Onduidelijke

Super slecht tussen person van NN vervangen

Geen reactie bij schade

Schademelding gedaan op 3 aug, automatisch bericht ontvangen, je krijgt binnen 10 werkdagen reactie. Jammer dat het zo lang moet duren. Dat is nu meer dan een maand geleden. Paar keer gebeld, maar belofte om terug te bellen wordt niet nagekomen (2x). Mails worden niet beantwoord. We zijn aansprakelijk gesteld en wij worden door de tegenpartij op de huid gezeten. Erg vervelend. Zou Fidus zeker niet aanbevelen, maar kunnen niet weg omdat de verzekering in volmacht is gesloten en dus niet overgesloten kan worden. Ook jammer.

• Snelheid schade-afwikkeling

Beste Muriel, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat u ontevreden bent over uw ervaring met Fidus. We vinden het fijn dat u deze met ons deelt, zo leren wij van u. Natuurlijk helpen we u graag verder. We hebben uw bericht doorgezet naar onze klachtenafdeling. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Linda van Fidus

Sinds Benevia Fidus is geworden slechte service.

Je kan net zo goed zelf op internet zoeken naar antwoorden op vragen!

• Snelheid schade-afwikkeling

Beste Marlies, Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te lezen dat u ontevreden bent over uw ervaring met Fidus. We vinden het fijn dat u deze met ons deelt, zo leren wij van u. Natuurlijk helpen we u graag verder. Hiervoor ontvangen wij graag uw postcode en huisnummer via [email protected]. Dan nemen wij contact met u op. Verwijs in uw mail naar uw bericht op klantenvertellen. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Linda van Fidus

Klantgericht en snel

Na onze verhuizing overgestapt naar Fidus. Wat een verademing. Alles onder 1 dak. Vanaf moment 1 een goede en snelle service met duidelijke afspraken. Wij hebben vooral met de particulieren afdeling te maken op vestiging Heinenoord maar daar zitten één voor één kundig personeel. Recent hebben wij een schade gehad, ook deze afhandeling en communicatie ging snel.

• Snelheid schade-afwikkeling

Geweldige mensen die daar werken!

Ik heb een nieuwe auto gekocht en werd zeer kundig geholpen door de medewerker. Hij/zij wist mij goed te begeleiden in welke dekking ik wilde afsluiten. Zeer tevreden over de kundigheid.

• Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

onbetrouwbaar, onkundig, laks, komen afspraken niet na

Ik zat bij vestiging Echt die overgenomen is door Fidus. De overname ging zeer slecht. Het bleek dat men geen rekeningen of automatische afschrijvingen uitvoerde. Mijn geluk was dat ik mijn bankzaken nauwkeurig in de gaten hield. Ik reserveerde de maandelijkse termijnen gedurende 1,5 jaar.. Dit probleem was bij meer klanten het geval. Bij mij 250 euro, maar ik begreep dat er mensen waren met duizenden achterstand. Uiteindelijk begon men rekeningen te sturen. Niet van het 1,5 jaar ervoor maar van de afgelopen maand. Dit netjes betaald, echter kreeg ik dit niet elke maand. Soms weer eens 3 maanden niks en dan kwam er een 3e aanmaning met de melding dat ik niet verzekerd was. Terwijl men mij al 2 jaar aan het vertellen was dat ik gewoon verzekerd ben bij de maatschappij. Dit was voor mij de rede om de verzekering op te zeggen. Telefonisch lukte dit niet, ik kreeg niet de juiste persoon te pakken, maar werd ook niet terug gebeld. Dan maar via Fidus.nl opzeggen. Dat ging gemakkelijk. Ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Niet dus. Nogmaals een email gestuurd. En een week later nog niks. Ik ga niet wachten, de opzegtermijn is nageleefd en ik heb mij rechtstreeks verzekerd bij de verzekeraar. Zonder tussen persoon. Mijn verhaal klonk hun in elk geval niet vreemd in de oren. In de loop van de tijd kwam er eindelijk weer eens een reactie en een telefoontje. Ik had achterstand, maar men kon niet achterhalen wat het bedrag was?? Tja, het woord nietsnut en ondeskundigheid leek mij wel op zijn plaats. Kortom er werd een afspraak gemaakt om het bedrag dat ikzelf bijgehouden had te betalen, wat naderhand ook juist bleek te zijn. Dit nadat ik dit schriftelijk bevestigd heb gekregen dan ook per direct betaald. Ik dacht we zijn er klaar mee. NEE, men blijft alsnog rekeningen en herinneringen sturen voor de maanden die ik niet meer verzekerd ben bij hun. Zelfs na herhaaldelijk bellen, emailen en wat dan nog. En vandaag lag er weer een aanmaning. Nee ik raad iedereen FIDUS af.

• Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

Met Fidus ga je inderdaad zelfverzekerd door het leven!

Marielle Schellekens (vestiging Geleen) is al meer dan 30 jaar onze vaste financieel adviseur. Deze keer heeft zij ons uitermate goed en deskundig geholpen met onze hypotheek. Zij weet waar ze over praat en kan voor leken zoals wij de ingewikkelde materie uitstekend uitleggen in Jip en Janneke taal. Alle lof voor Marielle en het gehele team van Geleen!!

• Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

Snel en geen onnodig gezever

Een telefoontje en vervolgens 1 afspraak om schadeformulier af te geven en door te nemen. Direct geholpen tijdens afspraak en 6 minuten later weer door met mijn eigen dingen. Prima toch!

Niet aan beginnen

Schade melden was een drama, krijg een bevestiging en nog raken ze mijn case kwijt. Wederom alles weer moeten indienen, verhaal weer toelichten, foto's weer uploaden etc... Vervolgens kan je mailen en blijven mailen en krijg je hele late reactie of helemaal geen reactie. Uiteindelijk dacht ik goed verzekerd te zijn, een handige Harry had wat schade in mijn huis aangericht, was niet verzekerd, ze schade zelf had hij betaald maar de gevolgschade nam mijn verzekering niet voor hun rekening. Bij mijn oude verzekering was dit geen probleem, dus ik stap weer terug. Los van de discussie of het wel of niet uitgekeerd had moeten worden was dit niet de doorslag, duidelijkheid / communicatie en het systeem om schade te melden is echt heel slecht,

• Snelheid schade-afwikkeling

Ben je graag een nummertje? Dan zit je hier goed!

Vreselijk onpersoonlijke en matige advisering en dienstverlening. Destijds door een overname van mijn toenmalige assurantiënkantoor bij Fidus terechtgekomen en sindsdien alleen maar problemen gehad met het regelen van verzekeringen. Advies is voor consumentenverzekeringen dusdanig matig dat ik zelf de polissen moest uitzoeken om tot de beste keuze te komen. De adviezen die ze gaven waren noch de goedkoopste, noch de beste qua dekking. Waarschijnlijk het eerste resultaat in de lijst van opties bieden ze aan. Inhoudelijke vragen over polissen moeten ze altijd over terugbellen. Terugbelverzoeken die tot 1-2 weken duren zijn geen uitzondering. In de meeste gevallen moest IK nogmaals bellen met de vraag wanneer er gebeld zou worden, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het "vergeten" is. Opzeggingen worden vreselijk slecht gecommuniceerd. Enkel in het snel afsluiten van verzekeringen zijn ze bij Fidus een ster. Gelukkig heb ik geen schades/problemen hoeven claimen want ik vraag mij af hoe lang dat had geduurd. Ik ben inmiddels overgestapt naar een partij waar ik wel het gevoel heb dat ze mijn belangen behartigen. Voor mij geen Fidus meer.

Duurt te lang

Je moet eerst weken bellen voor er iets wordt geregeld en dan weten de medewerkers nergens van. Je betaald Je blauw aan premies maar als er schade is zijn ze niet thuis.

Afspraken nakomen is moeilijk

Op 29 april heb ik via mail contact gezocht met Fidus voor advies omtrent een nieuwe rentevaste periode voor mijn hypotheek. Hiervoor het ik immers al jaren een advies-abonnement. Pas na bijne twee weken reactie, met een voorstel om telefonisch contact op te nemen. Afspraak gemaakt, per mail ook bevestigd door Fidus, maar voor niets zitten wachten op een telefoontje. Opnieuw gemaild, nieuwe afspraak, maar (ja raadt het al) wederom niets gehoord. Ik zoek het zelf wel uit, en heb mijn abonnement opgezegd.

Oversluiten hypotheek

Na een prettig informatief gesprek besloten we via Fidus onze hypotheek over te sluiten eind december '21. De hypotheekverstrekker deed moeilijk wat resulteerde in enorm veel extra werk voor Fidus. Uiteindelijk is het 18 mei '22 gelukt de oversluiting (voor de rente van december!) af te ronden. Dit alles had onszelf nooit gelukt en we zijn de medewerkers die zoveel werk verzet hebben voor ons dan ook heel dankbaar; de aankomende 20 jaar zitten wij goed!

• Kwaliteit N.v.t.
  • Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

Zelfs bij de gemeente werken ze vlotter dan bij Fidus.

Zoals Fidus te werk gaat, zal Fidus geen lang leven beschoren zijn. Ze doen maar wat.

• Snelheid schade-afwikkeling

Ik zou teruggebeld worden. Dat is nu 4 maanden geleden.

Ik heb mijn hypotheekaanvraag telefonisch toegelicht aan Fidus. De medewerker zou onderzoeken of mijn wensen omtrent de hypotheek ingewilligd konden worden. Hij zou er op terugkomen. Dat is nu 4 maanden geleden. Heb nooit iets terug gehoord. Ik heb ondertussen via een andere intermediair mijn hypotheek afgesloten. In die vier maanden is de rente flink gestegen en ik betaal nu bruto ca. 180,= per maand meer. En dat voor 20 jaar... Met dank aan de traagheid van Fidus.

belabberd..

Al weken bezig een autoschade te regelen, het enige bericht dat ik heb gehad is dat ik € 500,00 moet betalen als ik de schade niet laat herstellen.. En dan betaal ik ook nog eens al 7 maanden dubbele premie en niemand lijkt dat belangrijk te vinden bij fidus....

• Kwaliteit N.v.t.
  • Afspraak nakomen N.v.t.
  • Snelheid schade-afwikkeling

Waardeloze service en hoge kosten

Sinds de overname van Fidus is de service werkelijk waardeloos. Er wordt niet gereageerd op mails (en vragen) inmiddels wachten we twee maanden op vragen over de polissen. Telefonische bereikbaarheid is slecht of er zijn lange wachttijden. Daarnaast wachten we al een 9 maanden op een antwoord inzake de brandverzekering bij het plaatsen van zonnepanelen. Hierdoor is de SDE+ subsidie verlopen. Daarnaast zijn de tarieven fors gestegen doordat de verzekeraar niet bijtijds nieuwe polissen heeft aangevraagd. Gevolg is bijna dubbel zo hoge kosten! Aanvullend daarop is de ondersteuning ook nog eens minimaal, vroeger was ons contactpersoon aanwezig om rondgangen van de verzekeraar te begeleiden. Dat gebeurd nu niet meer, maar de kosten zijn niet gedaald

Oplichterspraktijken bij Fidus!

Afgelopen week is op mijn rekening een bedrag van 109 euro afgehouden door Fidus Heinenoord voor de autoverzekering van mijn vorige auto, welke al 8 maanden niet meer in mijn bezit is! Dit heb ik gelijk teruggeboekt, en Fidus heeft tot nu toe geen duidelijkheid gegeven, hoe dit in godsnaam mogelijk is?? De problemen volgen op een schimmige mail vanuit Fidus, dat ze de tussenpersoon Vleeshouwers Assurantiën hebben overgenomen, waarbij alle automatische incasso's zijn overgenomen. Enkele dagen erna heeft de ongewenste automatische incasso plaatsgevonden en is er tevens een nieuwe groene kaart met polisvoorwaarden verstuurd met mijn gegevens erop, terwijl de auto sinds 4 maanden een nieuwe eigenaar heeft! Ronduit onbeschoft! Ik ga mijn huidige autoverzekering oversluiten naar een andere partij. Met deze review blijft andere mensen deze ellende hopelijk bespaart in de toekomst.

• Snelheid schade-afwikkeling

Als relatie wordt je totaal genegeerd. Men heeft geen kennis van zaken.

Na 2,5 maand geen enkele vooruitgang te hebben geboekt bij Fidus heb ik de verzekeraar gebeld om een gesprek aan te vragen. Helaas mag/wil de verzekeraar niet met me praten, men verwijst naar tussenpersoon Fidus. Terug bij af dus. Als tussenpersoon moet je er voor de klant zijn, geen doorgeefluik zijn maar kennis van zaken hebben. De medewerkers van Fidus hebben deze mijns inziens niet. Heb 20 keer gebeld (steeds krijg je een ander persoon) en het enige antwoord wat men heeft is : ligt bij de verzekeraar, we "gaan ervan uit" dat het volgende week wordt opgepakt. We gaan er spoed achter zetten. Na 2,5 maand ben ik 0.0 verder. Relatiebeheer is niet aan de orde. Het kost me enorm veel tijd en energie, en het moet helaas allemaal van mijn kant komen.

waardeloos

na 2 x overgenomen bij fidus gekomen.2 x een brief gehad van het rdw dat er niet verzekerd is.4 pakketen niet overgezet waaronder ook de inboedel verzekering.was al meer dan 30 jaar klant van van den adel.altijd alles goed geregeld en vaste medewerkers aan de telefoon.het bedrijf is nu te groot en ze maken te veel fouten.heb een schade lopen van de storm.50 euro op mijn rekening gestort?????? waarvan geen brief gehad of iets dergelijk.waardeloos

• Snelheid schade-afwikkeling

Welkom in de wondere wereld van verzekeraars

We hadden een tussenpersoon die in direct verzekerde bij NN later is daar iemand tussengekomen, de boel is overgenomen van de tussenpersoon en ja nu euh. Ben ik een nummer ofwel een ip nummer, nooit van Fidus gehoord ik weet niet eens mijn relatie nummer en moet wel via hen, als ik NN bek dan kennen ze me niet. Wondere wereld, ik ga het voor mezelf makkelijk maken en maar direct bij NN verzekeren denk ik of elders, ik begrijp er niets van.

• Informatieverstrekking N.v.t.
  • Kwaliteit
  • Afspraak nakomen N.v.t.

Oplichting

Vandaag 2 maart 2022 om 19.00 u (!!) gebeld, dat mijn All Risk verzekering voor mijn MINI per vervaldatum (lees direct) van € 48,56 naar ruim € 69,00 gaat!! Zonder vooraankondiging, zoals wettelijk verplicht. Dit is onacceptabel en hier ga ik dus niet mee akkoord. Nog nooit zoiets meegemaakt. Maar zoals hier in eerdere reviews wordt beschreven is ook hier sprake van overname. Het voorgaande kantoor Johanknegt Advies heeft mij nog nooit zo onbeschoft behandeld.

• Snelheid schade-afwikkeling N.v.t.

Meer dan waardeloos en onbetrouwbaar

Na de zoveelste overname kom je dan bij fidus terecht. Niets aan de hand. Tot je een schade hebt. Totale chaos. Onbereikbaar. Niet terug bellen. Ze geven aan dat de tegenpartij of het expertise bureau niet reageren. Terwijl later blijkt bij een doorgestuurd e-mail bericht dat dit al dagen binnen is. Bij Total loss van mijn auto heb ik nog steeds geen geld gekregen. Terwijl de tegenpartij al betaald heeft. Na lang komen ze erachter dat ze een fout gemaakt hebben. Maar zelfs dan proberen ze het niet op te lossen en geven aan dat het storten van het geld zeker 5 werkdagen moet duren! Nadat ik mijn verzekering weggehaald heb blijven ze afschrijven. Geloof hun website niet! Ze laten je bij bellen zeker 20 minuten in de wacht staan. En als je ze spreekt verwijzen ze iedere keer naar een andere afdeling. Dan krijg je ook nog een brief dat het dossier gesloten is. Maar nog steeds staat mijn 10000 niet op mijn rekening! Dat duurt nu al 3 weken…….!

• Snelheid schade-afwikkeling

Hi Niek, Bedankt voor je review! Wij vinden het jammer dat je de schadebehandeling en het telefonisch contact negatief hebt ervaren. Je klacht hebben wij ook daarom doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling en zullen ervoor zorgen dat het in de toekomst beter gaat. Wil je jouw klacht direct melden bij Fidus? Dat kan! Door op het volgende linkje te drukken, kan je direct een klacht indienen: https://fidus.nl/klacht-melden/. Met vriendelijke groet, FIdus

Waardeloos

nadat mijn verzekeringskantoor is overgenomen door Fidus ontstaat er totale desinformatie. Spee en van der Maden hebben hun zaken niet goed overgedragen. Discussie ontstaat nu of een schade wel verzekerd is. twee maanden moet ik wachten en dan krijg je een afwijzing, nadat een externe expert vast heeft gesteld dat iets tot een andere polis behoort. Fidus is niet thuis. En op de website werkt het klachtenformulier niet, en als je vraagt terug te bellen, dan krijg je ook geen reactie. helaas. heb nu via de mail gereageerd, maar ook dan duurt het lang.

Slecht

Helaas is Diemen Advies groep opgegaan in Fidus. Voorheen werd alles snel en eenvoudig geregeld . Nu is het maar afwachten, telefonisch niet te bereiken, elke keer iemand anders aan de telefoon waardoor je alles opnieuw moet uitleggen. Geen proactiviteit, ik moet zelf contact opnemen om er achter te komen dat ze nog op extra informatie zitten te wachten.

Over Fidus

Fidus zorgt voor al jouw financiële zaken. Van verzekeringen tot je pensioen. Of je nu je huis gaat verkopen of een lening nodig hebt voor je nieuwe bedrijf. Fidus zorgt dat jij zelfverzekerd door het leven kan!