In mijn zoektocht naar hulp om van rijangst af te komen, stuitte ik op hypnotherapie. Het sprak mij o.a. aan vanwege het snelle effect dat met deze therapievorm bereikt zou kunnen worden. Om mijn rijangst aan te pakken heb ik eerst opfrisrijlessen via een speciale rijschool gevolgd, maar toen het hoofdstuk snelweg aan de orde kwam, nam de angst in alle hevigheid toe. In maar drie sessies bij Marie heeft de irreële angst plaats gemaakt voor gezonde spanning. Mijn zelfvertrouwen is gegroeid en ik rij weer in mijn eigen auto op de snelweg.

• Negatieve ervaring / verbeterpunten: Geen

• Leeftijd: 20 tot 25 jaar

Hypnotherapie moet je zelf achter staan. Het is niet dat je gehypnotiseerd wordt en dat je dan zonder er bij na te denken de dingen anders doet. Juist de antwoorden zitten bij jezelf. Door echt terug te gaan naar de kern van jezelf, kun je gewoontes afleren. Ik heb het als heel prettig ervaren. De resultaten zijn voor mijzelf verbluffend. Zelf ben ik eigenwijs en je moet mij niet vertellen hoe je dingen moet doen, daarom werkt dit zo goed bij mij, omdat je zelf tot conclusies komt en oplossingen zelf aan draagt. Ik heb het als erg prettig ervaren en zal in de toekomst toch nog af en toe een bezoekje willen inplannen.

• Leeftijd: 46 tot 50 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Er is niet zoveel over hypnotherapie bekend. Ik had hier graag veel eerder van gehoord.

Het weer beleven van ervaringen in het verleden en ook in een andere tijd was indrukwekkend en heel verhelderend. Marie is een prettige en deskundige therapeut die veel vertrouwen geeft. Zij creëert een hele aangename sfeer. De hypnotherapie heeft mij geholpen met mijn blokkade en handvatten opgeleverd waarmee ik verder kan.

• Leeftijd: 51 tot 55 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Geen.

Mari luistert heel goed naar wat het werkelijke probleem is en gebruikt ook diverse middelen om tot de kern te komen. Daarbij gebruikt ze veel eigen ervaringen, waardoor je een persoonlijke betrokkenheid met jouw situatie voelt. Door middel van de hypnotherapie werd je niet uit het hier en nu gehaald, maar eigenlijk juist heel erg bewust gemaakt van het hier en nu (lichaam, gedachten, verbindingen) en dat bracht heel mooie leerervaringen met zich mee... Mijn man en ik zijn persoonlijk zeer goed geholpen en als vormen weer een echt stel.

• Leeftijd: 36 tot 40 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Ik kan er eigenlijk geen noemen...

Bijzonder hoe Marie in diverse sessies mijn onbewuste heeft laten spreken. Ik heb nu het gevoel dat er diverse blokkades opgelost zijn, dat wil zeggen dat ik ze een plek heb kunnen geven in het dagelijks leven. Ik voel mij nu meer ontspannen en gerustgesteld ("alles is al goed"). Hierdoor kan mijn lichaam zich weer concentreren op het hier en nu.

• Leeftijd: 36 tot 40 jaar

Mari geeft vertrouwen, prettige stem, luistert goed , ze werkt in een rustige omgeving. Ze heeft mijn gevoel en gedachten ,samen met mij weer de juiste richting in geholpen. Ik ben weer zelfverzekerder en meer baas over mijn eigen lichaam en gedachten geworden. Een heerlijk gevoel.

• Leeftijd: 51 tot 55 jaar

Kon snel terecht. Kende het niet. prima geholpen. Heb weer geloof in anderen en in mij zelf.

• Leeftijd: 51 tot 55 jaar

Ik heb veel aan deze therapie gehad. Voordat ik begon zat ik slecht in mijn vel en zag ik alles somber in, maar dat is nu over, ik heb weer zin om van alles te gaan ondernemen! Het afvallen gaat helaas niet zo snel, maar mijn eetbuien zijn zo goed als over en ik eet ook veel minder, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik uiteindelijk ook mijn extra kilo's wel kwijt raak.

• Leeftijd: 51 tot 55 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Geen, ik ben gewoon heel blij met de manier waarop Marie mij heeft geholpen!

Beste lezer, Hypnotherapie, het idee of het woord alleen al werkt een beetje afschrikwekkend. Onbekend maakt vaak onbemind. Na een aantal behandelingen bij Marie te hebben ondergaan, kan ik aangeven wat hypnotherapie inhoud. Je gaat liggen op een comfortabele bank en je wordt met gesloten ogen stap voor stap begeleid naar een bewustzijn waar jouw observaties, antwoorden, pijnpunten etc. zijn opgeslagen. Na iedere sessie kom je aan stap dichter bij de vragen die je had. Ik heb de behandelingen als zeer prettig ervaren, het is opladen en tegelijkertijd ontladen. Om een lang verhaal kort te maken: de behandelingen zijn een aanrader! Je blijft zelf 'in control' en zult aan het eind van de rit verstelt staan bij wat je eigenlijk al wist, maar wat door de bekende 'waan van de dag' aan je aandacht is ontsnapt. Dank je wel Marie!

• Negatieve ervaring / verbeterpunten: nvt

Ik kwam met een hele concrete hulpvraag: ik wilde, ondanks enkele traumatische ervaringe, dolgraag contactlenzen dragen. Maar wat een angst had ik! Nu twintig jaar na de eerste poging is het met gelukt, dankzij Marie. Tijdens de therapie hebben we concreet gewerkt aan de angst, waar deze vandaan kwam en we werkten toe naar dat het inzetten van lenzen een neutrale routinehandeling werd. Ook kwamen er andere, onderliggende pijnpunten boven die ik aan heb kunnen pakken. Ik ben heel erg blij dat ik de stap heb gezet naar Praktijk Hart. Het was me de investering dubbel en dwars waard. Wat ik in twintig jaar niet voor mogelijk heb gehouden is uitgekomen: ik draag contactlenzen! Ben erg blij!

• Leeftijd: 31 tot 35 jaar

Marie vd Ven heeft me heel erg geholpen! op een organische manier mij mezelf helpen inzichten te verkrijgen in die gedragingen die ik nu vertoon. Een heel prettig persoon om tegenaan te praten. heel goed ! Heel fijn ! Dank je wel !

• Leeftijd: 41 tot 45 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: het grote raam achter Marie zorgt er voor dat je haar niet altijd goed kunt zien op het moment dat je het "binnenkom gesprekje" hebt.

Ik heb echt een kijkje kunnen nemen in mijzelf. De oplossingen hoefde niet aangedragen te worden of bedacht worden met training maar de oplossing had ik zelf al, Marie heeft mij simpelweg helpen zoeken.

• Leeftijd: 31 tot 35 jaar

Ik wist eerste instantie niet wat ik moest verwachten maar na de eerste intake, wist ik dat het goed zit. Marie luistert goed en oordeelt niet. Ik vond het een prettige ervaring die ik zeker aan anderen kan aanbevelen. Al vrij stel kwam ik tot de kern en pas het nog steeds toe. Ik ben eindelijk weer aan het afvallen!! Dankje wel Marie!

• Leeftijd: 36 tot 40 jaar

In eerste instantie ging ik naar Praktijk Hart omdat ik af wilde vallen. Ook zat ik midden in een burn out. Het heeft wat sessies geduurd, maar ben helemaal opgeknapt. Gewoon een ander mens. Ik barst weer van zelfvertrouwen. Mijn eetpatroon is in positieve manier veranderd. Marie is heel betrokken en kundig! Ik ben haar echt dankbaar. Een aanrader dus!

• Leeftijd: 51 tot 55 jaar

Zeer prettige ontvangst en oprechte belangstelling zonder oordeel. Marie was steeds goed voorbereid bij de sessies en speelde soepel in op gemaakte opmerkingen. Ik was direct erg bij haar op mijn gemak en kon openlijk de dingen aan haar kwijt waaraan ik wilde werken. Heel erg bedankt, ik denk zeker dat ik er iets aan heb gehad al moet ik natuurlijk aan mijn opdracht actief blijven werken.

• Leeftijd: 61 tot 65 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Geen

kwam zeer vertrouwd over, waardoor je makkelijk je verhaal kan vertellen

• Leeftijd: 61 tot 65 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Kon tijdens de sessie niet alles goed verstaan.

Het was een heel prettige ervaring waarbij ik na de behandelingen veel meer rust in mezelf vond.

• Leeftijd: 56 tot 60 jaar

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Ontspannen geweest tijdens de behandeling, meer inzicht gekregen in het leven, blijdschap, levenslust.

• Totaal oordeel N.v.t.
  • Leeftijd: 56 tot 60 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Had wat dieper in trance willen komen, niet gelukt, wel prettig gevoeld.

Ik had even een zetje in de juiste richting nodig en je hebt mij daarin op de juiste begeleid. Ik voelde mij serieus genomen en op mijn gemak bij je. Door o.a. te wijzen op aandacht geven aan mijn innerlijk kind en aanwezig blijven in het nu, heb ik weer stappen kunnen zetten in mijn persoonlijke ontwikkeling.

• Leeftijd: 41 tot 45 jaar

Was heel fijn, ik kan er weer tegenaan.

• Leeftijd: 66 tot 70 jaar

Toen ik aan deze sessie begon wist ik absoluut niet wat mij te wachten stond,ik ben er neutraal ingestapt en van af het eerste moment voeld ik mij heel erg op mijn gemak bij Marie en was de band tussen ons goed.Wat ik heel byzonder vond dat Marie best open was over zich zelf ze vertelde dingen die zij had mee gemaakt en hoe zij daar mee om gaat. Wat ik van Marie heb mee gekergen is dat ik dichter bij mezelf moet bliven en meer mijn grenzen aan geven.,en meer rust heb gevonden en leren omgaan met mijn emoties. Ik wens je alle goeds toe voor het nieuwe jaar en als je Gerrie ziet doe ze de groeten van mij Groetjes Nicolette

• Leeftijd: 46 tot 50 jaar

• Leeftijd: 36 tot 40 jaar

Mijn ervaring Marie is bijzonder positief. De website sprak mij gelijk aan, bij binnenkomst voor het eerste gesprek voelde ik mij gelijk op mijn gemak. Marie is een fijne persoonlijkheid met een ruim meedekend vermogen om oplossingsgericht aan het werk te gaan. NIet geweten dat hypnotheraoie zo heftig kon zijn. Dankzij Mari kon ik mijzelf helemaal laten gaan, en mijn emoties laten gaan.

• Leeftijd: 41 tot 45 jaar
  • Negatieve ervaring / verbeterpunten: Onder hypnose was Mari soms moeilijk te verstaan. Verder geen punten. Op en top vakvrouw.

• Leeftijd: 26 tot 30 jaar

Oranje Nassaustraat 6 2271SK Voorburg

Over Praktijk HaRT

Praktijk HaRT behandelt klachten van emotionele, sociale en psychische aard. Hypnotherapie is een bijzonder effectieve en resultaatgerichte therapievorm. Mensen zijn gedurende de dag voortdurend in en uit trance. Wie kent niet het verschijnsel dat je zo verdiept bent in een boek dat je niet gemerkt hebt dat er iemand binnengekomen is. In de hypnotherapie gebruiken we trance om contact te maken met het onderbewuste. Onverwerkte gebeurtenissen, negatieve overtuigingen en belemmerende ideeën zijn allemaal opgeslagen in het onderbewuste. Hypnotherapie biedt de mogelijkheid om dat om te buigen naar zelfinzicht, zelfvertrouwen en een diep contact met je eigen gevoelsleven.