schunnig!

Het kan nog schunniger: deze week opende ik "mijn boeking" en de rederij CMV van de cruise volg. jaar blijkt failliet. Voucher is ook verdwenen en Kras heeft geen bericht gestuurd, ik ontdekte het dus bij toeval. Vorig jaar ging dezelfde cruise niet door, vanwege panne aan het schip, met veel moeite mijn rechtm. 50% korting bedongen, die Kras niet had doorgezet. Naar dit jaar doorgeschoven, vanwege corona uitgesteld en nu failliet. Ik vind het onvoorstelbaar hoe slecht, dus niet, Kras communiceert met zijn klanten. De mensen die de mail beantwoorden, verkoopondersteuning (!) zijn wel vriendelijk, maar het bedrijf???? Ik heb dus bijna E1700= betaald en niets gekregen, niet eens bericht. Het is tijd voor een jurist.

• Kras website N.v.t.

Coronavoucher geen geld terug

We begrijpen dat er in coronatijd veel anders gaat dan normaal. Maar dat je op een annulering van een culinair arrangement in Nederland doordat boekingstijden gewijzigd zijn we daarna een coronavoucher krijgen en geen geld terug zegt wat over de abominabele financiële positie van Kras. Niet boeken hier, giga slecht bedrijf en nagenoeg failliet.

Lekker graaien

Onze cruise zelf geannuleerd vanwege Corona. Dat we de aanbetaling kwijt zijn prima maar voor Kras is dit niet voldoende. Nee men haalt liever het vel over de neus van haar klanten. Gewoon nog een rekening van € 150 er bovenop. Ons zien jullie niet meer terug.

• Kras website

Mooie reis, hotel heeft bedwants, reisleider niet deskundig

Mooie, veelzijdige reis, qua chauffeur geen opmerkingen. Hij was echter ook reisleider en liet wat dat betreft een ongeïnteresseerde indruk achter. Wist veel niet, maar deed daar vervolgens niets mee, was vooral op zoek naar bonnetjes ter declaratie bij zijn werkgever. Bij vermissing groepsgenote ondernam hij bewust geen actie, maar liet dat aan de groep over. Tot slot op laatste dag bedwants gesignaleerd. Gemeld bij chauffeur en na thuiskomst bij Kras. Ik hoop dat groepen na ons ( 01-08-2020)een ander hotel hebben bezocht.

Onbetrouwbaar en onprofessioneel

Boek NOOIT een vakantie via Kras heb nog nooit zo'n slechte organisatie mee gemaakt als Kras en wij zijn nog nooit zo slecht behandeld! Kras komt zijn afspraken NIET na en voor de klantvriendelijkheid geef ik echt een 1! Ik boek NOOIT meer een vakantie via kras en ik raad het dan ook NIEMAND aan om via Kras een vakantie te boeken. Een en al teleurstellingen en stress mee gemaakt met deze organisatie!

• Kras website

Makkelijk in het boeken van een reis

Het boeken ging vrij makkelijk. Maar ik had wel verwacht dat ik daar een bevestiging van zou krijgen. Dus dat vindt ik een grote tegenvaller.

Fantastische reis, zuidelijke parels Thailand

Net terug van rondreis zuidelijke parels Thailand. Geweldig wat een mooie reis, alles perfect geregeld. Wat fantastische excursies met een aanvullend een heerlijk maaltijden pakket. Onze reisleider Thomas was een geweldig mensenmens, hij had veel kennis over het land en haar bevolking. Een echte aanrader deze reis.

Eenmaal Kras en nooit meer

Groepsreis Vietnam Compleet. Vertrek 24 februari 2020. Zeer slechte reisleider die alleen maar bezig was met allerlei, niet doorzichtige geldpotjes (fooien, lunches, excursies) gevuld te krijgen. Sprak en begreep zeer slecht Nederlands. Heeft ook geen enkele poging gedaan om van een verzameling van 27 mensen een groep te maken. Veel hotels waren heel slecht: kakkerlakken en ratten in ontbijtkamer, aircos werken niet, badhandoeken en doucheruimten zo vies dat we ons tot 2x toe niet durfden douchen. Zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan. Als klant van Kras hebben we gedurende onze reistijd het gevoel gehad dat het voor Kras alleen belangrijk is hoeveel winst ze kunnen maken i.p.v. de klant een fijne relaxte vakantie te bieden.

• Kras website N.v.t.

Het verliep vlekkeloos

Verder geen opmerkingen

Niet geheel duidelijk

Om de personen in te vullen wordt door KRAS gevraagd naar de voornaam. Bij de bevestiging wordt aangegeven de voornamen conform paspoort of ID-kaart te vermelden. Dat is de eerste onvolkomenheid. De volgende onvolkomenheid is n.a.v. het tweede telefoontje van een medewerkster om de voornamen te wijzigen in de boeking. De 3e persoon moet met tweemaal een "c" worden geschreven en de 4e persoon zijn ineens allemaal hoofdletters. De derde onvolkomenheid is dat iedere persoon eenduidig zou worden weergegeven met één voornaam. Persoon nr 2 staat nog steeds vermeld met 3 voornamen. Dit noem ik erg amateuristisch!! Als laatste wil ik nog meegeven een andere tekst te laten horen tijdens het verkrijgen van de telefonische verbinding met één uwer medewerkers. De tekst luidt: "Al onze medewerkers zijn nog in gesprek, wij doen ons best om u zo snel mogelijk van dienst te zijn". Verstaat u onder "zo snel mogelijk", meer dan 12 minuten? Met vriendelijke groet, H.H. Vleeming

KLM bus.

Gebeld, maar we krijgen geen reactie!!

heel goed

goede service, goede informatie per telefoon{voor zover nodig} Vaak heel bijzondere reizen

• Kras website

Na boeking niet mogelijk aan vullende informatie door te geven via email

Het is alleen mogelijk telefonisch of via sociale media contact op te ik met de klanten service, ik ben geen gebruiker van een van deze mogelijk heden. Telefonisch iets doorgeven of vragen heb ik slechte ervaring,n.l een half uur of langer in de wacht staan is geen optie.

Beste prijsgarantie misleidend!

Op 17/2 na 11 uur s avonds onze rondreis door Oezbekistan geboekt voor 1349 euro. Binnen 48 uur werd de rondreis 80 euro p.p. goedkoper aangeboden. Direct met Kras gebeld (19/2) maar uw medewerkster vertelde dat er op dat moment niets aan te doen viel. Pas als de prijs tussen de 35 en 28 dagen voor vertrek lager is, dan de prijs, die wij betaald hebben, dan kan het verschil in prijs onder bepaalde voorwaarden teruggevraagd worden. Nog steeds wordt de reis voor een lager bedrag aangeboden, dan het bedrag, dat wij betaald hebben maar de kans, dat de prijs tussen de 35 en 28 dagen voor vertrek dan dusdanig is, dat het interessant is om van de beste prijsgarantie gebruik te maken, wordt niet aannemelijk geacht. Hoezo u kunt met een gerust hart vroegboeken!

• Kras website

Prima boeking, jammer dat we van een andere plek vliegen dan onze vrienden.

Prima boeking, het in aanvraag staan en jullie de tijd nemen laat wel onzekerheid over, dat vond ik niet fijn. Toen erna onze vrienden van vertrek Eindhoven naar Amsterdam wilde om boeken(Ja want wij konden bij boeken niet meer voor Eindhoven kiezen) moesten ze enorm bijbetalen en dezen ze daarom maar niet. Resultaat, nu vliegen we niet samen met onze vrienden:-(. Normaal met TUI en dan is alles gelijk geregeld en staat het vast, misschien doe ik dat volgende keer weer. Oh, algemene opmerking; maak op uw site aub een button 18+ vakantiegangers, die geen kinderen om hun heen willen hebben, dat filtert enorm veel weg voor hen/mij.

kortingsdagen zonder korting

Geboekt tijdens kortingsdagen. Helaas blijkt de reis na de kortingsdagen meer dan eur 200 goedkoper. Na gebeld te hebben kon je de deze reis op betreffende datum niet meer boeken. Mijn eerste ervaring zijn twijfelachtig.

Wat dubbel

Wilde iets meer info, 4 x 20 min. Aan tel. gehangen zonder iemand te spreken!!!

• Kras website

Bescrijving van reis netjes maar kon een aantal dingen niet vinden.

Kon geen preferenties aangeven. Hotelkamer keuze was voor mij verstopt. Bij het rechtzetten van dit alles gaf grote problemen. Mail werd niet beantwoord, Bellen duurde enorm lang. Wel 15 keer gebeld en steeds in de wacht. Soms wel 20 minuten. Heb uiteindelijk contact gehad en toen was het allemaal snel goed geregeld.

• Kras website

Zeer moeilijke communicatie voor Belgen bij KRAS !!!

Neem o.a. een Vb. van DJOSER : Zeer gemakkelijk contact vanuit België. Ik geef vb. bij Djoser rechtsboven op hun site. En daar zie je enige mogelijkheden. Inloggen Mijn Djoser Tel. in België(09 223 00 69) kan ook met Nederland ... Langs Whatsapp: Als ik mij dat inlog, kom ik dan bij: [email protected] Ik kan een livechat doen ! alleen tijdens de kantooruren. (wat normaal is.) Bij jullie !!! Alleen langs facebook. Nu ben ik toevallig op Facebook, maar dat is niet iedereen ! Mijn opmerking nogmaals, het gaat mij alleen omdat het van uit België contact leggen onmogelijk is om een eventuele vraag te stellen. Alleen bij jullie langs telefoon of Facebook? Ik ben bij Scarlet en als ik moet bellen naar Nederland lopen de kosten behoorlijk op! Vorig jaar was een reis bij Travelbird de mist in gegaan wegens faillisement. Ik heb lang aan de telefoon gehangen en moeten wachten en doorverbonden worden en dat kostte mij uiteindelijk 120€ . Ook weeral doordat SRG geen rekening houdt met klanten buiten Nederland !!! Dus nooit meer !!! Ik geef voor jullie communicatie één ster . NUL was beter geweest. Dus onvoldoende. Tracht jullie communicatie met de Belgen of wat land ook aan te passen aan de moderne tijd. Jullie aanbod is zeer mooi en ik heb ingetekend voor twee reizen omdat er speciale aanbiedingen waren ... anders had ik het niet gedaan. Sorry voor deze harde woorden, maar is wel om positief te werken. Waarvoor DANK naar de toekomst toe. Jean-Pierre PROESMANS Rockxweier 10 3600 GENK Limburg 0032 486 831192

Waardeloos

Twee keer een week gewacht op antwoord na boeking op aanvraag voor de zelfde reis

Niet correct behandeld.

Bij telefonisch boeken werd mij trouwe klanten korting beloofd .Ik zou geen boekingskosten hoeven te betalen. Per mail kwam de rekening en daar stonden boekingskosten op. Bij navraag wisten de dames van niets . Ik ben toen erg boos geworden en vind dit een slecht begin van een reis . Zo ga je niet met mensen om . ik ben nog steeds boos . GEEN VRIENDELIJKE GROET.

• Kras website

slordigheden die ik niet van Kras gewend ben

Ik heb geboekt voor CRUZ37104/Noorse fjorden/Geranger , vertrek 15 08 , aankomst 22 08 . Maar in mijn boeking zie ik vertrek 22 08 , aankomst 15 08. Ik heb geboekt voor 28 februari om te profiteren van het gratis drankpaket , maar ik mis dit voordeel in de categorie ëxtra`s

• Kras website

Toch betalen voor een reis die niet doorgaat.

Een geboekte reis kon vanwege te weinig deel name niet doorgaan. Op zich is dat al heel vervelend als je een reis moet boeken, betalen en dan maar moet afwachten of de reis wel doorgaat. De reis ging dus niet door en ik heb mijn aanbetaling teruggevraagd. Tot mijn grote verbazing wilde KRAS toen de annuleringsverzekeringspremie niet terug betalen. Pas na reclameren hebben ze alsnog toegezegd de premie terug te betalen. Zo ga je niet met je klanten om. Dit is toch geen loterij waar verliezen gegarandeerd zijn.

• Kras website

Alle stappen doorlopen maar niet compleet

Een aantal dagen geleden een rondreis naar Andalusië geboekt . Kreeg gisteren een mail dat de gegevens niet compleet waren . Dit vind ik wel raar wat ik heb gewoon alle stappen doorlopen en ook geen directe melding gehad .

niet echt goed

We hebben een reis bekeken naar Lesbos. In twee dagen verschilden de prijzen en kortingen, Zelfs binnen 15 minuten waren de prijzen 2 keer aangepast. Ongelooflijk. Heb hierover met Kras gebeld en kreeg een goedkoop antwoord dat de vliegprijzen fluctueren. Dit is grote onzin, daar dit rond 22.00 uur was, En Kras koopt zijn vliegtuigstoelen ruim van tevoren in. Ik kreeg geen duidelijk antwoord, heel jammer. We hebben uiteindelijk wel geboekt maar hebben een raar gevoel of we de juiste prijs hebben betaald.

Over Kras

In 1922 begon de onderneming Kras met een lijndienst per paard en wagen tussen Ammerzoden en Den Bosch. Vandaag de dag is Kras een allround reisorganisatie die reizigers naar meer dan tachtig landen over de hele wereld brengt. Het brede en scherp geprijsde aanbod van Kras omvat autoreizen, stedentrips, zonvakanties, culturele rondreizen, fly-drives, zee- en riviercruises en gespecialiseerde producten als fiets- en wandelvakanties, vakanties voor singles en culinaire arrangementen.