Beste Sandra en Ralph, We hebben bij jullie een compleet nieuwe cementdekvloer aangelegd, met vloerverwarming plinten en natuurlijk een tegel in de hal woonkamer en keuken. Alles is volgens planning op dag en tijd uitgevoerd op het aanbrengen van de plinten na. Maar dit kwam omdat uw muren niet droog waren, hiervoor zijn we dus netjes en kosteloos terug gekomen toen de muren wel droog waren. Toen op een zaterdagmiddag na 6 weken een telefoontje kwam dat de vloerverwarming bij het de eerste keer aanzetten niet werkte, hebben we u aangegeven dat de servicedienst van de vloerverwarming niet op zaterdag werkt, maar dat we ze op maandagmorgen als eerste met u zouden laten bellen om het probleem te achterhalen en een oplossing te vinden. Dit was voor u onacceptabel en u stond erop dat u per direct iemand van de servicedienst te spreken kreeg. Aangezien er niemand bereikbaar was konden we u dat helaas niet bieden. Na een uiterste inspanning van ons is het toch nog gelukt om op zaterdagmiddag iemand te bereiken en is het probleem dezelfde dag nog opgelost. In dat zelfde telefoontje was het ook dat we te horen kregen (na 6 weken) dat er een tegel was die slecht lag en wat we daar aan zouden doen. We hebben niet geaarzeld en meteen een afspraak met u gemaakt om te komen kijken naar het probleem en een oplossing te zoeken. Bij u aangekomen bleek dat het ging om 1 tegel in de kamer waarvan een puntje iets lager lag dan de naastgelegen tegel. We hebben toen meteen aangegeven dat dit niet aan de tegelzetter ligt, maar dat een keramische tegel kleine afwijkingen kan en mag hebben en dat dit hier ook het geval was. Aangezien dit voor u weer een onoverkomelijk probleem was hebben we aangegeven dat we met de tegelzetters zouden overleggen en kijken of we de tegel konden/wilden vervangen. Binnen 7 werkdagen hadden we een officiële in gebreke stelling binnen. “Daarom verzoeken en voor zover nodig sommeren wij u om binnen 14 dagen de gebreken te herstellen. Als u dit niet doet, dan bent u in verzuim en houden wij ons het recht voor verdere rechtsmaatregelen te nemen. Bovendien stellen wij u nu al aansprakelijk voor alle door ons geleden en nog te lijden schade.” Was de boodschap die we van u kregen zonder dat we terug waren gekomen op het overleg met de tegelzetters. We hebben toen ook weer meteen gereageerd. “Ik heb bij mijn bezoek ook aangegeven dat ik de tegelzetter naar zijn standpunt zou vragen en heb verder deze week nog overleg gehad met de lijmleverancier. De uitkomst hiervan is dat de risico’s van onthechting en beschadiging van omliggende tegels/plinten en muren in dit geval zo groot zijn dat deze niet in verhouding staan tot het behaalbare optische voordeel. De afwijking die op 1 plek in de vloer zit is ons inziens te wijten aan een kleine afwijking in de tegel zelf. Deze afwijking valt ruim binnen alle normen die aan een keramische tegel gesteld mogen worden.” Zoals u ziet hebben we het nooit over kosten gehad, maar over risico’s. Verder stelt u in de mail die we vandaag hebben mogen ontvangen. “Klantenvertellen.nl is een wassen neus, want u plaatst alleen de reviews die u in een goed daglicht stellen. Niet echt sterk van u. Deal met de klachten en dan hoeft u geen reviews achter te houden”. Ik heb geen idee waarop u baseert dat we onze beoordelingen kunnen beïnvloeden, maar ik kan u melden dat dit absoluut niet het geval is. Het klopt wel dat we heel veel positieve beoordelingen hebben, maar dat zijn toch echt unieke beoordelingen die klanten zelf hebben geschreven zonder enige tegenprestatie van ons. Wat wij niet sterk vinden is ons een beoordeling geven van een 1 terwijl alles behalve uw betaling binnen gezamenlijk overeengekomen afspraken en super netjes is verlopen. Dat we een meningsverschil hebben over een ons inziens kleine afwijking in 1 tegel hebben klopt, maar daar veranderd deze beoordeling niets aan. We vinden het erg jammer dat het zo loopt en dat u niet tevreden bent, maar zullen ons standpunt niet veranderen. Het risico op beschadiging van omringende tegels de plinten en daarmee ook de nieuw gestucte muur, wegen ons inziens echt niet op tegen de voordelen die te halen zijn.
• Iedereen mag een review plaatsen zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd