Goed deskundig advies en snel vakkundig en veilig geplaatsr

Na eerst bij ons thuis uitgebreid geïnformeerd en geadviseerd te zijn door Frank Biesters hebben wij onze keuze gemaakt, waarna al heel snel de panelen geplaatst zijn. Door Wijnand Vijfwinkel en zijn collega uit Oosterland is zeer vakkundig en bovenal veilig gewerkt. De installatie is door hen goed werkend opgeleverd. Wij zijn erg tevreden over de correctheid en netheid van deze heren installateurs.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Terwijl Sanchez en Gerson de panelen op het dak leggen en aansluiten, monteert Patrick na overleg de omvormer en trekt de leidingen naar de meterkast. Communicatie is prima, er wordt goed geluisterd en overlegd en het geleverd werk ziet er keurig en strak uit. Rond 15.00 uur is alles aangesloten en op de meter komen de eerste Kilowats binnen. Enig nadeel is dat ik pas na 4 dagen de registratie en inlogcodes voor de app binnenkreeg van Saman zodat ik toen pas werkelijk kon zien wat de opbrengst van het systeem was.(omvormer zonder display) Vandaar 9,5 en geen 10.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste, Dank u wel voor de positieve reactie! Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over onze collega's, Patrick, Sanchez en Gerson. Het aandachtspuntje zullen wij ook zeker in acht nemen. Wij hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen Met vriendelijke Groet, Saman Groep

Uiteindelijk snel en goed geleverde zonnepanelen pakket!

Na online een zonnepanelen pakket te hebben betaald en besteld. Werd er netjes contact opgenomen en afgesproken wanneer de levering zou plaatsvinden. Alles leek erg in orde bij de levering. Op jammergenoeg 1 zonnepaneel na. Deze lag beschadigd onderaan het pakket. Na even een belletje en enkele foto's door te sturen dat het paneel niet in orde was. Kreeg ik al gauw een oprecht excuses daarvoor. En dat een nieuw paneel kosteloos geleverd zou worden. Dat noem ik heel netjes en goede service! En dan ook binnen enkele dagen het nieuwe paneel geleverd! Helemaal top! Bedankt Saman Groep

• Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Geen klachten

We zijn er heel content mee .

Kwaliteit

Zeer tevreden over de installatie en de kwaliteit van de producten. Vakkundig personeel. De wachttijd is wat lang, maar dat zegt ook iets over de hoeveelheid klanten en dat is goed. Verder is alles prima verlopen. Echt een aanrader.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Prima product, prima montage.

Alle werkzaamheden zijn goed uitgevoerd en de monteur heeft prima meegedacht.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Alex, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over onze monteur. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima, op een enkel punt na

Het belangrijkste; de installatie is werkt goed en kabels zijn over het algemeen goed weggewerkt. Positieve ervaring: De heren die de panelen plaatsten communiceerden goed over het plan van aanpak en controle van het bedachte legplan. Mindere ervaringen: 1) De verkoopadviseur belooft een aansluiting middels de koof (ook mijn voorkeur, dus ik blij), maar de elektricien voert de installatie uit met een extra stoppenkast op zolder. Op zich geen ramp (het werkt), maar de verkoopadviseur hoort dit de klant te vertellen. 2) Een grondkabel die eerder als voorbereiding op de installatie al deels was gelegd door Saman bleek te kort. Deze is vervangen door een minder robuuste kabel op de dag van afronding van de installatie. De elektricien gaf aan dat deze kabel ook voldoet. Als leek heb je dit maar te geloven. 3) Daarnaast kwam de elektricien op de dag van installatie dusdanig laat opdagen, dat zijn werk tot ver in de avond duurde. Bovendien bleek een dag later dat de omvormer niet juist geconfigureerd was, waardoor de hij weer terug moest komen om dit alsnog goed uit te voeren.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Arthur, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij vinden het vervelend om te horen dat het minder liep met het advies van onze adviseur. De fout van de elektricien zullen wij doorgeven. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goed gelegd

Na een langzame start met de offerte en verzoek voor aanvullende informatie zijn de panelen netjes gelegd en geinstalleerd. Het gesprek met de adviseur bleek naderhand nogal wat items te bevatten die niet gemeld en besproken waren. (bv. vermogen van de omvormer). Ook het aanmelden van de omvormer door Saman na installatie was vergeten en de grafische layout (orientatie) van de panelen zoals te zien is in de online account van de omvormer was niet zoals deze geplaatst zijn en moest achteraf ook gecorrigeerd worden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rene, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij vinden het vervelend om te horen dat het begin minder goed verliep. Maar zijn blij om te lezen dat het uiteindelijk goed is gekomen We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Beetje aanloop moeilijkheden maar het is goedgekomen

Paar keer moeten bellen om de afspraak te bevestigen!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Theo, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij vinden het vervelend om te horen dat het bevestigen van de afspraak moeizaam verliep. Maar we zijn blij om te zien dat het is goedgekomen. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Het plaatsen van de 2e set zonnepanelen was anders als de eerste set!

Dit was voor ons een uitbreiding van 13 naar 22 zonnepanelen, 9 op een aparte omvormer, intake helemaal ok, alleen vergat men 1 klein dingetje, bij de aanschaf van een 2e set en het daar op volgend verzoek om teruggaaf van de BTW zit er een addertje onder het gras wat niet is vertelt door Saman. De teruggaaf van btw bij een 2e set werd door Visser, omdat je dan over je eerste set ook de btw moet gaan betalen van hetgeen je aan stroom hebt geleverd, de teruggaaf van de 2e set verdampt hierin totaal!! en kom je daar ook niet meer vanaf, dit is vanaf 1-1-2020 zo ingesteld door minister Wiebes. We hebben op advies van Visser dan ook de teruggaaf van de 2e set btw +- € 560,= gelaten voor wat het is. Lijkt me wel handig dat bij een volgende intake, bij een 2e set bestelling, dit aan de belanghebbende vertelt wordt. Dan het plaatsen, op het dak ging het bijna fout omdat degene die de panelen plaatste zich op geen enkele manier gezekerd had. Wind en zonnepanelen gaan niet goed samen. Dan de elektra monteur binnen, raakte min of meer in paniek omdat de 2e installatie niet via de door hemzelf gemaakte utp kabeltjes en de door Saman geleverde switch (splitter voor 2 omvormers) in de benen kwam, het lag aan de kabel met aangegoten stekkers van mijn router naar de omvormers zei hij, de 1e installatie heeft het altijd gedaan dus waar zit het probleem, voor het gemak knipte hij de aangegoten stekker van deze kabel en maakte daar zelf een nieuwe op, hoe gek kan je zijn? De boel kwam weer niet in de benen. Dit was donderdag, maandag zou de specialist het oplossen. Aangezien ik zelf met dit werk te maken heb gehad, heb ik de zelf gemaakte kabels gemeten en getest, deze zaten vol met kruisingen in de aan-geknepen stekkers. De monteur die het op kwam lossen beaamde dit en heeft op mijn verzoek kabels met aangegoten stekkers geplaatst en een week later een nieuwe switch omdat deze door de eerdere kabel fouten was opgeblazen. Het spul is nu opgestart en draait naar behoren.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goede service en goede kwaliteit

Zeer positief

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedemiddag Peter, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u zeer positief bent. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Goede vakmensen over de vloer, maar hopeloze verkoop om afspraken, planning en prijzen vasteleggen

Zelf ben ik zeer te vreden over de kennis en kunde van de 3 heren die ik over de vloer heb gehad om het werk uit te voeren (Airco instalatie). Zeer te waarderen was hun inzet en improvisatie vermogen om goed en zeer deugdelijk werk op te leveren, terwijl ze buiten hun schuld om, slecht voorbereid op pad zijn gestuurd. OA niet op de hoogte van de afspraken die gemaakt zijn, op welke hoogte er gewerkt moest worden .... Zeer slecht vind ik de verkoop en planning. Grotere projecten en maatwerk kunnen ze niet aan. De verkoop heb ik regelmatig moeten corrigeren omdat die met of onmogelijke voorstellen kwam of met niet optimale oplossingen. Afspraken op papier krijgen , lukte gewoonweg niet. Voor een instalatie datum ben je aan de goden overgeleverd, terwijl dat gelijk vastgelegd hoort te worden. De planning stuurt zijn mensen zeer slecht voorbereid op pad. Ik heb zelf weer moeten uitleggen wat er gedaan moest worden, wat de afspraken waren en hoe de uitvoerings-details waren overeengekomen. Ik vind dat de installateurs dat van te voren horen te weten. Hoe gaat mijn project? Mei 2020 zijn de Airco's geplaatst. De zonnepanelen, we gaan het zien wanneer. Sept 2020? Zonnecollectoren heb ik maar van afgezien. Het was de bedoeling dat alles in een keer zou gebeuren, maar door het inadequate handelen (of onkunde?) van verkoop is dit dus duidelijk niet gelukt. Zou ik Saman adviseren ? Gezien de kwaliteit en het vakmanschap van de installateurs, Ja! Maar weet wat je je te wachten staat met de verkoop en planning, zeker als je een groter project hebt en geen genoegen neemt met het standaard recept. mvg A&A 22 Juni 2020

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedemiddag, Wij zijn blij te horen dat u tevreden bent over de kwaliteit van onze monteurs. Echter vinden vinden wij het ontzettend jammer om te horen dat het verkoop en plan traject niet is verlopen zoals gehoopt. Graag zouden wij hierover met u in contact komen. Onze collega Erik zal hierover contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Team Klantadvies

Goed werk geleverd

Na meerdere afspraken toch goed gekomen alleen een beetje prijzig

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedemiddag Wim, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat het uiteindelijk goed is gekomen. Graag zien we het natuurlijk in 1x goed gaan. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

rommelig

het verkoop traject is goed verlopen. bij de uitvoering minder. de wijze van aanleg en plaatsing was te voren niet duidelijk en moest tijdens het traject worden bedacht. er is schade ontstaan aan de waterleiding en de vloer. gelukkig heeft saman dit wel voor eigen rekening gerepareerd. het personeel lijkt zich niet goed te houden aan de veiligheidsvoorschriften waardoor 1 van de medewerkers van het dak is gevallen. bij vervolgacties komen afspraken wat moeilijk tot stand en worden vervolgens weer opnieuw verzet waardoor onze vloer nog steeds niet gerepareerd is. de installatie werkt tot op heden prima. Helaas is bij oplevering geen instructie gegeven.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Rudolf, Bedankt voor de gegeven feedback. Dit is inderdaad niet gelopen zoals het het hoort te gaan. Onze excuses hiervoor. Onze collega Martine van de afdeling Zonnepanelen neemt hierover contact met u op. Mochten er voor die tijd nog vragen zijn, horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Team Saman Groep

Goede ervaring.

Vriendelijk en deskundig personeel, zowel voor het advies als voor de uitvoering.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedemiddag, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over Saman Groep. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

in één woord: fantastisch !

Vooraf ZÓ goed meegedacht over aantal panelen, en waar en hoe, afspraken goed nagekomen, geweldig meedenken TIJDENS het leggen van de panelen, ook technisch gedeelte binnen mooi aangelegd, afgewerkt en opgeruimd, geen omkijken naar. Ook toen we na 1 dag ontdekten dat de vogelwering op 1 plekje niet helemaal aansloot: direct de volgende dag opgelost. Kan echt niet beter, dus héél tevreden!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste familie Swartjes, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wat ontzettend leuk om te lezen dat jullie zo tevreden zijn over Saman Groep. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Toch netjes opgeleverd.

Jammer dat 1 monteur niet zo handig was waardoor veel dakpannen kapot gegaan zijn. Andere jongens netjes gewerkt en werk afgemaakt.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Poppe, Bedankt voor de tijd die u heeft genomen voor het schrijven van de review! Wat ontzettend jammer om te lezen dat er dakpannen kapot zijn gegaan tijdens de montage. Onze collega's van de afdeling zonnepanelen zullen hierover contact met u opnemen. Nogmaals bedankt en alvast een prettig weekend toegewenst! Met vriendelijke groet, Team Klantadvies

duidelijke informatie/ gedegen werk op dak

idem als boven vermeld.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag Ger, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over de door ons geleverde installatie. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima systeem, goede kwaliteit

15 zonnepanelen met solar edge omvormer op platte dak. Op tijd en volgens planning geleverd. Vriendelijke en hard werkende monteurs die helaas de installatie niet compleet hebben opgeleverd. (2 panelen bleken niet aangesloten en nog wat losse/missende bouten) Na een weekje van telefoontjes en mailtjes de doortastende nazorg van garantieafdeling en het werkte als een zonnetje. Jammer van net die puntjes op de I. Verder niets dan lof.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag heer Wehrmeijer, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over onze monteurs, wij excuseren ons voor het probleem met de twee panelen. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Ik ben goed tevreden over de uitleg en installatie.

Het werk naar behoren.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag Huib, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent over de door ons geïnstalleerde installatie.. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Vakwerk

Wij hebben onze zonnepanelen laten de- en verminderen ivm nieuwe dakbedekking. Het contact via kantoor om de afspraken te maken verliep vlot en prettig. Alles sas helder. De monteurs hebben keurig werk geleverd, panelen gedemonteerd, veilig weg gezet en op een later tijdstip weer gemonteerd. Kundige, vriendelijke mannen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag Marc, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij zijn blij om te horen dat tevreden bent over onze monteurs en het werk wat zij verricht hebben! We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Zeer tevreden over de plaatsing.

Alles was goed voorbereid, snelle plaatsing en duidelijke uitleg. We zijn zeer tevreden!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag Georg, Dank u wel voor uw positieve reactie! Wij zijn blij om te lezen dat u tevreden over de geleverde installatie! We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

Prima dienstverlening

Werkzaamheden op tijd aangevangen vriendelijke dienstverlening en service.Bovendien netjes gewerkt en prima afgeleverd.Ben heel tevreden.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Goedendag, Dank u wel voor uw positieve reactie! We zijn blij om te lezen dat u tevreden bent. We hopen u graag in de toekomst nog eens te kunnen helpen. Nog een fijne dag gewenst! Met vriendelijke groet, Saman Groep

teleurstellend

nu bijna 2 jaar na installatie wachten we nog altijd op de vervanging van onze omvormer want nadat de eerste kapot is gegaan, is deze vervangen en ook die is weer kapot gegaan en vervolgens zijn overgekomen een ander merk/type te installeren maar. Ik weet niet wat het is of aan wie het licht maar bellen, e-mailen altijd met de belofte om er op terug te komen, wat wij nog altijd verwachten en op vertrouwen (de aanhouder wint) maar nu zelfs een beoordeling wordt gevraagd nog maar eens gaan opbrengen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Klaveren, Allereerst willen wij u bedanken voor het nogmaals contact zoeken met ons en onze excuses aanbieden voor de communicatie. Onze collega van de afdeling Klimaat & Electra zal contact met u opnemen om alsnog tot een oplossing te komen. Mochten er voor die tijd nog vragen zijn horen wij het graag. Met vriendelijke groet, Team Saman Groep

goed werk

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.