Mooi huis, goed bedrijf, pittige prijs

Finnhouse is een prettig familiebedrijf met veel ervaring en aandacht voor honderden details. We konden merken dat ze tijdens de bouw van onze woning het erg druk hadden, communicatie bleef soms hangen. Maar het eindresultaat is tot volle tevredenheid (de keuze voor de uitstekende onderaannemer is hier mede bepalend geweest) en we gaan hier nooit meer weg.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Prettige, duidelijke communicatie. Mooi duurzaam huis van hout.

Finnhouse heeft ons huis gebouwd. Het hele proces heeft iets meer dan anderhalf jaar geduurd. We hebben dus zeer intensief contact gehad met verschillende medewerkers van Finnhouse, gedurende de tekenfase, gedurende fase van het aanvragen van de vergunningen en de uiteindelijke bouwfase. Iedereen was altijd even vriendelijk en behulpzaam. Er moest enorm veel beslist en afgewogen worden Hierin werden we altijd goed geadviseerd. De vele overleggen waren over het algemeen heel duidelijk en er werd goed gecommuniceerd, zodat we over het algemeen wisten waar we aan toe waren. Dit was vooral belangrijk in de bouwfase bij de meerkosten. De meerkosten werden altijd goed gecommuniceerd en er was ook genoeg mogelijkheid tot onderhandeling. Sommige dingen liepen wat minder goed. Er werden ook weleens fouten gemaakt. Maar deze werden hersteld of hier kwamen we steeds in goed verleg weer uit. Uiteindelijk zijn we erg blij met het huis dat helemaal is gebouwd volgens onze wensen. Helemaal van hout en van duurzame materialen gemaakt, wat een prettige atmosfeer in huis geeft en ook nog eens heel mooi is. Er zijn al verschillende mensen uit ons kleine dorpje komen vertellen dat ze het huis een echte aanwinst vinden voor de omgeving. En daar zijn wij het helemaal mee eens.

Goede begeleiding

We hebben goed advies gekregen. Er was ruimte voor onze eigen inbreng. We hebben onze droom kunnen waar maken.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Van de eerste spade in de grond tot oplevering: een half jaar.

We wonen nu anderhalf jaar in onze fijne kop-staartwoning. Het was best spannend om, als twee senioren met 0 ervaring op dit gebied, zelf te bouwen, d.w.z. te laten bouwen. Terugkijkend kunnen we ons gelukkig prijzen met de samenwerking met Finnhouse. De bouw verliep vlot en helemaal volgens schema. Een wonder in deze tijd, waar we om ons heen zien dat de bouw van huizen sosm aanzienlijke vertraging oploopt door te late levering van materialen of niet beschikbare onderaannemers. Ook bij ons verliep niet alles perfect maar uiteindelijk wel tot tevredenheid. Dat er niet overal 5 sterren staan heeft ook te maken met onderaannemers die zich niet aan afspraken hielden of het verkeerde product afleverden.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Goede begeleiding door zeer vriendelijke vaklui!

Finnhouse heeft ons super begeleid met de bouw van ons nieuwe huis. Het kopen van een kavel is één ding, het realiseren van een heel huis is véél meer. Gelukkig hebben Oscar en Arjan ons professioneel geholpen met het ontwerpen en het bouwen van ons droomhuis. We wonen er bijna een jaar en we voelen ons nog iedere dag met vakantie! Hout is beautifull !! Hedy & Rob

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer prettige samenwerking met goed meedenkende ontwerpers en bouwers.

Ontwerpfase was erg goed, er is goed geluisterd naar onze wensen, en aanpassingen waren altijd mogelijk. Van eerste schets tot oplevering prima werk geleverd en meegedacht. Opleveren op de afgesproken datum: top! Ook na oplevering konden we een beroep doen op de mensen van Finnhouse.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Klantgericht wat zich vertaalt in een transparante koop- en aanneemoveenkomst

Zeer prettig familiebedrijf met expertise, klantgerichtheid, duidelijkheid over kosten, wat kan wel, wat kan niet. Goede zorg en begeleiding tijdens het bouwproces. Ook aandacht voor de klant nadat het werk is opgeleverd. Door de korte lijnen binnen het bedrijf was er tijdens de bouw veel mogelijk. Ook tussen klant, hoofdaannemer en onderaannemer. Dit leverde bij de oplevering slechts 6 aandachtspunten op. Aanzienlijk minder dat het gemiddelde wat vaak door vereniging eigen huis wordt gepubliceerd.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Van tekening tot uiteindelijk de woning, een prachtig eindresultaat

Onze wens, een houten woning met veel glas en een vide. Het resultaat, precies wat we wilde. Het hele proces van ontwerp, tot bouwen en de oplevering is zeer goed verlopen. Prima samenwerking tot het laatste moment. Als er problemen zich voor deden werden die snel opgelost en dat is prettig. Wat we ook erg prettig vonden is de mogelijkheid om casco te bouwen of tot sleutel klaar en alles wat er tussen zit. Dat maakt dat als je een aantal zaken zelf wilt doen dit absoluut geen probleem is, vooraf goed afgesproken en zo uitgevoerd. Toch later iets aanpassen of toch laten uitvoeren ook dat is dan geen probleem. Deze flexibiliteit zou ik iederen gunnen, weet inmiddels dat dat met andere bouwers/aannemers vaak anders gaat.

Professioneel, mooi eindresultaat

Fijn contact en professionele begeleiding.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Over Bouwnu