Het werkt!

Ik was op zoek naar hypnotherapie en keek of er iets in de buurt van Leidschendam zou zijn en dat bleek dus ook in Leidschendam aanwezig te zijn. Nooit eerder hypnotherapie gehad dus ik wist ook niet hoe dit zou gaan. Allereerst krijg je een kennismakingsgesprek met Marie zodat je even, voordat alles gaat beginnen, elkaar een beetje leert kennen en al kan aftasten wat er gaat gebeuren en hoe dingen te werk gaan. Daarna krijg je een intakegesprek waarin dieper op jouw wensen en doelen ingegaan wordt. Daarna volgen de sessies. Daarvan heb ik er 5 gehad, elke sessie ging bij mij over een ander doel (dit kan natuurlijk voor ieder anders zijn). Bij elke sessie neem je eerst de zaken met Marie door, daarna ga je met je ogen dicht op de bank liggen en begint Marie te praten met een rustige stem. Ik ging niet in een hypnose zoals je vaak op televisie ziet, maar ik was gewoon wakker en aanwezig, zo voelde dat. Dan gaat Marie vragen stellen en dan ga je echt over dingen nadenken en antwoorden. Het voelde voor mij als graven in je geheugen om bepaalde informatie naar boven te halen en dan zijn er ineens dingen helder, ik weet niet hoe ik het anders het beste kan omschrijven. Iedereen ervaart de sessies natuurlijk anders, maar dit is hoe ik het ervaren heb. Het is eigenlijk onbegrijpbaar dat hypnotherapie niet standaard in de zorgverzekering zit, daar het naar mijns inzien veel sneller en effectiever werkt en je minder sessies nodig hebt dan de reguliere psychologie.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Meer inzicht gekregen en rust ervaren!

Doordat ik ben gestopt met het drinken van alcohol kwam er veel uit mijn verleden naar boven. Ik had in het verleden al diverse therapien gevolgd en heb een healing opleiding gedaan. Daardoor was ik op zoek naar iets nieuws omdat ik het gevoel had dat ik hulp nodig had met het verwerken van ervaringen en trauma's uit het verleden. Ik ben gaan lezen over hypnotherapie. Zo ben ik bij Marie terecht gekomen. Wat ik vooral fijn vond aan de sessies is dat het best emotioneel kon zijn tijdens de sessie maar zodra ik de deur uitliep was de zwaarte er van af en kreeg ik een soort opluchting over me heen. Ik heb vooral inzichten gekregen waardoor ik meer rust kan ervaren. Ook heb ik kunnen loslaten wat ook letterlijk zo voelde, alsof het mijn lijf uitstroomde. Waar ik vantevoren bang was de controle over mezelf te verliezen in trance, was het tegendeel waar. Ik hield de regie en heb me geen moment onveilig gevoeld. Ik ben ontzettend blij dat ik de stap heb gezet om met Marie deze sessies te doen.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Ik kan weer trots op mijzelf zijn!!

Nadat ik in het verleden meerdere keren verschillende therapieën heb gevolgd, wilde ik iets anders proberen. Ik hoorde van een vriendin positieve verhalen over hypnotherapie en zo kwam ik bij Marie (Praktijk HaRT) uit. Het intake gesprek voelde gelijk goed en vertrouwd en zodoende een afspraak gemaakt voor de eerste hypnotherapie sessie. Het heeft mij veel nieuwe inzichten gegeven. Een daarvan is dat ik trots mag zijn op wat ik al bereikt heb en vooral ook op de persoon wie ik ben. Het was met een lach en een traan, maar het was het meer dan waard!!

Marie straalt rust uit!

Marie heb ik ontmoet in de Herenstraat 42 in het mooie Voorburg. Ik kreeg een kantoor in hetzelfde mooie pand op Herenstraat 42 waarin voorheen de ambtenaren werkten en waar mensen terecht konden voor hun paspoort, rijbewijs een overlijden een geboorte of een trouwerij. Ik heb Marie gevraagd mij te helpen controle over mijn gedrag te laten krijgen zodat ik niet te snel vanuit emotie reageer. Dat lukt steeds beter maar daar heb ik ook de hulp van de ontvanger nodig. De therapie loopt momenteel nog maar de eerste verbeteringen zijn zichtbaar en ik ben een gelukkiger mens geworden.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Heel bijzonder om mee te mogen maken.

Marie is een bijzonder fijn mens die veel rust uitstraalt. Bij mij zat er nog veel trauma uit mijn jeugd en dit werkte door in mijn huidige proces. Door de sessies heb ik het wat meer van een afstand kunnen aanschouwen en heeft het me geholpen die traumas een plek te geven. Je gaat vooral zelf aan de slag en Marie stelt de juiste vragen.

Rustgevend

Middels de ontspannende staat waarin ik verkeerde, zoals de doelgerichte vragen welke Marie stelde, was ik in staat oude gebeurtenissen te verwerken, los te laten en een nieuwe plek te geven. Als ik nu op de oude gebeurtenissen terug kijk, krijg ik geen negatieve gevoelens of schiet ik (onbewust) in de stress. Hypnotherapie gaf mij inzage over hoe ik aandacht en waardering aan mezelf geef.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Heel fijne en ook bijzondere ervaring

Marie heeft voor mij een zeer fijne en veilige omgeving gecreëerd waardoor ik mezelf kon zijn. Daardoor heeft de therapie ook zo goed gewerkt en heb ik nog steeds dagelijks momenten in de praktijk waar ik me gesteund voel. En dat met maar 3 sessies!

Therapie vanuit het Hart

Heb al jaren last van hypochondrie,piekeren,angsten en diverse pogingen gedaan daarmee om te leren gaan. Met enige scepsis een afspraak gemaakt voor een intake gesprek bij Marie vd Ven,hypnotherapeute. Dat gesprek leverde voldoende inhoudelijke aanknopingspunten en een zodanige 'klik' op,dat een aantal hypnotherapie sessies volgden. Marie neemt de tijd,is oprecht geïnteresseerd,luistert goed en deelt van tijd tot tijd haar eigen ervaringen. Mede door een stukje regressie en confrontatie heb ik waardevolle handvatten gekregen om beter en met meer zelfvertrouwen om te gaan met mijn overmatige gepieker en angsgevoelens. Hoewel die gevoelens niet compleet weg zijn,kan ik ze nu wel sneller laten voor wat ze zijn en terukeren naar 'het nu'.

100% effectief

Eindelijk iemand gevonden die mij echt geholpen heeft en waarbij het makkelijk en vertrouwd aanvoelde om mijn verhaal kwijt te kunnen. Na jaren lang zelf proberen om van bepaalde slechte gewoontes en problemen af te komen, waaronder teveel drinken , geen zelf vertrouwen (verkeerd zelf beeld)hierdoor niet meer gelukkig kunnen zijn en uitgeput geraakt (functioneerde voor de buiten wereld gewoon door alles te camoufleren of uit de weg te gaan). Marie heeft mijn leven een draai gegeven van 360 graden. Drink niet meer, zit vol zelf vertrouwen en ga geen probleem meer uit de weg. Nog steeds moeilijk te bevatten voor mij dat je dit samen met mij zo snel voor elkaar hebt gekregen. Hopelijk maken er meer mensen gebruik van die ook lang met problemen blijven rond lopen waar ze niet alleen uit kunnen komen, je moet wel echt willen veranderen en ook zelf aan de slag gaan ermee. Voor dit alles heel erg bedankt Marie. Groeten van een zeer gelukkig Man

Verademing

Ik ben heel moeilijk als het gaat over het vertellen van mijn eigen emoties. Meestal doe ik dat niet, maar tijdens het intake gesprek voelde ik mij direct veilig. Al snel na de sessies kwam er weer ruimte, licht en de positieve fibes weer terug die de donkere wolk naar de achtergrond bracht. Ik mag er weer zijn voor mijzelf. Ik raad iedereen hypnotherapie aan en dan vooral bij Marie van der Ven. Dank je wel Marie

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Dichter bij mijn gevoel gekomen

Ik kwam in een periode met burnout klachten bij Marie. Ik merkte dat de verbinding tussen hoofd en lichaam niet meer goed was en wilde dichter bij mijn gevoel komen. Door middel van de sessies met Marie is dat zeker gelukt! De gesprekken en hypnotherapie waren rustgevend en hebben me nieuwe inzichten gegeven, waar ik nu mee verder kan. In een lastige periode heeft ze me weer op weg geholpen.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Oprecht dankbaar dat Marie op mijn pad kwam om te helpen met diep gewortelde blokkades!

Na een intensieve zoektocht naar een hypnotherapeut, zag ik Marie van der Ven, website voorbij komen. Meteen wist ik intuïtief dat ik bij haar moest zijn. Op de volgende onderwerpen wilde ik graag begeleiding van Marie en echt aan gaan werken; * relatie met ouders verbeteren * relatie romantische partner weer eerlijk een kans geven en mezelf ervoor openen * Merkte dat ervaringen uit vorige relatie een behoorlijke blokkade vormde om verder te gaan met een romantische relatie. Marie van der Ven heeft me bij bovenstaande heel deskundig, geduldig, betrokken, stapsgewijs en duidelijk begeleidt om mezelf weer terug te vinden en blokkades voor mezelf helder te krijgen en dat samen op te lossen. Het is zo'n bijzondere en krachtige therapie, die voor mij 100% effectief is geweest. Ik had mezelf natuurlijk volledig opengesteld voor de therapie en met volle vertrouwen in Marie laten begeleiden naar mijn diepe onderbewustzijn. Om mezelf weer als het ware te resetten. Gedachte en interesse om een hypnotherapie te doen, speelde al 6-7 jaren bij me. Als ik nu terugblik, wat ik in 3 sessies bereikt heb. Dan heb ik spijt dat ik het niet eerder gedaan heb. Ik zou een ieder, die overweegt om een hypnotherapie te doen, Marie van der Ven aanbevelen. Ze is brilliant in haar werk.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Therapie om hetgeen ik weet om te zetten in gedrag.

Na een burn-out wist ik heel goed wat ik moest doen. Weten en doen is is helaas niet hetzelfde voor mij. De emotionele blokkades welke hiervoor zorgde heb ik samen met Marie kunnen aanpakken waardoor het gedrag en gevoel veranderde. Een fantastische ervaring welke door de kundigheid van Marie gelukt is. Marie is open duidelijk en veel oog voor zelf regie. Een aanrader om echt verder te kunnen komen en niet te blijven hangen in het weten.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Marie is geïnteresseerd en weet de juiste snaar te raken!

Na een ongeluk heeft Marie mij geweldig geholpen. Ze heeft heeft mij geleerd om te gaan met de gevolgen hiervan en om meer vertrouwen te krijgen. Geen spijt, aanrader!

Verlichtend

Na een periode waarin ik moeilijk in contact kon komen met mij gevoel werd ik door de praktijkondersteuner door verwezen naar een hypnotherapeut. Na wat onderzoek gedaan te hebben kwam ik uit bij Marie, ik had gelijk al een goed gevoel, iets wat ik bij andere therapeuten hier in de regio dit niet had. Na de fijne intake besloten het aan te gaan. Doordat ik door het krijgen van 3 kleine kinderen in een korte periode in een overleefstand was gekomen en stond ik ver af van mij gevoel. Ik was niet verdrietig maar kon ook geluk niet ervaren. Een jaar lang heb ik met een ggz psycholoog gespreken gehad waarbij ik eigenlijk geen vooruitgang boekte. Ik heb ongeveer 8 sessies met Marie gehad, en de eerste keer vond ik best spannend want hoe werkt zo'n hypno nou. Maar wat fijn, we hebben oud verdriet verwerkt, huidige problemen aangepakt en ook aan mijn zelfbeeld gewerkt. Soms was het best pittig de week na een sessie omdat ik met oud niet verwerkt verdriet aan de slag moest. Ik ben nu ongeveer 2 maanden geleden klaar met mn therapie en ik kan blij zeggen dat ik weet in concact sta met m'n eigen gevoel. Ik een zware rugzak van verdriet uit mijn jeugd heb mogen afdoen en ik eindelijk zelfliefde en trots kan ervaren. Wat een prachtig kado aan mijzelf en wat fijn dat Marie mij dit heeft kunnen geven. Marie luistert en laat jou leiden, maar fluit je ook terug als ze denkt dat je te hard bent voor jezelf of een ander. Ik heb me in alle sessies veilig en gehoord gevoeld. En zal ook zeker terug gaan als ik weer ergens tegen aanloop in het leven.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Marie weet een rustgevende sfeer te creëren die je op je gemak stelt

Ik had hiervoor geen enkele ervaring met hypnotherapie en wist dus niet echt wat ik kon verwachten. Wat me direct positief opviel was dat Marie echt de tijd voor je neemt en niet met een zandloper op tafel het gesprek met je voert. Ze kan erg goed luisteren en verbanden leggen, wat ze daarna erg handig inzet tijdens haar hypnosessies. Ze is vooraf duidelijk over wat je mag verwachten en geeft aan dat het ook echt een samenspel is tussen cliënt en therapeut. Geen gouden bergen en panklare oplossingen in een uurtje maar een samenwerking waarbij je zelf ook verantwoordelijkheid hebt en mag nemen. Dat spreekt mij aan, want de uiteindelijke oplossing zit in jezelf. Marie geeft je echt het gevoel dat ze mensen wil helpen en op haar manier wil bijdragen aan de wereld. Dat is in deze tijd een waardevolle bijdrage aan een steeds complexer wordende wereld.

Eerlijk en scherp

Ik heb Marie als een zeer kalme en fijne therapeut ervaren. Ze is heel eerlijk in haar communicatie en belooft je geen gouden bergen. Ze probeert je zo goed mogelijk te helpen en je op je gemak te stellen. Ze weet de vinger op de zere plek te leggen en benoemt het ook, zonder verdere oordeel. Dus wil je een oprechte therapeut dan beveel ik Marie van harte aan.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

tot de kern komen zonder dat het zwaar word.

Bij Marie ben ik achter dingen over mijzelf te weet gekomen die ik niet wist en die soms best heftig waren. Na afloop ging ik echter met een lichter, opgelucht gevoel naar huis. Ik heb al verschillende therapie methoden doorlopen maar ging na een sessie altijd met een zwaar gevoel weer naar huis. Dit vind ik het fijne van hypnotherapie, op een ontspannen manier ga je de diepte in en wordt je bewust van blokkades zonder dat je het gevoel heb geen controle meer te hebben of overweldigd te worden. Marie is een fijne therapeut die mij in mijn waarde laat en waar ik goed mee kan praten. Ze is open en eerlijk zonder bot te zijn. Afvallen vind ik nog steeds moeilijk maar Marie is van het begin af aan eerlijk tegen mij geweest over dat ze samen met mij kijkt naar mijn relatie met eten en daar mee aan het werk gaat, dus geen pasklare oplossing voor mij heeft om af te vallen.

Terug naar jezelf

We hebben eerst een verkennend gesprek gehad, dat vond ik heel fijn. Dan kun je ook een beetje kijken of je wel een klik hebt met iemand. Het heeft me zeer verrast hoeveel impact je onderbewuste kan hebben. Door deze therapie heb ik meer rust gekregen en doe ik weer de dingen die ik wil doen en leuk vind. Ik heb het hele prettige sessies gevonden en mocht het nodig zijn, dan zal ik zeker weer terug gaan.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Hele fijne en passende therapie

Ik ben enorm gebaat geweest bij de hypnotherapie. Eerst een verkennend gesprek om te onderzoeken wat er ter grondslag zou kunnen liggen aan de klachten. Vervolgens onder hypnose contact weten te maken met mijzelf om dit vast te stellen vanuit mijn onderbewuste en hiermee aan de slag te gaan. Ik ben daardoor zekerder van mijzelf en heb vertrouwen in mijn lichaam. Ik ben op dagelijkse basis bewuster van signalen in mijn lichaam en weet dit zelf ook beter te koppelen aan wat er in mijn hoofd omgaat. Ik kan het iedereen van harte aanbevelen en zal zelf zeker terug keren als ik het weer even nodig heb.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Dankbaar voor de sessie(s)

Ik heb de sessies bij Marie als heel professioneel ervaren. Het mooiste wat er uit zn sessie(s) naar boven mag komen is dat de antwoorden vanuit je eigen zijn is. Marie begeleid je daarin mee met een prettige,betrouwbare en veilige manier. Kortom ik ben zeer dankbaar dat ik bij haar terecht ben gekomen voor de antwoorden op mijn vraag, hoe diep die ook zitten…

Positief verrast!

Mijn psycholoog adviseerde me om bij Marie een sessie "te proberen". Echter ben ik superrationeel en "geloof" niet zo in zoiets als "hypnotherapie" (ik vond de gang naar een psycholoog al een overwinning). Maar ik zat behoorlijk vast in mijn hoofd, en ik wilde alles proberen om daar uit te komen. Dus, eerlijk gezegd, toch wat terughoudend wat betreft mogelijke effecten van hypnotherapie, -maar gelukkig wel met de nodige nieuwsgiérigheid (!)- naar Marie gegaan. Want: ik realiseerde me dat het duidelijk een (voor)oordeel van mij is dat hypnotherapie "zweverig" is, en hoe kon ik dat oordeel hebben zonder eigen ervaringen? En mogelijk kon hypnotherapie me toch wel helpen? Ik ben nu een paar sessies verder en zó verrast: mijn onderbewuste diept herinneringen uit het verleden op die mij inzicht geven waarom ik nu bepaalde gevoelens/reacties heb. Door dat inzicht begrijp ik mezelf beter en kan ik er (zelfs) voor kiezen hoe ik ermee omga en wat ik er wel/niet mee doe. Dit is zo bijzonder! En óók nog: als er een herinnering voorbijkomt die ik écht niet wil delen, kan ik die herinnering, ondanks de "trance", vóór me houden, en komt er wel een andere herinnering voor in de plaats. Geen idee of dat minder effectief zou zijn: ik kan in ieder geval hartgrondig aangeven dat de sessies bij Marie mij enorm geholpen hebben met het maken van bewuste keuzes en zelfacceptatie.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Goede manier om naar binnen te keren en rust bij mijzelf te vinden

Ik ben vijf keer bij Marie geweest en dat heeft mij goed geholpen. Marie is een lieve vrouw, de gesprekken vond ik prettig. In een periode dat ik niet lekker in mijn vel zat, zocht ik naar een manier om daar een draai in te maken. Ik kan niet goed zeggen wat er precies veranderd is, maar ik voelde mij steeds weer beter en krachtiger. Voor mij was hypnotherapie een goede manier om naar binnen te keren en de rust weer bij mijzelf te vinden.

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Ik heb de hulp gevonden waarnaar ik zocht!

Marie is een geweldige therapeut en een mooie mens die zonder enig oordeel naar me luisterde en zo deskundig hypnotherapie toepaste dat die op me een geweldig therapeutisch effect had. Na een aantal sessies kon ik eindelijk uit een diepe put komen en me goed voelen en in het mooie van het leven geloven. Daarvoor ben ik haar erg dankbaar!

• Bereikbaarheid (tel./ e-mail)

Dankzij Marie ben ik veel spanning kwijt en ben ik weer lekker in het nu

Ik ben naar Praktijk HaRT gegaan omdat ik me niet lekker in mijn vel voelde. Mijn lichaam voelde heel gespannen en het leek of ik niet meer echt in het nu was en blij kon zijn. Bij de eerste sessie met Marie, kwam er veel los. Veel verdriet en pijn kwam naar boven. Ik kreeg rillingen en ik trilde door mijn hele lijf. Het leek wel of ik mijn verdriet letterlijk uit mijn lichaam schudde. Tijdens de sessies erna was ik veel rustiger. Alles voelt nu lichter, ik voel me minder gespannen en ik voel me weer blij met mijzelf en heb zin in van alles! Praktijk HaRT (Marie!) kan ik dus zeker aanbevelen.

Over Praktijk HaRT

Praktijk HaRT behandelt klachten van emotionele, sociale en psychische aard. Hypnotherapie is een bijzonder effectieve en resultaatgerichte therapievorm. Mensen zijn gedurende de dag voortdurend in en uit trance. Wie kent niet het verschijnsel dat je zo verdiept bent in een boek dat je niet gemerkt hebt dat er iemand binnengekomen is. In de hypnotherapie gebruiken we trance om contact te maken met het onderbewuste. Onverwerkte gebeurtenissen, negatieve overtuigingen en belemmerende ideeën zijn allemaal opgeslagen in het onderbewuste. Hypnotherapie biedt de mogelijkheid om dat om te buigen naar zelfinzicht, zelfvertrouwen en een diep contact met je eigen gevoelsleven.

• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier.