Goede kwaliteit van installatie

Het initiële contact was erg goed, totdat ik de opdracht gaf toen verminderde de kwaliteit van het contact. Een aantal vragen die ik had werden niet of niet volledig beantwoord en hier moest ik achteraan bellen. Ook het tutoyerende taalgebruik aan de telefoon kwam op mij niet bijzonder professioneel over. De monteurs waren netjes en vriendelijk en name alle tijd het installatieproces uit te leggen maar hadden bijvoorbeeld niet doorgekregen dat zijn een plank mee moesten nemen voor in de dakgoot.

• Kwaliteit N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Bedrijf verkokerd, suboptimalisatie neemt vertrouwen weg

1 contactpersoon, onjuist. Had er wel 6 (verkoper, vervolg contactpersoon, planner, financiële persoon, btwteruggave persoon, service persoon ...). Installatie na ruim 3 wkn, niet eerder, verkoper stelde datum voor. Na ok belt planner dat die ‘door mij gekozen’ datum niet kan (vakantie en onbeschikbaarheid monteurs met ervaring Enphase micro omvormers). Nadat ik zei dat ik niet zelf de datum had geprikt, maar dat dat op voorstel vd verkoper was en het dan niet doorging kwam er een datum die 2 dgn ipv minstens 2 wkn later lag. Bij navraag niet door eigen personeel maar door inhuur. Had juist gekozen voor BGS vanwege het eigen installatiepersoneel. Of de inhuur wel verstand van Enphase heeft werd gezegd dat deze al 5 jaar voor BGS werkt (maar men heeft toch eigen installateurs, een USP volgens de reclame film op de website?). De planner zei nog dat de verkoper nooit een installatiedatum had mogen noemen. Mijn vertrouwen is weg, gevoel is dat alles beloofd wordt om de offerte aan de man te brengen. Daarna verzandt de klant, althans ik, in een wirwar van functionele contactpersonen en wordt installatiedatum niet gehaald en zijn geen eigen monteurs met Enphase ervaring beschikbaar. Mijn ervaring is dat door het streven naar bedrijfs efficiency de menselijke maat voor de klant op het laatste plan komt, natuurlijk niet de opzet van de directie maar wel het gevolg. Een schoolvoorbeeld van suboptimalisatie. Geef mij 1 echte contactpersoon met bevoegdheden. En als ik de planner telefonisch laat weten van de zaak af te zien zwijgen de contactpersonen verkoop en de ‘echte’ contactpersoon op mijn e-mail in alle talen. Nog gekker, de verkoper biedt die dag mij per e-mail aan om zonnepanelen te huren ipv te kopen... hoezo suboptimalisatie?

• Betrouwbaarheid
  • Communicatie monteurs N.v.t.

Snel, netjes en betrouwbaar

Binnen no time installeerde Rasim en zijn team van gemotiveerde jongens de tweede set zonnepanelen op de andere kant van ons dak. Op de ene kant hadden we al eens zonnepanelen laten leggen door Bongo Solar. De installatie ging destijds ook prima dus nu weer voor hen gekozen. Ze hebben nu weer nieuwe panelen die het bij minder licht nog beter doen. Ik kan Bongo echt aanraden. Top installateurs! Ze hebben zelfs onze dakgoot even schoongemaakt voor ons, geweldig.

• Snelheid/ levertijd

Buitengewoon snel, vakkundig en top geregeld !

Met een paar telefoontjes en kordate handelen van BonGo Solar hadden wij binnen afzienbare tijd panelen op het dak. Weer werkte gelijk mee dus konden alles ook meteen testen en zien hoe simpel het allemaal werkt. Kwaliteit, no nonsense - gewoon top !

Vakkundig en snel

Medio april zijn de zonnepanelen bij ons geplaatst. Het gebeurde vakkundig en binnen drie uur was alles draaiend. Ben zeer tevreden.

Uiteindelijk werkt het

Mijn eerdere review niet meer kunnen aanpassen vandaar hier het vervolg: Eindelijk heeft er iemand die leiding die wel begrijpt wat service is en terugbellen. Nu wordt er wel snel geschakeld en is zelfs op zondag de omvormer nog vervangen naar een GoodWe omvormer. Deze geeft continue volledige inzage in de opbrengst van onze zonnepanelen waardoor we eindelijk zien wat de opbrengst. Ik hoop dat jullie dit naar andere klanten ook zo voort zetten dan komt het vast goed. Gydo

• Snelheid/ levertijd

De omvormer was stuk dat heeft te lang geduurd voor dat er n nieuwe was

Na opstap problemen alles netjes opgelost

Snelle afhandeling

Mijn ervaring met BonGo Solar Edge was goed, behalve bij het installeren van de zonnepanelen, blijken de monteurs niet kunnen in het Nederlands te communiceren. Tijdens installatie had ik vragen, kon ik daarop helaas geen antwoorden krijgen, dat is wel jammer geweest.

Ik ben heel tevreden.

Ik ben goed voorgelicht, en de afwikkeling is goed verlopen.

• Kwaliteit N.v.t.

Prima.

Vanaf het begin tot het eind verliep het proces soepel. Vriendelijk en hardwerkend personeel. 9 panelen in een rap tempo geplaatst. Wat beter kan is de plaatsing op de uitbouw waarbij het draagsysteem iets te lang is en nu in de dakleer als het ware prikt. Naar mijn mening had dit op maat gemaakt moeten worden in de fabriek, men had immers de afmetingen. Verder ziet het er allemaal keurig uit. Ik zou dit bedrijf aanraden.

Snel en vakkundig

• Snelheid/ levertijd

Bongosolar heeft geen kennis van zaken en benadeeld klanten.

Bongosolar lokt klanten door het doen van beloftes die ze niet kunnen nakomen. Uitspraken zoals, 'Als u nu tekent liggen de panelen binnen drie weken productief op uw dak' worden gebruikt om een transactie te forceren. Deze uitspraken zijn niet realistisch en dat weten ze. Offertes worden niet gecontroleerd op uitvoerbaarheid. Zo worden transacties gesloten voordat een schouw van dak of woning heeft plaatsgevonden en worden aansluitwaardes van een meterkast niet vooraf gecontroleerd. Deze praktijken leiden tot overeenkomsen die niet uitvoerbaar zijn en verwachtingen die niet realistisch zijn. Er worden bewust opdrachten geaccepteerd voor dakconstructies waarmee men geen ervaring heeft wat resulteert in vertraging en onduidelijke doorlooptijden. Bongosolar eist dat klanten direct na installatie contact betalen zonder dat duidelijk is of alles goed werkt en deugdelijk is opgeleverd. Klanten worden gedwongen om langdurig liquiditeit aan te houden als gevolg van voortdurende vertragingen en niet nagekomen afspraken. Voor al bovenstaande argumenten is gedocumenteerde bewijslast voorhanden.

• Vakmanschap installateurs N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

rommelig, maar uiteindelijk wel goed

Over het algemeen geven de zonnepanelen bedrijven een summiere offerte. Na verschillende E-mails toch een uitgebreide offerte.. Belofte van paneel plaatsing ging niet goed, als argument, sorry wij hebben er niet zo goed zicht op, reactie van mij; dan ook niet doen! Verder naar behoren in 1 middag gepiept en werkend.

Uitstekende Klantenservice

Yes, misschien betaal je een tientje meer bij BonGo Solar, maar hun heldere, duidelijke, herhalende communicatie was fantastisch. Ik wist altijd waar wij staan in het proces, wat ik moest doen, waar hun mee bezig waren. Bij zo een investering is dat wel erg fijn! Oplossing werden samen uitgezocht en hun beloften werden altijd nagekomen. Het was een 'makkie' voor mij als klant, geen zorgen, geen gedoe, btw terugvraag was zo geregeld, geen hoofdpijn! Een aanrader als jij dat (service en klantgericht) ook zoekt in een bedrijf. Toelichting: communicatie monteurs krijgt 4 sterren omdat een belangrijk punt tijdens de werkvoorbereiding niet werd doorgegeven aan de monteurs, waardoor de monteurs voor een verrassing te staan kwamen. Maar het werd netjes opgelost.

• Snelheid/ levertijd

Afspraken die gemaakt zijn komt men ook na

Alles is goed en netjes afgewerkt. Op de dag van plaatsing begon het hard te waaien met rukwinden waardoor de monteurs niet het dak op konden met de panelen een vervolg afspraak was binnen twee weken geregeld

• Snelheid/ levertijd

Mijn ervaring met BonGo-Solar is zeer goed

De ervaring die wij met BonGo-Solar hebben is zeer goed en betrouwbaar en ze waren heel snel met de levertijd en het opstarten van de App ging ook heel snel. Dus alles samengevat zijn wij zeer tevreden over BonGo-Solar en zullen ze zeker aan andere aanbevelen.

Snel, professioneel, vriendelijk.

Na het eerste contact met BonGo werd een dag later een uitgebreide en goed leesbare offerte ontvangen. Na een plezierig telefonisch contact werd dezelfde dag een aangepaste offerte ontvangen. Na mijn acceptatie werd direct gebeld door de planningsafdeling en enkele werkdagen later werden de panelen snel en zeer professioneel door twee vriendelijke monteurs op het dak geplaatst. Leuk om te zien dat direct na plaatsing de elektriciteitsmeter “achteruit” liep! Een dag later kon ik via de app de productie van de panelen real time volgen. Binnen 7 werkdagen na mij eerste contact met BonGo zijn er probleemloos hoge kwaliteit zonnepanelen geplaatst. Een geweldige service!

• Snelheid/ levertijd

Hoge verwachting inzake service wordt volledig waargemaakt.

Duidelijke communicatie en adequate daadwerkelijke opvolging. Klantgerichtheid waar veel dienstverleners een voorbeeld aan kunnen nemen.

• Snelheid/ levertijd

Gewoon goed, zoals je het altijd zou willen.

Alles verliep soepel. Van offerteaanvraag tot en met installatie.

• Snelheid/ levertijd

Aanschaf zonnepanelen via BonGo Solar een absolute aanrader!

Duidelijke informatie vooraf, alle afspraken nagekomen en onze monteur leverde 100% professioneel werk en een zorgvuldige afwerking. Een visitekaartje voor BonGo.

Vakkundig, goed en snel.

Van “A” tot “Z” goed geregeld!! Vanaf het eerste contact t/m de oplevering van onze zonnepanelen is de communicatie zeer goed verlopen. Snelle levering, gekwalificeerde en representatieve monteurs. Super !!!

• Snelheid/ levertijd

Zeer goed en betrouwbaar bedrijf

Vanaf het eerste contact tot en met het plaatsen uitstekend geholpen. Heel deskundig team die de zonnepanelen geplaatst hebben. Gewoon hier je zonnepanelen kopen,daar krijg je geen spijt van. M.vr.gr, Rob Vos

• Snelheid/ levertijd

Goede informatie van begin tot eind

Een goed gestroomlind proces van informatievoorzining tot en met de plaatsing van de zonnepanelen.

• Snelheid/ levertijd

Uitstekend personeel en klantencontact. Komen alle afspraken na.

Uiterst prettig contact met de mensen van BonGo Solar. Duidelijk en correct ook zeker bij het plaatsen van de panelen.

• Snelheid/ levertijd

Goede communicatie en alles netjes geïnstalleerd.

Vanaf de aanvraag tot het opleveren is er netjes gewerkt. De communicatie verliep vlot, de planning werd netjes afgestemd en het hele systeem is keurig opgeleverd.