Prima vakmanschap en vriendelijke mensen.

De monteurs waren mooi op tijd en hebben alles netjes achter gelaten.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Schippers, Bedankt voor uw leuke review. We willen u veel plezier wensen met het monitoren van de opbrengsten van de zonnepanelen via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Goed, behulpzaam en duidelijk

Mijn aanvraag werd vlot behandeld en logistiek werd er snel geschakeld. Binnen 4 maanden mijn zonnepanelen geplaatst doordat er in mijn woonplaats een annulering was. De monteurs waren op en top vriendelijk, netjes, klantvriendelijk en servicegericht. Ook de dag na het plaatsen (was te donker voor het inschakelen van de omvormer) waren ze goed bereikbaar en hebben ze mij op afstand heel goed geholpen! Het enige punt waar bij mij nog onduidelijkheid zit is de belastingteruggave. Ik heb er voor gekozen om dit uit te handen te geven via de dienst die Bongo Solar aanbiedt, maar het is voor mij een grijs gebied en hierover is men lastig bereikbaar helaas.

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw Noordermeer, Bedankt voor uw mooie beoordeling over Bongo Solar. We vinden feedback van onze klanten erg belangrijk om zo altijd te blijven verbeteren. We zullen contact met u opnemen om de BTW teruggave voor u te regelen. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Betrouwbare partij die een perfect eindresultaat heeft opgeleverd.

Ondanks de grote vraag naar zonnepalen hebben wij bij BonGo Solar op korte termijn een afspraak kunnen maken voor het monteren van 10 stuks zonnepanelen. Vanaf het 1e contact tot aan het opleveren van de zonnepanelen is BonGo Solar zeer betrouwbaar overgekomen, waarbij ze goede kwaliteit panelen hebben geplaatst. Bij aankomst van de (hard werkende) monteurs hebben we eerst het plan nogmaals doorgenomen. Vanaf heden kunnen wij extra genieten van wanneer de zon schijnt!

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Geachte heer Kosters, Bedankt voor uw mooie review. We wensen u veel plezier met uw 10 zonnepanelen en het monitoren van de opbrengsten via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Bedrijf geeft goed gevoel

Tja, alles klopt eigenlijk. Telefonisch prima contact, snel accuraat. Installatie door drie keurige vriendelijke knapen. Je ziet dat ze veel ervaring hebben, in drie en half uur 10 panelen compleet werkend geïnstalleerd. Follow-up up daarna, zoals de app etc. ook prima. Dus top

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer van Duijn, Bedankt voor uw mooie review. We wensen u veel plezier met het monitoren van de opbrengsten van uw 10 zonnepanelen via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Installatie is perfect verlopen

Ook prive zonnepanelen van Bongo liggen. Alles vlot verlopen

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Haas, Bedankt voor uw mooie beoordeling over Bongo Solar. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie en het monitoren van de opbrengsten via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Op alle fronten prima

Vanaf het 1e contact t/m de oplevering compleet en kwalitatief goed over de volle breedte.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Schilstra, Bedankt voor uw mooie beoordeling over Bongo Solar. We willen u veel plezier wensen met uw zonnestroom installatie en het monitoren van de opbrengsten via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Zeer teleurstellend van de 25 panelen presteren er 19 onder de 50% van het beste paneel.

Tot twee keer toe gebeld. De eerste keer was de reden dat het vriest, wat absoluut een onzin verhaal is. Tweede keer proberen ze je af te schepen met "we hebben het gemonitord en het wijkt niet af. Ook onzin. De buurman heeft van 21 panelen twee keer zoveel opbrengst als mijn 25 panelen. De panelen liggen het zelfde op een schaduw vrij plat dak.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Knoet, Bedankt voor uw bericht. We vinden het spijtig om te horen dat u het contact met Bongo Solar zo heeft ervaren. We nemen graag contact met u op om dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. Onze oprechte excuses voor het ongemak. We hopen dat u zo snel mogelijk weer kunt gaan genieten van uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Zeer slechte service

Na 5 maanden is het niet werken van een paneel nog steeds niet opgelost. Twee keer is een optimizer vervangen maar nu wordt verteld dat het paneel defect is. Nu dan bedoel ik twee maanden geleden. Meerdere keren gebeld en dan wordt er gezegd dat de planning contact met me opneemt. Dat gebeurt dus nog steeds niet. Tot nu toe twee keer een dag thuis moeten blijven van mijn werk en ongeveer 6 uur aan de telefoon gehangen, vooral in de lange wachtrijen. Dat laatste lijkt nu overigens beter te gaan. Je moet overigens steeds zelf controleren of het probleem is opgelost. Gewoon stelselmatig niet reageren ervaar ik als buitengewoon onbeschoft.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer de Jong, Bedankt voor uw bericht. We vinden het erg spijtig om te lezen dat u het contact met Bongo Solar zo heeft ervaren. We willen graag zo snel mogelijk een afspraak met u inplannen zodat het probleem opgelost kan worden. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Super goed!

Van begin tot het einde van het proces super verlopen. Complimenten voor de mannen die de zonnepanelen hebben geplaatst. Vriendelijk, netjes en vakmannen. Binnen de gestelde tijd alles afgewerkt. Telefonische bereikbaarheid is wel een verbeterpunt.

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw Sprang, Bedankt voor uw mooie beoordeling. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. We zullen deze mooie review delen met het team. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Slechte "after sale"

Van offerte tot betaling ging alles goed. Echter de "after sale" was slecht. Bongo Solar is niet meer aanspreekbaar op zaken die niet goed zijn gegaan en neemt geen verantwoordelijkheid meer. Het montageteam sprak geen nederlands en zeer gebrekkig engels, viel niet mee te communiceren, was onbeschoft en slordig, ging onbeveiligd via ladder met zonnepanelen op hun schouder het dak op. Dat mijn buitenverlichting het na installeren van een nieuwe groepenkast niet meer doet valt ook buiten verantwoordelijkheid van BongoSolar. Ik heb over deze zaken gemaild met Bongo Solar, Telefonisch contact, waar ik om gevraagd heb, is blijkbaar niet mogelijk. Iemand langs sturen om met eigen ogen te bekijken waar ik het over heb was al helemaal niet aan orde. Als zoethoudertje kreeg ik een cadeaubon twv €25 aangeboden. U zult begrijpen dat ik daar geen gebruik van heb gemaakt. Al met al een matige beoordeling voor Bongo Solar.

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw Baltus, Bedankt voor uw bericht. We vinden het vervelend om te lezen dat u het contact met Bongo Solar zo heeft ervaren. We nemen zo snel mogelijk contact met u op om de buitenverlichting te herstellen. We hopen dat u kunt genieten van uw zonnestroom installatie en we wensen u veel plezier met het monitoren van uw opbrengsten via de app. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

hebben bijna half jaar zonnepanelen voldoen uitstekend

- goede en snelle service - hele snelle installatie ondanks dat er in juli 2022 een tekort was aan installateurs van zonnepanelen - klein dingetje iedere keer als je de status van de zonnepanelen via de app wilt bekijken moet je op de omvormer de rode knop (onderin) inschakelen (zal daar nog contact over opnemen met solar edge) - installateurs spraken alleen engels. De installateur van de omvormer deed prima zijn werk (en uitleg). De installateur die de panelen installeerde op het dak - op die hoogte - ik doe het hem niet na. Ook prima werk.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Ten Boden, Bedankt voor uw mooie beoordeling over Bongo Solar. We vinden feedback van onze klanten belangrijk om altijd te blijven verbeteren. Mochten we u nog ergens mee kunnen helpen kunt u altijd contact met ons opnemen. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Goed begin, slechte afhandeling.

We zijn begonnen door drie offertes te laten maken voor de zonnepanelen. Hier zat Bongo solar ook bij door de goede reviews. Begin ging het contact erg vlot. Ze hadden gelijk een offerte en belde regelmatig om te checken of we er al uit waren. Ze waren zeker niet de goedkoopste, maar doordat de panelen dit jaar nog geleverd konden worden en ook geplaatst kozen we er toch voor. Alles is gelopen zoals afspraak. De dag van installatie was er een onafhankelijk bedrijf die vanuit bongo solar de panelen zou installeren. Het leek allemaal prima te verlopen. Toen alles klaar was, was het donker en kon de omvormer niet meer aangezet worden. Aangezien het weekend was konden we ook niemand bereiken. Daarnaast kwamen wij er de volgende dag achter dat de panelen niet volgens legplan waren gelegd. De ruimtes tussen de panelen waren niet gelijk en ze lagen niet gecentreerd op het dak. Aangezien Bongo Solar ons contactpersoon was via hun dit ook aangegeven. Na enig geduld toch iemand gesproken, die het met mij eens was dat de panelen niet netjes lagen. Het zou bij de uitvoerder neergelegd worden werd mij verteld. Tot op heden nooit meer wat van gehoord. Waar ze zo vlot waren om hun panelen te verkopen en installatie te plannen zo weinig hoor je nu van bongo solar als er een probleem opgelost moet worden. Uiteindelijk zelf met het bedrijf die de montage deed contact gelegd en die gaan het nu opnieuw leggen. Jammer dat Bongo Solar dit niet op zich genomen heeft.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Pepers, Bedankt voor uw beoordeling. We vinden feedback van onze klanten belangrijk zodat we altijd kunnen blijven verbeteren. We gaan het zo snel mogelijk voor u oplossen zodat u kunt gaan genieten uw zonnestroom installatie. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Snel geplaatst na acceptatie offerte

Ik heb het adres van Bongo Solar gekregen van een achterbuurman, waar door jullie zonnepanelen zijn geplaatst. Via de website een offerte aangevraagd. Als snel had ik een indicatieve offerte. Na het inleveren van foto's van de situatie van ons huis een definitieve offerte ontvangen. Na acceptatie zijn de zonnepanelen snel geplaatst. De monteurs waren later dan de afgesproken tijd omdat de vorige installatie was uitgelopen. De installatie is vlot verlopen, echter door het late tijdstip was het bijna donker en kon de installatie niet goed worden gecontroleerd. De volgende dag heb ik de gegevens voor de App ontvangen en direct geïnstalleerd. Ik zag geen productie van de zonnepanelen. Dit een paar dagen in de gaten gehouden maar nog steeds geen productie. De zonnepanelen zijn op maandag geïnstalleerd en ik heb op vrijdag contact opgenomen met de helpdesk. Het duurde ruim 50 minuten voor ik iemand aan de lijn had. Op afstand hebben ze meegekeken naar de omvormer en bleek dat deze niet was aangezet. Of afstand hebben jullie die aangezet en toen gingen de zonnepanelen produceren. In de eerste week heb ik geen productie gehad van de panelen. Nu werken de zonnepanelen prima. Jammer van de slechte start maar verder ben ik tevreden over het traject van aanvraag tot plaatsing

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer van de Graaf, Bedankt voor uw beoordeling. We willen u veel plezier wensen met uw zonnestroom installatie en het monitoren van de opbrengsten via de app. We kijken uit naar alle zonnige dagen! Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Vakkundig

Goede en snelle communicatie met klantenservice. Monteurs zijn een profesioneel team, alles is netjes geinstalleerd.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Demmers, Bedankt voor uw mooie review op onze pagina van Klanten Vertellen. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Geleverd volgens afspraak en in deze tijd ook vrij snel.

De communicatie verliep prima. Het legplan was niet helemaal juist en bij de schouw werd hier niet op ingegaan. Gelukkig hadden de monteurs binnen een paar minuten gezien dat er op een andere manier wel de afgesproken hoeveelheid panelen op het dak paste. 2 maanden na het akkoord gaan met de offerte werden we al gebeld voor het maken van afspraak voor de plaatsing. Ik kon niet op de datum die werd voorgesteld maar daarna kon er alsnog op korte termijn een afspraak gemaakt worden op een dag en tijd die voor mij uitkwam. De mannen die kwamen monteren waren vriendelijk en super snel. De panelen liggen er nu pas 1,5 week op dus ik kan er nog niet echt over oordelen maar tot nu toe lijken ze goed te werken. De app is ook heel duidelijk.

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw Schonenberg, Bedankt voor uw mooie beoordeling op onze pagina van Klanten Vertellen. We waarderen het zeer om te horen hoe we onze producten en diensten kunnen verbeteren. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Een zonnige groet, Bongo Solar

Vakmensen

Monteurs die de panelen kwamen leggen zijn vakmensen. Zeer netjes en gaven aan dat het dak lood los zat. Dat hebben ze ook gelijk even gerepareerd. Echt zeer tevreden.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer van der Zouw, We willen u graag bedanken voor uw mooie review. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met zonnige groet, Bongo Solar

uitstekend

zeer behulpzaam, vriendelijk en goede uitleg van de heer Gorter gehad, denkt goed mee. ook de monteurs zeer competent en denken ook goed mee in de uiteindelijke uitvoering al met al zeer tevreden

• Snelheid/ levertijd

Geachte Fam. Kranenburg, Bedankt voor de leuke beoordeling over Bongo Solar. We zullen dit delen met de heer Gorter! We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

totaal service

Goede communicatie. Alle gemaakte afspraken zijn nagekomen.Vakbekwame en vriendelijke monteurs.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Reijmers, Bedankt voor uw beoordeling over Bongo Solar. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Snelle service

Snel telefonisch contact, correcte uitleg en montage ging heel snel en netjes.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Theune, Bedankt voor uw mooie review op onze pagina van Klanten Vertellen. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie! Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Mooi systeem op ons dak

Vanaf het moment van offerte-aanvraag tot voorbij de levering is helemaal naar wens gegaan.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Bodd, Bedankt voor uw mooie review op de pagina van Klanten Vertellen. We wensen u veel plezier met het monitoren van uw opbrengsten via de app. Een zonnige groet, Bongo Solar

Keurig

Zeer beleefde monteurs , engels sprekende dak monteurs , was voor mij geen probleem . Electra monteur sprak goed Nederlands.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer van der Marel, Bedankt voor uw leuke beoordeling over Bongo Solar. We vinden feedback van onze klanten belangrijk om zo altijd te blijven verbeteren. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Goede begeleiding

Van begin tot eind goed op de hoogte gehouden over de status van aanvraag en installatie

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw van der Kaap, Bedankt voor uw beoordeling op onze pagina van Klanten Vertellen. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Top bedrijf

Bij BonGo Solar het hele proces van voorlichting, offerte tot en met de levering en plaatsing van onze extra zonnepanelen doorlopen. De verstrekte informatie was duidelijk en helder. De communicatie en uitleg verliep snel en was to the point. Dit contact was altijd plezierig en professioneel. Ook over de schouw, levering en plaatsing ben ik zeer tevreden. Dit verliep snel en vakkundig. War ons betreft een top bedrijf dat zijn beloftes waar maakt.

• Snelheid/ levertijd

Geachte heer Mateman, Bedankt voor uw uitgebreide beoordeling over Bongo Solar. We wensen u veel plezier met het monitoren van uw opbrengsten via de app. Met zonnige groet, Bongo Solar

Zeer tervreden

Zonnepanelen veel sneller geleverd dsn verwacht. Verder was het lastig route voor de bekabeling te vinden van het dak naar de meterkast. Was wel meer werk maar ook dit werd prima opgelost. Monteurs alle 3 uit letland maar dit gaf voor de communicatie geen enkel probleem.

• Snelheid/ levertijd

Beste heer Pennock, Bedankt voor uw mooie review op onze pagina van Klanten Vertellen. We wensen u veel plezier met het monitoren van de opbrengsten via de app. Met vriendelijke groet, Bongo Solar

Vriendelijk, vlot en deskundig

Op alle vlakken deskundig en goed geholpen.

• Snelheid/ levertijd

Geachte mevrouw van der Ploeg, Bedankt voor uw beoordeling over Bongo Solar. We wensen u veel plezier met uw zonnestroom installatie. Met zonnige groet, Bongo Solar