Snel conform afspraak geleverd

Netjes en snel geïnstalleerd , goede bereikbaarheid klantenservice

snel, vriendelijk en effectief

Aanvraag gedaan, contact gehad en een paar weken later kwamen de monteurs het installeren. En het werkt! Weinig omkijken naar gehad.

• Snelheid/ levertijd

Contacten verlopen correct en vriendelijk.

Op mijn verzoek is een schouw ter plekke gedaan, waarbij het op afstand gemaakte legplan werd aangepast. Afspraken werden correct na gekomen. De installatie werd netjes en goed uitgevoerd. Door het late tijdstip (het was inmiddels donker) van gereedmelding kon de werking van de omvormer niet meer getoond worden. De installatie van de app kon daardoor ook pas een dag later uitgevoerd worden.

Verwachting waargemaakt.

De installatie van de zonnepanelen is in alle rust en tevredenheid gegaan. De binnen installatie is geheel in overleg netjes aangebracht.

Super professionals

Van eerste contact tot laatste prima. Goed geïnformeerd advies. Geen gelikt verkoop verhaal maar kennis van zaken en heel nette, snelle en vakkundige installateurs.

Zeer correcte firma

Op tijd gekomen Netjes gewerkt Goed uitgelegd in het Engels waren buitenlandse monteurs Snel klaar Nazorg heel goed Controle of alles goed was door medewerker Bongo Solar bv

Prima contacten en uitvoering

Na contact met de verkoopafdeling en een duidelijk advies is de installatieploeg ter plekke tot de conclusie gekomen dat de dakpannen niet stabiel genoeg waren om de constructie goed te houden. Dat risico wilden ze niet nemen. Het tuinhuis bleek een goed alternatief te bieden en die werd na een nieuwe offerte niet veel later in september 2020 geplaatst. Een minpunt is dat de BTW-teruggave niet direct is gestart maar pas in januari 2021 nadat ik die organisatie had gebeld wanneer eea rond zou komen. Het bleek niet doorgegeven te zijn dat na cancelen van de eerste offerte de tweede wèl was doorgegaan. Betekent dat ik nog eens 4-5 maanden moet wachten op de BTW-teruggave.

Kundige mensen

Zeer sympathiek bedrijf

Begeleiding van het project en de uitvoering heb ik als zeer prettig ervaren. Correct en vriendelijk te woord gestaan en geholpen, kan hen zeker aanbevelen.

Teleurgesteld

Na enkele keren contact gehad te hebben gehad met een medewerker over het legplan dat onze voorkeur had en het type zonnepanelen dat we wilden hebben zijn we met het aanbod akkoord gegaan. Verder was het belangrijk dat zij ook een aanwezige zonneboiler die gemonteerd was op de panlatten te verwijderen.Bij navraag bij een aantal dakdekkers bleek dat er lange wachttijden waren om die klus te klaren. Teleurstellend was dat we na het aanbrengen van twee buren via de Frienda4Friend actie in de back Fridas week in december niets meer te hebben gehoord, maar via een van de buren hebben gehoord dat zij een beloning kregen voor het aanbrengen van de andere buurman.

• Kwaliteit
  • Snelheid/ levertijd N.v.t.

Snelle offerte, duidelijke telefonisch uitleg en toelichting.

Een complete offerte. Na een week werd er nagebeld en de offerte doorgenomen. N.a.v. hiervan een nieuwe offerte gekregen (van parallel naar serieel schakeling) nog een kleine korting eroverheen en de keuze was voor mij snel gemaakt. Omdat een afspraak was komen te vervallen konden wij er tussen worden geschoven voor installatie van de zonnepanelen. Helaas werd een dag van tevoren weer afgebeld. Moest ik alles (geld vrijmaken, thuiswerken) nog een keer regelen. De panelen lagen er vlot en keurig op. In één ochtend was het geregeld. De app op de mobiele telefoon en je kunt zien hoeveel energie er wordt opgewekt.

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Netjes en snel gewerkt, volgens afspraak. Zeer tevreden

• Snelheid/ levertijd

Prima, vlot en komen afspraken na

Naar aanleiding van een inkoopactie van de gemeente bij BonGo terecht gekomen. Communicatie verliep helder en vlot. Wat schoonheidsfoutjes (zoals 11 zonnepanelen in de offerte waar er uiteindelijk maar 7 bleken te passen) maar alles prima geregeld.

Fijne meedenkend!

Wij merkten dat wij voor veel zonnenpaneelleveranciers een lastig dak hebben. Gebogen aluminium. Veel bedrijven durfden het niet aan daar zonnepanelen op te monteren. BongoSolar gelukkig wel. Het bleek even puzzelen, maar na een paar keer overleg met uiterst vriendelijke en geduldige (ik ben een leek op stroomgebied!) BongoSolarmedewerkers liggen de panelen nu keurig op ons dak! Laat nu de zon maar komen!

Gewoon goed

Good

• Snelheid/ levertijd

Duidelijk, vriendelijke, professioneel, behulpzaam en snel.

# Korte versie: Duidelijk, vriendelijke, professioneel, behulpzaam en snel. # Minder korte versie: Tijdens het oriëntatie proces heel wat aan de telefoon gehangen met één van de verkopers van Bongo, terwijl ik (geheel transparant) nog met andere leveranciers aan het onderhandelen was. Ik kon zo vaak bellen/gebeld worden als ik wou, totdat alles mij duidelijk genoeg was om een keuze te maken. Elke keer geduldig, vriendelijk, duidelijk, en zeer behulpzaam te woord gestaan. Na akkoord een contactpersoon aangewezen gekregen voor vragen over (de afhandeling van) mijn installatie. Hier wederom meerdere keren vriendelijk en duidelijk te woord gestaan. Aangezien er wat twijfels waren over de route van de bekabeling binnenshuis, de ruimte/obstakels op mijn platte dak, en omdat ik zelf het dak niet op wou, kwam een schouwer de situatie bekijken en uitleggen. Ook deze persoon heeft alle opties en wensen met mij doorgenomen. Er moesten gaten geboord worden in twee betonnen vloeren en een muur om de omvormer (2e verdieping) aan te kunnen sluiten op de meterkast (begane grond). Ik wou de kabels perse weggewerkt hebben ipv (bijv.) buitenom of in het trapgat. In verband met alle overige leidingen e.d. die daar al liepen ging Bongo dat niet doen, wat ik heel begrijpelijk vind. Dit werk hebben we daarom zelf voorbereid. Uiteindelijk op de dag van installatie een engelstalige ploeg op bezoek gehad. Dit was vooraf besproken en met mijn akkoord. Netjes en snel gewerkt, en wederom prima te woord gestaan. De 12 panelen + omvormer waren in 5 uren opgeleverd. Uiteindelijk lagen binnen 5 weken na akkoord offerte de panelen op mijn dak. Kort daarna aangemeld bij de SolarEdge app en alles werkt naar behoren. Nu 1 week verder, dik tevreden!

• Snelheid/ levertijd

Alles top geregeld op elk vlak

Vanaf het moment dat de offerte werd samengestedl heeft een medewerker mij begeleid door de volgende stappen. Een schouw op lokatie heeft geresulteerd in een aanpassing aan het ontwerp zodat het aangezicht van de panelen optisch veel netter was. De installatie is daarna vlot verlopen in iets meer dan een halve dag. De 2 monteurs hebben veel ervaring en alles was snel geregeld en werkend achtergelaten. Ook de financiele afhandeling mbt tot de belasting is zeer aan te raden. Hier wordt een kleine vergoeding voor gevraagd.

• Snelheid/ levertijd

tot op heden conform afspraak

• Kwaliteit N.v.t.

goede, kordate organisatie

Na offerte wordt er een goed lopend pad gevolgd.

• Snelheid/ levertijd

Vriendelijk verkoop- en klantenteam. Snel (binnen 2 weken) en netjes geinstalleerd

We zijn zeer tevreden met onze zonnepanelen. In goed overleg met de afdeling klantenservice is het montageteam snel ná de oplevering teruggekomen om de verkeerde IQ7 microinverters om te wisselen voor de juiste IQ7+ microinverters.

• Snelheid/ levertijd

Kundige medewerkers en snelle levering

Na bij verschillende bedrijven offertes en informatie te hebben aangevraagd, het beste gevoel overgehouden bij BonGo. Wij hadden geen adviseur die alleen maar wil scoren, maar echt een met verstand van zaken. Daarnaast kwam BonGo prijstechnisch ook goed uit de bus. De levering van snel. De monteurs waren zeer harde werkers (namen nauwelijks tijd voor een bak koffie) en dachten ook echt mee. Zo is op het laatste moment toch de ligging van de panelen nog iets aangepast.

• Communicatie monteurs
  • Communicatie Klantenservice N.v.t.
  • Snelheid/ levertijd

Goede communicatie en uitvoering.

Zelfs nu in coronatijd werden alle regels gevolgd. Zeer tevreden over het hele installatieproces.

• Snelheid/ levertijd

Zeer correcte snelle communicatie en informatie.

Ben zeer tevreden over de duidelijke communicatie, informatie behulpzaamheid bij mijn vragen over zonnepanelen waar ik weinig van af wist. Ook de vrijblijvendheid. Na mijn besluit om de zonnepanelen te laten plaatsen zijn deze ook heel correct en snel geplaatst. Kortom, ik ben zeer tevreden.

• Snelheid/ levertijd

Prima service, erg tevreden.

Advies en aanloop aanschaf: Een prima ervaring met dit bedrijf. Goed advies en snelle reactie op al onze vragen. Er werd op alle fronten met ons meegedacht. Alles digitaal en vlot kunnen regelen. Telefonisch ook goed bereikbaar. Geen vervelende verkooppraatjes maar een eerlijk advies. Planning en informatie: De afdeling planning nam na de uiteindelijke bestelling snel contact op en de werkzaamheden konden op korte termein ingepland worden. Alle informatie werd duidelijk aangegeven via de mail. Ook de zaken die we zelf moesten regelen mbt onze energieleverancier, ruimte maken voor apparatuur, internet verbinding etc. werden duidelijk aangegeven. (zelf te regelen zaken waren minimaal) Uiteindelijke werkzaamheden: De monteurs kwamen rond 10.00 uur en waren rond 16.00 uur klaar met de installatie van 21 panelen. Mannen hebben keurig werk geleverd. Vakmannen die de handen uit de mouwen weten te steken. Oplevering met duidelijke uitleg. Erg tevreden! Ingebruikname: De volgende ochtend werd ik gebeld door BonGo met de vraag of alles goed verlopen was bij de installatie. Ook een duidelijke uitleg over het activeren van een app om de zonne-installatie te kunnen monitoren. Prima service van BonGo. Kwaliteit van de installatie moet natuurlijk nog blijken, maar er zijn kwalitatief prima onderdelen gebruikt. (SolarEdge omvormer en AEG panelen) We kwamen bij BonGo Solar uit via de gemeente Apeldoorn. Voor ons een vertrouwde keuze en zeer tevreden.