Goed werk, moeilijke communicatie.

Tevreden met de uitvoering van het werk. In alle opzichten vakmensen die hun werk goed en met plezier uitvoeren. Het in contact treden lukt ook en je wordt respectvol te woord gestaan. Daarna wordt het lastig. Bij het beantwoorden van vragen moet je veel geduld hebben en vaak zelf nogmaals contact opnemen alvorens er reactie komt. Een urgent verzoek tot reparatie van een tijdens installatie gesneuvelde waterslag / dorpel (op 10 meter hoogte) kwam m.i. niet goed door.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Installatie van zonnepanelen goed netjes en werkend opgeleverd.

Monteurs hebben netjes en goed in hun werk. Het werk verliep gestructureerd en was goed georganiseerd. Er wordt ook veilig gewerkt. De elektromonteur is een Nederlands sprekende. De andere mannen spreken goed engels. Prima werk geleverd, tevreden klant.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Uitstekend vakwerk, klantvriendelijk en professioneel.

Erg fijne ervaring, er is keurig werk geleverd!

Gaat allemaal prima

Zover ik het kan beoordelen gaat het prima. Het werkt allemaal goed!

kwaliteit

saman doet ook wat beloofd is.kwaliteit tegen een concurerende prijs.

Voorbereiding een 10 aftersales 2

Tot en met de installatie alles goed. Top. Daarna slecht contact over mijn vragen, na diverse mails en telefoontjes, moet ik steeds zelf mijn vragen boven aan leggen. Er lopen nog steeds vragen van 2 a 3 weken geleden. Pak op doe er wat aan, als jullie mij binnen 2 dagen terug bellen krijgen jullie gelijk een 9! Met vriendelijke groet Dirk van der Sluijs 0612522801

• Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van het door ons geleverde werk?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?* N.v.t.

Goed werk gedaan

Professioneel werk geleverd

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Na moeizame start, uiteindelijk goed vakmanschap geleverd.

Bestellingen (vooral via internet) laten te wensen over. Na herhaaldelijk contact is alles met vakmanschap uitgevoerd.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

alle fases goed begeleid en duidelijk

Goede uitleg, snelle service en advies.

Redelijk

Vertraging bij het plaatsen van de panelen, maar daar konden jullie niks aan doen. Bij het op de app zetten duurde het lang voor jullie actie ondernamen. Ik moet hierbij optekenen dat de manlijke telefonische medewerkers minder vriendelijk en hartelijk waren dan de vrouwlijke collega's. De heren vonden het blijkbaar niet zo nodig om klantvriendelijk te zijn. De dames daarentegen ondernamen wel actie en zorgden voor de oplossing. Hulde!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Laat weten welke werknemers er komen. Bij ons kwamen Bulgaren, niets dan goeds maar spraken amper Hollands. De baas wel maar kwam later.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Alles volgens aanbod en plan!

Nu vasthouden.

Super tevreden

Verder niks aan toe tevoegen

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Voldoet aan de verwachtingen en is flexibel bij eventuele aanpassingen.

Positieve ervaring met aankoop zonnepanelen. Niet de goedkoopste, komt wel afspraken na en stuurt herinneringen. Werkt veel met zzp ers waardoor er af en toe wat communicatieproblemen zijn, die overigens altijd goed opgelost worden. Bij tussentijdse wijzigingen van de offerte wordt goed meegedacht en meegewerkt om tot een oplossing te komen.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Is goed duurt alleen even voordat de financiële terug gave geregeld is

Chaos in communicatie

Misschien handig om mijn dossier eens op te zoeken en contact met mij op te nemen. Hele traject van offerte tot plaatsing was/is doorkruist met miscommunicatie en gebrek aan actie. Wacht nu al 14 dagen op een reactie van mijn laatste mail.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Afspraken werden goed nagekomen! Net werk afgeleverd!

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Kees, Hartelijk bedankt voor uw mooie review. Fijn om te horen dat alles naar wens verlopen is. We wensen u veel plezier met uw zonnepanelen. Fijne dag! Met energieke groet, SamanGroep

qua kwaliteit lijkt goed is nog niet te bepalen. De uitvoering niet heel goed. Vooral de montage.

Op de eerste plaats waren wij niet ingelicht dat er dakpannen konden breken. Bij toeval waren ze er wel om dat we net nieuwe pannen hebben. Er zijn 10 dubbele dakpannen gebroken, hetgeen erg veel is in relatie tot we van anderen horen vaak geen gebroken dakpannen, of een of twee. De monteurs die buiten op het dak werkte liepen als maar over de dakpannen heen en weer met telefoontje in de hand te praten en zingen. Of dit veroorzaakte dat de pannen braken weet ik niet maar het is zeer denkbaar. De monteur die de omvormer installeerde deed het prima, jammer was dat we, we zijn niet deskundig, ons niet hebben gerealiseerd dat we de meter kast moesten legen daardoor werden mutsen en handschoenen etc. Met zaagsel besmeurd. Niet vreselijk maar jammer. Op dit moment hebben we de btw teruggave in gang gezet. Het downloaden van de app geeft enige moeite maar we blijven proberen De kwaliteit van het geleverde gerelateerd aan de items onder beoordeelpunten is nog niet te geven, wel op langer termijn. Nvt is dat kunnen we nog niet beoordelen

• Prijs/kwaliteit* N.v.t.
  • Snelheid/levertijd*
  • Wat vindt u van de kwaliteit van ons advies?* N.v.t.
  • Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste Astrid, Hartelijk dank voor uw review. Wij waarderen het enorm dat u uw ervaring met ons deelt. Wat vervelend om te lezen dat de werkzaamheden niet naar tevredenheid is verlopen. Dit is niet de werkwijze die wij willen uitstralen. Uiteindelijk is de installatie wel naar behoren geïnstalleerd en wensen wij u uiteraard een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Zeer slechte service na reparatie

Letterlijk in de kou laten zitten na slechte reparatie van de cv installatie. De factuur daarintegen was zeer snel en prima berekend... Door de te snelle groei onherkenbaar Zeeuws bedrijf aan het worden. Nu slechts een nummer geworden .... Ook word je misleid door garantietermijn te willen ontlopen.. Zint eer ge begint. ... is Zeeuws voor dat u zich 2 keer bedenkt om hiermee zaken te doen..

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Kreeft, Bedankt voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent met de reparatie aan uw CV. Dit is natuurlijk niet de manier waarop wij willen werken. Wij komen graag persoonlijk met u in contact via de telefoon om meer inzicht te krijgen in uw ervaring. Zal uw review doorzetten naar de desbetreffende afdeling zodat zij binnen 2 werkdagen contact met u zullen opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Een positieve ervaring, maar met ruimte voor verbetering.

Wij hebben zonnepanelen gecombineerd met een warmtepomp door Saman laten plaatsen. Zeer tevreden over de warmtepomp installatie en in eerste instantie iets minder over de zonnepanelen. Deze waren zeker niet netjes strak gelegd (ingehuurde ploeg) + excessieve dakpan breuk (die we gelukkig wel hadden liggen). Echter de klantenservice heeft dit prima opgepakt door de panelen alsnog door een eigen ploeg strak te laten leggen en de extra dakpannen te vergoeden. Ruimte voor verbetering: - laat het frame voor de panelen ALTIJD met rubbers onder de steunen monteren. Dat scheelt heel veel pan breuk. - doe zelf een afname van de panelen indien een externe ploeg is ingehuurd. - voeg standaard vogelwering (borstel) toe aan het pakket. - laat de panelen schoonmaken door de legploeg voordat ze vertrekken (zaten nu vol vuile vegen door vastpakken met vuile handen/handschoenen)

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van den Buijs, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te horen dat de zonnepanelen in 1e instantie niet naar uw tevredenheid zijn geplaatst. Fijn dat onze klantenservice dit heeft opgepakt zodat de zonnepanelen nu wel naar uw wens zijn geplaatst, wij waarderen uw feedback enorm. Gelukkig is alles nu in werking en wensen wij u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Zeer positieve ervaring

De leveri g en installatie door het personeel van de Saman Groep is in mijn geval een schooovorbeeld van "ontzorgen".

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste theo, Hartelijk dank voor uw mooie review. Wat fijn om te lezen dat de plaatsing van de zonnepanelen naar uw tevredenheid is verlopen, een mooiere review kunnen we ons niet wensen. Wij wensen u veel zonnige dagen toe. Met energieke groet, Saman Groep

Gedreven mannen Snel gewerkt Jammer dat de app om naar de status te kijken niet werkt Na 6 dagen nog geen inlog gegevens voor solar edge mogen ontvangen

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer Berrevoets, Hartelijk dank voor uw review. Wat goed om te lezen dat u een prettige ervaring heeft gehad met de plaatsing van de zonnepanelen. Gelukkig heeft u de inloggegevens inmiddels ontvangen en kunt u het gebruik via de app zelf in de gaten houden. Wij wensen u een mooie opbrengst toe. Met energieke groet, Saman Groep

Postief over offertetraject, uitvoering niet goed

Na een positief offerte traject was ik ook hoopvol dat de installatie voorspoedig zou lopen, maar helaas: In eerste instantie zouden er zonnepanelen worden geïnstalleerd op 31 oktober. Bij aankomst bleek de elektricien ziek te zijn. Na 2 uur kwamen de zonnepaneel installateurs naar beneden met de mededeling dat het niet ging lukken om de panelen te installeren. Blijkbaar kregen ze de dakpannen niet van zijn plek. Na overleg met het hoofdkantoor kwam een week later een ander team kijken naar hoe ze de dakpannen los konden maken. Volgens dit team was er niks aan de hand en kregen zij, zij het met enige moeite, de dakpannen los. Op 15 november stond team 3 klaar. Dit keer met een erg vriendelijke elektricien. Helaas is aan de installateurs van de zonnepanelen niet doorgegeven hoe zij de dakpannen los moesten maken. Dus de eerste 1,5 uur hebben zij niks gedaan. De elektricien installeerde ondertussen in huis hetgeen nodig was, in de veronderstelling dat ze op het dak ook al bezig waren. Uiteindelijk is het dan toch gelukt om de zonnepanelen te installeren, echter was het al bijna donker toen ze klaar waren. Blijkbaar zijn ze op het dak iets vergeten aan te sluiten, waardoor hetzelfde team op 24 november nog een keer is langsgekomen. Na dik een uur was het euvel gevonden: de connector was niet aangesloten. Bijna een maand later en 3x thuis moeten werken, werken de zonnepanelen dan eindelijk. Van de overburen kreeg ik de vraag waarom ze 3x op het dak zijn geweest (ondertussen dus al 4x). Geen goede reclame voor Saman, en dat in een nieuwbouwwijk waar nog veel woningen geen zonnepanelen hebben.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Wingerden, Hartelijk dank voor uw review. Wat vervelend om te lezen dat de installatie niet geheel naar uw tevredenheid is verlopen. Dit is niet de manier waarop wij willen werken. Heb uw review dan ook doorgezet naar de teamleider van de afdeling zonnepanelen zodat hij contact met u kan opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieie groet, Saman Groep

Saman gaat voorbij aan diefstalgevoeligheid

Ik heb o.a. enkele zonnepanelen laten installeren op mijn garagedak op advies van Saman. Na oplevering blijken de panelen met een standaard bout te zijn bevestigd. Een bout die eenvoudig en geruisloos losgeschroefd kan worden. Dit, terwijl er toch wel andere alternatieven voorhanden zijn, juist voor kwetsbare plakken als een garagedak. Ik had toch wel een meer professionelere insteek verwacht. Helaas verwijst Saman me door naar derden, in plaats van de bevestiging van de panelen nog eens kritisch te bekijken.

• Wat vindt u van de klantgerichtheid van onze monteur(s)?*

Beste meneer van Huijgevoort, Hartelijk dank voor uw review. Wat jammer om te lezen dat u niet tevreden bent over de plaatsing van de zonnepanelen. Wij waarderen uw feedback enorm. Heb uw review dan ook doorgezet naar de klant coördinator van de afdeling zonnepanelen, zodat hij contact met u kan opnemen. Wij wensen u een prettige dag verder. Met energieke groet, Saman Groep

Over Saman Groep Zonnepanelen

Het bereikbaar maken van duurzame energie daar gaan we voor. Al sinds 2004 leveren en installeren we producten waarmee de samenleving over kan gaan op duurzame energie. In de loop van de jaren hebben we hier veel kennis over opgedaan. Inmiddels leggen we met liefde voor ons vak meer dan 50.000 zonnepanelen per jaar voor particulieren en zakelijke relaties en nemen we graag een adviserende rol aan. Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. #wijgevenenergie www.samangroep.nl

Over Saman Groep

Saman Groep; wij geven energie! Duurzaam én comfortabel wonen, leven en werken. Dat wil de Saman Groep voor iedereen bereikbaar maken. Door nieuwe oplossingen te bieden die bijdragen aan een verantwoordelijker energiegebruik op aarde. Door u altijd het beste energie-advies te geven. Door kwaliteit te leveren in technische oplossingen die volledig beantwoorden aan uw eisen van duurzaamheid en comfort. Door ons elke dag opnieuw met trots, passie en vol energie in te zetten.