goede vakkennis

zeer vriendelijk en goed geholpen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Zeer tevreden over plaatsing zonnepanelen door Saman Groep!

Wij zijn zeer tevreden over de plaatsing van 10 zonnepanelen op ons dak plus het plaatsen van de omvormer op zolder. Het was een team aardige en vakkundige gasten die op routine samen de installatie netjes en vlot gerealiseerd hebben. Ook bij het opstellen van de offerte bleek Saman Groep over deskundigheid te beschikken. En de service om btw terug te vragen is natuurlijk ook een plus. Alleen jammer dat we lang op de plaatsing hebben moeten wachten.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Erik, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn en dat u tevreden bent over onze monteurs. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Netjes verzorgd.

Jammer dat de wachttijd tussen bestelling en montage zo lang was.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw Schouten. Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over de installatie. De wachttijd tussen bestelling en montage kan beter, we zijn hier volop mee bezig om dit te verbeteren. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goede uitleg en vakkundige montage

Goed bedrijf met vakkundige mensen. Flexibel qua uitvoering en meedenken met klant qua wensen

goed en vakkundig personeel

Vriendelijke, correct en goed werk verricht

Vriendelijke, correct en goed werk verricht

Doen wat ze beloven!

Zeer goede ervaring met de intake . Het aanbod, de levering en de plaatsing van de zonnepanelen verliep conform de afspraken.

de 1ste dag met 2 man voor 5 appartementen, valse start. niet goed ingelicht

Ge durende de aanleg geen slechte ervaringen. Zelfs prettige omgang met de monteurs. Daarna is er een en ander de mist in gegaan. Niet bij ons, nr.2. maar in het geheel Uw bedrijf is uit zijn jasje gegroeid en daar nog niet goed op ingespeeld, qua communicatie, organisatie. M.a.w. het is niet goed te overzien en dan krijg je misverstanden.

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Werkzaamheden van de werklieden in orde. Kantoor moet ge-update

Ondanks de goede berichten(mond-op-mondreclame) was de communicatie de zwakke schakel in het geheel. Kantoor was niet bereikbaar, e-mails werden erg laat (en soms te laat) beantwoord. Mondelinge afspraak omtrent parallel schakeling van de panelen niet in de offerte weergegeven en derhalve zijn ze nu serie geschakeld. Hoewel de situatie van te voren is opgenomen, is de opvolging niet goed uitgevoerd zodat ik mijn panelen een maand later pas gekregen heb.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goede producten maar te lang met lekkage blijven zitten

Bij montage van de panelen waren er 2 dakpannen niet teruggelegd met lekkage tot gevolg. Doordat het eind december waren er geen monteurs beschikbaar waardoor we Nog een weekend zonder reparatie zaten.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Zeer tevreden met de zonnepanelen van Saman

Met name jullie eerlijke advies en goed meedenken is zeer waardevol voor ons!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

goed bedrijf wat doet wat het zegt

Ervaren mensen die hun werk serieus nemen .

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ton, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goed en snel gewerkt Verstuurd

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Wat fijn om te horen dat u zo positief bent over ons. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Snel geplaatst

Weinig tijd voor uitleg en dat in gebrekkig Nederlands. De heren waren erg gehaast. Dit kwam volgens hen door de strakke planning en ik was de laatste die dag. Heb buiten een krabbel voor akkoord moeten zetten.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Tiny, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Jammer om te horen hoe u de uitleg heeft ervaren. Ik deel uw ervaring met mijn collega's om dit te verbeteren. Fijn dat onze kwaliteit voor advies en de installatie zelf wel naar wens is geweest. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

prima.

vakkundig gelegd en werking uitgelegd tot hiertoe dik tevreden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Heel sympathieke en bekwame mensen

Positief

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste mevrouw Cognea, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze collega's. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

goed en vakkundig werk

De wachttijd is wel wat lang, maar uiteindelijk toch tevreden over het geleverde werk.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer Bree, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over de installatie van de zonnepanelen en onze collega's. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Antwoord op een gestuurde email blijft al een week uit

Op 18 December 2019 zijn er bij ons zonnepanelen geplaatst. Het geheel werd netjes en verzorgd afgeleverd. De installatie heeft 2 dagen gewerkt. Toen was het stil. De feestdagen kwamen er aan ATV dagen werden opgenomen etc. Op 13 Januari kwam er eindelijk een monteur langs. Die heeft tenslotte de Omvormer omgewisseld. Het werkt nu goed. Echter deze omvormer levert te weinig energie voor onze installatie. Op 14 Januari heb ik een mailtje gestuurd, met het verzoek, laat ons weten wanneer de orginele omvormer terug komt. We zijn nu Maandag 20 Januari. en heb nog niks gehoord. Ik maak dankbaar gebruik om van deze gelegenheid gebruik te maken, en mijn ongenoegen uit te spreken. Louis Broekaert.

• Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Louis, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te horen dat u afgelopen week niet bent teruggebeld over de omvormer. Dat is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Mijn collega Harm Jan Hoondert neemt hierover uiterlijk woensdag a.s. contact met u op op. Onze excuses hiervoor. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Janet van de Griend, Saman Groep

Monteurs top, planning iets amateuristisch.

De monteurs die alles hebben geïnstalleerd waren allemaal uiterst vriendelijk en kundig. Ze hebben hun werk goed gedaan, ook de app geïnstalleerd op onze telefoons zodat je de opbrengst kan volgen. Wel is de installatie van de panelen 2 keer uitgesteld omdat er teveel wind was, en dan is het niet zo dat ze dan bij jou weer als eerste komen maar dan kan het zomaar weer 2 weken duren. Ik vind dat een hele rare planning. Iemand die dus veel later zonnepanelen besteld heeft kan dus zomaar wel veel eerder de zonnepanelen hebben. Ik snap ook niet dat zo'n bedrijf als de Samangroep zonnepanelen nog installeert met ladders. Bij ons was er ook niet zoveel wind maar als je met een paneel op je schouder via een ladder het steile dak van ruim 8 meter hoog op moet dan heb je al heel snel last van wind, ouderwets vind ik dat. Waarom niet met een hoogwerker want dan heb je ook veel minder last van wind en kom je niet net zoals bij ons 2 keer zonnepanelen installeren en ga je weer weg vanwege de windkracht 4. Je moet dus ook zorgen dat je thuis bent, 2 keer voor niets. Maar dat de monteurs het niet aandurven snap ik goed want je bent zo je evenwicht kwijt. Klantgerichtheid van de monteurs is top maar de planning zou wel een cursus plannen en klantgerichtheid mogen hebben.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw Ossewaarde, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Vervelend om te horen dat we door wind de installatie van uw zonnepanelen niet in 1 keer hebben kunnen realiseren. Ik zal uw ervaring en tip door zetten naar onze bedrijfsleider. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze monteurs. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

De gehele procedure is gelopen zoals afgesproken bij eerste contact met dhr. Biesters

Goede uitleg over aanschaf / werking / monteren van zonnepanelen. Ik had zelf ook de mogelijkheid om alvast voorbereidend werk te doen. Dit werd op de offerte in mindering gebracht. De uitvoering verliep volgens afspraak. Zeer nette monteurs die de werkzaamheden uitvoerden. Totaal geen enkele klacht. Aanrader !

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Paul, Bedankt voor uw compliment aan onze monteurs en Dhr Biesters. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

De plaatsing was op zich goed maar de nawerking slecht

Na de bestelling in juli geplaats te hebben, werden de panelen op 12 december geplaatst. Helaas bleek om 15.45 uur dat het te hard waaide om de panelen alsnog te plaatsen. Zelf leek mij het wel mee te vallen maar ik ging op de deskundige mening van Arjan af. Vervolgens zijn op 20 december twee monteurs geweest op de panelen te plaatsen. De afspraak was dat ze om tussen 12.00 en 13.00 uur zouden komen en dat ik een half uur vantevoren gebeld zou worden. Om 7.30 stonden ze op de stoep, een beetje vreemd maar ok. afgesproken dat ik rond 12 uur even langs zou komen voor de app op de telefoon. Om 11.45 kreeg ik een telefoontje dat de panelen erop lagen en werkzaam waren. En dat de app niet geplaats kon worden omdat Arjan de layout heeft. Arjan zou er in week 2 weer zijn om de app te instaleren, dat was proma voor mij. Eind week twee maar eens een mail gestuurd hoe dit nu zou plaats vinden, daarop kreeg ik een mail of ik maar even een foto van de omvormer moest maken voor het juiste nummer, welke niet genoteerd was. Halver week 3 kreeg ik een link gemaild om de inzage te activeren. Heb vervolgens zelf in de app store de juiste app opgezocht en geinstaleerd. Dit werk verder prima maar ik had iets meer service van Samanverwacht! Ik ben nog wel benieuwd hoe het gaat met de btw teruggave, dit zou door Saman geregeld worden maar ik ben bang dat ik dit ook zelf moett gaan regelen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

mijn ervaring zijn goed en deskundig.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste heer/mevrouw Elst, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo goed van dienst konden zijn. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima geholpen

Zoals aangegeven, prima geholpen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ad, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Fijn om te horen dat u zo positief bent over onze dienstverlening. We hopen dat u in de toekomst nog eens bij ons terugkomt. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

professioneel

Professioneel bedrijf met plezierige, klantvriendelijke vakmensen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Joop, Bedankt voor uw positieve reactie. We zijn blij om te horen dat we u zo tevreden bent over onze collega's. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Professioneel en objectief advies

Ik ben met Marcel Stroo bij meerdere monumenten in de binnenstad van Middelburg gaan kijken naar de mogelijkheden voor PV-panelen. De uitleg, beschouwing van de panden en uitgebrachte adviezen waren allemaal behoorlijk realistisch. Ook als een pand nauwelijks baat zou hebben bij PV-panelen werd dat dan ook afgeraden.

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Bernard, Bedankt voor uw reactie. Wat fijn om te horen dat u zo positief bent over onze collega Marcel. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.