Geen digitale samenvattingen kopen!

Ik heb vorig jaar een aantal digitale samenvattingen aangeschaft bij slimstuderen, echter zijn deze nu verdwenen uit mijn account. Na contact te hebben gehad met de helpdesk is mij verteld dat de gekochte samenvattingen enkel één collegejaar beschikbaar zijn en daarna verdwijnen. Dit vind ik raar aangezien je er wel gewoon geld voor betaald. De samenvattingen zitten al vol spellingsfouten, kunnen niet opgeslagen worden en vervolgens zijn ze ook maar één collegejaar beschikbaar. Bespaar jezelf geld en koop elders je samenvattingen.

Kwalitatief onvoldoende qua prijs

Slimstuderen is makkelijk om een overzicht te hebben van de lesstof, maar het voldoet vaak niet aan het niveau van geneeskunde. Het slaat dan ook vaak de plank mis als het gaat om de rode draad. Simpele dingen worden uitgebreid in Jip en Janneke taal uitgelegd wat niet nodig is voor geneeskunde studenten, en belangrijke lastige stof wordt niet uitgelegd. De boekjes zijn vaak niet up to date aangezien het curriculum elk jaar veranderd. Zo is de stof vaak onvolledig of worden de verkeerde onderwerpen behandeld. Dit vind ik slordig aangezien voor elk boekje wordt betaald alsof het nieuw geschreven is.

Niet erg goed

Veel fouten is de verslagen, uitleg is niet helder en er staan vaak overbodige zinnen of uitleg in.

Supergoede samenvattingen VU Rechten

Supergoede samenvattingen VU Rechten

Goede, duidelijke samenvattingen en veel oefenmateriaal om te oefenen! Kortom een goede voorbereiding op de tentamens!
  • Studie: Economie & Bedrijfseconomie

Uitgebreide samenvattingen, soms wel iets te uitgebreid en het zou misschien soms wat overzichtelijker mogen zoals met rijtjes etc. Voornamelijk voor theorie vakken verkies ik slimstuderen boven andere aanbieders
  • Studie: Bedrijfskunde

Het is een superhandige manier om een duidelijk overzicht te hebben van de stof en zo een goede leerondersteuning te hebben.
  • Studie: Geneeskunde

The Slim summaries helped me through my three years of IBA completely. I never read the book and only used these summaries to prepare for my exams. I never failed an exam (mostly passed with 8+) and always felt really prepared. The new structure for IBA 1 (my sisters studies with these) are really well done and gives you lots of questions to practice on exam-level. Of all summaries that are being offered in the Studystore, I'd prefer Slim as I know no content will be missing and the booklets are up-to-date. The supplements on Facebook are also posted on time so there is plenty of time to prepare!

• Studie: IBA

Het lastige van veel vakken is dat het zeer veel stof beslaat, waardoor het soms moeilijk is om overzicht te behouden. De verslagen van Slimstuderen maakten dat een stuk makkelijker!
  • Studie: Rechten

Ik gebruik voor mijn studie alleen maar de samenvattingen van SlimStuderen. Alle stof is er altijd goed in samengevat, en heb verder niks nodig om goede cijfers voor mijn examens te halen.
  • Studie: International Business Administration

• Studie: Rechten

Vooral de literatuursamenvattingen zijn erg fijn. Soms heb ik geen tijd om het hele boek te lezen of soms gebruik ik de samenvatting als extra naslagwerk. Op het eind van het boekje staat ook een overzichtje van alle voorgeschreven arresten, erg handig!
  • Studie: Rechtsgeleerdheid

Overzichtelijke samenvatting met duidelijke uitleg en goede samenvatting van de te studeren arresten.
  • Studie: Rechten

Ervaringen met de Economie boekjes zijn erg goed. Als Studiemanager ben ik daar zelf verantwoordelijk voor en zie er geen inhoudelijke fouten meer in staan. Bij Rechten daarentegen niet altijd even positief, doordat bv. arresten uit de jurisprudentizbundel uit week 1 missen in de samenvatting die in week 3 uitkomt.
  • Studie: Economie + Rechten

Duidelijk en gemak met abbonement!

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Slimstuderen helpt mij heel erg bij het leren van het tentamens en ik ben er hartstikke tevreden mee, alleen is er wel naar mijn mening één verbeter puntje. De oudere tentamens sluiten niet meer goed aan bij de leerstof, daarom wil ik graag oefenen met wat recentere tentamens, alleen in slimbuddy staan alleen tentamens t/m 2016-2017 en dan ook alleen het 'echte' tentamen en niet het hertentamen. Ik zou het persoonlijk (en naar wat ik hoor ook vele anderen) handiger vinden dat de tentamens van 2017-2018 (dus ook de hertentamen) in slimbuddy staan. En daarbij ook de hertentamens van 2016-2017 en eventueel ook die van 2015-2016. Ik hoop dat jullie hier iets mee doen en zo slimstuderen nog beter maken!
  • Studie: Geneeskunde

De laatste twee samenvattingen waren niet geheel volledig terwijl deze wel van het jaar ervoor waren aan het begin van het blok. Hopelijk is het in het vervolg wel volledig.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Ik vind de samenvattingen vaak vrij lang, en dat er vaak meerdere keren hetzelfde in staat. Ook lijkt het mij handiger als aan het begin van elk hoofdstukje staat welke hoofdstukken uit de echte leerboeken zijn samengevat.

2 sterren: slechter dan verwacht

De kwaliteit van de samenvattingen gaat achteruit inhoudelijk als kwa opmaak. Inhoudelijk is de samenvatting van logistieke informatie systemen niet toereikend. Daarnaast waren de supplementen al beschikbaar op de site ten tijden van dat ik het boekje had gekocht alleen daar waren ze nog niet aan toegevoegd, beetje simpel. De samenvatting van technologie management is kwa opmaak heel slecht. Afbeeldingen die over de tekst staan, tekst die er twee keer in staat. Is gewoon niet na gekeken.
  • Studie: Bedrijfskunde

Duidelijke en volledige samenvatting. Om het nog vollediger te maken zou misschien een samenvatting van de literatuur toegevoegd kunnen worden.

2 sterren: slechter dan verwacht

Samenvatting mist erg veel zelfstudie onderdelen, doch niet alle. Dus in principe komen zelfstudies er wel in. Ook een aantal hoorcolleges mist, terwijl die wel aanwezig waren in de versie van vorig collegejaar, heel erg raar. Ook mist er een deel van de informatie uit de hoorcolleges. Het ontbreken van de informatie kan ook gezien worden aan de hand van de ppt slides en die zijn minimaal veranderd ten opzichte van afgelopen jaren. Dit doet bij mij de vraag opkomen of de samenvatting wel nog regelmatig wordt bij gewerkt en of volledigheid ook belangrijk is.
  • Studie: GNK UU

• Studie: Rechtsgeleerdheid

Over Slimstuderen.nl

Voor samenvattingen ben je bij SlimStuderen.nl aan het juiste adres. Al sinds 2002 bieden wij samenvattingen aan voor bijna alle studies, variërend van economie tot psychologie en van rechten tot geneeskunde. Ieder jaar helpen wij meer en meer studenten bij het effectiever en efficiënter studeren voor hun tentamens.