De beste opleiding die ik tot nu toe heb mogen volgen.

Doordat de opleidingsgroep klein is krijg je voldoende ruimte voor je eigen persoonlijke ontwikkeling en daarnaast ontstaat er snel een hecht groepje met een veilige omgeving om in te kunnen leren.

Deskundig en creatieve oplossingen

Conflictbemiddeling.nl of beter gezegd, Rosalie en Joppe zijn zeer deskundig en leggen tactvol de juiste zaken “op tafel”. Creativiteit in oplossingen, en met respect voor mens en meningen bereiken ze meer dan je denkt. Het zijn toppers!

Binnen de training Veel ruimte voor je leerproces

Ervaren trainer(s) die een koppeling maken naar het werkveld. Veel tijd, ruimte aandacht op je leerproces.

Heel veel geleerd

Heel professionele trainers. Geven goede uitleg en dito feedback. Wat ik vooral leerzaam vond waren de oefeningen, waarbij ik als mediator bemiddelde en de trainers tips gaven. Ik was zo enthousiast over de basistraining van Conflictbemiddeling dat ik de Familie mediation ook bij hen gevolgd hebt. Geen spijt van gehad!

"Vakkundige" begeleiding tijdens de lessen mogen ervaren, zowel theoretisch en persoonlijk gebied.

Tijdens de cursus heb ik mogen ervaren dat communicatie en het luisteren naar elkaar een heel belangrijk onderdeel is. Natuurlijk als onderdeel gezien de circus. Maar heb het tijdens de cursus onderling met elkaar ook mogen ervaren. Waardoor het laagdrempelige aanwezig was om met elkaar persoonlijke onderwerpen te delen. Goede begeleiding tijdens de curcus en handvatten aangereikt gekregen om me verder te ontwikkelen. Ook binnen de buurtbemiddeling waar ik als vrijwilliger werkzaam ben.

Professionals

Een professionele organisatie met deskundige mensen die het hart op de goede plaats hebben. Prettige, open en eerlijke contacten; to the point en altijd oplossingsgericht.

Motiverend, afwisselend en goed doorlopend

De training is zeer helder en met passie gegeven. De veilige sfeer en de gedrevenheid waarmee de training werd geleid zorgde voor een fantastische ervaring.

motiverend, stimulerend en professioneel.

Joppe en Rosalie zijn beide zeer sterk en complementair in wijze van kennisoverdracht. Joppe beheerst alle finesses van het mediationvak en beweegt mee of corrigeert met veel humor tijdens de trainingen. Sterk is het daarna, steeds in andere situaties, checken of je het echt begrepen hebt....én of je het dan ook kunt toepassen. Rosalie is scherp in wat ze ziet en opmerkt en zachtmoedig in confronteren. Ik heb veel geleerd en kom graag terug voor een volgende training.

Prettige mensen, stevige inhoud

Leuke club. Docenten kennen hun vak, en de groepen zijn gezellig. Aanrader!

Goede begeleiding, veel kennis, veel geoefend, en gelachen.

Mijn opleiding en vervolgdagen waren erg goed verzorgd door Joppe en Rosalie. De programma's waren op ons afgestemd met goede cases en we kregen gedegen feedback. De groep was klein waardoor ieders leervraag veel aan bod kon komen. De dag vloog om. Een aanrader, zeker als je in het noorden woont.

Perfecte training en deskundige begeleiding

Ik heb bij dit instituut de Basisopleiding en de specialisatie Overheid gedaan. Gezien de zeer positieve ervaringen doe ik ook nog in het najaar de specialisatie Familierecht. Ook de begeleiding buiten de opleidingen om is top. Dit instituut is een echte aanrader.

Professioneel en betrokken

Als hoofdtrainer locatie Rotterdam merk ik dat bij Conflictbemiddeling professionaliteit, vakmanschap, kwaliteit en betrokkenheid hoog in het vaandel staat. Dat geeft mij tevens de ruimte om met een goed niet tevreden te zijn, maar nog beter te willen worden. Een goede opleiding verzorgen is één aspect, echter goed blijven is wellicht nog lastiger. Conflictbemiddeling verzorgt opleidingen van een uitstekend en waardevol niveau. Door de combinatie van theorie en praktijk krijgen cursisten realistische praktijk casuïstiek om mee te oefenen. Door de grote mate van veiligheid in de groep is er ruimte om naar jezelf te kijken als cursist, m.a.w. wat is het effect van mijn gedrag op de ander en hoe verhoudt zich dit binnen mediation?

De opleiders zijn zeer deskundig.

De opleiding is goed opgedeeld. Er is voldoende ondersteuning en beide opleiders zijn zeer deskundig. Ik heb eeg veel geleerd!

Als trainer juridisch kader ben ik al enige tijd verbonden aan conflictbemiddeling.nl. De trainingen zijn altijd goed georganiseerd en bevatten naast veel praktijkvoorbeelden ook een goed inhoudelijk kader. Het meest opvallende is echter de drive en passie van de cursisten. Zij gaan altijd weg met een zeer tevreden gevoel!

Top trainers met veel ervaring

Nu ook de familiespecialisatie gevolgd en zeer tevreden

Professionals die weten waar zij het over hebben en altijd voor je klaar staan.

Leuke periode met een fijne trainer. Zij heeft tijdens de training veiligheid gecreëerd in de groep en dat heeft geleid tot een hechte band onderling. Ik heb Voldoende bagage om door te kunnen voor de registratie en verdieping.

De opleiding was kort, duidelijk en erg leerzaam. Heb zowel op theoretisch als persoonlijk vlak veel geleerd.

• Gevolgde training Basisopleiding Mediator

Opleiding mediation, 10 daagse variant, neemt de deelnemers mee door de basis van mediation. Theorie en praktijk lopen mooi in elkaar over.

• Gevolgde training Algemene deel mediation

Het betreft een kwalitatief zeer goed opleiding. Naast goed theoretische onderbouwing veel oefenmomenten met feedback, het laatst is niet vanzelfsprekend is als ik ervaringen over andere opleidingen hoor. Tijdens de training prettige, ongedwongen en veilige werksfeer zodat je er met plezier naartoe gaat. Vraagt tussendoor het nodige aan leeswerk en voorbereiding. Na afloop ben je goed voorbereid voor het theorie-examen en vaardigheidtoets en maak je een vliegende start als mediator.

• Gevolgde training mediation basisopleiding

Een aanrader voor iedere mediator met belangstelling voor bemiddeling bij echtscheidingen en omgangskwesties

• Gevolgde training Familiespecialisatie

Leerzame opleiding waar je technieken leert en inzichten geeft in je handelen als proffesional die gekleurd zijn door je persoon. Veel ruimte om te oefen.

• Gevolgde training Familie mdiator

Joppe van der Poel en Rosalie Menke zijn zeer enthousiaste en bekwame mediators die hun vak verstaan. Ik heb veel van hun mogen leren en ben daardoor zelf enthousiast over mediation geworden.

• Gevolgde training Opleiding tot mediator

Erg leuke en leerzame training in een prachtige omgeving. Theorie en praktijkoefeningen worden heel goed afgewisseld,waardoor je steeds beter inzicht krijgt in het mediation proces en de rol van de mediator. Joppe gaf deze training,hij is een heel ervaren mediator die weet te boeien.

• Gevolgde training 2 daagse conflictbemiddeling

Hoewel ik geen mediator ben geworden heeft deze cursus mij veel geleerd wat ik nog dagelijks toepas!

• Gevolgde training Mediaton basis

Een zeer fijne opleiding. Divers qua onderwerpen en prettige werkvormen. Ook erg prettig dat er met relatief kleine groepen wordt gewerkt, hierdoor is er veel aandacht voor de deelnemers.

• Gevolgde training Familie mediation

Over Conflictbemiddeling.nl

Conflictbemiddeling.nl verzorgt sinds 1997, het begin van mediation in Nederland, hoogwaardige opleidingen. Deelnemers uit onze eerdere opleidingen geven ons al jaren de hoogste waardering in Nederland. Dit opleidingsinstituut is zowel door de Mediation Federatie Nederland (MfN), als door het ADR-International Register geaccrediteerd (ADR). De oprichter Joppe van der Poel-Menke was tevens mede-oprichter van het internationale ADR-register en hij is nog steeds actief als opleider.