Een zeer slechte tandartspraktijk

Een zeer slechte tandartspraktijk, je word er letterlijk en figuurlijk behandeld als een kind. Los daarvan worden er niet geluisterd naar je vragen of opmerkingen, conclusie : ze zitten he-le-maal vol van zichzelf. Ik was langs de tandarts geweest nadat ik last had van overgevoeligheid en een losse spalk. De losse spalk hebben ze opgelost door hem terug te plakken met lijm boven op de oude lijm, het voelde alsof ik een drempel achterop mijn tanden. Bij een andere (fatsoenlijke) tandarts bleek het een abnormale oplossing te zijn. Bij de overgevoeligheid word er mij verteld van ‘Oh dat is apart, ik weet dat niet’ zelfs nadat ik had verteld dat ik last had van een chronische darmaandoening waardoor ik veel braakte hadden ze niks te zeggen en/of op te merken. Als je daarnaast nog wat vragen wilde stellen zeggen ze dat ik niet moet praten tijdens de behandeling (met alle begrip) en na de behandeling is het van ‘Er staan andere klanten te wachten ik heb hier geen tijd voor’, 1 grote arrogante boel! UPDATE: Nadat ik mijzelf heb laten horen via een review gezien ze telefonische niet bereikbaar waren hebben ze mij zonder pardon van de praktijk uitgeschreven. Als je ze vraagt wat was de reden waarom ik was uitgeschreven was hun antwoord daarop ‘nadat we een slechte review van jou hadden gehad, zijn wij er overeen gekomen om jou uit te schrijven’ hun excuus was erop ‘we probeerde je telefonische te contacteren maar je nam niet op’ wat helemaal niet klopte! Vermijd deze tandarts als de plaag, want ze behandelen je als de plaag.

• de behandelruimte (hygiëne, privacy, comfort, behandelstoel etc.)
  • de persoonlijke hygiëne (door gebruik van schone handschoenen, mondkapje, schone kleding etc.)
  • het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en)
  • Bent u bij uw laatste bezoek binnen 15 minuten na de afgesproken tijd behandeld? ja
  • Wist u bij uw laatste bezoek vooraf door welke zorgverlener (tandarts, mondhygiënist, preventieassistent) u zou worden onderzocht of behandeld? Nee
  • Door welke zorgverlener bent u onderzocht of behandeld? (als dit er meer zijn geweest, klikt u dan de zorgverlener aan die u als laatste heeft onderzocht of behandeld) tandarts
  • Had u na de behandeling complicaties, of meer pijn dan waarop u (eventueel) door de zorgverlener was voorbereid? Ja

geen klachten.

• het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en)
  • Wist u bij uw laatste bezoek vooraf door welke zorgverlener (tandarts, mondhygiënist, preventieassistent) u zou worden onderzocht of behandeld? Ja
  • Had u na de behandeling complicaties, of meer pijn dan waarop u (eventueel) door de zorgverlener was voorbereid? Nee
  • Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? Ja

Ze zijn erg aardig en heel rustig tijdens de behandelingen

Ben erg bang voor tandarts en ze helpen je echt over de angst heen

Uitstekende ervaring

Goed verteld wat we gingen doen. Keurige begroting gemaild Met alle aandacht voor de patiënt

• de informatie die u kreeg over de verschillende behandelmogelijkheden N.v.t.
  • het rekening houden met uw wensen bij de keuze voor een bepaalde behandeling N.v.t.
  • de zorgvuldigheid waarmee de controle of behandeling is gedaan
  • het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en) N.v.t.
  • Door welke zorgverlener bent u onderzocht of behandeld? (als dit er meer zijn geweest, klikt u dan de zorgverlener aan die u als laatste heeft onderzocht of behandeld) mondhygiënist

Supervlot en met aandacht

Ik vind het eigenlijk altijd een groot succes (jammer dat ik ga verhuizen). Bijvoorbeeld bij het maken van de afspraak alleen al. Er wordt altijd flexibel meegedacht, je wordt na een lange tijd ook netjes opgebeld of krijgt post met de herinnering dat goede mondzorg toch wel handig is. Als je druk bent vergeet je het anders toch steeds. De tandartsen zijn zeer kundig, vriendelijk, vlot en de mondhygiënisten ook. De mondhygiëniste ontdekte (eindelijk) dat er nog lijm van mijn beugel op mijn kies zat, 16 jaar na het verwijderen van de beugel. Hier had ik zelf vaak last van, maar niemand kon iets vinden op de kies. Erg blij dat het haar zojuist wel is gelukt! Met het verdere, vaak preventieve, advies kan je echt wel iets en ik ben zelf erg blij dat men niet groots gaat prutsen met wat een eerdere orthodontist heeft afgeleverd. Lees, vroeger had ik een tandarts die ter plekke problemen bedacht om zichzelf aan het werk te houden, maakte vrij rigoureus aanpassingen op spalkjes en beugels, enz. Dus ik ging met tegenzin naar de tandarts, maar gelukkig is de tandarts-beleving hier helemaal goed gekomen. Bijna een 10, daar zit dan denk ik een kleine tip. Er is 1 mondhygiëniste waar ik 1 keer ben geweest (hoe representatief is het dan eigenlijk, kan je het over hebben). Die was mij persoonlijk net iets te grondig en sleep i.p.v. mijn tanden ook gezellig mijn tandvlees. Ze was niet erg vriendelijk en ik had het zelf fijn gevonden als ze iets meer met mij sprak als volwassene en niet als een dwarsliggende tiener. Goed, als je het weet ga je lekker naar een andere mondhygiënist, want het is er verder echt top.

Snel en klantvriendelijk

Online op korte termijn een afspraak in kunnen plannen en door iedereen vriendelijk te woord gestaan.

• de bejegening (vriendelijkheid, geduld, persoonlijke aandacht voor u)
  • de uitleg die u kreeg over de oorzaak van eventuele pijn of mondproblemen N.v.t.
  • de zorgvuldigheid waarmee de controle of behandeling is gedaan
  • Had u na de behandeling complicaties, of meer pijn dan waarop u (eventueel) door de zorgverlener was voorbereid? N.v.t.

Prima fijne ervaring

Geen klachten was een prima afspraak Goed geholpen deskundig maar ook met een geintje tussen door

• Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? Ja

Heel flexibel en professionele service

Heel fijn en goede kwalitatieve service.

• de toegankelijkheid voor mensen die moeilijk ter been zijn N.v.t.
  • de wachtruimte (comfort stoelen, lectuur, isolatie tegen storende geluiden etc.) N.v.t.

Goed gevoel

Mijn eerste kennismaking heeft een goede indruk gemaakt. Alles verliep vlot en er werd rekening gehouden met mijn wensen. Ik zie de toekomst vol vertrouwen tegemoet.

• de informatie die u kreeg over de kosten van de behandeling(en) N.v.t.
  • de deskundigheid waarmee de controle of behandeling is gedaan N.v.t.
  • de zorgvuldigheid waarmee de controle of behandeling is gedaan
  • Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? N.v.t.

Diep teleurgesteld en boos

Beste Matthijs, Ik heb mij bij jullie ingeschreven omdat ik op de website had gelezen wat jullie allemaal wel niet doen voor angstige patiënten. Schijn bedriegt. Op vrijdag 28 januari kwam ik langs. Ik kwam voor een vulling. De verdoving sloeg niet aan, ik werd tweemaal bij verdoofd. Het ging allemaal wel heel snel, want ik ben een 'nummertje' en geen nieuwe patiënt met angstklachten... Het hele weekend heb ik paracetamol moeten innemen vanwege de terugkerende pijn. Mijn linkerwang en de linkerkant van mijn tong zijn gevoelloos. Ik mocht vandaag (31 januari) terugkomen. Je brabbelde, maar ik hoopte op 1 ding. Een sorry. Meer niet. Ik kon wel volgens jou bij de Etos of bij de Kruidvat Corsodyl gaan halen, op eigen kosten. Niet heel netjes, toch? Graag ontvang ik 9,25 euro terug op rekeningnummer NL91 ABNA 0522925340 t.n.v. K. Jagessar Alle 4 de geplande afspraken mogen verwijderd worden uit het systeem. Ook mag je mijn dossier opsturen naar mijn nieuwe tandarts: Tandartspraktijk Hoge Weide in Leidsche Rijn, Koffieweg 8, 3541 RD in Utrecht. Valt me allemaal weer tegen, chef. Met vriendelijke groet, Kirti Jagessar

Luisteren goed,vriendelijk

Fijn geholpen

Ik kreeg goed advies

Zeer klantvriendelijk en professioneel

Zie korte verklaring

• de bereikbaarheid (telefonisch/e-mail)
  • de termijn voor het maken van een afspraak N.v.t.

Ik ben vriendelijk geholpen

Prettige en vrolijke ervaring

Het was de eerste keer dat ik deze praktijk bezocht voor controle. De praktijk is licht en modern en de sfeer voelt goed. Bij de receptie wordt je vriendelijk te woord gestaan. Ik voelde me direct op mijn gemak bij tandarts Jarno Klink. De controle was degelijk en adequaat. Kortom een hele prettige ervaring.

positief

Netjes, ruim, schoon, assistenten beschikbaar, vriendelijk, behulpzaam, deskundig, adequaat.

• de bereikbaarheid (telefonisch/e-mail)
  • de termijn voor het maken van een afspraak N.v.t.
  • het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en)
  • Door welke zorgverlener bent u onderzocht of behandeld? (als dit er meer zijn geweest, klikt u dan de zorgverlener aan die u als laatste heeft onderzocht of behandeld) N.v.t.

Duidelijk in communicatie

Gaan zorgvuldig om met gebit

• het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en)
  • Wist u bij uw laatste bezoek vooraf door welke zorgverlener (tandarts, mondhygiënist, preventieassistent) u zou worden onderzocht of behandeld? N.v.t.
  • Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? Ja

Goede dienstverlening. Op tijd. Vriendelijk personeel en professioneel.

Goede ervaring

Snel, vriendelijk, behulpzaam

Wederom prima geholpen

Goed geholpen en fijne vriendelijke en deskundige mensen

Geen privacy

De behandeling was prima, maar de behandelruimte is open en geeft geen enkele privacy. Gesprekken van anderen zijn woordelijk te volgen. Ook van de receptioniste.

• Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? Ja

Zoals altijd een uitstekende service en behandeling

Zelfs met een acuut pijn probleem (tandarts) snel een korte afspraak op dezelfde dag kunnen krijgen.

• Bent u tevreden over het uiteindelijke resultaat van de behandeling? Ja

Onder een controle afspraak versta ik niet 3 foto's en in 2 minuten klaar te zijn

Beste, Op 9 dec heb ik controle gehad. In de paar minuten dat ik binnen ben geweest zijn er 3 foto's gemaakt en mocht ik zonder visuele inspectie huiswaarts. De vraag om dat te doen werd negatief beantwoord. Ik voel me na deze controle als klant niet echt serieus genomen, hoe vervelend ook om dat op deze manier te melden. Elke keer een andere tandarts geeft mij ook geen vertrouwd gevoel, erg jammer. Persoonlijk geeft een tandarts mij vertrouwen als die tijd uittrekt en aandacht besteed aan de controle en een visuele controle hoort daar voor mij. Alleen foto's maken bevestigd mijn ervaring en algemene (voor)oordeel van tandartsen: "veel verdienen, weinig doen, verzekeraar betaald, volgende patiënt". Ook de benoemde interval om elke 2 jaar klakkeloos foto's te maken komt uit de lucht vallen. Mag ik ook daar eerst mee akkoord gaan? Is ook niet gevraagd. Op 1 van de foto's staat een gaatje onder een bestaande vulling. Dat zie ik. Of ik daar nu mijn hele tand voor moet laten uitboren, zonder dat ik last heb weet ik niet. Wat gebeurt er over een paar jaar, tand trekken en een gebit? Ik zou wel graag mijn foto's per email ontvangen, zodat ik een second opinion kan vragen op de door jullie geadviseerde behandeling van boren en vullen. Tevens ontvang ik graag een kopie factuur van de bij mij uitgevoerde behandeling, zodat ik kan controleren welke diensten jullie daarvoor in rekening brengen, zodat ik kan zien of dat overeenstemt met de feitelijke 'behandeling'. Dank voor het opvolgen en in orde maken. Als ik mij niet vergis ben ik geholpen door tandarts Nico Kalis. Gr Alwin Smale Note: Over jullie mondhygiëniste ben ik zeer tevreden, die maakt veel/benodigde tijd en aandacht vrij, zodat ik met een tevreden gevoel de praktijk verlaat. Note tav vraag hieronder. De behandelstoelen zijn zo niet comfortabel voor langere mensen van boven de 1,90m zoals ik. De hoofdsteun i.c.m. gebrek aan rugsteun en overstrekt liggen zijn oncomfortabel (al eerder kenbaar gemaakt).

N.v.t

N.v.t

• het rekening houden met uw eventuele angst of pijn tijdens de behandeling(en)
  • Bent u bij uw laatste bezoek binnen 15 minuten na de afgesproken tijd behandeld? nee, en uitloop werd niet gemeld

Over Colosseum Dental Benelux

Bij Colosseum Dental Benelux willen we iedereen de mogelijkheid geven op een gezond en gelukkig leven. En daarom focussen we juist op onze langetermijnvisie. Wij willen een partner zijn voor onze patiënten en onze medewerkers; in iedere levensfase met de daarbij behorende behoeftes.