Tevreden maar geen 10

Wij hebben een GL2 laten bouwen door Groothuisbouw en wonen hier nu 8 maanden met plezier. (+) De verkoper was erg vriendelijk en heeft ons goed geholpen. De projectleider was erg betrokken en vriendelijk. De bouw gaat erg snel en je mag veel kijken. De bouwvakkers werken met veel plezier en werken goed samen. De badkamer van Badkamer Studio Urk is super. Hier bleek meer maatwerk mogelijk dan wij eerst dachten. De aanwijssessie is erg fijn. Je hebt weinig stress tijdens de bouw. Je hebt standaard veel luxe in het huis en er is nog bepaalde flexibiliteit mogelijk tijdens de bouw. De app werkt echt goed. Het serviceteam van Groothuisbouw zelf is goed bereikbaar en erg vriendelijk (deze krijgen echt een 10). (-) De verkoop en het vervolg proces zijn niet goed op elkaar afgestemd. Hierdoor hebben wij bijvoorbeeld veel extra kosten gemaakt tijdens het Puntjes op de I gesprek qua elektra. Het Puntjes op de I gesprek viel ons tegen qua communicatie met de verkoopbegeleider (onbeschoft). Zeker na het Puntjes op de I gesprek hebben wij hier ons zeer onprettig bij gevoeld, bijvoorbeeld toen wij nog een wijziging wilden (kort na het gesprek) op een fout die was ontstaan door miscommunicatie. Meer mensen hadden deze ervaring. Het advies tijdens het Puntjes op de I gesprek had beter gemogen. De stekkers van de oven zaten bijvoorbeeld onder de plint waardoor standaard het snoer te kort is. Het stucwerk zet bij de prefab elementen uit wat je zelfs met daglicht ziet. De gaten van de buitenkraan worden pas na het stucen dichtgemaakt, dit blijf je altijd zien. Veel zaken zijn qua afwerking helaas minder precies. Zo zit het luik naar de zolder bij ons 2 centimeter te dicht op de deur waardoor deze nooit open kan als het luik open staat. Tijdens de oplevering van het huis was er niet opgeruimd (overal lagen nog sigaretten peuken). De service van onder aannemers is slecht. Komen afspraken niet na (of komen niet). Vorige winter hierdoor 6 weken zonder warm water.

Geachte familie Bouman, Bedankt voor de uitgebreide review. Helaas is het vervolg van het verkoopproces en de daadwerkelijk uitvoering van de details in jullie woning niet zo gelopen als jullie van ons hadden mogen verwachten. Dat had niet gemoeten en past niet binnen de hoge kwaliteit die wij binnen Groothuisbouw nastreven. We zullen jullie woning, het proces en de communicatie dan ook intern evalueren met de betrokken medewerkers om hier lering uit te trekken voor toekomstige projecten. Fijn om te horen dat jullie desondanks met veel plezier in jullie prachtige GL2 wonen. We wensen jullie dan ook veel woonplezier voor de toekomst.

Top huis en super ervaring! Allemaal aardige mensen en als er iets is wordt het netjes opgelost! Ik zou het zo weer doen!

Beste Debbie, wat een prachtige beoordeling 🍾. Bedankt namens alle bouwers van Groothuisbouw!

Realistisch en integer

We kijken terug op een goede ervaring met groothuis bouw. Ze communiceren helder en transparant. Proberen problemen zo goed en snel als mogelijk te verhelpen en leveren goede producten.

Beste Thirza, hartelijk bedankt voor deze goede beoordeling! Fijn om te horen dat jullie de communicatie en service van Groothuisbouw zo fijn hebben ervaren. Wij wensen jullie veel woonplezier toe!

Geweldige aannemer

Alles strak gepland en overzichtelijk in de app. Goeie service, en hoogwaardige materiaalgebruik

Beste Ronald, wat een prachtig cijfer, bedankt! Hier doen wij het uiteindelijk voor.

Enthousiast team, goed concept en goede service na bouw

In onze zoektocht naar een nieuwe woning kwamen we o.a. terecht bij Groothuisbouw. Het zeer enthousiaste team heeft ons goed geadviseerd en ondersteund bij het maken van keuzes, die door de manier van bouwen niet oneindig zijn, maar de snelheid van het bouwen zeer ten goede komen. Bovendien konden wij onze keuzes makkelijker maken door het meermaals bezoeken van de 5 bestaande modelwoningen. Ook het bouwconcept vinden wij geweldig, 4 maanden bouwtijd en de factuur pas als alles klaar is. Wij denken wel dat er in de afwerking nog wat winst te behalen valt om e.e.a naar een nog hoger niveau te brengen. Verder zeer tevreden en veel complimenten gekregen over ons mooie huis waarvoor dank aan het team van Groothuisbouw,

Beste Saskia en Jan, bedankt voor de mooie beoordeling en de opbouwende feedback! We zullen dit zeker meenemen in de evaluaties van ons bouwproces. We willen jullie veel woonplezier toewensen in jullie woning!

Uitstekend!

Goed en helder proces, heldere communicatie, afspraak = afspraak, service en kwaliteit is TOP!

Geachte heer Langerak, beste Kees, wat leuk om te horen dat jullie het bouwproces bij Groothuisbouw zo fijn hebben ervaren. Wij wensen jullie veel woonplezier in jullie droomwoning!

Communicatie laat te wensen over, Groothuis niet geïnteresseerd in verder zaken doen

Woning als constructie op zich is goed. Details laten te wensen over. Inderdaad alles regelen per internet, zoals bij bolcom.nl. Tweede woning die ik moet bouwen naast de gerealiseerde Groothuis woning heeft weinig interesse bij Groothuis.

Fijne partij om mee samen te werken. We zouden het zo weer doen!

Na het eerste bezoek aan Groothuis waren we eigenlijk al verkocht. Alle medewerkers zijn zeer vriendelijk, denken met je mee en komen hun afspraken na. De volledige bouw liep volgens planning en de paar restpunten zijn snel en vakkundig opgelost!

Beste Bas, wat een fantastische beoordeling, bedankt! 🤩

Het traject van voorbereiden, bouwen en opleveren is zeer soepel verlopen!

Wij waren verrast over de mogelijkheden om de woning aan te passen aan onze wensen, meer dan we vooraf hadden gedacht. De bouw is heel voorspoedig verlopen, hoewel er niet voortdurend een opzichter op de kavel aanwezig was, waren de lijnen kort. Bij de oplevering slechts een aantal openstaande (kleine) punten. Op dit moment is ons huis 5 maanden geleden opgeleverd. Als er iets is (raam dat niet goed sluit oid), dan lost Groothuisbouw het snel op. Rond de oplevering vonden we de details soms wat slordig, bijvoorbeeld een stopcontact half in het kozijn. Maar nogmaals, dat waren enkele details. We zouden het zo weer doen!

Geachte mevrouw Neven, beste Elise, wat een prachtig cijfer! Fijn om te horen dat jullie het proces bij Groothuisbouw zo goed hebben ervaren. Als er in de toekomst nog iets is: onze serviceafdeling staat voor jullie klaar, óók na oplevering!

Het wachten wordt beloond!

Via vrienden zijn wij terecht gekomen bij Groothuishuisbouw. Na het bekijken van de modelwoningen waren wij helemaal verkocht. Wat een geweldig concept! Alles is tot in de puntjes geregeld van begin tot eind. Ook de service achteraf is goed geregeld. Wij zijn helemaal tevreden en wonen met veel plezier in ons nieuwe huis!

Beste familie Rademakers, bedankt voor jullie beoordeling. Wat leuk om te horen dat jullie met veel plezier in jullie droomwoning wonen, daar doen wij het uiteindelijk voor! Op nog vele jaren vol woonplezier 🍾.

Groothuis maakt waar wat ze beloven

Het gehele traject van ontwerp tot en met de bouw en oplevering is perfect verlopen. Bovendien fijne mensen om mee te werken. Klein puntje van aandacht is de uitleg over de technische installaties, die heeft helaas nooit plaats gevonden.

Geachte heer van Beek, beste Willem, allereerst hartelijk bedankt voor de mooie beoordeling! Wat vervelend dat u geen uitleg heeft gehad over de technische installaties, dat is natuurlijk wel de bedoeling. Wanneer u alsnog uitleg wil ontvangen over de technische installaties, kunt u contact nemen met onze serviceafdeling: zij helpen u graag op weg!

snel en een goed after service

snel, professioneel, prima after service. wel wat puntjes die net naast de i staan

Niet netjes afhandelen

Vele gebreken. 46 oplever punten. 2 jaar laten tobben met de cv wat 1000den euro’s gekost heeft; afspraak daarover gemaakt dat jullie de laatste monteurs kosten zouden betalen, daarna zeggen dat het niet toegezegd is. Je koopt geen kilo suiker, naar gevoel achter gelaten. Wij hadden graag trots geweest op ons project.

Goedemiddag, Wat vervelend om te horen dat wij niet aan uw verwachting hebben kunnen voldoen. Volgens ons systeem hebben we in 2017 de laatste servicemelding van u ontvangen. Hier is een voorstel voor gedaan en deze melding is begin 2018 gesloten. Blijkbaar is hiermee uw servicevraag niet goed afgehandeld en dat spijt ons. We hebben de afgelopen dagen geprobeerd zowel telefonisch als per mail contact met u op te nemen. Helaas tot nu toe zonder gehoor. We zouden graag met u in contact komen om te bespreken hoe we alsnog de gewenste en benodigde service kunnen leveren en het nare gevoel bij u weg kunnen nemen. We willen u daarom vragen contact met ons op te nemen via [email protected].

Communicatie, snelheid en vakmanschap

Wij hebben Groothuisbouw in 2020 de opdracht en het vertrouwen gegeven om onze droomwoning in Lelystad te laten bouwen. Uiteindelijk waren de snelheid in het bouwproces, de goede recensies en het betalen bij oplevering doorslaggevend in onze keuze voor de keuze van een aannemer. Het traject voorafgaand aan de bouw hebben wij als zeer prettig ervaren. De communicatie liep soepel en we werden prettig geholpen. Vanaf de start van de bouw zijn wij constant betrokken geweest en werden we goed geïnformeerd. De projectleider was goed bereikbaar voor allerlei vragen. Groothuisbouw heeft zich aan de afspraken gehouden en in 3 maanden was onze woning gereed voor oplevering. Met de oplevering bleken er maar 2 kleine opleverpunten te zijn. We zijn ontzettend blij met onze nieuwe woning. Een tegenvaller was voor ons de duurdere funderingstechniek met schroefpalen. Maar ook de prijzen van de metselstenen en het voegwerk vonden wij vrij hoog. Achteraf zijn wij overigens niet helemaal tevreden met de combinatie van metselsteen, voegkleur en voegmethode. Ik zou Groothuisbouw daarom willen adviseren om alle combinaties metselwerk/voegwerk op grote borden als voorbeeld bij daglicht te laten zien. Dat zou een mooie aanvulling op de modelwoningen zijn en voorkomt teleurstelling achteraf. De keuze van metselwerk, voegwerk en voegtype luistert namelijk erg precies en heeft een grote impact in het uiteindelijke aanzien van de woning. Tot slot vonden wij Groothuisbouw gedurende het traject minder flexibel in mogelijkheden dan wij eerder dachten.  Concluderend kunnen wij zeggen dat we erg blij zijn met de keuze voor Groothuisbouw en het uiteindelijke resultaat.

Goede en prettige samenwerking gehad met de mogelijkheden.

Goede ervaringen ook in de nazorg,

zeer goed

Vanaf het begin af aan goede begeleiding! Altijd snelle reactie op onze vragen via telefoon en mails. Voor de bouw een strak schema en zelfs nog iets eerder klaar! Onze complimenten en bedankt!

Groothuisbouw doet wat het belooft: van begin tot eind!

Een nieuwe woning kiezen lastig? Niet met de modelwoningen van Groothuis en de mogelijkheid zelf on-line je woning samen te stellen. Ruime keuze in de modellen en opties. Zo kan een "standaard" woning zo worden aangepast dat het echt jouw woning wordt. Het verkoopteam denkt volop met je mee om jouw droomhuis te realiseren. Het bouwproces is strak georganiseerd en de planning wordt volgens afspraak gerealiseerd. Met vakmensen en kwalitatief hoogwaardige materialen, dus geen noemenswaardige punten bij de oplevering. De punten die er waren zijn door het service team snel en goed opgelost. Onze omplimenten aan de medewerkers en partners van Groothuisbouw om voor ons een thuis te bouwen.

Een avontuurlijk proces met uiteindelijk een goed resultaat

Het proces van een eigen woning bouwen is heel strak gestructureerd bij Groothuis. Met name in het begin lijkt alles zeer goed onder controle. Je wordt als koper goed ondersteund. Dit neemt gedurende het proces af. De aanvraag van de bouwaansluiting bv. is een nachtmerrie. Het bedrijf Baas (degene die de elektra en water moet leveren in Almere) heeft eindeloze wachttijden waar Groothuis geen rekening mee houdt. Verder wordt de bouwkast geplaatst door Groothuis maar die vindt Baas dan weer niet goed staan en gaat weer weg. Dit soort problemen veroorzaakt eindeloze telefoontjes door de klant naar de diverse partijen zonder dat hij er zelf invloed op heeft. Dit is slechts een voorbeeld hoe dingen misgaan omdat er verschillende partijen bij betrokken zijn. Maar in dit geval gaat het nog moeizamer omdat de klant het moet regelen zonder te weten hoe het moet, wat de vereisten zijn etc. Het plaatsen van het prefab casco ging zeer professioneel. Vervolgens wordt het huis afgebouwd door diverse onderaannemers. Daarbij is zeer veel fout gegaan waarschijnlijk veroorzaakt door gebrek aan adequate controle. Voorbeelden zijn een aangelegd lichtpunt inclusief lamp achter een gesloten plafond, een verkeerd om geplaatste voordeur en een zandcementvloer met hoogteverschillen van meer dan een cm. op korte afstand. Veel problemen zijn later door Groothuis opgelost en veel problemen door de klant zelf. Het probleem van de buitenunit van de verwarming is nog niet opgelost. Sommige problemen zijn ontstaan omdat de verkoopafdeling niet gedetailleerd weet wat er gebouwd (kan) worden. Zo was de verkoopafdeling niet op de hoogte welke kleur voeg van het metselwerk mogelijk was en waar de wp. inclusief boiler geplaatst kon worden. De reden dat de beoordeling, ondanks de vele probleempunten, goed is, ligt aan de service afdeling. Die werkt zeer goed, pakt de problemen professioneel op en organiseert en controleert de aanpak ervan.

Levering binnen de afspraken in tijd, kwaliteit en geld

Het complete plaatje!

Van A tot Z heeft Groothuisbouw de zaakjes voor elkaar. Alles sluit vloeiend op elkaar aan en als iets niet goed is wordt het snel en goed hersteld. Ook na oplevering is er gevraagde en ongevraagde service.

Betrouwbare aannemer met een strakke planning en goede service.

Van begin tot eind een goed gevoel gehad met Groothuis bouw uit Emmeloord. Overal in de bouw wordt gewerkt met onderaannemers, zo ook bij Groothuis bouw. Sterk punt bij deze aannemer is dat de eindverantwoordelijkheid voor de volle 100% bij GHB blijft liggen. Iedere tekortkoming wordt snel en vakkundig opgelost. Het is overduidelijk dat ze een goed en degelijk product willen leveren op een eerlijke manier. Fijne partij om mee te werken!

snelle bouwproceedere maar matige qualiteit

De gehele bouw is zorgloos verlopen in 2020 zonder stress en ondanks corana. Helaas zijn wij niet zo tevreden met de elektra en warmte installatie. Pluspunten zijn: - veel opervlakte voor de koopprijs. - Serviceafdeling berijkbaar en vriendelijk maar lijkt onderbemand te zijn. Minpunten: - elektrisch verwarming 1e/2e verdieping heeft een te kleine vermogen (alleen 750W bij kamer >20m2!!) -> Als het buiten vriest krijg je de kamer temperatuur niet boven de 18.5°, Wij wachten nog steeds voor een oplossing, - Binnenunit warmtepomp welke in een installatiekast in de haal zit, maakt veel geluid. Wij begrijpen niet waarom de kast niet geluid isoleerd is!! -Geen enkel afvoer pijp van de badkamers is geluid isoleerd zodat je doorspoel geluid in de eetkamer en slaapkamer hoort. -In de meterkast was een kabel doorgebrand en de aard schakelaar lijkt nog steets niet voldoende te werken. Het is echt jammer dat Groothuis bij de verwarming en geluid isolatie een paar euro bespaart, zodat een eigenlijk positief indruk aan het eind toch tegenvalt.

In 2018 is onze woning opgeleverd. De gehele bouw is soepeltjes verlopen. Wij totaal geen stress ervaren dankzij de goede planning van Groothuisbouw. Servicepuntjes zijn na oplevering goed opgelost. Dit jaar hadden wij een probleempje met een binnendeur en ook dit is weer netjes opgelost door Groothuisbouw.

Heel mooi verkopen, maar slechte nazorg, nooit meer!

Wij zijn bijzonder ontevreden over de 'villa" die Groothuisbouw heeft gebouwd Tot de oplevering zijn ze heel vriendelijk en klantgericht, hierna snel afrekenen en als er lastige problemen zijn worden ze niet opgelost. Hierbij de grootste ergernissen - regelmatig vliegen de stoppen eruit omdat de laadpaal niet goed is aangesloten heel irritant en tijdrovend omdat alles electrisch is en dan opnieuw moet worden ingesteld. Als 6 maanden lang zijn we dit aan het melden - Onvoldoende waterdruk, waardoor je heel lang moet wachten op warm water en er een klein straaltje uit komt, terwijl alles nieuw is. - Koud water nadat je in bad bent geweest en de andere 3 mensen ook willen douchen. Boiler te klein terwijl we 3 badkamers in de tekening hebben laten opnemen is er geen enkel gesprek gegaan over capaciteit. - Bijna alle plafonds zijn gescheurd omdat Groothuisbouw op een paar meter naast ons huis ging heien, terwijk we net klaar waren met het saus en stucwerk en er reeds wonen. We wachten nu al maanden op de oplossing die maar niet komt - In het demo huis in Emmerloord geen grote electra kast in het huis maar in praktijk wel waardoor de oppervlakte voor in het huis te klein is voor een eettafel en nu alles in de woonkamer staat Echt belachelijk dat er zo slecht wordt omgegaan met klachten!!! Wij worden totaal niet serieus genomen!!! Bel gerust als je vragen hebt. Dennis van Delden 0681571056

Fijne ervaring

Verkoopproces gaat soepel en men denkt ook echt mee. Tijdens de ruwbouw gaat het snel en je staat verbaast hoe dat allemaal kan. Afwerking is goed, alleen stucwerk zou beter kunnen. Afwijkingen zijn toegestaan.....in de bouwwereld. Service achteraf is prima. Snel contact en afhandeling gaat naar tevredenheid. Conclusie: Hier en daar kan het altijd beter maar over het geheel genomen zijn we zeer tevreden.

Titaniumweg 10

8304BR Emmeloord