Pv systeem werkt prima, maar slordige installatie/afwerking.

Ik koos voor Saman groep omdat ik een hoge kwaliteit en professionaliteit verwacht, ipv één of andere twijfelachtige panelenboer. Helaas hadden wij het niet getroffen want er is best slordig werk afgeleverd. De monteur heeft zijn best gedaan maar was erg gehaast en gestressed en heeft daardoor best wat slordigheden gemaakt. Als eerst kwamen ze 2,5 uur te laat, maar dat kan gebeuren heb ik begrip voor. Vervolgens is er op 2 plekken mis geboord in de muur naast de omvormer en naast de werkschakelaar, daar heeft de monteur maar mooie schoeven ingedraaid. Ik had vooraf gevraagd of de dc kabeldoorvoer naar binnen op een bepaalde plaats en manier kon en dat was een goed idee volgens de monteur, maar vervolgens hebben de heren op het dak het op een totaal andere manier gedaan (vol in het zicht) de monteur verontschuldigde zich wel maar zei als reden dat hij niet goed met de heren op dak kon communiceren ( ivm andere afkomst) hij zelf was overigens ook amper te verstaan, maar hij probeerde het tenminste nog in het nederlands. Toen ze klaar waren was uiteraard zijn stofzuiger stuk, waardoor we zelf van zolder tot de voordeur het bouwstof konden opzuigen met onze eigen stofzuiger.(is er niet goed voor) Ik ben blij dat alles in 1 dag geïnstalleerd is en alles netjes werkt, de monteur is tot 19:30 bezig geweest om alles af te krijgen. Maar doordat hij zo moest haasten (hoge werkdruk?) Heeft hij helaas wel wat slordige foutjes gemaakt die voorkomen hadden kunnen worden. Hij heeft ook aardig wat calorieën verbrand met het op en neer rennen over onze trap in ieder geval.(gelukkig daar geen beschadigingen) mijn conclusie misschien had die twijfelachtige panelenboer het wel netter gedaan, maar hopenlijk maakt de (after-)service van Samam groep dat nog goed (mocht dat ooit nodig zijn.)

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goed advies en prima uitvoering!

Na een prettig en goed adviesgesprek zijn de werkzaamheden deskundig uitgevoerd.

bijna perfect

Montage perfect. Jammer dat door niet tijdig bestellen/in voorraad hebben van onderdelen voor montage 8 weken vertraging is opgetreden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goede info en prima aflevering

Vooraf is deskundige informatie verstrekt en op de dag van installatie op 28 juni 2022 zijn de zonnepanelen snel en vakkundig geïnstalleerd. Na aansluiting door de monteur, werken de zonnepanelen perfect.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Het kost veel energie maar uiteindelijk wordt je toch geholpen zo als het hoort

Garantie/Reworken van airco verliep niet vlot en werd uiteindelijk opgelost door monteur van de Importeur. ( los zittende sensor in binnen unit) Monteurs Saman hebben tot 2 keer toe de buiten unit uit elkaar gehaald. Voor deze actie, in de garantieperiode, moest ik wel een vette rekening van de importeur betalen. Na veel bellen met Saman is de factuur uiteindelijk gecrediteerd.

• Snelheid/levertijd* N.v.t.

Perfect gegaan

Onze dank is groots perfect gedaan

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Sjaak, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Ik wens u veel plezier met uw zonnepanelen en een mooie opbrengst. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

Zeer deskundig

Veertien Zonnepanelen als Doe Het Zelf pakket geplaatst. Als leek loop je dan ongetwijfeld tegen problemen aan. Bij het ingebruik stellen de foutmelding: netonderspanning. Netbeheerder en elektriciën konden op hun werk geen fout vaststellen en de netspanning was normaal. Daarop contact gezocht met Theo van Bekhoven werkvoorbereider van Saman groep. Die gaf direct aan dat er iets niet goed zit tussen de omvormer en de meterkast. Het bleek een los geschoten fase draad te zijn in de stekker aansluiting met de omvormer.

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Rob, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn om te lezen dat onze collega op afstand u ook kon helpen met de installatie van het Doe Het Zelf pakket. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Wij wensen u veel zonuren toe, laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Alles netjes verzorgd en op tijd geleverd

Zie hierboven

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jaap, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over uw zonnepanelen installatie. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Wij wensen u veel zonuren toe voor uw zonnepanelen installatie. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Te weinig ideeën , voor ons

Ketel laten maken 9.00 ,00 Euro Een andere ketel 1100,00 Euro. Warmte pomp ik ik na gegaan wat dat voor ons zou betekenen , stuiten alleen problemen. warmte pomp 15.000, 00 euro. Daarom hebben we nu gekozen voor een kleiner bedrijf , ketel laten maken 5.00,00 euro

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Best C.J. de Wijs, Hartelijk dank voor uw feedback. Wij zullen dit aangeven bij onze collega's. Echter zien wij geen gemaakte offerte voor een nieuwe CV-ketel of warmtepomp bij ons in het systeem. Mochten wij nog iets voor u kunnen betekenen dan vernemen wij dit graag. Wij wensen u een fijne dag. Met energieke groet, Saman Groep

Het verkoop traject is zeer goed verlopen, alles duidelijk en helder. Ondanks enorme drukte dank aan de planning voor het aan kunnen passen vd plaatsingsdatum. En dan de mannen zelf: 2 toppers op het dak. En de electriciën heeft alles netjes geïnstalleerd. Meterkast aangepast, kabel met pijn en moeite naar boven gekregen. En Saman is een bedrijf dat al lang bestaat. En geen cowboys die mee liften op de solar-hype. En over 2 jaar weg zijn. Want wat heb je dan aan je garantie van 25 jaar? Saman, dank jullie wel.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste R.A. van Beek Hartelijk dank voor uw fijne review. Goed om te lezen dat u zo tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Wij wensen u veel zonuren toe voor uw zonnepanelen installatie. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Qua organisatie en communicatie kan Saman nog veel verbeteren

Prima voorlichting verkoopadviseur. Ballast werd geleverd terwijl afspraak montage panelen afgezegd was. Aangeleverde informatie van de verkoopadviseur i.v.m. vergunningaanvrage werd als onvoldoende beoordeeld Na inplannen datum van plaatsing moest ik zelf bellen waar de ballast bleef. Zonnepanelen werden gemonteerd door medewerkers die nauwelijks Nederlands spraken en weinig Engels De elektricien die zou komen liet verstek gaan waardoor ik een hele dag voor niets gewacht heb. De volgende afspraak met de elektricien werd net voor zijn komst afgebeld want zijn vrouw was van de trap gevallen ( hoe verzin je het) Er kwam een nieuwe afspraak waarbij de elektricien uren later arriveerde. Ik belde hierover met het kantoor waarop er gezegd werd dat de zonnepanelen verkeerd geladen waren Toen ik vertelde dat de zonnepanelen er al lagen maar de aansluiting ontbrak was het even stil. De elektricien kwam met 2 collega's maar helaas zonder omvormer waarop de elektricien aan het werk ging en de 2 collega's ruim 2 uur weg waren om de omvormer te halen. De communicatie (telefonisch) met het kantoor was niet altijd eenvoudig, lange wachttijden een stom muziekje Snow in april????? en één van de medewerkers die onverstaanbaar is doordat ze zacht en onduidelijk praat. De medewerkers waar ze vervolgens mee moeten overleggen zijn nooit aanwezig of niet bereikbaar Kortom ik vond het hele traject na het tekenen van de offerte een ramp en dik onvoldoende

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Wilma, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn dat u tevreden bent geweest met de voorlichting van onze verkoopadviseur. Wat vervelend dat het zo is verlopen dit is zeker niet onze bedoeling en werkwijze. Ik ga uw review zeker doorsturen naar de leidinggevende van de afdeling zonnepanelen. Ik wens u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Goede info vooraf gekregen

Wij zijn er blij mee

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste jj, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat u vooraf goede informatie heeft ontvangen en dat u blij bent met de zonnepanelen. Laat de zon maar schijnen! Met energieke groet, Saman Groep

correct geleverd op tijd en de installatie ging snel en doelmatig

Goede en duidelijke informatie bij de offerte. Bij de plaatsing correct, snel en keurig afgeleverd

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rolf, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Goed om te lezen dat u goede en duidelijk informatie heeft gekregen bij de offerte en dat de plaatsing ook naar wens is gelopen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals van dienst te kunnen zijn. Met energieke groet, Saman Groep

Lekker mee denken met de klant.

Prima ervaring met de Samangroep. Zowel aankoop als montage van zonnepanelen en airco’s.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer de Vries, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u een prima ervaring heeft met de Saman groep. Dit geeft ons energie. Ik wens u nog veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman groep.

Snelle levering, vakkundig gemonteerd

Advies was wat beperkt, advies voor het leggen bleek ook beter te kunnen. De monteurs hebben beter advies gegeven en snel en vakkundig gemonteerd. Uiteindelijk prima tevreden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u uiteindelijk tevreden bent met onze snelle levering en dat het vakkundig gemonteerd is. Dit geeft ons energie. Ik wens u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Uitstekend geholpen na installatie met wifi verbinding

Geweldige monteurs , welke zeer goed werk hebben afgeleverd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Luc, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over onze monteurs! Dit geeft ons energie. Ik wens u nog veel zonnige dagen toe! Met energieke groet, Saman Groep

Perfecte service en mooi product

Bij de start van de opdracht, intake, offerte, vervolg en installatie van de zonnepanelen werd alles volgens afspraak ingevuld en zeer snel geïnstalleerd met de benodigde kennis en kunde. Perfect afgehandeld ook de nazorg. Wat mij betreft is de Saman groep één van de weinige organisaties die op deze wijze de afspraken nakomt in tijd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Tuinenburg, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over ons. Dit geeft ons energie! Ik wens u veel zonnige dagen toe! Met energieke groet, Saman Groep

zie volgende punten.

Niets op aan te merken. Goed, snel, effectief.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Gemeren, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent! Dit geeft ons energie. Ik wens u veel zonnige dagen toe! Met energieke groet, Saman Groep

Netjes gewerkt

Geen klachten. Netjes gewerkt en afspraken nagekomen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Leon, We zijn blij om te lezen dat de werkzaamheden naar wens zijn uitgevoerd. We hopen u in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn Nog een fijne dag gewenst. Met zonnige groet, Saman Groep

werkzaamheden worden goed uitgevoerd maar contact is slecht

Wij hebben 2x storing gehad op zonnepanelen. Beide keren na melding per mail na ongeveer2 a 3 weken opnieuw moeten mailen en daarna weer een paar weken wachten op reactie. Daarna wederom lang moeten wachten op afspraak maken wanneer er een monteur komt. De reparatie werd wel snel na afspraak maken uitgevoerd, Ook bij een andere mail voor andere werkzaamheden die ik door Saman wou laten doen komt er pas een reactie als je na een paar weken opnieuw contact opneemt. Werk werd daarna wel redelijk snel uitgevoerd. Mijn conclusie is dat wij voor een volgende keer niet meer mailen maar zullen bellen en hopen dat het dan sneller gaat.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Dost, Hartelijk dank voor uw review. Wij waarderen uw bericht. Om contact te krijgen duurde inderdaad langer dan normaal dit vanwege extreme drukte. Excuses voor het ongemak. Fijn om te lezen dat de werkzaamheden goed zijn uitgevoerd. Dit geeft ons energie. Ik wens u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

24 zonnepanelen keurig op tijd geplaatst

duidelijke offertes, heldere afspraken over de lever- en plaatsingsdatum, netjes werk geleverd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Walter, Hartelijk dank voor uw review. Wat fijn om te lezen dat u tevreden bent over ons werk! Dit geeft ons energie. Ik wens u nog veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Wel goed buiten het advies van aardekabel

Omdat ik zelf voorwerk had gedaan mat ac en dc kabel had ik gevraagd of er ook een aarde kabel bij moest dat was niet nodig wat achteraf wel nodig was wat ik wel jammer vond moest ik weer stukjes plafon loshalen maar voor de rest is het wel snel gebeurd maar kwamen wel pas om 16.00 uur had wel even over gebeld kunnen worden ik heb hier ook nog 2 rollen zwart en rood dca kabel liggen dus die kunnen nog opgehaald worden

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Dik, Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Wat vervelend om te lezen dat de communicatie niet zo goed verlopen is. Fijn om te horen dat ondanks alles het toch goed verlopen is. Wij hopen u in de toekomst nog eens van dienst te kunnen zijn. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goed geïnstalleerd. Na per ongeluk doorboren van een stroomleiding dit vakkundig opgelost.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rinus, Hartelijke bedankt om uw ervaring met ons te delen. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent. Wij wensen u een mooie en zonnige opbrengst toe. Met zonnige groet, Saman Groep

Geweldig fijn correct en deskundig personeel

Komen afspraken na. Werken snel en deskundig. Ik heb saman aan andere aanbevolen en zal dit in de toekomst blijven doen. Met vriendelijke groet, Cris Theulings

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Cris, Hartelijk dank voor het delen van uw ervaring. Wat fijn om te lezen dat u zo tevreden bent over ons bedrijf. Wij wensen u veel zonnige dagen toe. Met zonnige groet, Saman Groep

Kunnen hun planning niet rond krijgen

In februari enthousiast geworden voor een warmtepomp en zonnepanelen Een afspraak gemaakt met iemand om hierover verder te praten Op 5 mei gesproken met een verkoper heel enthousiast en besloten om een aantal zonnepanelen te bestellen, en een airco De meterkast moet hier ook voor aangepast worden. Na een dag of 5 ligt de offerte op de mat (in de mail) deze beoordeeld en na een paar aanvullende vragen goedgekeurd. De offerte wordt omgezet naar een bestelopdracht en binnen 10 werkdagen volgens de verkoper / en 15 werkdagen volgens de bestelopdracht wordt er contact opgenomen voor een afspraak. Voor de meterkast en de airco wordt al na 2 dagen contact opgenomen. Maar voor de zonnepanelen is na ruim 3 weken nog niets ondernomen. Telefonisch contact met samman groep levert niets op als we zullen contact met u opnemen

• Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?*
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste meneer Ton, Bedankt voor uw review. Wij waarderen uw feedback enorm. Wat vervelend om te lezen dat u een langere tijd heeft moeten wachten tot de afspraak voor de zonnepanelen werd ingepland en dat u hier zelf achteraan moest gaan. Uw ervaring zal ik delen met de teamleider van de afdeling zonnepanelen zodat zij dit binnen het team kunnen verbeteren. Ik wens u een fijne dag. Met energieke groet, Saman Groep

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.