Goede sales, waardeloze opvolging

BonGo Solar was door onze gemeente naar voren geschoven als leverancier van panelen. Het verkooptraject verliep prima. Vervolgens werd een afspraak gemaakt om te plaatsen (5 mei). Na een hele ochtend wachten kwam er een telefoontje dat de installateurs niet zouden komen. Zonder overleg werd een volgende datum geprikt die voor ons niet haalbaar was. En nu is BonGo solar onbereikbaar (of lange tijd in de wacht en een slechte lijn, of men knikkert de hoorn er op.). Wat een waardeloze club.

• Vakmanschap installateurs N.v.t.
  • Betrouwbaarheid
  • Communicatie monteurs N.v.t.
  • Kwaliteit N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Beste Martin, We vinden het ontzettend vervelend om uw bericht te lezen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Ook zullen we uw feedback meenemen om onze interne processen te verbeteren.

Fantastische service

Vriendelijk personeel, snelle reactie, erg flexibel en uitstekende kwaliteit.

• Snelheid/ levertijd

Beste Danny, Bedankt voor uw review! Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met de aanschaf van uw zonnepanelen bij BonGo Solar. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Alles was prima tot aan de BTW afwikkeling

Van offerte tot aan het plaatsen verliep vlekkeloos. De BTW teruggave zou ook geregeld worden, maar dat verliep niet zoals verwacht. Eerst vergeten aan te melden, dan pas kom ik erachter dat er kosten aan verbonden zijn. Uiteindelijk zelf de BTW teruggave geregeld.

• Snelheid/ levertijd

Beste Michael, Bedankt voor de review!

Excellent

Heb U reeds aangegeven aan een nieuwe toekomstige klant vanwege Uw uitstekende follow up

• Snelheid/ levertijd

Beste Richard, Bedankt voor de review!

Snel

Prima geregeld. installatie kon op korte termijn gepland worden en is netjes geplaatst.

• Snelheid/ levertijd

Beste Simon, Bedankt voor de review! Fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de installatie van uw zonnepanelen.

In 1 woord: Top!

Bij ons kwamen 2 jonge Marokkaanse installateurs en 1 elektricien uit Syrië. Harde werkers en wisten waar ze mee bezig waren. Echt top gasten!! Ze hielden zelfs rekening met ons tijdens de werkzaamheden. Echte aanrader dus.

• Snelheid/ levertijd

Beste Jeroen, Bedankt voor het achterlaten van de review! We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de installatie van uw zonnepanelen.

Professioneel, persoonlijk en snel

Op het punt om 2e woning met zonnepanelen te voorzien door Bongo en zijn team en ben zeer tevreden met de snelheid van aanvraag tot aan installatie. Het gaat niet ten koste van hun professionele maar toch persoonlijke aanpak. Belangrijk is om zelf ook goed te bestuderen van wat er beschikbaar is op de markt om te bekijken wat de beste oplossing is qua budget en wensen. Daarom verliepen de gesprekken vooraf en tijdens installatie door Bongo en zijn team soepel.

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Beste Kevin, Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met de aanschaf van uw zonnepanelen bij BonGo Solar! Bedankt voor het achterlaten van de review. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Goede en fijne service

Soms moet je een gok wagen en hopen dat je de juiste keuze maakt. Ik had zelf geen verstand van zonnepanelen en ik vond het naar dat er niemand meer thuis langs komt om je dit in jip en Janneke taal uit te leggen. Maar ik heb een goede gok gedaan. Telefonisch ben ik zeer netjes geholpen, ook hoefde ik niet lang te wachten tot ze langskwamen voor de panelen. Ook de monteurs waren hele nette en vrolijke heren. Ik ben blij met de panelen die ik bij jullie heb aangeschaft. Tip. Als je de panelen moet aanmelden, misschien kunnen jullie de klant helpen welke gegevens je moet invullen, ik kwam hierin niet in uit.

• Snelheid/ levertijd

Beste Agnes, Bedankt voor het delen van uw ervaring met BonGo Solar! We zijn erg blij om te lezen dat u zo tevreden bent met de aanschaf en de installatie van uw zonnepanelen. Een handleiding over het aanmelden van uw zonnestroominstallatie bij Energieleveren.nl en het activeren van uw garantiecertificaat bij SGZE vindt u op onze website via https://www.bongosolar.nl/contact/service We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Uitstekende ervaring

Wij zijn goed geadviseerd, de medewerkers zijn flexibel in en meedenken en vlot met reacties. Ook het plaatsten verliep volledig volgens afspraak en wens en de panelen doen het goed.

• Snelheid/ levertijd

Beste Marjolein, Bedankt voor uw review en het delen van uw ervaring met BonGo Solar. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over de aanschaf van uw zonnepanelen!

Slechte nazorg

Ik heb inmiddels 4 jaar de zonnepanelen, en sinds een jaar al problemen met de App.(sinds 1,5 maand helemaal geen ontvangst meer) In het begin stonden ze/jullie dag en nacht voor mij klaar om klant te worden en nu...nu ik klant ben,...Krijg je het bekende "kastje naar de muur"( nadat ik, voor de zoveelste keer bel, en weer de 8ste of 9de wachtende in de wachtrij ben, eerst "dreigen" met nota's als ze/jullie iets moeten doen/oplossen. Het enige excuses dat ze/jullie maken is dat ze/jullie het zo druk hebben met nieuwe klanten, EN IK DAN? :-( Ik wil gewoon een oplossing, is dat zo moeilijk?

• Snelheid/ levertijd

Beste heer/mevrouw, We vinden het erg vervelend om uw bericht te lezen. Er is inmiddels contact met u opgenomen om dit probleem om te lossen en ervoor te zorgen dat u uw opbrengsten weer kunt monitoren via de monitoring App.

Allemaal prima geregeld!

In goed overleg alles besteld, voor ons al tweede keer. De eerste panelen liggen bij onze dochter. En nu bij ons zelf. Installatie ook zeer prettig verlopen, goed overleg mogelijk en prima uitgevoerd. Kortom, zijn er erg blij mee.

• Snelheid/ levertijd

Bedankt voor het achterlaten van de review! We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de twee geïnstalleerde zonnestroominstallaties. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Een bedrijf wat volledig zijn afspraken nakomt

De afspraken komt men na en werkt volledig volgens de veiligheidsnormen. Alleen de communicatie met uw binnendienst laat wel te wensen over, als er gevraagd wordt of men terug belt dan doet de contactpersoon dat niet. Voor de rest zijn wij dik tevreden over de montageproef, afwerking en nazorg.

• Snelheid/ levertijd

Bedankt voor het delen van uw ervaring met BonGo Solar! We zijn erg blij om te lezen dat u tevreden bent over de installatie van uw zonnepanelen. Ook bedankt voor de feedback. Hierdoor kunnen wij onze processen blijven verbeteren.

Solide bedrijf, doet wat afgesproken is, geen gedram over extra kosten

Prima monteurs, deden alles in overleg en legden goed uit. Maakten na afloop foto's van de gelegde panelen. Ik heb voor Duitse AEG panelen ultra black 390Wp gekozen, ietsjes duurder, China moet niet te groot worden. Het totale vermogen 3510 Wp haalt het systeem niet (metingen rondom 14:00 uur). Betaling na oplevering in plaats van 50% vooraf betalen (alle risico's bij de klant).

• Snelheid/ levertijd

Beste Frans, Bedankt voor het delen van uw ervaring met BonGo Solar. We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de installatie van uw zonnepanelen!

Niets in 1x goed

Bongo Solar kan helemaal niets!! NOOIT DOEN!! Dit bedrijf kan werkelijk niets in 1x goed doen. Op de website schijnen zeer goede recensies te staan, maar daar word je vrees ik specifiek voor uitgenodigd als het per ongeluk wel goed gaat. De reviews van trustpilot lijken mij meer te kloppen. Inmiddels heb ik al 6 weken half geïnstalleerde zonnepanelen. Waar ik maanden om heb moeten zeuren om in godsnaam de juiste offerte te laten maken met het juiste legplan, werd bij de eerste installatie afspraak duidelijk dat het inderdaad niet klopte, het legplan niet, maar ook het systeem niet. Vervolgens toch maar een juiste offerte gekregen en moeten leuren om een vervolg afspraak. Die leek goed te gaan, er werd geïnstalleerd, is ook betaald, want dat moet bij oplevering... Blijkt dat het toch niet goed is afgemaakt. De achterkappen zijn niet geïnstalleerd. Prima, weer een afspraak. Ondertussen bleek dat ik maar geen inlog kreeg voor het monitoren van het systeem, zou binnen 5 dagen toegestuurd worden. Inmiddels 6 weken verder, nog steeds niets. Systeem maakt ook geen connectie met internet. Als klapper op de vuurpijl werd 14-4 de afspraak weer afgezegd, bedrijfsongeval. Vervelend natuurlijk, maar had ik al verteld dat bij de eerste afspraak er pech was met de bus en ze dus pas in de middag arriveerden? Nu gaan we weer een week verder.... Ik krijg een dinerbon van 50,-, maar ik wil een goed werkend systeem dat mijn geld (9.000,-) waard is. Tot nu toe nog niets van gemerkt! 2 sterren voor de moeite.....En dan mats ik ze nog. Update 21-04: Verrassing! Afspraak weer niet doorgegaan. Foutje in de planning. Hopeloos. 1 ster Update 22-04: 3 x raden…. En weer komen ze niet opdagen. 0 sterren kan niet helaas Update 28-04: afspraak gecanceld wegens ziekte Update 04-05: ik zit al vanaf 10:00 uur te wachten….

Zeer slechte klantenservice!

Tot je de offerte getekend hebt gaat het prima. Mijn dak is half klaar en er is geen enkel contact meer van bongo Solar. Wat een slecht bedrijf is het! Zeker nooit mee in zee gaan als je slim bent.

• Snelheid/ levertijd

Beste Arjan, We vinden het ontzettend vervelend om uw bericht te lezen. We nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Ook zullen wij uw review meenemen om onze interne processen te verbeteren.

Doen wat ze beloven!!

Na opvragen van diverse offerte's zag ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn nogal wat snelle ondernemers die (te) veel geld willen verdienen en niet met een reële prijs komen. Via een collega ben ik toen uitgekomen bij BongoSolar. Mijn ervaring is dat de communicatie snel en netjes verliep. Er werd gevraagd of er een niet nederlands sprekend team mocht komen monteren, en dat was voor ons geen probleem. Ik kan dat team aan iedereen aanraden. Netje en (te) beleefd en ook nog eens vakmensen. We kregen duidelijke uitleg en na montage hebben ze foto's gemaakt van het dak met de panelen erop, zodat we zelf niet het dak ophoefde. Nu 1 maand later werkt alles nog steeds naar behoren en ik kan iedereen BongoSolar aanbevelen.

• Snelheid/ levertijd

Beste Marco, Bedankt voor de review en het delen van uw ervaring met BonGo Solar. We zijn erg blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de aanschaf en de installatie van uw zonnepanelen. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Komen afspraken niet na, reageren niet

Op 6 april 2022 de order geplaatst voor 8 zonnepanelen op een plat dak. Op 11 april 2022 een telefoontje en afspraakbevestiging dat ze 29 april 2022 zouden worden geplaatst. Maandag 25 april 2022 een email met de factuur en instructie dat ik mijn pinlimiet moet verhogen zodat ik na oplevering per pin kan betalen. Vervolgens krijg ik van de receptioniste 26 april 2022 een email dat de plaatsing niet door kan gaan vanwege een "veiligheidsplan" dat moet worden opgesteld. Als ik vraag wat dat inhoud blijkt ze niet competent. Dezelfde dag de verkoop gemaild om uitleg, Geen reactie. Vervolgens 28april de commercieel manager gemaild. Die laatste gaf als reactie dat hij mijn mail heeft doorgestuurd naar de manager van de afdeling installatie tak. Geen naam en geen datum dat ik teruggebeld zal worden. Vandaar deze negatieve beoordeling

Goede installatie

Wij zijn tevreden.

• Snelheid/ levertijd

Bedankt voor uw review! We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent met de installatie van uw zonnepanelen.

fantastisch

Ik heb vanaf het begin tot aan de installatie goed en prettig contact gehad met Bongo Solar. Werd alles duidelijk uitgelegd en wat we konden verwachten. Alles is vlot verlopen en de zonnepanelen liggen keurig op het dak. Alles is ook bij vertrek weer netjes achtergelaten. Ik zeg Top en zou het zo weer doen

• Snelheid/ levertijd

Beste Peter, Wat fijn om te lezen dat alles naar wens is verlopen. Bedankt voor het delen van uw ervaring met BonGo Solar. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Top bedrijf.

Zeer professioneel bedrijf, weten waar ze over praten levering door heel Nederland, en werken met lokale firma om de collectoren te plaatsen. Die het bij ons hebben gedaan waren top. Alles zeer netjes afgewerkt en bij twijfel waar iets moest komen keurig gevraagd.

• Snelheid/ levertijd

Beste Hilko, Bedankt voor het delen van uw ervaring met BonGo Solar. We zijn erg blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de aanschaf van uw zonnepanelen. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!

Top service en duidelijk offerte.

• Snelheid/ levertijd

Beste Jan, Wat fijn om te lezen dat de installatie van uw zonnepanelen naar wens is verlopen. Bedankt voor de review!

Snelle en uitstekende service

De zonnepanelen zijn in één dagdeel en zonder problemen geplaatst.

• Snelheid/ levertijd

Beste Mirjam, Bedankt voor het achterlaten van uw review! We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent met de aanschaf van uw zonnepanelen bij BonGo Solar.

Correct, conform afspraak en zeer net montage-team

Correct, conform afspraak en zeer net montage-team

• Snelheid/ levertijd

Bedankt voor het achterlaten van uw review. Wat fijn om tezen dat de aanschaf en de installatie van uw zonnepanelen naar wens zijn verlopen!

Alles prima geregeld

Goed en betrouwbaar bedrijf

• Snelheid/ levertijd

Beste Connie, Bedankt voor de review! We zijn erg blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de aanschaf en de installatie van uw zonnepanelen!

Erg goede adviezen en installatie!

BonGo heeft ons goed geholpen bij wat we wilden en wat past bij ons huis, en heeft de installatie snel en vakkundig gedaan. We zijn meer dan tevreden, erg blij met hoe alles is gegaan! En nu lekker genieten van het zonnetje.

• Snelheid/ levertijd

Beste Pieter, Bedankt voor de review! Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent met de installatie van uw zonnepanelen. We wensen u veel profijt van uw eigen opgewekte energie!