Tussen een gemaakte afspraak en het uitvoeren van het werk zit te veel tijd.

Doordat er bij het plaatsen van nieuwe zonnepanelen indertijd is er geen rekening gehouden met het kunnen vervangen van een dakraam waardoor 5 van onze panelen moesten worden gedemonteerd om deze later weer terug te monteren. Tussen het demonteren en terugzetten zat zeer veel tijd (ruim 2 maanden). Uitstel door harde wind en doordat er zonder melding niemand kwam opdagen op de afgesproken tijd. Het lijkt erop dat indien er nieuwe geplaatst moeten worden het sneller gaat dan wanneer er een vorm van nazorg moet plaatsvinden. Ik hoop dat Saman hiermee de organisatie kan verbeteren, wij vonden dit geen visitekaartje.

• Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste heer Hoosemans, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten Wat vervelend om dit te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Martine van den Ouden heeft hierover contact met u gehad. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Nogmaals excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goed maar te duur

Heb vorig jaar zonnepanelen gekocht bij saman, ik moet zeggen netjes en professioneel geïnstalleerd door vakbekwame monteurs. Ben er achteraf wel achter gekomen dat ik veel te veel betaald heb.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Andre, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Onze prijzen zijn marktconform en vaak lager dan onze concurrent. Jammer dat u dit niet zo heeft ervaren. Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Uiteindelijk goed gekomen maar kost stress

Duurt allemaal heel erg lang, eerste telefoontje in juni en uiteindelijk in januari geleverd. Adviseur was deskundig, vriendelijk en dacht mee. Monteurs waren zeer deskundig, behulpzaam en dachten mee. Echter het kantoor had de kraan op de verkeerde datum geboekt, dan was er te weinig frame materiaal in de bus geladen en moesten de monteurs dus terugkomen. De volgende dag moest ik daar zelf achteraan, medewerker op kantoor was onvriendelijk en ongeïnteresseerd, kwam over als "wat kan het mij schelen". Pas nadat ik heel erg boos (woedend) was geworden en dat ondubbelzinnig op niet mis te verstane wijze duidelijk heb gemaakt kwam er medewerking en is het allemaal goed gekomen. Installatie is zeer netjes gedaan en werkt prima, daarom totaal toch een voldoende.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Arjan, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Wat vervelend om dit te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Onze excuses hiervoor. Uw ervaring wordt gedeeld met onze collega's om onze dienstverlening te verbeteren. Fijn om te horen dat uw tevreden bent over de zonnepanelen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

prima gewerkt en oplossingen uitgevoerd

het aanmelden op de computer kan waarschijnlijk wat begrijpelijker uitgelegd worden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Kooijman, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze dienstverlening. Uw ervaring over het aanmelden zal ik doorgeven aan mijn collega's. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Matig

Aftersales is gewoon slecht bij Saman , ze beloven terug te bellen maar doen dat niet, het is gewon een verkoop kantoor, mijn beloofde opwekking zonne panelen van 5200 wp met rendement factor 80% zou uit moeten komen op 4100 kwh per jaar, haal hopelijk 2900 kwh per jaar, heb daar een vraag over gesteld geen antwoord, ik mag blij zijn als ik 55% rendement haal, heel wat anders dan in de offerte belooft.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Meeldijk. Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat het rendement van de zonnepanelen niet is zoals afgesproken. We gaan dit voor u uitzoeken en nemen hierover deze week contact met u op. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Nvt

Nvt

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Tilroe, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We komen graag deze week persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Er werd door drie personen snel en vakkundig gewerkt.

Vriendelijke, beleefde deskundige werknemers, die beslist een kopje koffie verdienden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Hans, Bedankt voor uw compliment aan onze collega's. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Keurig geholpen, net werk.

Afspraken worden keurig nagekomen, er wordt net wetk geleverd en bij vragen netjes overlegd. Goed te merken dat ze het druk hebben zat enige tussen 1e en 2e afspraak. Bij ons zijn de panelen in 3 etappes gelegd en aangesloten, dit mede door weersomstandigheden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jeroen, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Snel geplaatst, het werk niet netjes afgewerkt

Alles moest snel, snel. Zwarte kit van het dak zit aan de witte binnenmuren in de bijkeuken. Snoeren niet netjes weggewerkt. Kortom het werk "afgeraffeld" .

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Erik, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om uw ervaring te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Ik zal uw ervaring met onze monteurs delen om onze dienstverlening te verbeteren. Onze excuses hiervoor. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Monteurs geweldig, kantoor heel slecht

Ik heb twee keer een adviesgesprek gehad met een andere uitkomst, maar daar werd goed over gecommuniceerd. Dat het een tijdje zou duren voordat de panelen geplaatst konden worden werd ook goed gecommuniceerd. De monteurs waren geweldig. Bijzonder klantgericht en probleemoplossend. Helaas was de afhandeling op kantoor bijzonder slecht. Ik moest een vervolgafspraak maken. Na de voicemail te hebben ingesproken omdat men niet bereikbaar was, werd ik niet terug gebeld, zelf gebeld en een afspraak gemaakt, die ik per mail heb laten bevestigen. Vrije middag genomen, maar geen monteur. Daarover een klacht ingediend via de mail, ook daar weer geen reactie op. Na een ruime week werd ik gebeld voor een afspraak, maar geen excuses. Monteur wederom vakkundig en heel erg klantgericht.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Sonja, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Wat vervelend om dit te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Ik heb uw ervaringen met mijn collega's gedeeld zodat we dit gaan verbeteren. Onze welgemeende excuses, we betreuren dit zeer. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Helaas ontevreden

Tot op heden ontevreden helaas. Bij montage bleek er 1 paneel minder te passen dan bij de schouw aangegeven was. En vanaf 2 dagen na aflevering is de omvormer niet meer uit te lezen via de portal. Dit duurt nu al een maand. Montage en aflevering wel deskundig en goed uitgevoerd door de monteurs.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Klaver, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om uw ervaring te lezen met de omvormer. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Zoals met u afgesproken komt 28 januari onze monteur langs om dit op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Communicatie ontbreekt

Geen prettige ervaring, panelen geplaatst, een week later Pas aangesloten, 2 dagen vrij moeten nemen. Blijkt met leggen dat er geen goede berekening door adviseur was gemaakt, kunnen 7 panelen ipv 8. Maak ik 2x en bel afspraak om dit te bespreken. Word ik nooit terug gebeld?!!! Het ontbreekt bij jullie aan communicatie!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste mevrouw Vermeulen, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om dit te horen. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Inmiddels ier er met u contact hierover geweest. Wij hopen dat we het zo naar wens hebben kunnen oplossen voor u. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima bedrijf

goede spullen, vriendelijk en deskundig personeel

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Bas, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

vriendelijke en vlotte afhandeling

Duidelijke informatie op voorhand. Correcte aflevering en plaatsing

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Hendrik, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze dienstverlening. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goede voorlichting, begeleiding, plaatsen en uitleg over de zonnepanelen.

Zie boven

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze dienstverlening. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

6 maanden wachttijd is best lang... Voor t plaatsen. Zou ook bij de installatie even belletje na paar weken moeten zijn of alles in orde is en alles goed werkt..

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Marc, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn volop bezig om onze levertijd voor zonnepanelen te verbeteren. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Onze ervaring is; wat is gezegd is ook prima uitgevoerd en op tijd..

Keurig op tijd voor de info afspraak en gelijk je wensen besproken en de prijs was ook gelijk bekend. Als je er mee akkoord gaat behoef je niets meer te doen. alles wordt gecheckt en uitgevoerd, Zeker een aanrader.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jan, Fijn om te horen dat u zo positief bent over. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goede contacten en duidelijke uitleg. Materiaal is goed , de werking is meer dan goed.

Positief

Lange levertijd Goed advies vooraf Goed contact met vestiging Prettige samenwerking met de monteurs Tevreden met de hele gang van zaken

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Robben, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u tevreden bent over onze dienstverlening. We zijn volop bezig om onze levertijd te verbeteren. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Ze doen wat ze moeten doen

Alles ging prima volgens afspraak. Erik heeft naar de mogelijkheden gekeken en advies gegeven voor mijn huis. Heb een offerte ontvangen en we zijn in zee gegaan. Alles verliep prima volgens afspraak. En het is fijn dat je via de app kan zien wat je hebt opgewekt.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Fertoute, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

ik heb wel vertrouwen in het bedrijf

na wat e-mail heen en weer alles goed gekomen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw Hanson, Bedankt voor uw reactie. Fijn om te horen dat ook met de communicatie per e-mail alles naar is wens is verlopen. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima werk, Probleempje met het internet werd vakkundig opgelost

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we prima werk hebben geleverd. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Plaatsing en afwerking prima.

Kan kort zijn, deskundige adviezen zowel van de heer Biesters en monteurs. Alles zoals is afgesproken, is zo ook uitgevoerd en ziet er goed uit.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Han, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

vakbekwame monteurs

Verbetering nodig in planning.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw van der Hooft, Bedankt voor uw reactie. We zijn blij om te horen hoe tevreden u bent over onze monteurs. Uw verbetering over de planning zal ik delen met mijn collega's. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Vakkundige verkoper, beleefde monteurs

De hr Biesters komt over als een vakkundig verkoper waar het fijn zakendoen mee is. De monteurs waren beleefd en na het werk werd alles netjes opgeruimd. De panelen en de ombouw zien er mooi en afgewerkt uit. Kwalitatief goed materiaal. Enige minpunt is de bereikbaarheid van de omvormer via de app. Deze is al een maand buiten werking en dat kun je eigenlijk niet waar maken. wij willen graag op de hoogte gehouden worden over de opbrengst. Doet het nog steeds niet,erg jammer. Verder zijn we er erg blij mee.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer David, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u tevreden bent over de zonnepanelen. Mocht het probleem met de omvormer onveranderd blijven dan kunt u het beste hierover contact met ons opnemen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.