Fijne, comfortabele jachthaven.

Goede uitgangspositie naar het Markermeer. Alle voorzieningen zijn aanwezig. Ook wordt er een oogje in het zeil gehouden. Wel hoge prijs. Jammer dat het Markermeer steeds meer fonteinkruid heeft waardoor het varen wordt belemmerd.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Luxe jachthaven met weinig compassie

Jachthaven is luxe ingericht met veel voorzieningen, de prijs is daar dan ook naar. Medewerkers zijn ronduit zakelijk en hebben weinig compassie met hun ligplaatshouder. Zeker als deze houder na vele jaren liggeld betaald te hebben, deze ligplaats opzegt maar nog wel op de kant wil staan, je als passant wordt behandeld. Ronduit schofterig, weinig compassie en niet meedenkend. Deze haven zal voorlopig dan ook niet meer aangedaan worden!

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Fijne haven met veel voorzieningen

2 seizoenen met veel genoegen gelegen. Goede service op het haventerrein.

Prima ervaring

Prachtige jachthaven met prima faciliteiten. Behulpzame en vriendelijke medewerkers.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Fijn dat ik mijn schip zorgeloos daar kan zijn

Gedachte en wetenschap dat afgezien het prettige is dat mijn schip in een mooie en schone haven ligt.Ook fijn dat er toezicht is.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Eerlijke mooie haven met behulpzaam personeel

Zie boven

Betalen voor niets

Op het havenkantoor werken geen aardige mensen. Gestrand met de boot en deze moest op transport. Gepeperde rekening, geen compassie, maar in onze sop gaar laten koken, met als gevolg extra rekening van transportbedrijf. Blijf beter ver van deze ernstig commerciële haven.

• Wat voor gast bent u: Passant

Geachte heer Berends, wij vinden het spijtig dat u met uw boot gestrand bent. Ons inziens hebben wij alles gedaan om u te helpen en vinden het jammer dat u niet tevreden bent. Hartelijke groet, Team Marina Muiderzand

Zeer teleurstellend geheel.

Na jaren in lockdown de haven toch de volle pond te hebben betaald, Was de ruim van te voren gereserveerde Summer deal nu ineens een paar weken voor het nieuwe sezoen volgeboekt. Besloten om de gereserveerde Summerdeal om te zetten naar Seizoenplek, allemaal niet mogelijk. En als er wel plek was geweest was het nieuwe beleid dat boten onder de 7 mtr niet meer worden toegelaten, terwijl de volle box betaald wordt, dus helaas. Was overigens beleid van de leidinggevende die natuurlijk niet aanwezig was. Nieuwe klanten gaan blijkbaar voor. Dus: zeer teleurstelled allemaal.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Prachtig gelegen, vriendelijke sfeer, met alles erop en eraan

Super schoon, perfect onderhouden door personeel en zeilers met hart voor de haven

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Goede haven met mooie faciliteiten

Enige wat jammer is is de ligging aan het Markermeer met in de zomer het vele fonteinkruid!

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Prettig, weinig problemen, uitstekende locatie

Soepel: vlotte communicatie met Team Muiderzand, aangename sfeer op haven. Slechts twee (in 16 jaar! negative ervaringen: - strandkarretje gestolen - zwemmende kinderen in afvaart/invaar baai, terwijl ik voor de wind (veel wind) niet goed kon manoeuvreren. Verder heb ik talloze keren heerlijk gezeild.

Alle jaren goed en poisitief 1993-2021

Ik heb jaren in de zomermaanden Miuderzand als een plezierige Jachthaven ervaren.

• Locatie en omgeving van de jachthaven
  • Wat voor gast bent u: N.v.t.

Very good experience. Friendly and helpful people!

I've been a berth holder at Muiderzand for many years and I can only say good things about the marina. The staff is friendly and helpful, and the facilities are very good.

• Would you recommend us? Yes
  • Services and facilities
  • Orderliness of the Marina
  • Staff helpfulness
  • Marina location and surroundings
  • Communication
  • What type of visitor are you: Berth holder

Kwaliteit loopt terug.

Het laatste jaar lopen er steeds meer vreemden op de jachthaven, wandelingetje op de steiger. Aantal keer geluidsoverlast van harde muziek en snel varende motorboot in ons straatje, laat lawaai van jongens die n huisje huren. Sanitair regelmatig minder schoon dan de periode hiervoor. Steigers prima verzorgd. Maar dan is de prijs kwaliteit verhouding een beetje scheef.

Ontspannen

Er is hier helemaal niets om over te klagen. Mooie jachthaven, fantastische faciliteiten, hele schone douches en toiletten. Heel vriendelijk en behulpzaam personeel. Vooral de havenmeester Mark heeft ons verblijf nog leuker gemaakt. Hij groet altijd heel vriendelijk en als je hem wat vraagt doet hij zijn uiterste best zodat het voor elkaar komt. Voor de hond zijn er zelfs poepzakjes beschikbaar en waterbakken en een mooi hondenstrandje. Zeker voor herhaling vatbaar en een aanbeveling voor de watersporter.

Klant onvriendelijke ontvangst

Op 14-7 wilde ik als passant 1 nacht overnachten. Ik arriveerde na 19:00 uur bij windkracht 5 uit het westen. Box A15 toegewezen gekregen. Een korte box met daarvoor palen, die dwars op de westenwind ligt. Bij de A steigers is geen beschutting tegen de wind, die bol over het Markermeer binnen komt. Met een motorboot met flybridge van 4 meter hoog tussen de palen door varen dwars op de wind met windkracht 5 is onmogelijk te doen. Je bent verwaaid voordat je tussen de twee palen door bent. Met schade tot gevolg aan eigen en mogelijk buur genoot. Gevraagd of ik daarom aan de lange steiger van de invaar route mocht liggen, want daar was wel plaats voor nog wel 10-15 schepen. Omdat dit vaste ligplaatsen waren (ondanks dat de eigenaar er nu niet was) werd dit niet toegestaan. Blijkbaar wordt hier niet bijgehouden wie op vakantie is of niet. Maar dat er nog 10-15 dezelfde avond nog terugkomen is ook erg onaannemelijk. Nadat ik aangegeven had dat ik dan met deze wind niet kon aanmeren en dan niet kon blijven werd mij letterlijk “een goede reis” gewenst door deze dame. Ik heb in 25 jaar varen zoiets nog nooit meegemaakt.

• Faciliteiten en voorzieningen N.v.t.
  • Netheid van de jachthaven N.v.t.
  • Service van de medewerkers
  • Locatie en omgeving van de jachthaven N.v.t.
  • Wat voor gast bent u: Passant

Mooie jachthaven met prima voorzieningen.

Een aantal jaren naar volle tevredenheid aan de F-steiger gelegen, vlakbij het prima onderhouden en schone toiletgebouw. Kleine minpunten zijn: -. Dat je aanvankelijk vanaf de haven met het pontje naar het openbare strand kon oversteken. Deze is echter nauwelijks nog bruikbaar. -. Op het parkeerterrein wordt veel te hard gereden en hier worden niet- of nauwelijks maatregelen tegen genomen. -. Bescherming van zelfstandige bedrijven op de haven, is niet meer van deze tijd. Koppelverkoop is al lang niet meer toegestaan. De voorwaarden hieromtrent zijn dan ook achterhaald.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Prima haven, alles strak voor elkaar

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

mooie jachthaven met veel mogelijkheden

Het was de eerste keer dat wij een walplaats hadden op Marina Muiderzand. Mooie jacht haven echter weinig of geen controle men kent je niet echt te onoverzichtelijk waardoor het wat rommelig overkwam. ook heeft bij ons een diefstal plaats gevonden namelijk, de stekker van de trailer afgeknipt. Heel bizar en totaal onzinnig want het ding kost € 6,00 in de winkel.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Verzorgd met alle faciliteiten voorhanden

Zeer nette haven, waarbij alle faciliteiten aanwezig zijn. De medewerkers zijn behulpzaam en staan altijd voor je klaar.

Beste jachthaven van Nederland

Ik ben vaste ligplaatshouder bij Marina Muiderzand en heb nog nooit zo’n fijne haven gehad. Fantastische voorzieningen en hele nette mensen. Het enige nadelige dat ik mee heb gemaakt is dat mijn motor niet meer wilde starten na een kraanbeurt aan het begin van het vaarseizoen. Hierna was er vanuit de havenmeester geen mogelijkheid om mij even naar de box te slepen en moest ik een sleepbedrijf op de haven flink betalen voor een paar meter slepen. Gezien de altijd goede service van de haven had ik dit wel anders verwacht. Verder een mooie haven met hele goede voorzieningen. Een aanrader!

Good location

The marina is easy to access via boat or public transport so a visit to Amsterdam is straightforward. There is a great restaurant and a well-equipped chandlery. Harbourmaster and his team are very helpful

• Would you recommend us? Yes
  • Services and facilities
  • Orderliness of the Marina
  • Staff helpfulness
  • Marina location and surroundings
  • Communication
  • What type of visitor are you: Berth holder

Prijzig maar ruim voldoende

Bijna alles klopte. Goede steigers met voorzieningen, vriendelijk personeel, Uitstekend sanitair. Minpunt was dat in de winter de vuilwatertank niet leeggezogen kon worden omdat de grote zuiger vanwege de vorst afgesloten was en de mobiele unit kapot was zonder zicht erop of en wanneer deze gemaakt zou zijn. Dit vond ik niet passend voor zo'n grote haven waar ook winterzeilers liggen.

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Zeer fijne plek en gezellig regatta centre

Een aantal jaren mijn laser op het jollenstrand gehad. Tijdens zomerseizoen elke donderdagavond competitie met BBQ. Wat wil je nog meer?

• Wat voor gast bent u: Vaste ligplaatshouder

Prima haven met prima faciliteiten

Al het havenpersoneel is zeer service gericht, heeft verstand verstand van zaken en buitengewoon vriendelijk en behulpzaam geweest gedurende de drie jaar dat ik hier een vaste ligplaats had. De havenfaciliteiten zijn altijd schoon en van hoge kwaliteit dus ook dat is dik in orde. Tot slot is er bij de haven een aantal bedrijven die het leven van een booteigenaar gemakkelijk maken: George Kniest, Quantum Sails, Ship Shape, een supermarktje om een paar te noemen.

Over Marina Muiderzand

Bruisende strandhaven voor sportieve levensgenieters Marina Muiderzand is een uitstekende uitvalsbasis voor pure watersportliefhebbers, op slechts een half uur van Amsterdam. Onderdeel van de Marina is het grootste catamaran- en kitestrand van Europa en het strandbad met een prachtig uitzicht over het IJmeer. En bovendien verandert de omgeving continu. Op zoek naar luxe, kwaliteit en wilt u écht genieten met familie en vrienden? Dan voelt u zich hier zeker thuis.