Fout op fout zonder compensatie

Ik ben autoverzamelaar en heb veel voertuigen in de verzekering. Op 26-1-2024 heb ik een kampeerautoverzekering afgesloten, ALPINA had hiervoor 14 schadevrije jaren gevonden op een geannuleerde kampeerautoverzekering die bij hun liep, die nog niet aangemeld waren bij Roydata. Op 22-2-2024 kreeg ik een zeer onprettige mail ALPINA, waarin in werd beschuldigd een valse opgave van schadevrije jaren te hebben gegeven, met een nieuwe polis die ca 2,5 maal hoger uitpakt. Terwijl de schadevrije jaren nota bene door ALPINA berekend zijn! Direct heb ik gevraagd om een passende oplossing, hiervoor is een andere medewerker aan de slag gegaan, na 6 dagen en herhaalverzoeken nog geen aanbod. Vandaag annuleer ik al mijn verzekeringen bij ALPINA en wordt mij voor de kampeerauto ook nog een extra maand opzegtermijn berekend.

• Ervaring met: Autoverzekering

Beste Maarten, Bedankt voor uw review. Inmiddels hebben wij u een inhoudelijke reactie op uw klacht verzonden. Wij hebben inderdaad samen met u een aanvraag ingediend met veertien schadevrije jaren. Deze waren opgenomen op een beëindigde polis van 2021. Achteraf is gebleken dat de schadevrije jaren door een andere verzekeraar voor u in gebruik zijn genomen. Wanneer schadevrije jaren door een andere verzekeringsmaatschappij in gebruik zijn genomen, is het helaas niet mogelijk om deze nogmaals te gebruiken. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Met vriendelijke groet, Alpina

Snelle en goede service

Bij het afsluiten van mijn autoverzekering enorm goed geholpen. Snel afgehandeld!

Ik ben nieuw

Nu ga ik ervaring opbouwen

• Ervaring met: Autoverzekering

Ik heb nog geen ervaring.

Ik kan nog niets vertellen over het algemeen.

• Ervaring met: N.v.t.

Wat geweldig dat jullie telefonisch toegankelijk zijn voor doven en slechthorenden

In jullie nieuwsbrief lees ik dat jullie telefonisch toegankelijk zijn voor doven en slechthorenden. Wat geweldig! Als dove klant vind ik dat dat de norm moet zijn bij alle bedrijven. Fijn dat jullie dit gerealiseerd hebben, bedankt.

Goed..snell reacties

Gewoon goede service.

• Ervaring met: Invalidenwagenverzekering

Beste Meneer Te Loo, Inmiddels heeft u ons kenbaar gemaakt dat uw beoordeling een negen moest zijn in plaats van een vijf en dat wij u prima hebben geholpen. Wat een mooi cijfer! Fijn om te vernemen dat wij u goed geholpen hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen op telefoonnummer 088-6883700. Met vriendelijke groet, Alpina

Duidelijkheid !!!

Extreem slecht

Na overname mandaat/heilbron door Alpina is het een grote chaos geworden in Katwijk/Leiden. Dossiers zijn niet terug te vinden, we ontvangen facturen voor verzekeringen die opgezegd zijn, aan de telefoon weet niemand iets.

• Ervaring met: Bestelautoverzekering

Ik heb goede ervaringen met de maatschappij

Duidelijk en al meerdere jaren goed

Tot nu toe is oké

• Ervaring met: Brommobielverzekering

Hier wordt je als mens aangenomen

Hier wordt alles gedaan om je te kunnen verzekeren

• Ervaring met: Inboedelverzekering

Super geholpen door Frank

Wij waren eerst bij De Hypotheker geweest om te kijken of wij ons droomhuis konden komen. Volgens de (foute) berekening van De Hypotheker leek dit niet mogelijk. Wij zijn toen naar Alpina Beverwijk gegaan. Frank Hoogendoorn heeft uitgebreid de tijd voor ons genomen en naar ons geluisterd. Hij heeft de juiste berekening gemaakt, waardoor wij alsnog ons droomhuis konden kopen. Frank was heel erg betrokken en hield ons van alle stappen goed op de hoogte!

• Ervaring met: Overige verzekeringen

zeer attent en klant vriendelijk

Meteen contact, duidelijk website, zaken snel gerege4ld, werkelijk top kwaliteit

duidelijke website

wij zagen op tegen het invullen van formulieren, maar gelukkig was dit via de website goed te doen.

heel vriendelijk na klanten

dit is aan te raden

• Ervaring met: Overige verzekeringen

Slechtste verzekeringsmaatschappij

Ik heb een slechte ervaring gehad met dit bedrijf

• Ervaring met: Brommobielverzekering

Beste Ahmed, Bedankt voor uw review. Wij stellen het op prijs dat u de moeite neemt om uw ongenoegen kenbaar te maken, hierdoor kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Vervelend om te vernemen dat u een slechte ervaring heeft gehad met ons. Kunt u uw contactgegevens doorgeven of een mail sturen naar [email protected]? Dan nemen wij contact met u op.

duidelijke gang van zaken

ervaring kan ik eigenlijk nog niks van zeggen want ben pas paar dagen verzekerd, en hoop ik ook nooit ervaren, uiteraard ,maar kan ooit onverhoopt zo zijn!

• Ervaring met: Scooterverzekering

lekker makkelijk

Heel duidelijk in de mail wat wel kan en niet mag en diverse mogelijkheden!!

• Ervaring met: Oldtimerverzekering

mijn ervaring ;is een delight

het is verfrissend om alles snel te vinden en dan contact met een medewerker te krijgen en dar die antwoord op je vragen geeft

• Ervaring met: Rechtsbijstandverzekering

Geen gedoe

Vlotte afhandeling

• Ervaring met: Aansprakelijkheidverzekering

Makkelijk

Mijn verzekering op een makkelijke manier kunnen afsluiten. Duidelijk en overzichtelijk

• Ervaring met: Scooterverzekering

Пвовочпытшынупвлчшыпивщчпыиадчрауивлпспатсщсграоаьоа

• Ervaring met: Aansprakelijkheidverzekering

Over Alpina financieel

Iedereen wil onbezorgd wonen, ondernemen én leven. Bij Alpina helpen we onze particuliere en zakelijke klanten om dat te realiseren. Dat zit in ons DNA verankerd. We zijn er namelijk voor iedereen die op zoek is naar financiële zekerheid, met een compleet pakket aan daarbij behorende diensten en producten. Gewoon onder één dak, wel zo makkelijk. Bij Alpina zijn we altijd dichtbij. Zowel online als offline bij een vestiging in de buurt. Lokaal geworteld, laagdrempelig en persoonlijk. We zijn vakspecialisten die onze klanten kennen en weten wat hen beweegt. Met oprechte betrokkenheid luisteren we goed, vragen we door en vinden we altijd een onafhankelijke oplossing die aansluit op de wensen van onze klanten. Op een manier die hen het beste past. Hoe, waar en wanneer zij dat maar willen. Bij Alpina gaan we iedere dag opnieuw net weer even verder. Altijd op zoek naar innovaties die onze diensten en producten nog beter maken. Onze zorg voor een financieel zekere toekomst van onze klanten maakt ons als organisatie meer dan ooit relevant en toekomstbestendig.