Leerzaam seminar

Een goede, goed verstaanbaar en fijn om naar te luisteren trainer (Marjolein Gobes). Wat ik wel heel jammer vind, is dat het weinig dynamisch is door het online karakter die wij hadden. Tevens vind ik de prijs voor een online seminar nogal aan de hoge kant. Er hoeft geen huur te worden betaald, er zijn geen kosten voor koffie/thee etc. Voor een fysieke bijeenkomst is de prijs helemaal prima.

Leerzaam, duidelijk en direct

De theorie werd helder uitgelegd en direct gekoppeld aan praktijkvoorbeelden. De gelegenheid tot het stellen van vragen, zorgde ervoor dat onderwerpen ook concreet werden voor onze organisatie. Daarnaast werd de impact duidelijk. De training werd op een prettige manier verzorgd. De manier van informatie overdracht (zowel mondeling als visueel) zorgde voor het geboeid blijven.

Training die aanzet tot nadenken en praktische handvatten geeft!

Kijk terug op de Masterclass Transformeren of Veranderen met een prettig gevoel. Veel stof theorie waar ik zeker mee verder kan. Trainer had een prettige manier van doceren en haalde veel praktijkvoorbeelden aan wat het beeldend maakte. Waren met een klein groepje dus veel persoonlijke aandacht. Zeker een aanrader als je meer verdieping zoekt. Wel een groot thema dus dat maakt het lastig om het in 1 masterclass te “proppen”. Betekent dat ik zelf wel tijd moet maken om een aantal elementen uit de training te halen om mee aan de slag te gaan. Zeker een aanrader!

Goede basis om aan de slag te gaan met data gedreven HR werken

In twee dagen goede basis gekregen om te starten met data gedreven werken (metrics en HR analytics). De trainster Irma kon goed de praktijk met theorie verbinden. Goede inhoud van de training, goed behapbaar. Online omgeving met trainingsvoorbereiding viel tegen. De inhoud is verouderd, voorbeelden zijn van meer dan 5jr geleden. En verschillende onderdelen van de online omgeving kwamen ook terug in de lessen, dat was jammer (dubbelop).

Zeer interessante informatie ontvangen van zowel de trainers als van de deelnemers.

Nieuwe inzichten gekregen op het gebied van beloningsmogelijkheden. En dat je daarnaast ook goed moet kijken wat er allemaal al is, en dat dat verder gaat dan waar je op het eerste gezicht aan denkt.

Veel herkenning en duidelijkheid

Ondanks dat er voor mij al veel bekend was, heeft het ook inspiratie opgeleverd. Helaas was de training online en wanneer het fysiek was geweest, had ik er wellicht eer uit kunnen halen. Daarnaast was er bij de trainster regelmatig een slechte internetverbinding wat het lastig was om het goed te kunnen blijven volgen.

Mooie kennismaking met nudging en framing

Leuke handson training ter kennismaking met nudging en framing. Bewust geworden van denkproces van mensen en hoe je dit kan proberen op een positieve manier te sturen. Prettige docente met veel ervaring op dit gebied. Wel veel theorie, veel luisteren en continue met 1 vraag/opdracht aan de slag. Wat meer diversiteit in oefeningen zou prettig zijn.

Leerzaam en boeiend

Ondanks de veelheid en taaie stof was het een hele leuke en leerzame dag. Dankzij de enthousiaste en levendige manier van trainen door Marjolein.

Alle basiskennis in 1 dag weer up to date

Zeer bedreven/ervaren docent die je in 1 dag weer bijpraat over alle HR actualiteiten.

Super waardevolle en leerzame dag!

Ik heb deze dag als erg fijn, waardevol en leerzaam ervaren. Onze trainer Marjolein Gobes is zeer ervaren en kundig. Alle belangrijke topics werden één voor één en uitgebreid besproken. Dit was zeker voor herhaling vatbaar.

hele informatieve dag met praktische tips voor een stappenplan

Mooie en inspirerende dag als je aan de slag wilt met je PMS cycle. In de ochtend wordt je meegenomen in de theorie en trends op gebied van PMS. In de middag staat de praktische kant centraal. Hoe kun je toewerken naar een andere manier van PMS en welke stappen dien je hierbij te nemen? Je gaat vol enthousiasme naar huis met een rugzak voor tips en tools! Prettige en kundige docenten! Geen 5-sterren, omdat in de voorbereiding vooraf en het ochtendprogramma wat overlap zat, waardoor sommige dingen in programma dubbel waren

Veel handvatten gekregen waar ik direct mee aan de slag kan.

Ik vond het een hele leerzame masterclass. Veel tips en handvatten gekregen om in de praktijk toe te passen. Het was wel veel luisteren, ik miste wat opdrachten en verschillende werkvormen. Wel fijn dat er ingezoomd werd op iedere persoonlijke hulpvraag. Het deel op de e-campus vond ik niet veel bijdragen. Fijn dat je het achteraf terug kan kijken, maar het vooraf doorlezen had voor mij geen meerwaarde.

Fijne spreker, duidelijke uitleg

Het was een goede ervaring waarbij voor mij nu heel duidelijk is wat er nodig is om een dossier bij disfunctioneren op te stellen.

Een zinvolle training met veel informatie waar ik wat mee kan

Ervaren trainer die precies weet waar zij het over heeft. Genoeg informatie gekregen om wat mee te doen. Erg blij dat ik mij heb aangemeld en heb deelgenomen.

leerzaam, interactief, goed op inhoud

Mooi gebalanceerde masterclass in het gebruik van social media bij werving & selectie. Er wordt niets verkocht, puur practische input op het effectief gebruik hiervan d.m.v. interactie discussie, oefening en voorbeelden.

Super interessant en veel nieuwe inzichten

Een bevlogen docent met zeer veel kennis van zaken. Zij heeft in korte tijd zeer veel informatie gedeeld en daar waar mogelijk achtergrond informatie gegeven met bron vermelding. De dag was te kort waardoor het laatste deel van het programma onder druk kwam te staan. Mogelijk dit onderdeel alleen als naslagwerk aanbieden.

Beloningsdeel was super, beoordelingsdeel had in een aparte training gemogen

Fijne masterclass waarbij alle mogelijke beloningsvormen aan bod kwamen. Het was een vol programma voor één dag maar het gaf wel enorm veel inzicht in de mogelijkheden die er zijn in Nederland.

Praktische cursus die je meteen in de praktijk kan toepassen.

We hebben 2 dagdelen een online cursus gevolgd. De deelnemersgroep was klein en dat maakte het juist ook prettig om ervaringen met elkaar uit te wisselen. De leerstof was duidelijk en is praktisch toepasbaar in de praktijk situatie. Ook de docent had veel kennis van zaken, mede door zijn eigen werkervaring. Kortom: een leerzame cursus.

Helder

Helder hoe je een project moet aanpakken zonder te verdwalen in de inhoud.

Niet inspirerend en vernieuwend!!!!

Ik had meer vernieuwende "handvatten" verwacht. En de gehele trainingsdag had afgewisseld mogen worden met een leuke "spreker" of andere dynamische onderdelen. Het was nu een 'praat' sessie met een presentatie van powerpoint sheets. Een leuke "gadget" vanuit HR-academy of iets anders. Al met al te weinig voor het bedrag wat het kost.

Fijne training met praktische tips

Goede training met veel ruimte voor interactie, praktische tips.

Goed om nogmaals de horen, maar zou meer diepgang willen

De trainster was enthousiast en erg kundig. Jammer dat we het online moesten doen, maar we hebben de hele dag online goed volgehouden door de afwisseling van samen doen en puur inhoudelijk zenden van de trainster. Het eerste deel van de training kan wat mij betreft korter en het tweede deel zou ik wat uitvoeriger doen. Daar ga je dieper in op de moderne arbeidsvoorwaarden en komt vanzelf het gesprek op gang tussen de deelnemers om ook onderling uit te wisselen wat welk bedrijf doet met belonen en de geboden arbeidsvoorwaarden.

Degelijke, goede cursus met veel relevante bijlagen en verwijzingen voor verdieping.

Het eerste dagdeel legde goed het accent op belang van strategie en visie. En het risico dat tekorten in management en leiderschap niet weggemanaged kunnen worden met HR-beleid. Terwijl dat impliciet wel vaak de verwachting is van mensen. Het tweede dagdeel beoogde meer praktisch te zijn. Dat slaagde daar minder in. Er werd behoorlijk afgeweken van de voorbereide presentatie en daardoor gingen de onderwerpen meer zwemmen.

Interessant

Goed inzicht in de stappen die je moet zetten om aan een gedegen dossier te beginnen. Werden een aantal vertaalslagen gemaakt naar de praktijk. Ik miste wel wat interactie; met docent maar ook met andere deelnemers.

Helder!

Marjolein is duidelijk en helder in haar uitleg en weet de deelnemer te boeien. Speelt ook goed in op vragen. Kortom, fijn om zo een update te hebben gehad over het arbeidsrecht