Geheel geleverd conform afspraak en bijzonder vriendelijke medewerkers

Door de medewerkers op kantoor werd goed meegedacht om de juiste installatie voor mijn situatie te kiezen. De offerte werd vervolgens geheel aangepast aan mijn extra wensen. De installateurs waren bijzonder vriendelijk en geen moeite was hen te veel. Mijn al bestaande panelen werden keurig verplaatst om ruimte te maken voor de nieuwe. Ook het plaatsen van de omvormer en de aansluiting op de bestaande leiding is keurig uitgevoerd. Ik ben hartstikke tevreden. Nu moet alleen de zon nog gaan schijnen.

• Snelheid/ levertijd

Alles is verlopen zoals ik had gehoopt dat het zou verlopen, dus perfect.

Van het begin tot het eind ben ik geen enkel puntje tegengekomen dat mij tegenviel. Of het nu de communicatie met de kantoor medewerkers was, of de opname ter plaatse van de zeer deskundige schouw inspecteur, of de uitvoering door de twee monteurs, alles straalde de juiste kennis van zaken uit, alsmede het plezier in het werk. Het personeel straalde uit dat men het fijn vond om voor Bongo te mogen werken. Hulde.

• Snelheid/ levertijd

De ervaring die ik met dit bedrijf heb opgedaan, daar kan ik alleen maar van zeggen dat deze perfect was. Men komt zijn afspraken na. De communicatie met de verschillende afdelingen perfect Technische uitvoering netjes en goed. Van mij verdienen de medewerkers een pluim

• Snelheid/ levertijd

Ik ben erg tevreden over het proces van A-Z.

Vanaf het begin was er goed contact mogelijk met de verkoopafdeling en werd meegedacht over de optimale situatie. Zowel telefonisch als per e-mail is men goed bereikbaar. Overdracht naar planning en operations verliep soepel. Ook een aanpassing van de offerte in een later stadium was geen probleem. De installateurs waren erg vriendelijk en hebben netjes gewerkt (zelfs zelf gestofzuigd!) De installatie was in een wip klaar (ze zijn 3,5 uur bezig geweest om 4x3 panelen te plaatsen). Ook werd het systeem duidelijk uitgelegd. Direct na de installatie ontving ik al inloggegevens voor de SolarEdge en alles lijkt naar behoren te werken! Kortom: erg tevreden (ervan uitgaande dat alles blijft werken, uiteraard)!

Geweldig, alle beloftes waargemaakt

Na het ontvangen van de eerste offerte, is de offerte op maat aangepast. Nadat de offerte is geaccepteerd word je door Bongo Solar goed op de hoogte gehouden over de vervolg stappen. De installateurs waren top. Alles gaat in goed overleg met de klant en wordt netjes afgewerkt in kabelgoten. Er werd zelfs stof gezogen na installatie rondom de meterkast. Na installatie een duidelijke uitleg ontvangen over het uitlezen van de installatie. De kwaliteit zal moeten blijken als de zon eindelijk gaat schijnen.

• Snelheid/ levertijd

Vanwege file probleem werden we tijdig door de monteurs op de hoogte gebracht dat ze iets later zouden arriveren. Keurig en beleefde monteurs, vanwege dat ze in de file hadden gestaan hebben ze hun lunch niet genomen. Ze hebben alles van te voren goed door besproken en tijdens de montage goed gecommuniceerd. Zeer tevreden over het resultaat. Ik klein puntje maar dat is meer op het vlak van uiterlijk, op de platte daken word aluminium frames gebruikt, persoonlijk had ik graag een optie gehad om ook uit bv een antraciet of zwart frame te kunnen kiezen. Dit verder niets met de installatie te maken.

Prettig, betrouwbaar, accuraat.

Het was fijn om de panelen bij BonGo Solar te kopen. De voorlichting vooraf was niet gericht op zo snel mogelijk de deal sluiten, maar gericht op de klant zo goed mogelijk informeren. De klantenservice is goed bereikbaar en het is heel prettig dat je een vast aanspreekpunt hebt. De mannen die de panelen en omvormer kwamen installeren waren vriendelijk en leverden goed werk. Het enige minpuntje was dat de internetverbinding niet tot stand was gebracht (iets waar je wel voor tekent). Ik heb daardoor wel weer een hoop geleerd over het uitschakelen van de 5-GHz op mijn router, over Port Forwarding en over het benaderen van mijn omvormer via mijn laptop. :) Over een paar jaar (als de salderingsregeling is gestopt) hoop ik hier mijn eerste Modbus Meter en accu te kopen.

Heel tevreden

Monteurs kwamen op het afgesproken tijdstip. Installatie is prima verlopen zoals afgesproken. Netjes een nieuwe groep aangelegd en alles keurig afgewerkt. Ben heel tevreden. Laat de zon maar schijnen. 🌞

• Snelheid/ levertijd

Vlot, betrokken en goede communicatie.

Vlot, betrokken en goede communicatie.

• Snelheid/ levertijd

goed vakmanschap. vlotte werkwijze.

in goede overeenstemming werd de bekabeling gelegd naar de meterkast. Niet voorziene problemen werden vlot tot oplossing gebracht.

• Betrouwbaarheid N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Zorgvuldige en snelle installatie, en soepele communicatie in backoffice

Goed op elkaar ingespeeld installatieteam. Werken netjes. Communicatie in backoffice was klantgericht en to-the-point

Goede vaklui

Zeer tevreden waren heel erg snel en ook nog netjes

duidelijk, correct en snel

snelle reactie betreft offerte, duidelijk verhaal. Goed meegedacht aan legplan. Heldere en goed nagekomen afspraken. Nette monteurs en snel gelegd. Prima!

• Kwaliteit N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Hele goede service, goed contact

Monteurs zijn vakmensen

Aanvankelijk problemen die zijn echter ten volle opgelost.

• Snelheid/ levertijd

Duidelijke offerte, vriendelijke en geduldige uitleg

Helder aanbod, goed advies, verdere vragen en twijfels werden prima beantwoord door Chris Tekke van BonGo. Installatie zeer snel ingepland en naar tevredenheid uitgevoerd. Nog te vroeg om oordeel te geven over het functioneren (opbrengst) van de panelen.

• Kwaliteit N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

BongoSolar, van harte aanbevolen.

Na de aanvraag kwam er vlot een realistisch concurreerde offerte. Een 'schouwer' kwam vervolgens kijken en had een nog wat beter legplan. Mijn wensen en ideeën over de kabeldoorvoeren werden serieus genomen. Later in de uitvoering wist de elektricien daarin nog wat te verbeteren. Vlotte levering en goede heldere documentatie over de noodzakelijke te verrichten administratie. Het hele contact met het bedrijf is mij goed bevallen. In de communicatie is er echter op 1 mailtje van mij, betreffende nog wat onzekerheid over de uitvoering van het legplan, verder van ondergeschikt belang, niet gereageerd. Het materiaal oogt kwalitatief goed en de monteurs en elektricien waren bekwaam, vriendelijk en meedenkend. Ook de 'aftersale' was professioneel en service gericht. Kortom ik kan het van harte aanbevelen om met dit bedrijf uw dak op te gaan :-)

• Snelheid/ levertijd

zeldzaam attente efficiënte klantenservice en snelle installatie.

Snelle reactie, snelle afspraken, meedenken, ook nog ter plaatse.

• Snelheid/ levertijd

het gaat snel en het resutaat is uiteindelijk goed, maar er zijn verbeterpunten

Voorbereiding: De man die tevoren het dak zou inspecteren had geen ladder bij zich, gelukkig had ik er zelf een. Het proces totaan het installeren ging verder wel heel snel en strak gepland De montage: De monteurs bleken niet op de hoogte van de tevoren door mij met Bonsolar gemaakte afspraken over het leidingverloop, en waren daardoor ook niet voorbereid op de problemen die zij zouden tegenkomen. Daardoor duurde de montage uiteindelijk de hele dag ipv een halve dag en had ik wat stress. Monteurs waren wel zeer vriendelijk. Ze gingen pas weg toen alle problemen waren opgelost.

• Snelheid/ levertijd

Goed vooroverleg en attente, efficiente en vakkundige uitvoering.

Zeer positief

heel goed

goede uitleg, net contact, snelle levering. vriendelijke monteurs.

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Installatie ging snel en probleemloos

De installateurs verschenen stipt op tijd en pakten de zaken voortvarend aan. Ter plekke bedachten ze een slimme route voor de bekabeling tussen de panelen en de omvormer, die in de meterkast gemonteerd werd. Op mijn verzoek legde de hoofdmonteur duidelijk uit hoe de installatie en montage in zijn werk ging. Enkele details werden vooraf goed afgestemd. Ik was verbaasd hoe snel het allemaal ging; in ca. 5 uur lagen de 16 panelen op hun plek en werkte de teruglevering. De panelen werken prima, zoals we kunnen zien in de SolarEdge app.

• Betrouwbaarheid N.v.t.

• Snelheid/ levertijd

Hele goede ervaring met afspraken, kwaliteit en levering.

Na aanvraag kregen we een snelle en concurerende prijsaanbieding. Na schriftelijke opdracht/bevestiging werd er al op korte termijn geleverd en aangebracht door twee zeer vriendelijke, betrouwbare en meedenkende monteurs

• Snelheid/ levertijd

Soepele installatie en keurige afwerking.

We hebben vooraf duidelijke uitleg gekregen en na een bezoekafspraak een goed advies en offerte ontvangen over het aantal zonnepanelen. Afspraak voor de plaatsing kon ook al snel en na een werkdag hebben we een goed werkende installatie. Via internet even aanmelden tbv de netwerkbeheerder / energieleverancier en via de app kunnen we ze nu checken. Wat ze daadwerkelijk opleveren gaan we natuurlijk monitoren.

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.