Erg positief!

Een goed onderbouwde training die perfect aansluit bij mijn behoefte aan ontwikkeling.

Het was heel leerzaam en fantastisch

Het Nationaal Secretaresse Congres op 12 februari 2019 was heel inspirerend. Veel geleerd en ook in de toekomst veel gebruik van kunnen maken. Het leuke is dat je ook andere collega's kan meenemen in het zoeken naar werkgeluk. BEDANKT!

Op een enthousiaste en inspirerende manier heeft Aalco ons twee dagen, die geen moment slaapverwekke

Een zeer interessante en leuke training. Ondanks de treinstaking was er maar 1 afmelding voor de tweede dag en waren er een aantal al heel vroeg op pad.

Corporate Governance

Een mooie aanvulling op de kennis die ik al had. Met deze aanvulling ben ik beter in staat de Raad van Bestuur en Raad van Toezicht te ondersteunen en adviseren. Fijne docent, laagdrempelig en vooral kennis delen met elkaar.

Altijd uitstekende docenten en perfect verzorgd

Ik heb de laatste jaren al een aantal trainingen en korte cursussen mogen volgen bij SMI. De trainingen zijn altijd perfect verzorgd, op een goede locatie en de docenten zijn top. De trainingen sluiten goed aan op de praktijk en het is erg nuttig om met management ondersteuners van verschillende organisaties te sparren over ons mooie vak!

Ben je bewust van waar je zit en waar je wil zitten in de bus

De opleiding NLP gevolgd en een aantal heel nuttige nieuwe inzichten gekregen. Wat ik meeneem uit de opleiding: - Spreek je gevoel uit bij conflict situaties. - Pak zelf de regie door voor in de bus te gaan zitten of achter in en ben je bewust van waar je zit en waar je wil zitten in de bus. De passagier laat zich rijden, mensen op de achterbank staan aan de kant van het gevolg. Zit ik aan het stuur dan ben ik degene die de routes en wegen ziet, de wegomleggingen en obstakels en vervolgens kies ik de juiste route. - Niet iedereen ziet hetzelfde, onze visuele waarnemingen worden gestuurd door onze kennis van de buitenwereld. - Vier je succes en richt je op wat wel goed is, besteed hier ook aandacht aan en ren niet meteen door naar de volgende klus.

Fijn instituut om mee te werken en ze weten waar ze het over hebben!

Voorjaar 2018 eerste kennismaking met een opleiding bij SMI. Vooraf al fijn telefonisch contact gehad met de opleidingsadviseur waardoor ik een goede keuze kon maken welke opleiding ik zou gaan volgen. De vijfdaagse opleiding smaakte naar meer en in april 2019 ben ik gestart met jaaropleiding Secretary Management Master. Een hele kluif, maar met een hele goede docente en een mooie club studiegenoten gaat het ons vast allemaal lukken!

Inspirerend en verfrissend

In ons werk dat in een razend tempo aan het veranderen is, is het belangrijk om te blijven leren van elkaar en dat we ons blijven ontwikkelen. Tijdens de opleiding waren alle leeftijden vertegenwoordigd waardoor de collega's met jarenlange ervaring en collega's met frisse inspiratie prachtige leermomenten voor iedereen heeft opgeleverd onder de bezielende leiding van Sabine.

goed georganiseerd, goede locatie en prettige instructeur

Ik vond de cursus erg leuk en leerzaam. Dit was ook omdat de instructeur erg enthousiast en wist veel te vertellen. Het was zeker niet saai. Ook de interactie in de groep was erg leuk en leerzaam. De locatie bij het station is erg goed voor de bereikbaarheid.

Dit was een heel fijn leertraject met veel praktijk oefeningen en verhalen!

De trainsters waren erg prettig. Zij hebben zelf veel ervaring en konden dat goed overbrengen naar de cursisten. De praktijkoefeningen heb ik ook als prettig ervaren. Soms lag een onderwerp voor sommige cursisten best gevoelig maar daar gingen de trainsters dan hel goed mee om en werd er extra aandacht aan besteed. Ook dat je de mogelijkheid hebt om achteraf nog telefonisch met de trainsters te praten is een prettige optie. En niet te vergeten de geweldige lunch waar je veel keus hebt!

Onverwacht heel leuk!

Ik wist niet zo goed wat ik van de Nationale Secretaresse Dag 2019 moest verwachten maar het was super georganiseerd, zeer eerzaam en gezellig. Naar aanleiding van deze dag ga ik een andere cursus bij SMI volgen

Super leerzaam én leuk!

Ik heb de cursus Lean werken op het secretariaat gevolgd. Pittige stof, maar helder uitgelegd door de docent. De oefeningen verhelderden ook het een en ander. De groep was super meedenkend. Stuk voor stuk vakcollega's met herkenbare praktijksitutaties. Dat zorgt voor veel begrip voor elkaar en het is leuk om elkaar verder te helpen. Fijn, aanrader!

Zeer interessante dag

In februari aanwezig geweest op het Nationaal Secretaresse Congres. Zeer interessante en leuke dag gehad. Mede door de 3 aanwezige hoofdsprekers Merel, Wendy en John een hele leuke ervaring rijker.

SMI opleidingen en trainingen absolute aanrader

Ik heb bij SMI al meerdere opleidingen en trainingen gevolgd en iedere keer weer naar grote tevredenheid. Opleidingen en trainingen voldoen telkens weer volledig aan de verwachting, mede door de kundige docenten/ trainers die SMI inzet. Absolute aanrader om je via SMI up-to-date te houden in je ontwikkeling zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.

Veel geleerd

Ik heb deze dagen veel handige tips gekregen en met mijn collega's van gedachten gewisseld over de verschillende vergaderingen en hoe zij dat notuleren. Er hing een gezellige ongedwongen sfeer.

Super service, inhoudelijk mooie programma's

Ik heb al jaren goed contact met SMI en de trainingen die ik gevolgd heb zijn allen heel leerzaam, interessant en inhoudelijk top! Trainers altijd enthousiast, medewerkers staan altijd voor je klaar.

Helemaal compleet

Inhoudelijk werden er veel onderwerpen behandeld die relevant waren en van deze tijd en daarnaast gaf de docent ook inspirerend les! Verder was de locatie super en de lunch uitstekend verzorgd!

Wat een heerlijke opleiding was dit. Ontzettend veel geleerd, veel informatie gekregen. Een complete opleiding waar zowel ik persoonlijk als mijn leraar veel baat bij hebben. De trainster was zeer professioneel en kundig. Enig minpuntje was de vele lessen over de verschillende leiderschapsstijlen. Voor mij heel interessant, mijn manager vond het zelf iets teveel van het goede

• Gevolgde training Jaaropleiding Secretary Management Master

Een mooie cursus, gebracht door een inspirerende, kundige docente die de stof uitstekend en inspirerend brengt. Het hele spectrum van Openbaar Bestuur komt aan de orde. Meer diepgang dmv huiswerkopdrachten had ik fijn gevonden. Graag zou ik een vervolg van deze cursus zien; meer verdieping is gewenst.

• Gevolgde training Opleiding Bestuurskunde voor de secretaresse

Ik vond het een erg leerzame opleiding die gegevens werd een zeer kundige en goede trainer. Enige minpunt: de kosten van de opleiding. Het is wel erg aan de prijs!

• Gevolgde training Opleiding Bestuurskunde voor de secretaresse

Het was een leerzame en zeer inspirerende dag. Onder leiding van Pauline de Wilde kon er een vol, maar goed strak gehouden, programma worden afgewerkt. De tijd voor de workshop was tekort om dieper op inhoud in te gaan.

• Gevolgde training Assistant Power Class 2017

Een professioneel geleide opleiding voor professionals die meer uit hun werk, maar ook zichzelf willen halen. Juist dat laatste zie ik als toegevoegde waarde die je als mens/collega waardevoller maakt.

• Gevolgde training Opleiding Senior Management Assistent

Een training die zeer goed aansluit bij de praktijk van een senior managementondersteuner. Inspirerende trainer met een nuchtere inslag die aan iedereen evenveel tijd besteedde. Prachtig om te zien hoe zij zich snel in ieders case/situatie kon inleven en daar op kon coachen. Ze creëerde een veiligheid in de groep, waardoor iedereen zich open kon stellen en daardoor hebben wij ook veel van elkaar kunnen leren.

• Gevolgde training Opleiding Hoger Management Support

Waardevolle opleiding voor de Management Assistant. Echte aandacht voor de ontwikkeling van je vak. Beinvloeden, ontwikkelen, kantoorpolitiek, het coachen van je manager en personal branding zijn alle 5 hoofdstukkn die je ervaring aanvullen.

• Gevolgde training Opleiding Senior Management Assistent

Een prima praktijkgerichte communicatie training waarbij voldoende aandacht was voor een ieder. Bij een groep van 15 personen is het wel nodig dat er 2 trainers zijn. Dit was op 2 van de 3 dagen ook het geval. De training is zeker aan te bevelen, met name door de prima docent Manon Bongers!

• Gevolgde training Cursus Meesterlijk Communiceren voor de senior assistent