Klantgericht

Bij problemen, bellen en je wordt goed geholpen.

Al vele jaren verzekerd

Dit jaar had ik een nieuwe oldtimer-motorfiets verzekering afgesloten. Ik had al drie oldtimer-motorfiets verzekeringen waarvan de premie automatisch afgeschreven wordt ( ooit een machtiging voor afgegeven ) zodat ik verwachtte dat de premie voor de nieuwe verzekering ook automatisch zou worden afgeschreven . Dat was niet het geval , een aanmaning tot gevolg . Natuurlijk had ik zelf moeten opletten . De premie van de nieuwe verzekering zal ik voortaan zelf overmaken . Met vriendelijke groet , Frans van Kan .

• Snelheid schade-afwikkeling

Ze denken mee om het zo goed en zo goedkoop mogelijk te maken.

Ik heb een Young timer verzekering met een bepaald aantal kilometers. Deze kilometergrens had ik bijna bereikt. Fidus heeft me toen geadviseerd om de kilometergrens uit te breiden en dit was dan ook nog goedkoper. Dus toppy

Super gemakkelijk

Eigenlijk was een telefoontje voldoende, wegens verhuizing van koophuis naar huurhuis moesten verzekeringen aangepast worden. Alles ging als het ware vanzelf.

Drama

Heel slecht bedrijf. Al paar maanden bezig met een schade wat nog niet is gemeld. Niemand weet van elkaar. Dingen worden afgesproken maar word niet nagekomen. Klantvriendelijkheid is zeer slecht. I.p.v. je te helpen maken ze het voor je allemaal moeilijker. Fidus nooit meer..

• Snelheid schade-afwikkeling

Fidus heeft mijn vertrouwen in het verzekeringswezen enorm opgekrikt.

Vlotte / voortvarende behandeling van mijn verzoek/claim. Uitstekende communicatie tijdens de behandeling, beoordeling, afhandeling. Eenvoudig digitaal aanleveren van bewijsmateriaal van de schade en offertes en facturen van de aannemer. Adequate en prettige communicatie met de door Fidus ingehuurde schade-expert.

Firma list en bedrog

Al jaren klant. Toch wordt je genaaid als je een keer schade hebt. Weten alles te verdraaien in hun eigen voordeel. Schadeafhandeling duurt eeuwen, expert in juli al geweest, van de vezekering hoor je vervolgens niks. Zelfs na verschillende mailtjes en telefoontjes geven ze niet thuis. Is ook een gevolmachtigden. Dit houdt in dat ze op eigen houtje uitspraken kunnen doen. Ze zeiden dat ze uitvoerig met onze verzekering hebben overlegd. Helaas is hier bij de verzekering niks van bekend!?

• Snelheid schade-afwikkeling

Perfecte uitleg en inlevingsvermogen.

Onze lijfrentepolis is bij Fidus ondergebracht. Doordat we voor wat betreft Hypotheek, toekomstig misschien in een onzekere periode kunnen terechtkomen, hebben we een persoonlijk gesprek van Brenny Evers bij ons thuis gekregen. Zeer kundig en zeer duidelijk in uitleg, hij bespreekt mogelijke gevolgen en geeft je zeer objectief toekomstbeeld bij wel of geen financiële ingreep. Dit alles, zo vind ik, verpakt Brenny in zeer duidelijk en eenvoudig taalgebruik. Ik wil niet zeggen dat alles nu besproken is maar ik mag en wil wel stellen dat dit een zeer gedegen en zeer uitvoerig gesprek was. Dit heb ik zelden meegemaakt en zou het fijn vinden als het contact wordt vervolgt.

Sneb en goed geregeld

gewoon top

14 juli 2021 was ik getroffen door een overstroming met als gevolg water in kelder, kruipruimte en woonkamer. 15 juli schade gemeld bij uw kantoor in Geleen waarbij ik het advies kreeg als eerste de boel op te ruimen en schoonmaken. De schadeafhandeling zou wel goed komen.......dit is inderdaad gebeurd. Enkele weken later is mevrouw Nederlof geweest om de schade op te nemen, waarna ik haar offertes en rekeningen heb doen toekomen. 10 Augustus kreeg ik het taxatierapport welk ik voor akkoord had ondertekend. 17 Augustus stond het schadebedrag op mijn rekening. Dus.......ja ik ben zeer tevreden over de snelheid en zeer correcte afhandeling van de schade , waarvoor mijn dank !

• Snelheid schade-afwikkeling

Fidus kende ik niet. Bedrijf heeft net mijn verzekeraar overgenomen. Ook mijn eigen verzekering heb ik weinig of niet mee te maken gehad.dan is het toch fijn wanneer je een schade hebt dat het netjes en correct wordt afgehandeld en dat is zeker gebeurd. Dank u wel daarvoor.

Snel geholpen, duidelijke communicatie

Na hoop ellende door wateroverlast, gelukkig goed en snel geholpen. Extra complimenten voor mijn contact persoon bij Fidus!!

• Snelheid schade-afwikkeling

Voor de afhandeling van mijn zaak door Fidus,niets dan lof.

Fidus heeft mijn zaak vlekkeloos behandeld,chapeau.

Meteen handelen en ontzorgen

Meteen na het melden van de inbraak kreeg ik hulp en ondersteuning bij het in eerste instantie weer veilig kunnen wonen en vervolgens voor reparatie van de schade! Superbedankt!

• Snelheid schade-afwikkeling

Altijd goeie ervaringen. Roger, mijn contact persoon zorgt altijd voor een goeie, snelle afwikkeling. Top!

• Snelheid schade-afwikkeling

Keurig afgehandeld. Blij met Fidus!

Ik ben goed geholpen. Blij met Fidus!

Super snel vakkundig klantvriendelijk

Wateroverlast super afgehandeld zeer tevreden. Echt klantvriendelijk

• Snelheid schade-afwikkeling

Onze schade hebben ze heel goed en niet moeilijk behandeld.

Goede afhandeling

Werd telefonisch goed geadviseerd en mocht zelf kiezen waar ik de auto wilde laten maken. Alles is netjes afgehandeld en heb verder niks te hoeven doen.

Perfeckt

Alles is keurig geregeld

Een hele positieve met 2 dipjes

met het regelen van de hypotheek ( wat een heel proces is als ZZP'er ) heb ik alle hulp, steun en persoonlijke begeleiding van Marielle gekregen. Een heel deskundig iemand die mij met heel veel geduld telkens weer van alle ins and outs op de hoogte bracht. Met onze gebundelde krachten een sterk team ! ( NB de 2 dipjes hadden niets met Marielle te maken ) Karin, Nieuwstadt

• Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

Waardeloze service, want je hoort niets meer van ze.

Voorheen bij Vicon verzekerd, met 1 telefoontje waren de zaken duidelijk. Nu dit overgenomen is door Fidus een groot drama. Voor een informatie vraag over een schade ben ik een maand bezig geweest, diverse keren gebeld, verkeerd doorverwezen daarna gewoon opgehangen. Medewerkers die beloven dat ik met een paar dagen antwoord krijg, waar je vervolgens nooit meer iets van hoort. Vervolgens de vraag via mail gesteld, geen antwoord. Via chat geen resultaat. Vervolgens toen het schadebedrag duidelijk was de schade ingediend via de website, nu na drie weken, geen antwoord. Geen idee wat ik hiermee moet, maar zo'n slechte service ben ik zelden tegen gekomen. Totaal nul communicatie!

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Informatieverstrekking
  • Vakbekwaamheid medewerkers N.v.t.
  • Snelheid schade-afwikkeling

Vroeger klantvriendelijk, nu een administratieve moloch

Waar blijft de tijd ? In de jaren '90 namen wij een persoonlijk adviseur voor onze verzekeringen in de arm, en dat werkte naar volle tevredenheid. Als klant hoefde je niet om te kijken naar je verzekeringen (wie zijn hobby is dat?) en als er eens een keer iets was dan werd je direct en helder geholpen. Fusie op overname volgde, maar tot voor kort was ook het grotere Fidus (kantoor Geleen / Maastricht)in staat ons dit gevoel te geven, dus zijn wij al die jaren trouwe klant gebleven. Helaas: Sinds de nieuwe organisatievorm en aanpak van Fidus is de bemiddeling een administratieve draak geworden, waarbij de servicegerichte aanpak van vroeger, waarbij contact was met het (lokale) kantoor die echt wisten te ontzorgen, heeft plaatsgemaakt voor een anonieme sfeer, waarbij de klant niet meer centraal staat en alles veel trager en indirecter lijkt te gaan. Je wordt als klant opgezadeld met extra acties en formuleren, er wordt informatie opnieuw gevraagd die al lang beschikbaar is, de opvolging en afwikkeling is (veel) trager, instructies zijn onduidelijk, er is (vooralsnog) geen digitale dossier meer beschikbaar, mogelijkheden tot feedback over deze nieuwe " service" zijn er amper, kortom: weer een voorbeeld van een organisatie die zich achter formele helpdesk muren en procedurele kilte verstopt en die persoonlijke aandacht en ontzorgen van een klant vaarwel zegt. De op zich vriendelijke medewerkers die je krijgt te spreken veranderen dan helaas weinig meer aan dit negatieve gevoel.

• Snelheid schade-afwikkeling

Snel, kwalitatief uitstekend en betrokken

Hoe makkelijk en prettig kan het zijn! Eén telefoontje en alles is geregeld, met uitstekende pro-actief advies. Top!

Klant staat niet (meer) centraal bij Fidus

Na meer dan 30 jaar klant te zijn geweest bij Fidus heeft men mij medegedeeld dat het door mijzelf geregelde oversluiting van mijn hypotheek (execution only Eur 550) en geen gebruik gemaakt te hebben van de Fidus service (oversluitkosten Eur 3200), men niets meer voor mij kon betekenen. Ondanks dat ik nog 8 andere producten bij Fidus heb. Ik kreeg het advies al mijn producten elders onder te brengen als Fidus niet de Hypotheek oversluiting doet. Een zeer conservatieve service die de relatie met verzekeraars / hypotheekverstrekkers belangrijker dan de belangen van de klant vindt. Dit was toch echt anders in het tijdperk Offermans-Joosten is mijn persoonlijke ervaring. De personen zijn nog steeds aardig en vriendelijk, maar de nieuwe bedrijfsfilosofie ontzield de warme organisatie van weleer.

• Kwaliteit
  • Afspraak nakomen N.v.t.

Over Fidus

Fidus zorgt voor al jouw financiële zaken. Van verzekeringen tot je pensioen. Of je nu je huis gaat verkopen of een lening nodig hebt voor je nieuwe bedrijf. Fidus zorgt dat jij zelfverzekerd door het leven kan!