Zeer nuttig, leuk, inspirerend. Een waardevolle cursus op vele fronten en een betrokken trainer die met humor en veel kennis en ervaring deze training geeft. Fijn dat het zo praktisch ingestoken is.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

De dagen vlogen voorbij! Goede groepsgrootte, afwisseling theorie en praktijk meer dan in orde en ruimte voor humor. Serieus inzicht en de do's en dont's van het vak van mediator gekregen

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Heel goede cursus met kleine groepen, veel persoonlijke aandacht, heldere structuur en veel gelegenheid om het geleerde te oefenen middels rollenspellen. De trainers zijn top; ervaren, kundig en weten de stof op een leuke manier over te brengen. De digitale leeromgeving maakt het plaatje compleet.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

De training was Top. Een serieus onderwerp als Conflictbemiddeling wordt op een prettige wijze met afwisseling gebracht. De nodige humor zorgt er ook voor dat de voorbeelden en ingewikkelde materie goed blijft "hangen" .

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Joppe en Rosalie zijn twee vakmensen met een passie voor Mediation dat ze met succes weten over te brengen. De opleiding is compleet: met oefeningen, literatuur en een online leeromgeving. Op een praktische wijze, met veel voorbeelden en uitdagingen, krijg je handvatten en vaardigheden om het mediation vak te leren. Na afloop kijk je niet meer hetzelfde naar een conflict.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Deze cursus met veel plezier gevolgd in een kleinere groep. (12 mensen) waardoor er genoeg ruimte is voor het bespreken van de leerstof. Praktijkgedeelte is heel groot t.o.v. de theorie. Perfecte mix waardoor ik terug kijk op een cursus waarbij mijn "praktijkervaring" een grote boost heeft gekregen. Joppe en Rosali bedankt!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Zeer tevreden over de cursus die door twee vak gedreven mensen wordt gegeven. Na het ontvangen van handvatten en het doornemen van literatuur het examen met goed gevolg afgelegd.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Centraal in het land in een relatief kleine setting van cursisten een geweldige training gehad voor opleiding tot mediator. Joppe en Rosali zijn een geweldig koppel en inspirerende trainers. Ze zijn in staat om in een relatief korte tijd de stof aan de cursisten eigen te maken en doen dit vooral op een praktische wijze die het voor iedereen zeer toegankelijk maakt. Ik kan de opleiding van harte aanbevelen. Gr Jos

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

De tweedaagse training, aangevuld met derde cursusdag, was een erg leerzame training waarin goede praktijkvoorbeelden waren verwerkt. Joppe is een betrokken en deskundige docent! De vaardigheden zijn in en buiten conflictsituaties goed toepasbaar.

• Gevolgde training De 2/3 daagse training conflictbemiddelaar

Uitstekende cursus. Zeer ervaren, deskundige en betrokken docenten; cursusprogramma heel goed van opzet. Digitale leeromgeving biedt meerwaarde. Heel veel geleerd dat zeer relevant is voor mediators; theoretische concepten en praktische oefening prima in evenwicht tijdens deze cursus. Kan deze cursus iedereen van harte aanbevelen!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Plezierige en deskundig aangeboden training op een mooie locatie. Theorie sluit goed aan bij de praktijk en is daarbij ondersteunend. Veel oefenmogelijkheden om theorie in praktijk te brengen, leerzaam en leuk.

• Gevolgde training De 2/3 daagse training conflictbemiddelaar

De opleiding is breed, goed verzorgd en met veel afwisseling en inzet gegeven. Ook word de theorie goed aangereikt zodat je je optimaal kunt voorbereiden op het examen. Ik vond het heel positief!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Joppe van der Poel is een zeer ervaren trainer en bovendien kundig mediator. De training zit gedegen in elkaar: opbouw, diepgang, relevante theorieën en modellen, oefenmogelijkheid. Elementen van de training kunnen vanaf de eerstvolgende dag in het eigen werk worden toegepast, ongeacht of men mediator is.

• Gevolgde training De 2/3 daagse training conflictbemiddelaar

Een training met twee zeer ervaren en goed op elkaar ingespeelde trainers (Ieneke en Joppe). Zeer veel mogelijkheden om intensief te oefenen met de vaardigheden. Je komt goed voorbereid "op de markt".

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Goede cursus, veel praktisch hanteerbare handvatten. Veel praktijkvoorbeelden en enthousiaste, aanstekelijke trainers. Door perspectiefverandering ontstaan nieuwe visies en ideeën. Ook als je niet voor registratie gaat, verrijkt de cursus je (professionele) manier van werken en je opstelling. Van harte aanbevolen.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Zelden zo'n leerzame cursus meegemaakt. Uitstekende trainers (veel kennis en ervaring; zowel aandacht voor groep als individuele cursisten; goeie rollenspelers ook!). Best intensief. Ik ben geen mediator geworden, maar ik kan heel veel geleerde kennis en skills op allerlei manieren inzetten.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

De 8 Plus vind ik een hele prettige training. De kleine groep in combinatie met 2 trainers betekent erg veel persoonlijke aandacht en ondersteuning. De training is intensief, en de hoeveelheid kennis die je opdoet in 8 dagen is enorm.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Een conflict komt niet zomaar uit de lucht vallen, want het heeft meestal een diepere achtergrond en / of een structurele oorzaak. Tijdens de 8+ zijn beide trainers instaat om inzicht in deze processen te geven. Deze processen en de opgedane kennis staan centraal in mijn werkzaamheden als trainer en coach in de gezondheidszorg. Met enorm veel plezier denk ik terug aan de 8+ en beveel het daarom iedereen aan. Denk buiten de vaste kaders als je aan Mediation denkt, want als trainer, leidinggevende, managers, P&O etc. het zijn plaatsen waar je met mensen werkt en is het zó wenselijk dat je goed kunt luisteren en processen herkent.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Het beste resultaat van een opleiding wordt voor mij bepaald door de toepasbaarheid van de kennis en vaardigheden in de praktijk. De opleiding heb ik als leerzaam en confronterend ervaren. Mediation is geen kunstje maar een kunde. Tijdens de opleiding maak je kennis met de theorie over conflicten, over menselijk gedrag, over je rol als mediator, over conflictescalatie en deëscalatie. Maar het blijft niet bij theorie. Je ondergaat het als het ware. Inmiddels ben ik 1,5 jaar verder. Geregistreerd bij het NMI en tientallen mediations verder. Vandaag zei ik nog tegen een collega: het werkt echt. De structuur van een mediationproces is in de meest vastzittende conflicten behulpzaam en de interventies werken (soms) fantastisch. Ik heb nog geen moment spijt van de opleiding en vind deze zeer aanbevelingswaardig (maar dat had de lezer al wel begrepen denk ik)

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding (MfN & ADR)

Informatieve 2 daagse training. Stof wordt op plezierige manier aangeboden door ervaren trainers (en niet onbelangrijk; met humor) Theorie over conflicthantering en conflictbemiddeling erg bruikbaar zowel professioneel als persoonlijk. Leuk dat ieder stuk theorie gevolgd wordt door oefeningen, waardoor je echt het vershil merkt hoe een conflict met de juiste interventies opgelost kan worden. alle modellen en interventies in overzichtelijke syllabus . Plezierige locatie in de natuur, erg lekker gegeten

Oranjekanaal 5

9423 VC Hoogersmilde

Over Conflictbemiddeling.nl

Conflictbemiddeling.nl verzorgt sinds 1997, het begin van mediation in Nederland, hoogwaardige opleidingen. Deelnemers uit onze eerdere opleidingen geven ons al jaren de hoogste waardering in Nederland. Dit opleidingsinstituut is zowel door de Mediation Federatie Nederland (MfN), als door het ADR-International Register geaccrediteerd (ADR). De oprichter Joppe van der Poel-Menke was tevens mede-oprichter van het internationale ADR-register en hij is nog steeds actief als opleider.