Positief verrast!

Mijn psycholoog adviseerde me om bij Marie een sessie "te proberen". Echter ben ik superrationeel en "geloof" niet zo in zoiets als "hypnotherapie" (ik vond de gang naar een psycholoog al een overwinning). Maar ik zat behoorlijk vast in mijn hoofd, en ik wilde alles proberen om daar uit te komen. Dus, eerlijk gezegd, toch wat terughoudend wat betreft mogelijke effecten van hypnotherapie, -maar gelukkig wel met de nodige nieuwsgiérigheid (!)- naar Marie gegaan. Want: ik realiseerde me dat het duidelijk een (voor)oordeel van mij is dat hypnotherapie "zweverig" is, en hoe kon ik dat oordeel hebben zonder eigen ervaringen? En mogelijk kon hypnotherapie me toch wel helpen? Ik ben nu een paar sessies verder en zó verrast: mijn onderbewuste diept herinneringen uit het verleden op die mij inzicht geven waarom ik nu bepaalde gevoelens/reacties heb. Door dat inzicht begrijp ik mezelf beter en kan ik er (zelfs) voor kiezen hoe ik ermee omga en wat ik er wel/niet mee doe. Dit is zo bijzonder! En óók nog: als er een herinnering voorbijkomt die ik écht niet wil delen, kan ik die herinnering, ondanks de "trance", vóór me houden, en komt er wel een andere herinnering voor in de plaats. Geen idee of dat minder effectief zou zijn: ik kan in ieder geval hartgrondig aangeven dat de sessies bij Marie mij enorm geholpen hebben met het maken van bewuste keuzes en zelfacceptatie.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Goede manier om naar binnen te keren en rust bij mijzelf te vinden

Ik ben vijf keer bij Marie geweest en dat heeft mij goed geholpen. Marie is een lieve vrouw, de gesprekken vond ik prettig. In een periode dat ik niet lekker in mijn vel zat, zocht ik naar een manier om daar een draai in te maken. Ik kan niet goed zeggen wat er precies veranderd is, maar ik voelde mij steeds weer beter en krachtiger. Voor mij was hypnotherapie een goede manier om naar binnen te keren en de rust weer bij mijzelf te vinden.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Ik heb de hulp gevonden waarnaar ik zocht!

Marie is een geweldige therapeut en een mooie mens die zonder enig oordeel naar me luisterde en zo deskundig hypnotherapie toepaste dat die op me een geweldig therapeutisch effect had. Na een aantal sessies kon ik eindelijk uit een diepe put komen en me goed voelen en in het mooie van het leven geloven. Daarvoor ben ik haar erg dankbaar!

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Dankzij Marie ben ik veel spanning kwijt en ben ik weer lekker in het nu

Ik ben naar Praktijk HaRT gegaan omdat ik me niet lekker in mijn vel voelde. Mijn lichaam voelde heel gespannen en het leek of ik niet meer echt in het nu was en blij kon zijn. Bij de eerste sessie met Marie, kwam er veel los. Veel verdriet en pijn kwam naar boven. Ik kreeg rillingen en ik trilde door mijn hele lijf. Het leek wel of ik mijn verdriet letterlijk uit mijn lichaam schudde. Tijdens de sessies erna was ik veel rustiger. Alles voelt nu lichter, ik voel me minder gespannen en ik voel me weer blij met mijzelf en heb zin in van alles! Praktijk HaRT (Marie!) kan ik dus zeker aanbevelen.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Onbewuste kracht tot leven gebracht

Een zware traumatische achtergrond speelde opnieuw op in mijn leven. Ik kon het niet uit mijn hoofd zetten en alles om mij heen was zwart en zwaar. Omdat hypnotherapie werkt met het onderbewuste leek mij dat de oplossing om hier uit te komen. Beter dan iets als cognitieve gedragstherapie of RET, wat ik zie als een rationeel scrabble spelletje dat me niet kan raken. Die gedachten bleken waar: Het was ongelooflijk hoe snel de resultaten waren met de sessies hypnotherapie van Marie. Na 1 sessie ging op weg naar huis gaan de knop om. Ik voel me weer verbonden met het leven. Wat er is aan blijdschap en verbinding in het hier en nu ervaar ik heel bewust. Ik heb een visie / missie gevonden in hoe ik heel luchtig en speels dagelijks en voor de toekomst mijn geluk kan zien, voelen, opzoeken en kan delen. Dat alles is in uiteindelijk 2 sessies op een betrokken en hele prettige manier aangeboord. Meer was niet nodig. Nu kan ik goed verder. Ik ben hier heel blij mee.

Effectief

Marie begeleidde me op een rustige en deskundige wijze om in contact te komen met mijn onderbewuste. Hierdoor kreeg ik antwoorden op de vragen die ik had. Ze inspireerde me ook met tips die ze me gaf, en boeken die me meer inzicht konden geven. De therapie heeft me weer een stukje verder gebracht naar mezelf.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Zeer persoonlijke en prettige benadering

Ik heb de sessies als zeer prettig en effectief ervaren. Marie verdiepte zich heel goed in mijn verhaal waardoor we het heel prettig en gericht aan mijn punten hebben kunnen werken.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Dankzij Marie's deskundigheid overleefde ik een inktzwarte tijd.

Rondom het sterfbed van onze veeleisende moeder stortte de illusie van een liefdevolle familie met donderend geweld in elkaar. Dit was uitermate traumatiserend, daarom ging ik op zoek naar hulp en kwam gelukkig net op tijd bij Marie. Drie sessies waren voldoende om mijn eigenwaarde terug te vinden.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Erg blij en dankbaar dat ik bij marie terecht ben gekomen

Vorig jaar zomer heb ik hypnotherapie gevolgd bij Marie. Ik had op dat moment heel erg veel stress en sliep niet tot nauwelijks. Tijdens de hypnose sessies kwam er veel oud zeer naar boven wat mij blokkeerde. Na iedere sessie voelde ik mij een stuk lichter. Ik had een vertrouwd gevoel bij Marie en Marie nam heel erg de tijd voor mij. Nu inmiddels meer dan een half jaar later gaat het weer helemaal goed. Klachten heb ik niet tot nauwelijks meer. Marie bedankt voor de fijne sessies! Ik kan iedereen hypnotherapie aanbevelen.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Opnieuw thuiskomen bij mezelf na twee jaar thuiswerken :)

Al veel coaches, therapeuten, natuurgenezers en acupuncturisten in mijn leven bezocht. Iedereen heeft me wel met 'iets' vooruitgeholpen. Toch had ik vaak het idee dat ik als persoon niet echt gezien werd voor wie ik was. Misschien vanwege mijn hoogbegaafdheid (dat is sowieso een doelgroep waar maar weinig professionals verstand van hebben). Bij Marie van Praktijk HaRT voelde ik me voor het eerst écht begrepen en gezien! Met haar kennis en vaardigheden, die ik zou willen omschrijven als analytisch, intuïtief, aards en humoristisch, wist zij bij mij precies de juiste snaar te raken. Na twee jaar thuiswerken vanwege Covid-19 was ik het vertrouwen in mezelf kwijtgeraakt en had ik weinig energie en kracht meer over om nieuwe ideeën en doelen te formuleren. In vijf sessies heb ik alles weer op de rit gekregen en begint het leven weer te stromen (eigenlijk was ik er al na een sessie of drie, maar ik wilde graag gebruik maken van twee extra sessies om mezelf nog wat extra's te gunnen). Marie is daarnaast ook nog eens een hele fijne gesprekspartner!

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Fijne en persoonlijke aanpak.

Ik voelde geen oordeel en het was een persoonlijke aanpak. Al met al fijne ervaring.

Fijne sessies

Met Marie een paar sessies ondergaan. Voornamelijk de eerste sessie was impactvol. Er kwamen veel emoties los. Zij was in staat mij door haar mondelinge begeleiding in die staat te krijgen. Dat was een fijne ervaring.

Rustgevend

De sessies gaven mij een rustgevend en fijn gevoel. Je leert omstandigheden te accepteren/omarmen en vanuit een ander optiek te bekijken.

Voelde meteen vertrouwd.

Na het intakegesprek gelijk een afspraak gemaakt, normaal denk ik er eerst over na. Hier voelde het gelijk goed.

Je voelt je gehoord

Marie is een heel prettige, empatische en rustige therapeute, die goed kan luisteren en je veel handvaten geeft om zelf verder te gaan.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Resultaat zoals ik het wilde!

Na één sessie van mijn snoepverslaving af… een geweldige ervaring!!

Goede ervaring

Ik begon aan hypnotherapie vanwege mijn faalangst. Marie is een fijne therapeut en ik heb de therapie als zeer aangenaam ervaren. Binnen de therapie kwamen gebeurtenissen naar boven waarvan ik niet verwacht had dat dit te maken zou hebben met mijn faalangst.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Meer in contact met mijn gevoel

Na jarenlang last te hebben gehad van een spastische darm kreeg ik het advies om hypnotherapie te proberen. Ik had er nog nooit van gehoord en wist totaal niet wat ik kon verwachten maar stond er zeker voor open. Na een intake bij Marie, zijn wij gelijk begonnen en vanaf diezelfde dag heb ik geleerd om anders met mijn buik om te gaan. Tijdens de sessie werd ik door Marie in een staat van ontspanning gebracht en vervolgens door middel van vragen en suggesties kwam ik bij gebeurtenissen in mijn jeugd die invloed hebben gehad op mijn leven en dus ook mijn buik en vertering. Met haar hulp, heb ik vervolgens de gebeurtenissen kunnen verwerken door dieper in contact te komen met mijn innerlijke kind. Ik vind de sessies erg fijn, zodra ik de kamer binnenloop en begin te praten voel ik mij al een stuk lichter. Dat gevoel blijft ook na de sessie dus ik heb er ook veel baat bij in mijn dagelijkse leven. Ondanks het feit dat ik eigenlijk geen last meer heb van mijn buik heb ik toch besloten om nog even door te gaan met de sessies om andere aspecten in mijn leven ook aan te pakken.

bevrijdend

Marie heeft mij geholpen om mijn angst behoorlijk te verminderen, tot bijna geen angst meer. Met een goed gesprek met een lach tussendoor om vervolgens bij de kern komen. Superblij ben ik! Dank je wel Marie x

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Ik voel me weer in lijn met mezelf

Ik zocht contact met Marie omdat ik er helemaal klaar mee was dat ik mijn hele leven al de ene 'verslaving' voor de andere inruilde. Stopte ik met blowen, ging ik meer drinken. Stopte ik met drinken, ging ik meer eten... Op wilskracht had ik natuurlijk al van alles geprobeerd, en tegelijkertijd wist ik ook dat je met wilskracht uiteindelijk niet zoveel bereikt. Er was een diepere verandering nodig. Niet dat het allemaal nou full blown verslavingen waren, maar ik wil zo gezond mogelijk leven, en dit strookte daar helemaal niet meer mee. Ik voelde dat het nodig was om vroeger eigengemaakte patronen te doorbreken om verder te kunnen groeien. En dat is precies wat er gebeurde. Want rationeel wist ik allang welke functie die 'verslavingen' hadden. Maar dat weten was niet voldoende (want dan zou het op wilskracht wel gelukt zijn). In 3 sessies lukte het me met hypnotherapie om wat ik verstandelijk wist ook daadwerkelijk te voelen in mijn lichaam. Ik voelde wat ik eerder in mijn leven had gemist, en slaagde er met hulp van Marie in om ook te voelen dat dat het verleden is. Dat ik op dit moment in mijn leven heel goed voor mezelf kan zorgen. Zonder substituut. Geweldig toch, dat ik nu zonder dwangmatig te hoeven eten, ook nog eens veel steviger op mijn voeten sta! Ik vond het heel prettig om met Marie te werken. Ze weet wat ze doet, checkt ieder moment in het proces hoe het met je gaat, en laat de regie helemaal bij jou. Ze schept daarmee de voorwaarden voor verandering. Ook fijn: van tevoren schatte Marie in dat we zo'n 5 sessies nodig zouden hebben om mijn probleem aan te pakken. Toen aan de start van de derde sessie bleek dat het eigenlijk al voldoende was, benoemde ze dat ook. Dat waardeer ik enorm! Mocht ik in de toekomst weer met een terugkerend vraagstuk rondlopen, dan zal ik zeker bij Marie terugkomen.

Verwachtingen overtroffen!

Meteen in het allereerste minuut van mijn binnenkomst bij Praktijk Hart kreeg ik een goed gevoel. Een gevoel van professionaliteit, effectiviteit en vertrouwen. Iets wat bij mijn eerdere psycholoog totaal niet zo vanzelfsprekend was. Gelijk na de eerste hypno sessie wist ik dat dit de meest effectieve behandeling voor mij zou zijn. Na slechts zo'n 6 sessies gevolgd te hebben ben ik van mijn piekergedrag afgekomen, voel ik mij ontspannen, waardeer ik steeds meer de kleine dingen in het leven en voel ik mij veel vrolijker. Meerdere sessies met mijn eerdere psycholoog zou nog niet eens in de buurt komen bij de kwaliteit en professionaliteit die ik na 1 sessie van Marie heb mogen ervaren.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

een aanrader voor zelfontwikkeling!

Ik heb nooit eerder een Therapie of Hypno therapie sessie gehad, dus vond het heel erg spannend. Ik had dingen waar ik graag aan wilde werken om mijzelf te ontwikkelen en was opzoek naar iemand die mij hierbij kon helpen. Marie heeft mij hierbij kunnen helpen op een mooie snelle manier! Je wordt langzaam geleid naar een moment in je leven die je heeft getekend in in je huidige situatie. De blik is dan zo helder en je leert anders te kijken naar de situatie, dit geeft rust. Als je opzoek bent naar antwoorden, of hoe je met bepaalde situaties kunt omgaan en waarom je bent zoals je nu bent, ga deze reis dan aan met Marie. Ik ben na beide sessies weg gegaan met een lach en ik hoop dat jij dat ook gaat ervaren!

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Met meer vertrouwen een nieuwe weg inslaan

Ik heb vier sessie gehad en dat heeft mij meer vertrouwen gegeven in de nieuwe weg die ik wilde inslaan. Marie heeft een prettige stem en luistert met veel respect en aandacht. Ik heb niet alleen inzichten opgedaan tijdens de hypnose sessies, maar ook in de gesprekjes vooraf. De hypnose zelf was een bijzondere ervaring. Ik omschrijf het als actieve ontspanning. Je lijf is ontspannen maar mentaal ben je helemaal aanwezig. Het was mooi om mijn onderbewuste zo krachtig te horen bij bepaalde vragen die Marie me stelde. Dat heeft me heel erg geholpen.

Zorgzaam, aandachtig en doeltreffend

Marie laat respect, rust en liefde zien in haar sessies. Door haar houding was het halve werk al gedaan voor we begonnen! Met een fijne stem nam ze me mee naar stilte in mezelf en de diepere lagen van mijn onderbewuste. Ze luisterde met aandacht naar mijn hulpvraag en in een paar sessies wist ze me met nuchtere eenvoud naar de kern te begeleiden.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Deuren worden geopend in een veilige omgeving.

Ik heb twee hypnotherapie sessies gehad (excl 1 intake) en dit heeft mij zoveel verder geholpen. In totale ontspanning nam Marie mij mee met haar fijne stem en de juiste woorden naar het gedeelte van mijn onderbewustzijn wat normaal overschaduwd wordt door de dagelijkse gang van zaken. Het voelen van pure gevoelens en emoties was pittig en zo fijn tegelijk. Je gaat leren op een andere manier te voelen en dichter bij jezelf te komen (én blijven). Mocht ik knelpunten tegen gaan komen in de toekomst, dan kom ik zeker terug.

Over Praktijk HaRT

Praktijk HaRT behandelt klachten van emotionele, sociale en psychische aard. Hypnotherapie is een bijzonder effectieve en resultaatgerichte therapievorm. Mensen zijn gedurende de dag voortdurend in en uit trance. Wie kent niet het verschijnsel dat je zo verdiept bent in een boek dat je niet gemerkt hebt dat er iemand binnengekomen is. In de hypnotherapie gebruiken we trance om contact te maken met het onderbewuste. Onverwerkte gebeurtenissen, negatieve overtuigingen en belemmerende ideeën zijn allemaal opgeslagen in het onderbewuste. Hypnotherapie biedt de mogelijkheid om dat om te buigen naar zelfinzicht, zelfvertrouwen en een diep contact met je eigen gevoelsleven.