3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Hele leuke opleiding. Ben er echt enthousiast van geworden! Ik vond het oefenen erg goed, alleen zou het wel fijn zijn meer feedback op eigen functioneren te krijgen gedurende de gehele opleiding (bv, denk hieraan, dit is een zwak of juist sterk punt van je). Het niveau en/of het tempo zou van mij wel omhoog mogen. Soms begonnen we pas rond half 11 met de inhoud, en hadden we daarvoor een gezellig moment. Ook belangrijk, maar ik had er graag wat meer inhoud voor gezien (zelfde als de middag pauze). Ook is het handig als de trainers op de hoogte zijn van wat er in de boeken en het lesmateriaal staan :) verder vond ik het heel fijn dat er een kleine groep was, wat het laagdrempelig maakt. En kan je elkaar beter leren kennen. Ook vond ik het fijn om de verschillen tussen de beide registers te zien. Fijn is dat de trainers echt ervaringsdeskundigen zijn, je kan er veel van leren!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding tot mediator in Drenthe (MfN & ADR)

Uitstekend. Deskundige opleiders, prettige locatie en de opleiding is praktisch ingestoken. Mogelijke verbetering zou kunnen zijn dat er nog wat meer ruimte komt voor gerichte persoonlijke evaluatie / coaching bij de rollenspellen.

erg fijne "nieuwe" locatie. begeleiding als heel prettig ervaren. rollenspellen: geven inzicht en is erg leuk om te ervaren hoe te handelen in bepaalde situaties. misschien iets om dit ook tijdens deze cursus, de cursisten laten ervaren met Externe personen. Mede omdat deze cursus een basis opleiding is tot Mediator. ik heb ervaren dat je een andere benadering in het communiceren gaat ervaren en een bepaalde rol hierin speelt. dat is nieuw maar o zo leuk!

Goede opleiding op een fijne locatie en een prettige sfeer. Kleine groep (5 personen) waardoor er veel ruimte is voor vragen en oefenen. Rosalie en Joppe hebben veel ervaring en delen die graag op een enthousiaste manier. Goede balans tussen theorie en praktijk.

Goede opleiding op een fijne locatie en prettige sfeer. Rosalie en Joppe hebben veel ervaring en delen die op een enthousiaste manier. Veel praktijkvoorbeelden gekoppeld aan de theorie. Ook de juridische dagen met gastdocent Ludith waren qua inhoud en inzet heel goed.

• Gevolgde training 8 daagse Specialisatie Familie Mediation in Drenthe

Kundige docenten die met veel enthousiasme het vak overdragen aan een kleine maar zeer gemotiveerde groep cursisten. Leuk om te zien hoe vaardigheden en theorie elkaar versterken in de cursus. Zeer aan te bevelen.

Ik ben zeer tevreden over de opleiding: de trainers zijn ervaren, enthousiast, gedreven en toegankelijk; Rosalie en Joppe weten de cursisten goed te motiveren. Tijdens de opleiding was er veel gelegenheid om te oefenen in kleine groepen: je leert hier veel van. De locatie is niet centraal gelegen maar goed bereikbaar.

De lesstof werd op een begrijpelijke en goed niveau gebracht. Het oefenen was intensief en leerzaam. De trainer wist de groep te enthousiasmeren. Locatie, consumpties en lunch waren goed. De inhoud van de lessen sloot goed aan bij het handboek mediation. Wellicht de theoriebespreking dichter bij het handboek brengen. Conclusie: Goede mediation opleiding, die ik kan aanbevelen.

Inhoudelijk vond ik de training goed, het programma vol en afwisselend, de trainers een grote inspiratiebron met een mooie manier van trainen (kernwoorden: vlot, verbaal en inhoudelijk sterk, ad rem, met humor, van een hoog niveau). De locatie voldoende.

Dit was mijn eerste ervaring met mediation. Een zeer goede cursus die gegeven werd door ervaren trainers. Veel technieken geleerd, veel tijd om te oefenen en ook persoonlijke aandacht. Lunch is goed verzorgd. Een echte aanrader.

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Opleiding die precies goed gericht is op de praktijk, de wijze van mediation zonder de theorie uit het oog te verliezen. Deskundig gegeven met vele praktijkvoorbeelden en heldere uitleg. En met een menselijke maat die alleen maar te prijzen is.

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Waardevolle en leerzame opleiding. Met veel ruimte voor oefenen (rollenspelen) en daardoor reflectie op jezelf en de ander. Joppe en Rosalie weten heel goed waar ze het over hebben: een must in het vak mediation. Aanrader!

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Erg tevreden kijk ik terug naar de cursus die ik gevolgd heb. Naast veel casussen die worden geoefend om je eigen stijl te ontwikkelen, wordt er ook gekeken naar professionals.

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Ik heb veel geleerd van de praktische wijze van mediaten van Rosalie en Joppe. De ruim 20 jaar ervaring druipt er als het ware vanaf. De omgeving en de ruimte waar de trainingen plaatsvinden, zijn erg prettig. Heerlijke lunch, ook!

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Bevlogen mediators die hun passie deskundig kunnen overbrengen. Ze geloven in de kracht van mensen, ook in ons als nieuwelingen in het vak. Door de vele oefeningen heb ik het vak echt kunnen ervaren. Een waardevolle opleiding.

• Gevolgde training 10 daagse mediationopleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Leerzaam! Goede reflectie op je eigen handelen. Een conflict is de kapstok...... wat zijn de onderliggende motivaties ?? Exploreren maar. Belangrijke vragen zijn: Wat betekent het voor je? Hoe voelt dat? De kunst is de juiste tools toe te passen en zo bij de kern te komen.

• Gevolgde training De 2/3 daagse training mediation (Drenthe)

Na in 2009 de 2-daagse training te hebben gevolgd bij Joppe van der Poel is de wens gebleven om de basisopleiding volledig te maken. Deze training heeft volledig aan deze wens voldaan. Inhoudelijk is deze goed en snel in praktijk te brengen. De locatie/omgeving was zeer prettig en de gebruiksvriendelijkheid van de aangeboden handvaten als syllabus en boeken waren ook goed. Met een zeer tevreden gevoel heb ik de opleiding kunnen afronden.

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Joppe en Rosalie zijn zeer kundige mensen met passie en liefde voor het vak mediation. Een complete opleiding met een goede verdeling tussen praktijk en theorie. Veel ruimte voor persoonlijke doelen. Een goede verbindende sfeer en een prachtige locatie. Van harte aanbevolen!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Goede en deskundige mensen die het vak ademen. Erg prettige begeleiding en waardevolle tips op je eigen vraagstukken en onzekerheden. Veel oog voor mens en de gevolgen van echtscheidingen voor kinderen. Niet twijfelen maar gewoon aanmelden!

• Gevolgde training 10 daagse mediation opleiding in Drenthe (MfN & ADR)

Goede opleiding, leuke groep. Veel geleerd, vooral van de rollenspellen. Verhalen/voorbeelden vanuit de 'praktijk' hebben me een goed beeld van de functie mediator gegeven. Ga er zeker mee verder!

• Gevolgde training 8 daagse Specialisatie Familiemediation

Een goede kennismaking met het vak van mediator. Twee leerzame dagen met goede tips en tricks. Joppe weet je op een leuke manier te enthousiasmeren voor het vak van mediator.

• Gevolgde training De 2/3 daagse training conflictbemiddelaar

Veel informatie en kennisoverdracht en veel aandacht voor het oefenen van de gespreksvaardigheden en interventie technieken die je als familie-mediator nodig hebt. Veel informatie en kennis-overdracht in een korte periode. 2 ervaren mediators die het vak goed beheersen en dit als trainers inspirerend kunnen uitdragen. Prachtige locatie!

• Gevolgde training 8 daagse Specialisatie Familiemediation

Joppe en Rosalie creëren een keeromgeving die voor mij heel goed werkt. Een fijne en rustige locatie, een ontspannen sfeer en veel aandacht voor eigen leerpunten. Goede mix tussen theorie en veel praktijkleerlingen.

• Gevolgde training 8 daagse Specialisatie Familiemediation

Goede opleiding: pittig, maar met een prettige sfeer. Er is veel aandacht voor de verschillende facetten. De trainers weten theorie en vaardigheden goed af te wisselen en te begeleiden. En wat een fijne trainingslocatie!

• Gevolgde training 8 daagse Specialisatie Familiemediation

Cursus zit goed in elkaar en alle belangrijke onderwerpen komen ruimschoots aan bod. Trainers Joppe en Rosalie zijn goed op elkaar ingespeeld en deskundig. Ze weten stof goed over te brengen door heldere voorbeelden. Sfeer is inforneel en er is plaats voor humor. Daarnaast veel ruimte voor rollenspellen, waarbij trainers live feedback en tips & tricks geven. Uiterst leerzaam. Ik kan deze training van harte aanbevelen.

Oranjekanaal 5 9423 VC Hoogersmilde

Over Conflictbemiddeling.nl

Conflictbemiddeling.nl verzorgt sinds 1997, het begin van mediation in Nederland, hoogwaardige opleidingen. Deelnemers uit onze eerdere opleidingen geven ons al jaren de hoogste waardering in Nederland. Dit opleidingsinstituut is zowel door de Mediation Federatie Nederland (MfN), als door het ADR-International Register geaccrediteerd (ADR). De oprichter Joppe van der Poel-Menke was tevens mede-oprichter van het internationale ADR-register en hij is nog steeds actief als opleider.