dan ik verbruik! Zonneplan regelt alles ontzettend goed, hartelijk bedankt voor alles! Ook de montage was supersnel, heel aardige en goede medewerkers, heel vriendelijk. Ik kan zonneplan echt aanprijzen, alles top geregeld.

Geweldig dat je zonnepanelen zulke mooie resultaten halen. Dat is de kers op de taart😉 Bedankt voor het delen van je ervaring!

Alles top geregeld

Bij ons was alles van advies tot en met de installatie echt goed geregeld, goede begeleiding en deskundig mensen die weten wat ze doen.

Dat zijn 5 gouden sterren, bedankt Edwin! Hopelijk zijn de opbrengsten ook 5 sterren waard✨

netjes geholpen

Onze ervaring met zonneplan is zeer positief, ze hebben ons goed geadviseerd en geholpen. De plaatsing was netjes en goed afgewerkt, alles is schoon en netjes achtergelaten. Ze hebben ons goed geholpen met terug gaven van de BTW. De zonnepanelen lever ruim voldoende op om aan het einde van het jaar geen stroomkosten meer te hebben. De prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed. Dus wij bevelen Zonneplan zeker aan.

Bedankt voor de stralende 5 sterren en voor de aanbeveling, Bennie! Super dat alles goed is bevallen en dat de zonnepanelen goed hun werk doen.

Top geregeld allemaal

Goed verzorgt van af het begin tot het eind

Goed om te horen dat alles soepel verliep. Op naar veel zonnige jaren!

Geweldig!

Fijne mensen bij Zonneplan die goed en professioneel uitleg gaven! Het bedrijf wat installeerde, Zodiac, kan ik alleen maar een groot compliment geven! Erg prettige mensen die hun werk keurig en professioneel uitvoerden! Wij zijn zeer tevreden en ik kan het iedereen aanbevelen! Compliment dus voor iedereen!

Bedankt voor deze prachtige review en voor het compliment, Wim! Dat steken we graag in onze zak. Hopelijk verdienen de opbrengsten ook een 10🌞

Deskundig ,zakelijk en technisch zeer goed.

Vanaf eerste kontakt serieus,deskundig behandeling door Zonneplan team.De installatie van de zonnepanelen ging zonder problemen .

Dat zijn mooie kenmerken waar we ons echt in kunnen vinden. Bedankt voor het delen van je ervaring, Jan!😃

Een goed product en dienstverlening

Omdat ik zonnepanelen op het dak wilde hebben ben ik mij uitgebreid gaan oriënteren. Het verhaal van Zonneplan sprak mij aan en een vrijblijvende offerte met goede uitleg en voorwaarden werden toegezonden. Na het besluit om met Zonneplan in zee te gaan is het hele proces van stap voor stap begeleid. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt, de zonnepanelen zijn geplaats en aangesloten, de financiële afhandeling teruggave btw is allemaal perfect door de mensen van Zonneplan afgehandeld. Wat mij vooral opviel was de goede communicatie en planning.

Leuk om te lezen hoe het proces is gelopen en hoe je op Zonneplan uitgekomen bent. Fijn dat we vervolgens je verwachtingen hebben waargemaakt en dat je nu van je eigen zonne-energie geniet. Veel zonnige jaren gewenst!😎

Komt afspraken niet na, geen coördinatie met onderaannemers

Na de schouwing geen vuiltje aan de lucht. Een mooi installatieplan besproken om twee weken later de installatie te doen. De avond voor de installatie zou plaatsvinden word ik gebeld dat wegens ziekte uitstel nodig is. Dit is begrijpelijk, maar het traject werd met twee weken vertraagd. Op de dag van de installatie komt een groep mannen, die niet bij de schouwing betrokken zijn geweest, en het niet eens is met de plan nav de schouwing. Zij stellen ineens dat de kabel niet binnendoor in het huis gelegd kan worden (te veel risico?) en opperen een idee de kabel buiten langs de voorgevel naar het dak te trekken, dus in het zicht bij benaderen van het huis. Uiteraard wilde ik daar niet mee akkoord gaan. Een aantal minuten later krijg ik het bericht dat het dak niet geschikt is voor installatie want het dak is te oud. En weg waren de heren. Ik vraag mij af hoe de schouwing al deze elementen niet in kaart heeft gebracht. Zonneplan concludeert alleen "ja het is jammer voor u" zonder enige suggesties voor alternatieven (wij hebben nog plat dak waar de panelen zonder problemen gelegd kunnen worden, die ook in het originele plan zijn opgenomen). Dus waarom niet een voorstel maken voor wat wel mogelijk is? Dit is een slecht georganiseerde zaak die kennelijk te veel onderaannemers aanstelt die niet van elkaar weten wat afgesproken is.

Bedankt voor uw feedback op onze manier van werken. Ik ben het allereerst met u eens dat onze communicatie hier niet duidelijk is geweest. We hebben daar absoluut steken in laten vallen en daar bied ik mijn excuses voor aan. Tijdens de schouwing leek inderdaad alles in orde, maar tijdens de installatie bleken een aantal panlatten verrot te zijn. Dan kunnen we helaas niet doorgaan met installeren. Uw platte dak is inderdaad ook in de plannen meegenomen en daar kunnen we op installeren, maar het probleem zit dan in het kabeltraject. Er is geen mogelijkheid om het AC-traject aan te leggen als de panelen op het platte dak komen. De enige optie is om het kabeltraject buitenom aan te leggen, maar dat is niet uw wens. De werkvoorbereider en de adviseur hebben echt alle opties voor u bekeken, maar we kunnen dan geen zonnepanelen plaatsen. Dat is uiteraard voor beide partijen erg jammer. We hadden graag een ander mogelijkheid willen bieden. Mochten de panlatten vervangen worden, dan installeren wij uiteraard alsnog graag zonnepanelen bij u.^Saskia

Super tevreden

In een woord supertevreden over zonneplan. Het contact verliep vanaf het begin heel prettig. Stijn die ons hielp heeft op elke vraag keurig antwoord gegeven. Heeft nooit lopen drammen of pushen. Behoorlijk verschil met andere partijen. De panelen werden snel geleverd en geplaatst. Voordat er geplaatst werd eerst overleg gepleegd en gemaakt zoals wij dat wilden. BTW aangifte is ook keurig geregeld. Klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Maar toch is het echt zo. Ben zelf nl zeer kritisch en pietluttig. Kan er niks van zeggen.

Wauw, wat een mooie woorden Martin. Fijn om te horen dat je zo tevreden bent met het hele traject. Hopelijk leveren de zonnepanelen ook lekker veel energie op!

Het klopte allemaal van a tot z.

Het kiezen van de zonnepanelen en het bestellen was snel geregeld. Het leggen was in een halve dag klaar. Keurig gelegd en alles netjes achtergelaten. Ook de verdere afhandeling, waaronder het regelen van de BTW-teruggave, verliep vlekkeloos.

Geweldig om te horen dat alles zo soepel verliep. Bedankt voor deze topscore!

Goed van begin tot eind

Goede voorlichting over de verschillende mogelijkheden. Dringen niks op. Komen afspraken na. De installatie ging vlot en de mensen dachten mee. Nazorg is ook goed.

Bedankt voor je mooie woorden, Remco. Hopelijk scoren de opbrengsten ook een 10!

Prima en betrouwbaar bedrijf

Vanaf het eerste contact tot oplevering goed verlopen met duidelijke afspraken. De montage verliep zeer snel; wel een klein misverstand over de loop van de kabel naar de omvormer. Dit is later snel en correct door de monteur verholpen.

Wat fijn om te horen dat de installatie uiteindelijk goed is afgerond en dat je ook blij bent met onze service. Dat is natuurlijk minstens zo belangrijk.

heel fijn contact, en duidelijke omschrijving hoe het verloopt is.

Vanaf het eerste contact, tot het opleveren van ons systeem was het een hele fijne ervaring.......petje af voor de monteurs, die hebben het heel netjes aangelegd

Bedankt voor deze stralende beoordeling, John! Ik stuur het compliment door naar de monteurs. Veel zonuren gewenst🌞

Positief verrast

Net bedrijf met dito medewerkers, zowel aan de telefoon alsmede de installateurs van de zonnepanelen set. Heldere en duidelijke informatie vooraf en geven je eerlijk advies over wel of niet plaatsen van extra panelen. Zonneplan is niet van de categorie “massa is kassa”. Zou ze zeker aanraden. Groet Renate en Marcel uit Purmerend.

Super dat we jullie positief verrast hebben en dat jullie ons aanraden. Een groter compliment kunnen we niet krijgen😃

Verzorgd van begin tot eind

Overzichtelijke offerte Duidelijke afspraken Prima nakomen van afspraken Opbrengst boven verwachting

Dat is een TOP score, Jet! Bedankt!

Topservice

Contact met Zonneplan is snel en correct. Plaatsing van de panelen heel netjes. Supergoede service, we zijn zeer tevreden!

Yes, dat horen we natuurlijk graag! Bedankt voor deze prachtige 10💚

Slechte monteurs

De eerste communicatie verliep goed ,en de gelezen reviews waren ook goed. Afgesproken welk bedrijf (ze werken met lokale installatiebedrijven) de panelen zou komen instaleren. Op de instalatiedag kreeg ik een uur na de afgesproken tijd een belletje dat ze later kwamen.(dat wist ik dus toen zelf ook al) Eenmaal ter plaatse bleek dat de monteurs niet van het afgesproken bedrijf waren. Toch maar begonnen en toen begon de ellende. Een van de monteurs die op het dak bezig was stond in de dakgoot. Gevolg dakgoot lek. Monteur daarover aangesproken en die zij dat het toch al een oude dakgoot was, en dan kan dat dus gebeuren. Op zolder was inmiddels een andere monteur bezig met het plaatsen van de omvormer. Wat een knoeier Alles zit Schots en scheef op de muur, en ik heb ook zeer mijn twijfels over de kennis van elektriciteit, want buiten het aansluiten van de stekkers kon hij mij niets vertellen over het aansluiten. Eind van de middag kreeg ik nog even te horen dat de panelen niet geplaatst gingen worden deze dag, en dat ik maar een mailtje moest sturen naar zonneplan, dan zouden ze wel een nieuwe afspraak maken. S'avonds nog op het dak geweest i.v.m. lekkage door kapotte dakpannen. Na een zeer boos telefoontje naar zonneplan hebben zij er voor gezorgd dat de volgende dag de panelen geplaatst zijn en de kapotte pannen vervangen. Echter s'avonds weer lekkage In de week erna zijn ze weer geweest, en ik hoop dat het nu goed is. De dakgoot heb ik inmiddels zelf laten maken, en het instalatiedag op zolder zelf maar recht op de muur gehangen omdat ik geen zin meer heb in nog meer ellende. Kortom..... Ik denk nog steeds dat de producten die geleverd zijn zeker goed spul is, maar wat een ongelooflijke knoeiers die het instaleren. Zonneplan doe hier iets mee.

Bedankt voor uw feedback op de installatiedag. Deze signalen heeft u bij ons gemeld en wij hebben daar direct actie op ondernomen. Wij zijn inderdaad teruggekomen om de lekkage te verhelpen en om de schade aan de dakgoot te bekijken. U gaf toen aan dat u de dakgoot zelf wilde repareren en dat het voor u afgerond is. Deze review verbaast ons daarom, omdat we in goed overleg het traject positief hebben afgerond. Als er toch nog onduidelijkheden zijn, dan staan wij uiteraard voor u klaar. U kunt ons bereiken op 0880203011 of via service@zonneplan.nl.

Kwaliteit, professionaliteit en klantgerichtheid komen samen

Zonneplan biedt kwaliteit en professionaliteit. Stap voor stap wordt er uitleg gegeven zodat je uiteindelijk de juiste keuze maakt welke bij je past. Zonder verassingen. De installateurs en elektricien zijn zeer kundig, werken snel en kundig en heel netjes. Ik kan Zonneplan hierdoor van harte aanbevelen als leverancier van zonnepanelen.

Wat een mooie opsomming, bedankt Marijn! Samen gaan we een zonnige toekomst tegemoet😎

Verbluffend

Al behoorlijk wat ervaring als het gaat over aankoop en afsluiten van deals, maar zaken doen met Zonneplan was nog eens echt verbluffend. Alles wordt uit handen genomen en je wordt keurig stap voor stap op de hoogte gehouden. Sta er nog steeds van versteld. Topklasse!!

Deze review straalt ons tegemoet, Frank! Je verbluft ons met je mooie woorden, bedankt!🌞

Had ik eerder moeten doen

Snelle installatie, probleemloos opgestart, en na meer dan vier maanden werken de zonnepanelen nog steeds optimaal en probleemloos. Heldere service, met name ook waar het betreft het terug krijgen van de betaalde belasting.

Geweldig om je enthousiasme in deze review te lezen, Bert! Bedankt voor het delen van je ervaring💚

Goede communicatie en advies

Ik heb een goede ervaring gehad met het plaatsen van zonnepanelen door Zonneplan. Er wordt advies gegeven door kundige mensen, er wordt met je meegedacht en de installatie is heel soepel verlopen. De communicatie van begin tot eind was erg prettig.

Dat zijn 5 stralende sterren, bedankt Maartje! Fijn dat alles zo goed is bevallen.

Vanaf het aanvragen van informatie tot en met de nazorg heeft Zonneplan alles echt super goed uitgevoerd. Heel doortastend zonder ook maar een moment opdringerig te zijn.

Bedankt voor je mooie review, Paul. Fijn om te horen dat onze manier van werken goed is bevallen.

Over Zonneplan

Zonneplan is Nederlands #1 zonnepanelenspecialist. Sinds 2012 hebben we ruim 85.000 woningen voorzien van zonnepanelen. Door onze vernieuwende hardware, software en services brengen wij onze klanten zo'n goede ervaring dat ze het doorvertellen. Vanuit onze positie als zonnepanelenspecialist willen wij de energietransitie in Nederland gaan leiden. Wij geloven in een stabiel, duurzaam en CO2 neutraal energienetwerk. Met de Zonneplan app wordt jouw energie slim en werk je aan een echt duurzame toekomst.