Het is heel fijn om twee dagen in de maand met anderen te sparren over innovatie en business development vraagstukken. De docenten zetten je een het denken, reiken nieuwe inzichten aan en dagen je daarmee uit anders naar je organisatie en je klus te kijken. In het examenstuk moet je (met de nieuwe inzichten in je rugzak) je eigen visie schetsen over hoe je binnen jouw eigen club vernieuwing wilt realiseren. Het vraagt best wat zo'n stuk te schrijven, maar het heeft me heel erg geholpen in mijn dagelijkse werk. Ik pak het er nog geregeld bij.

• Gevolgde training Innovatie en Business Development

Leuk, leerzaam en verreikend

• Gevolgde training Innovatie en businessdevelopment

• Gevolgde training innovatie en business development

Een inspirerende, verdiepende leergang waarin het onderwerp "de adviseur" vanuit veel invalshoeken is belicht. Waarin reflecteren op je zelf en onderzoeken wat maakt dat ik als adviseur stevig op mijn plek zit of juist niet uitgebreid aan de orde kwam. Dit dmv diverse theorieën en invalshoeken, oefeningen, casussen, mijn eigen praktijk en het met elkaar reflecteren. Ik heb de leergang met heel veel plezier gevolgd, ben trots dat ik dit heb gedaan en kijk met een tevreden gevoel terug op deze leergang.

• Gevolgde training Meesterschap in adviseren

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

De aangereikte theorieën brachten veel inzicht. De toepasbaarheid is groot en heeft me verder gebracht. Met en van elkaar leren is voor mij een perfecte mix.

• Gevolgde training Meesterschap in adviseren

Als voorbereiding op het masterprogramma twee leergangen gevolgd bij AOG. Doordat je deze zelf kunt uitkiezen uit een ruim aanbod, sloot dit perfect aan bij mijn werksituatie en leerbehoefte. Het masterprogramma is een goede afsluiting van die twee leergangen. Op een ander niveau kun je zelf iets bijdragen aan wetenschappelijke kennis en heb ik beter en meer inzicht gekregen in wetenschap en het bijdragen aan de ontwikkeling hiervan. De opgedane ervaring is niet alleen voor mijn eigen leerontwikkeling belangrijk geweest, maar heeft tevens bijgedragen aan de ontwikkeling van onze veranderende organisatie.

• Gevolgde training Flexibele Master (MGM)

master: proeve van bekwaamheid, zelfredzaamheid met de aandacht voor verruiming van kennis (en aanpak) de leergangen: houd aandacht voor het aansluiten bij hetgeen bij de student doelgroepen speelt dit betekent ook vernieuwingen in bestaande leergangen en nieuwe leergangen gekoppeld aan hedendaagse praktijk

• Gevolgde training Flexibele master

Prachtige inzichten gekregen in het functioneren van organisaties

• Gevolgde training Filosofie

Mind blowing. Deze opleiding verandert jouw kijk op de wereld definitief. Anders kijken naar dezelfde problemen, kritisch leren denken en gedegen leren argumenten, zijn wat mij betreft de lessons learned in dit jaar. Scherpe en inhoudelijk fantastische docenten en met als kerndocent 'Denker des Vaderlands' René ten Bos, krijg je echt het neusje van de zalm voorgeschoteld als student.

• Gevolgde training Filosofie in organisaties

AOG is een prima opleidinginstituut met topdocenten. Het is jammer dat er geen internationale excursie oid in het programma is opgenomen dat zou de opleiding nog completer maken

• Gevolgde training MBA

Verrijkende en verdiepende opleiding voor versterking van de eigen professionaliteit.

• Gevolgde training Publieke Strategie en Leiderschap 20

Ik vond het zeer inspirerend, zowel de colleges als het contact met de medestudenten. Goede docenten over het algemeen en goede lesstof. Ik vond wel dat de stellingen aan het einde wat gekunsteld aan de opdracht was geplakt. Verder alle lif.

• Gevolgde training Publieke strategie en leiderschap

Deze leergang heeft diepgang en zorgt dat het werk van onderwijsbestuurder meer diepgang krijgt. Ik heb handvatten aangereikt gekregen om het werk beter te kunnen doen, beter te begrijpen en ook te relativeren. Zeer aan te raden opleiding voor alle mensen die besturen in het onderwijs of die deze stap willen zetten vanuit rectorschap of iets dergelijks.

• Gevolgde training Excelleren in Onderwijsbestuur

Inspirerende leergang, goed kernteam, inspirerende docenten en heel fijne medestudenten. Mooie locaties, goed verzorgd.

• Gevolgde training PSL 20

Prima, goede sprekers en veel zo nit erg veel eigen inbreng en initiatief. Veel beroep op persoonlijke ontwikkeling.

• Gevolgde training Verandermanagement

Zeer goede leergang, qua theorie, praktijk, docenten, interactie met de groep, begeleiding, locaties. Ik zou geen noodzakelijke verbeteringen kunnen bedenken.

• Gevolgde training Leergang Verandermanagement, 46

Opleiding die verdieping en verbreding geeft. Goede docenten en actuele literatuur. Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en mijn persoon als veranderaar. Brengt substantiele verandering te weeg in mijn dagelijks werk.

• Gevolgde training Verandermanagement

zeer verrijkende leergang.

• Gevolgde training verandermanagement

Mijn ervaring is dat deze leergang garant staat voor kennisdeling op een hoog niveau door het kiezen van topdocenten met een pakkend en actueel verhaal op het vakgebied. Dit in combinatie met de interactie met de medestudenten (werkzaam op het strategische niveau en bij bedrijven in beweging) is voor mij van grote waarde gebleken. Kortom, een leergang waar ik veel plezier aan beleefd heb en veel rijker uitgekomen ben.

• Gevolgde training HR Strateeg 42

uitstekend! op zowel inhoud, als verwevenheid met praktijk, als ook de facilitaire omlijsting

• Gevolgde training strategisch programmamanagement 10

Gedegen. Goede boekenlijst. Goede coordinatie door Jo Bos en Zwanet. Graag meer spreiding en variatie in de sprekers. Meer mensen met ervaring uit bedrijfsleven laten spreken. Veel overlap in beschrijving van trends onder de verschillende sprekers. Sprekers uit andere hoek (psychologie, filosofie) leggen te weinig connectie met de praktijk van programma manager. Inge Nuijten, Marc Wesselink, Hans van der Loo, Bert van der Hooft goed voorbeeld hoe je linkt aan praktijk, kennis toevoegt en de sessies interactief houdt. Ook Jo Bos goed docent, maar zou iets minder vaak ingeroosterd moeten worden om de ruimte te laten voor andere sprekers.

• Gevolgde training Strategisch Programmamanagement

Door en voor deze opleiding heb ik het beste uit mezelf gehaald.

• Gevolgde training MBA

Zowel voor, tijdens als na de gevolgde leergang een gedegen informatie verstrekking, een zeer goede procesbegeleiding en opzet van de leergang.

• Gevolgde training Strategisch Programmamanagement

Theorie en praktijk worden aan elkaar verbonden. Er ontstaat een helikopterview van waaruit strategisch kan worden gehandeld.

• Gevolgde training Kopstudie MBA

zeer waardevolle aanvulling van bestaande competenties

Radesingel 50

9711 EK Groningen