Prima voor elkaar

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Hans, Wij zijn blij om te lezen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijk groet, Saman Groep

Bedenkelijk

De eerste 3 dagen werkte de daikin totaal niet NL foute fabrieksinstelingen, momenteel is willekeur groot, NL als de warmtepomp behoort te werken, pakt de cv ketel het meteen over dan praat je over een temperatuur dat de warmtepomp al het werk moet doen en niet de cv ketel

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Saaman, Hartelijk dank voor uw review. Jammer om te lezen dat de installatie niet naar wens werkt. Ik zie dat er ondertussen contact met u is geweest en dat er een afspraak met u is ingepland. Alsnog stuur ik uw review door naar de leidinggevende van de afdeling warmtepompen zodat zij er van op de hoogte zijn. Ik hoop dat de installatie na het bezoek van de monteur naar behoren zal werken. Een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Professioneel en snel

Hybride warmtepomp werd snel geinstalleerd. Er ontstonden aanvankelijk wat problemen doordat roestdeeltjes in mijn systeem de filters in de gevoelige warmtepomp verstopten, waardoor deze uitviel. Saman reageerde hier snel op en heeft het systeem schoon gemaakt en tevens een tussenfilter geinstalleerd om de ergste roetdeeltjes op te vangen. Sindsdien werkt het systeem foutloos,

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Wouter, Bedankt voor uw mooie reactie! Wat fijn dat alles weer naar behoren werkt. Wij wensen u een fijne dag toe. Met energieke groet, Saman Groep

Verrassende uitkomst van de hybride-warmtepomp

Een hybride Remeha Elga Ace warmtepomp laten plaatsen, om ook te kunnen profiteren van een verminderd gasverbruik in huis. Dit is geplaatst naar onze tevredenheid door Saman installaties. Wij zijn verrast hoeveel minder gas wij percentagegewijs nu verbruiken na plaatsing van deze warmtepomp.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer de Keijser, Bedankt voor uw positieve reactie! Wat mooi dat u zoveel minder gas verbruikt door het plaatsen van de warmtepomp en dat u tevreden bent over de installatie! Wij wensen u heel veel plezier van de warmtepomp! Met vriendelijke groet, Saman Groep

ik bespaar nu op gas

NVT

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Huisveld, Hartelijk bedankt voor uw positieve reactie. Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent over de geplaatste warmtepomp! Wij wensen u heel veel plezier en warmte van de warmtepomp! Met warme en energieke groet, Saman Groep

Onvoldoende informatie vooraf

Op ons verzoek aan Saman om mee te denken over de vervanging van onze verouderde combi-ketel, is een adviseur bij ons aan huis geweest om de plaatselijke situatie te bekijken en de mogelijkheden te bespreken. We zijn al pratend uitgekomen op installatie van een warmtepomp. Echter, wat de adviseur tijdens dit gesprek vergeten is te vertellen, is dat, waar we in de oude situatie vroegen om 21,8 graden we ook 21,8 graden kregen van de kachel, we nu tevreden moeten zijn met een marge van plus of min 1 graad t.o.v. de ingestelde gewenste kamertemperatuur. M.a.w.: willen we 21,8 graden (wat sowieso niet meer kan, omdat de thermostaat met halve graden werkt), dan moeten we nu elke temperatuur tussen de 20,8 en 22,8 graden als acceptabel aanvaarden. Ik vraag mij af waarom ons dit niet verteld is tijdens het adviesgesprek. Waarschijnlijk omdat de adviseur (terecht) heeft vermoed dat wij dit niet acceptabel zouden vinden. Wij hebben nu €6000 (bruto) betaald voor een verwarmingssysteem dat ons geen aangename, constante kamertemperatuur kan leveren. Hadden we dit van te voren geweten, dan waren we voor een alternatieve oplossing gegaan. Nu zitten we voor de komende 15 a 20 jaar vast aan een systeem waar we niet blij mee zijn.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Heit, Vervelend dat deze situatie, met betrekking tot uw warmtepomp is ontstaan. Intern gaan we met uw openstaande vraag of de tempratuur aan de slag. Verder zal ik vragen of de afdeling Service & Onderhoud contact met u wilt opnemen over de situatie. Met energieke groet, Saman Groep

Geweldige service

Na de deskundige uitleg werden de zonnepanelen even deskundig geplaatst

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Peter, Hartelijk bedankt voor uw vriendelijke reactie. Wat fijn om te horen dat u zo tevreden bent met de geplaatste warmtepomp en met de zonnepanelen! We wensen u heel veel woonplezier van uw warmtepomp toe en een mooie opbrengst van de zonnepanelen. Voor nu alvast een hele fijne jaarwisseling en een gelukkig 2021. Met vriendelijke groet, Saman Groep

vanaf het eerste contact t/m de installatie was perfect geregeld.

De offerte was duidelijk en scherp, de afspraken verliep volgens verwachtingen. de installatie, was snel en zeer correct en goed afgewerkt. bekwame monteurs uiterst snel en vakbekwaam. alles werd goed en schoon achtergelaten, na een duidelijke uitleg.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Gerard, Dank u wel voor de positieve reactie! Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over de werkzaakheden. Wij hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen Met vriendelijke Groet, Saman Groep

Doen wat afgesproken is.

Opties samen met een adviseurvan Saman doorgelicht. Advies afgestemd op de mogelijkheden van ons vrijstaande huis. Rapportage met verschillende mogelijkheden, beperkingen en prijzen. Verdere traject, keuze maken, opdracht geven, montage, inregelen verliep vlekkeloos.

Correcte installatie

Nette mensen en snelle aansluiting. Goed overleg m.b.t. het aansluiten en afwerken van nieuwe wand.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Wernhout, Hartelijk dank voor uw review. Wij zijn blij te lezen dat u tevreden bent over de installatie. We hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te mogen zijn. Met energieke groet, Saman Groep

Saman Groep adviseerde een LT warmtepomp van een zeer gerenommeerd merk, in mijn goed geisoleerde woning met convectoren en radiatoren. Dat blijkt uitstekend te werken en het werkt zoals beloofd. De subsidie aanvraag hebben ze ook voor mij afgehandeld en dat is al binnen. Snelle vakkundige installatie.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Hoornweg, Dank u wel voor de positieve reactie! Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over ons bedrijf. Wij hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima en fijn contact

Snelle levering. Factureren mag wrl sneller. Subsidie aanvraag was wel snel geregeld

• Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Jeroen, Wat fijn om te lezen dat u zo positief bent over de Saman Groep. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Deskundig met een paar opmerkingen

Alles netjes volgens afspraak en goed geïnstalleerd. Een paar aandachtspunten: * In afwijking van de bestelling warmtepomp zonder koelfunctie geleverd. Wel netjes en snel opgelost door andere printplaat te installeren. * Ik kon nog net de monteurs terugroepen om de bestelde pompschakelaar aan te sluiten. Geef voorafgaand aan de installatie aan dat je onder de buitenunit het beste grind kunt maken, zodat het condenswater in de grond zakt. Nu kan ik de bestrating er niet meer uit krijgen * Lange levertijd en duurde bovendien langer dan in het adviesgesprek aangegeven

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Quist, Bedankt voor de positieve reactie. Wij hopen u graag in de toekomst nog eens te helpen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goede werk

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Udo, Hartelijk dank voor uw review. Wij zijn blij te lezen dat u tevreden bent over onze producten en diensten. Wij hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Duidelijk offerte, deskundig en netjes geinstalleerd.

In het voortraject was sprake van duidelijke communicatie en op korte termijn kon de installatie plaatsvinden. Deze is m.i. perfect uitgevoerd en is flexibel ingespeeld op onze wensen. Prima werk!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ad, We zijn blij om te lezen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke Groet, Saman Groep

gewoon goed

Alles goed voorbereid, vakkundige aanpak en goed de corona regels nageleefd

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Piet, We zijn blij om te lezen dat we ook met de installatie van de Warmtepomp u goed van dienst konden zijn. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima!

Na de aanschaf van zonnepanelen ook een warmtepomp besteld bij saman. Goede duidelijke informatie.

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Henk, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn met uw zonnepanelen en later ook uw warmtepomp. Fijn dat u tevreden bent over onze dienstverlening! We zullen dit doorgeven aan onze collega's van de afdeling warmtepompen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Energie opgedaan dankzij Saman

Hybride warmtepomp na voorlichting laten plaatsen door de Saman groep. Van begin tot het einde prettig en deskundig geholpen. Plaatsing was een fluitje van een cent. Zijn er erg content mee.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Therese, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn met uw warmtepomp. Fijn dat u tevreden bent over onze dienstverlening! We zullen dit doorgeven aan onze collega's van de afdeling warmtepompen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Van offerte tot plaatsing is alles in de puntjes geregeld.

Wij zijn zeer tevreden over het vakmanschap, de goede service en het heldere advies van de Saman Groep. Onze hybride warmtepomp werkt prima. We willen graag ons huis verduurzamen en dit was een goede stap. Binnenkort worden de zonnepanelen geplaatst.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Steven, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over de door ons geleverde warmtepomp. We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Zeer tevreden over de wijze waarop werkzaamheden zijn verricht.

In deze tijd van corona werd vanaf de aankomst alle beperkingen strikt in acht genomen, tot en met ontsmetting van b.v. de trapleuning aan toe. Zowel de uitvoering als het resultaat qua werking van het systeem en het installeren zelf is zonder meer positief. Ik heb Saman in de persoon van de betrokken medewerkers opnieuw in positieve zin gewaardeerd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Willem, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een uitgebreide reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over onze dienstverlening! We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Alles prima en goed geregeld

Zowel aanvraag, offerte, montage en subsidie aanvraag prima geregeld. De prijs kwam overeen met de website. Geen aanbetaling vooraf. Voordeel van de website is dat je van te voren alles kunt bekijken en selecteren en gelijk ziet wat het kost. Zonder dat je eerst moet inloggen en/of persoonlijke gegevens moet achterlaten. Alles open transparant en vrijblijvend. Hier kunnen veel bedrijven een voorbeeld aan nemen! ps, ik geef nooit een 10, perfect bestaat niet.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jacco, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een uitgebreide reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Wij zijn met een 9 heel erg blij :). Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Gewoon super.

Door kennisen van mij doorverwezen naar de Saman groep ivm dat die het totaal pakket zouden kunnen leveren, als eerste werd mijn groepenkast netjes en geheel naar wens omgebouwd. De betrefede monteur Johan had oren naar hetgeen wat ik wilde en heeft dat keurig afgeleverd afspraken op tijd en ook de netbeheerder kwam keurig op de juiste tijd mijn aansluiting aanpassen. 2 weken later was de warmtepomp aan de beurt, s'morgens waren de heren keurig op tijd en we hadden gelijk een soort intake gesprek over de gang van zaken. Tijdens de montage had ik nog vragen aan gezien ikzelf werkzaam ben bij een technische dienst als e-monteur ben ik ziezo geintresseert in techniek. Ik had mijn oude vloerverwarming de week ervoor gespoelt en toen kwam er veel vuil water uit de slangen. De monteurs Chris en Peter adviseerde mij toch om hier een aanpassing aan te doen zodat in de toekomst ook de warmtepomp beschermd zou worden voor dit vuile water. Intussen als ik dit tik heb ik al opdracht gegeven voor de wijsiging van mijn herder en aanpassing met filter zoals de heren voorstelde. Mijn ervaring is tot nu toe gewoon super, aardige nette deskundige monteurs die bij mij langst kwamen en mee dachten met hun klanten.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Karel, Dank u wel dat u de tijd heeft genomen om een uitgebreide reactie te geven. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. Fijn dat u tevreden bent over onze dienstverlening! We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Groot bestaand pand (1973) met warmtepomp verwarmen

Dat kan... maar je moet er wel wat voor doen. Warmte-isolatie is een eerste absolute voorwaarde. Dan eventuele stroomverslindende oude huishoudelijke apparatuur vervangen, led-verlichting aanbrengen met als doel een zo laag mogelijk elektra-verbruik. Als het mogelijk en betaalbaar is vloerverwarming in bijvoorbeeld het woongedeelte. Wij hebben vervolgens eerst een winter lang 'proefgedraaid' door de bestaande CV-ketels in te stellen alsof het de bij ons geplande Daikin-16kW warmtepomp was. Dus CV-ketelvermogen verlagen en 40-45°C als maximale CV-watertemperatuur. Toen dat proefdraaien succesvol bleek, was de koopbeslissing van een warmtepomp niet moeilijk meer. Omdat we meteen helemaal van het gas af wilden moest ook de elektrische installatie aangepast en verzwaard worden, vanwege overstappen op elektrisch koken, laden elektrische auto en 2 elektrische warmwaterboilers, waarvan 1 voor onze B&B. In onze situatie wordt de warmtepomp alleen voor ruimteverwarming gebruikt. Na installatie van de warmtepomp was een 'verrassing' dat onze stalen CV-buizen uit de jaren '70 af en toe een hoge zoemtoon produceerden, veroorzaakt door de sterke pomp van de Daikin. Fijnafstelling naderhand en 'even' een paar geluidswerende kokers aanbrengen hebben dat gelukkig opgelost. De installatie zelf door onze huisinstallateur samen met Saman specifiek voor het Daikin warmtepompdeel ging erg goed en collegiaal. Verder zijn er natuurlijk behoorlijk wat bijkomende bouwkundige werkzaamheden. Kortom in een groot bestaand pand, bleek in ons geval toepassen van een warmtepomp en ook nog eens van het gas af, goed te doen, maar het was wel een meerjarenprojekt.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste -, Dank u wel voor uw positieve en uitgebreide reactie. We zijn blij om te lezen dat u zo tevreden bent over de warmtepomp. We hopen u graag in de toekomst nog eens van dienst te zijn. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

De medewerkers van de groep warmtepompen heb ik als zeer vriendelijk en klantvriendelijk ervaren

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer 't Hart, Dank u wel voor uw positieve reactie en uw compliment aan onze collega's. Fijn dat u tevreden bent! We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

zeer correcte plaatsing van onze warmtepomp=airco

samangroep heeft na dat wij in 2017 zonnepanelen door saman hebben laten plaatsen nu een hybride warmtepomp met twee aircounits geplaatst,dit tot onze volle tevredenheid alles is volgens afspraak gegaan en de monteurs hebben heel netjes en bekwaam hun werk afgeleverd. tijdens de werkzaamheden hebben zij het zelfs netter afgewerkt als in de offerte was opgenomen,al met al zijn wij wederom heel tevreden over saman.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste de heer Maliepaard, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten en bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.