redelijk positief

mijn ervaring met de adviseur was goed,de snelheid van plaatsen positief. het plaatsen van de zonnepanelen bleek achteraf niet goed. de panelen mogen maximaal 25 cm voorbij de ligger steken,en deze was 49 cm.ze zijn terug geweest,hebben extra klemmen bij de onderste ligger geplaatst,en hebben de panelen ongev 10 cm laten zakken.maar in principe nog steeds niet goed.ze zijn nogmaals langs geweest(half dec) om nog een extra ligger te plaatsen. maar hiervoor moeten div nokpannen los gemaakt worden.bij een vorige poging ging er gelijk eentje kapot.maar ik had geen nieuwe liggen.ik heb afgesproken dat ze eerst zouden overleggen of het anders kan.er zou contact worden opgenomen maar tot heden toe nog niets gehoord.

Komen afspraken na ! En fantastische mensen in dienst

• Deskundigheid/vakmanschap* N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goed voorstel, goede opvolging, goede uitvoering

Wij zijn bij Saman terecht gekomen via het energie loket. Prima partij, professioneel, komen afspraken na, geven goede voorlichting en het team dat komt uitvoeren werkt netjes, denkt praktisch mee en levert goed resultaat. Ook daarna bij vragen wordt je snel teruggebeld.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Een beetje slordig gewerkt.

Maar later bij gesteld.

Prettig

Vriendelijke medewerkers, alles netjes achtergelaten en goed bereikbaar. Jammer dat ze vergeten waren te melden dat ik een andere meter moest.

kan niet beter

Snel klaar met plaatsing, aanvankelijk geen wifi maar snel herstel door de monteur

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Chiel, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn dat u tevreden bent over de uitgevoerde werkzaamheden. Dit geeft ons energie. Gelukkig was de wifi snel hersteld. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te mogen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Zeer prettig en professioneel

Afspraak met adviseur duidelijke uitleg gekregen. Goed advies, ook dat Saman de BTW teruggave bv regelt is erg fijn. Professionele monteurs en vriendelijke,denken in oplossingen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste J&S, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn om te lezen dat u een passend advies heeft ontvangen en dat u tevreden bent over de installatie van de zonnepanelen. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te mogen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

De informatie en de werkzaamheden zijn zeer vakkundig en netjes volbracht

zeer goed.

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.

Uitstekend en snel

We zijn op zeer snelle en deskundige geholpen. Ook het voor en natraject was perfect geregeld.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Kees, Hartelijk dank voor uw fijne review. Fijn om te lezen dat het gehele traject goed is verlopen. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Ook hopen wij op een mooie opbrengst. Laat die zon maar schijnen! Een zonnige groet, Saman Groep

top bedrijf

Erg goede ervaringen met de Saman groep. Vanaf het eerste contact liep alles plezierig. Deskundige Vakmensen, van vertegenwoordiger tot monteurs. Alles "just in time" geleverd, ballast, omvormer en de montage. Vriendelijke, vakkundige, nette monteurs die met de klant meedenken. Het geheel netjes gemonteerd en goede uitleg gekregen. Kortom, een top bedrijf.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Hans, Bedankt voor uw mooie positieve review. Wat fijn om te lezen dat u een goede ervaring heeft met Saman. Fijn dat u zo goed geholpen bent vanaf het begin en alles mooi op tijd was en iedereen goede en duidelijke uitleg heeft gegeven en u daardoor maximaal heeft geholpen :) nogmaals super bedankt voor uw positieve review. En hopen u in de toekomst nogmaals van dienst mogen zijn. Met energieke groet, Saman groep Zierikee

Prettig en duidelijk met alle partijen

De advisering vooraf was duidelijk. De werknemers die de zonnepanelen aangelegd hebben werkte heel netjes en hielden rekening met het oude pand, waarin ik woon. De administratie was eigenlijk het minst optimaal, daar kunnen nog wel verbeteringen aangebracht worden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Henriëtte, Hartelijk dank voor uw review. Fijn om te lezen dat het advies en het monteren van de zonnepanelen naar wens is verlopen. Uw inhoudelijke opmerking over de administratie zullen wij intern opnemen. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonninge groet, Saman Groep

Zeer progessioneel

De installateurs waren verlaat vanwege een probleem met de bus. Dit werd netjes van tevoren medegedeeld De installatie door bus 150 olv Ricardo verliep zeer snel en vakkundig. De 3 mannen vormen een geoliede machine. In 5 uur een installatie met 17 zonnepanelen op 2 daken geïnstalleerd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Marc, Hartelijk dank voor uw fijne review. Fijn om te lezen dat de installatie van uw zonnepanelen en de communicatie goed is verlopen. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

dik tevreden

nette installatie, keurig volgens afspraak en prima monteurs!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste G.A.J.M. Staring, Bedankt voor uw review. Wat fijn om te horen dat alles goed en netjes is verlopen en u goed geholpen bent. Veel plezier met uw installatie. Hopelijk kunnen we u in de toekomst nogmaals van dienst zijn. Met Energieke groet, Saman groep Zierikzee

Niet zo best.

15 dec 2021 hebben we telefonisch doorgekregen dat op uw bedrijf een storing was gezien in onze omvormer. Pas 26 jan kan dat worden gerepareerd. Zieken en Corona zou de reden zijn dat dit zo lang moet duren. 6 weken vinden we wel erg lang. We hebben geen op of aanmerkingen omtrent de aanleg.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Jan, Bedankt voor uw review, ik begrijp heel goed dat lang wachten nooit leuk is. Gelukkig komt de monteur al vrij snel en kunt u weer genieten van de zonnestralen op uw dak. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

prima en snel geregeld

duidelijke informatie, monteurs werkten netjes en alles is snel en efficient geregeld

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Miranda, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn dat u tevreden bent over ons bedrijf, producten en monteurs. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te mogen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Bar en bar slecht

SLECHT SLECHT SLECHT

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Remco, Bedankt voor uw bericht. Ik vind het vervelend om te lezen dat u een vervelende ervaring met ons bedrijf heeft beleefd. Helaas is de communicatie voor u niet vlekkeloos verlopen en bied ik onze excuses vooraan. Hartelijk dank voor uw feedback. Wij zullen dit als opmerking aan de leidinggevende van de afdeling zonnepanelen doorgegeven. Met energieke groet, Saman Groep

zeer correct

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Delst, Hartelijk dank voor uw review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent over onze service. Dit geeft ons energie. Ik wens u nog een fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

Snel en kundig

Wij hebben de zonnepanelen besteld om zelf te leggen. Zeer vriendelijk en duidelijke uitleg gehad. Snel geleverd binnen 4 weken. Wel even zoeken naar wat aansluitmogelijkheden ivm de Engelse werkbeschrijving.

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Beste Marjolein, Hartelijk dank voor de mooie review. Fijn om te lezen dat de er een snelle levering van de zonnepanelen is geweest. Helaas is de werkbeschrijving inderdaad in het Engels, maar wij zullen dit als feedback opnemen met onze collega's. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te kunnen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Service kan beter!

Service erg matig! Na bevestiging van de panelen op het dak hebben we een maand moeten wachten voordat ze daadwerkelijk aangesloten werden op de meterkast. Afspraak maken daarvoor kostte veel gemail en gebel. Kwam een installateur die geen ervaring had met zonnepanelen. Uiteindelijk wel gefikst. Dat er een app was om de opbrengst te zien, kregen we terloops te horen. Installateur wist niet hoe het werkte. Moesten we zelf achter aan bellen. Daarna nog een telefonische vraag over opbrengst. Pas dagen later na beloofd een reactie zonder echt antwoord. Al met al geen prettige ervaring. Kwaliteit van de zonnepanelen kunnen we nu nog niet beoordelen.

• Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rik, Hartelijk dank voor uw review. Wij waarderen uw mening enorm. Jammer om te horen dat de installatie niet naar wens is verlopen. Dit is niet de manier waarop wij willen werken Uw ervaring deel ik met de teamleider van de afdeling zonnepanelen. Wij wensen u een mooie opbrengst toe van de zonnepanelen. Met energieke groet, Saman Groep

Snelle levering en vakkundige installatie. Komen afspraken na.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Guido, Hartelijk dank voor uw review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent over onze service. Dit geeft ons energie Ik wens u nog een fijne dag! Met energieke groet, Saman Groep

in mijn geval chaotische organisatie !

Info gesprek goed en deskundig! Echter op dag van instalatie afspraak door Saman geannuleerd. Nieuwe afspraak gemaakt monteur wist niet waar te beginnen en ging bij buren kijken hoe e.e.a. was geïnstalleerd. Bij andere buren een ladder moeten lenen en kreeg de installatie van 10 zonnepanelen niet op 1 dag klaar.Kortom 3 dagen vrij genomen i.pl.v 1 dag.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Ton, Bedankt voor je review. Wij betreuren het om te horen dat u het niet helemaal naar wens is verlopen. Dit gaan wij intern doorgeven zodat er volgende keer beter op gelet kan worden. Wij hopen dat u veder wel tevreden bent met de installatie Energieke Groet, SamanGroep

Goede ervaring

Wij zijn tevreden over de info vooraf en hebben daarom voor dit bedrijf gekozen . Het is allemaal gord gemonteerd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste J, Hartelijk dank voor uw mooie review. Fijn om te lezen dat u ons zou aanbevelen en dat u tevreden bent over kwaliteit van onze collega's. Wij hopen u in de toekomst nog vaker van dienst te mogen zijn. Laat die zon maar schijnen! Met zonnige groet, Saman Groep

Slechte communicatie en gebrek aan getoonde deskundigheid

Onze Cv-ketel heeft verschillende keren storing gehad het afgelopen jaar. Eerst toen we nog een huurcontract hadden bij de Delta en ook daarna (sinds half oktober) toen deze ketel ons eigendom was geworden. Diverse monteurs kwamen en gingen. Deden onderzoek, repareerden en vervingen onderdelen. Sinds half oktober hebben we zeker 600 euro gespendeerd aan reparatiekosten. Elke keer begon weer een andere monteur van voren af aan,( geen communicatie!) en de een kwam met een verhaal dat het aan het Russisch gas lag, en een ander dat we de radiatoren halfopen moesten zetten. Dan zou het wel warm worden. Intussen zijn veel vitale onderdelen vervangen. Desondanks hadden we twee weken geleden weer dezelfde, vaker voorgekomen, storing. Een monteur uit een ander team heeft toen voor de tweede keer het gasblok vervangen (dat viel onder de garantie), maar de reparatiekosten niet. Dat betekende weer een forse rekening. Hij doet het nu nog steeds.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Janneke, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend om te lezen dat uw cv-ketel meerdere malen in storing is gevallen en dat wij dit toen niet op de juiste manier hebben opgelost. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Ik wens u nog een fijne dag. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Plaatsing prima, maar nazorg waardeloos

Advisering ging prima. Plaatsing op zich ook, maar wel nodig om ook ter plaatste aan te sturen. Later bleek: 1. de internetaansluiting verkeerd adres aangesloten 2. veel zwarte vlekken op meterkasten en muren achter gelaten

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Beheerder, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend dat de internet aansluiting verkeerd werd aangesloten en dat er veel zwarte vlekken op meterkasten en muren werden achter gelaten. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. We gaan ons best doen dit zo snel mogelijk voor u op te lossen. We komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Mijn collega Wilbert neemt binnen twee werkdagen contact met u op om meer inzicht te krijgen in uw situatie. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Slechte opvolging vragen

Diverse vragen gesteld per e-mail, maar inhoudelijke reacties bleven uit. Zelfs na herhaaldelijk contact gezocht te hebben.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Peter, Bedankt voor uw reactie. Wat vervelend dat u niks van ons heeft mogen vernemen nadat u meerdere malen contact met ons hebt opgenomen. Mijn collega Wilbert neemt binnen twee werkdagen contact met u op om u te woord te staan en eventuele vragen die u nog heeft te beantwoorden. Nog een fijne dag gewenst. Met vriendelijke groet, Saman Groep

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.