Gewelige reis-ervaring, leuke groep, topgids

Ook de communicatie vooraf was vriendelijk en efficient. Altijd veel alleen gereisd wat ook in Indonesië prima te doen was. Omdat ik heb nu wat minder tijd heb, koos ik voor een georganiseerde reis, en het is een luxe om alle accommodatie, transfers en (optionele) excursie's geregeld te hebben. Groepsgroote (11 man) was perfect, ik ben wel erg blij dat het geen grotere groep was en dat was vooraf een grote gok. Met 20 - 24 man zou het een heel andere ervaring zijn geweest, Ik ben zeker van plan om nog 'ns met een Shoestring reis mee te gaan.

Intensieve maar heerlijke Thailand rondreis

Wij zijn een gezin uit België met 2 volwassen 45+ en 2 pubers van 16 en 17 jaar. De rondreis was in 1 woord: schitterend! Niets op aan te merken? Tuurlijk hier en daar verbeteringen mogelijk (zoals meer centraal gelegen hotel in Bangkok + terugreis van Koh Samui naar Bangkok niet meer met nachttrein) maar dit zou te veel afbreuk doen aan de totaliteit van de reis. Wie denkt volledig uitgerust thuis te komen, die is er aan voor de moeite maar in de plaats heb je een volle rugzak mee van prachtige momenten in de mooie natuur, super vriendelijke mensen, Bangkok waar zoveel te beleven valt en de eilanden waar het exploreren met een scooter toppie was. Wij hebben veel met de groep gedaan maar hielden er ook van om samen met ons 4 er ook eens op uit te trekken. Deze balans is perfect hanteerbaar met Shoestring, wij hadden niks van excursies op voorhand bij geboekt. Ter plaatse kon nog van alles. Highlights vonden wij de fietstocht rond de klongs van Bangkok, de longtailboot die we in Bangkok genomen hebben voor een rondvaart van een uur op de klongs, Chiang Mai met zijn mooie natuur er om heen en het eiland Koh Phangan met gehuurde 150cc scooters gaan verkennen. Koh Phangan genoot duidelijk onze voorkeur boven Koh Samui. Deze laatste heeft prachtige zandstranden maar als je meer bent om het eiland te gaan verkennen, dan is Koh Samui mooier qua natuur, ruwer en rustiger om met de scooter rond te rijden. De nachttrein is een belevenis maar zoals aangegeven is 3x wat veel, zeker de laatste was een super smerige trein waar we toch even onze knop moesten omdraaien...maar ja...dit levert dan ook weer memorabele herinneringen op :-).

Mooie reis veel regen

De bergtocht was erg zwaar door zware regen en zeer gladde bergpaden. Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd.Verder was het een hele mooie reis.

Droomvakantie met fantastische groep en gids!

Met mijn eerste singlereis koos ik ervoor naar Zuid-Afrika te gaan. Als snel kwam ik erachter dat we een hele leuke groep hadden. Ondanks dat we vaak vroeg op pad gingen, had ik niets willen missen van alle hoogtepunten die we hebben gezien. Onze gids (Andre Smith) maakte er een nog groter feestje van. Met zijn kennis en ervaringen was de reis compleet. We hebben veel geluk gehad met het weer en alle dieren die we hebben gezien. En ik heb er hele leuke vrienden aan over gehouden!

Geen duidelijke informatie. Fouten in organisatie

Na veelvuldig contact alsnog grote fouten gemaakt door de organisatie in transfer. Zeer vervelende start van de reis. Organisatie komt niet klantvriendelijk over.

Fantastische reis, matige klantenservice

Samen met mijn partner een reis Noord-India en Nepal geboekt. Boeking ging voorspoedig, overzichtelijke maar ietwat beknopte persoonlijke dashboard. Visumprocedure via Shoestring kostte veel, maar onduidelijk wat nu precies de service vanuit Shoestring was, derhalve toch maar zelf geregeld. Op reis alles tot in de puntjes verzorgd door onze gids Vishu. Echter bleken de geboekte hotels met regelmaat beneden niveau, zelfs voor een primitieve vakantie (onhygienisch, ongedierte etc). Over deze ongemakken was Shoestring niet bereikbaar via onze gids, het was wat het was. We beleefden de warmste dagen sinds tig jaren in Pokhara, Nepal, maar hadden geen airco omdat Shoestring had ingeschat dat genoemde bestemming een koele locatie was. Hier werd niets aan gedaan. Erg jammer en wat dat betreft een enorme tegenvaller. Ga zelf in het vervolg kritischer boeken, dan maar een fractie duurder met de zekerheid dat in ieder geval de hotels naar behoren zijn. Aan te bevelen voor mensen die zelfstandig boeken en regelen niet aandurven, maar de avonturiers zoals Shoestring die lijkt aan te trekken kunnen beter zelf avonturieren.

Aankondiging festival Cuba tijdens boeking

Ik vond het jammer dat er een specifieke aankondiging werd gedaan bij shoestring, als je later in de maand juli ging boeken je dan de Cubaanse carnaval festival kon zien. Dit werd niet meer gedaan wegens de covid die nog speelde en daarom was afgelast. Dit had fijner geweest als dit eerder werd aangekondigd i.p.v. dat je er pas achter komt als je in Cuba zelf bent. En je juist daarvoor die weken had geboekt. Dit vond ik wel een groot minpuntje. Verder was het een mooie belevenis om dit land te mogen zien.

Te goedkope accomodaties

Ver van het centrum. Single en groepsreis zonder overleg samengevoegd. Dus groot verschil in invulling en verwachting van vakantie. BELIZE was absolute tegenvaller. Jammer want er zijn prachtige stranden. Reisleider was oké en heeft zijn best gedaan om het iedereen Maarse zin te maken.

Fantastische, actieve en diverse reis gehad. Communicatie met de klantenservice was snel en duidelijk. Enige opmerking is dat we een aantal aanpassingen in de coronamaatregelen tijdens de reis erg kort voor vertrek te horen kregen. Ik raad aan om bij dit bedrijf je reis te boeken als je geen standaard strandvakantie zoekt. Wij zullen hier ook de komende jaren blijven boeken.

Een super prettige reisorganisatie

Wij hebben een reuze fijne tijd gehad tijdens onze groepsrondreis noord India en Nepal met de reisleider Narendra Singh. Op en Top goede begeleiding van hem.

Hele mooie reis

We hadden Andre als reisleider, hij heeft veel ervaring wat heel fijn was. Hij heeft de route met activiteiten iets aangepast, maar dit sloot beter aan bij onze wensen. De reis zelf was heel mooi!

Goede standaard

De reis in zijn geheel als zeer mooi ervaren. Wel heb ik van tevoren gebeld over mijn vlucht van Cuzco naar Puerto Maldonado. Deze koste me een extra reisdag via Lima terwijl er net zoveel directe vluchten gaan. Shoestring heeft mij doorverwezen naar de lokale agent tzt. De locale agent kon last minute niets meer wijzigen. Dit kostte dus onnodig vliegen en een dag die ik liever in Cuzco of Puerto Maldonada had verbleven.

Om nooit te vergeten, fantastisch!

De vakantie naar Costa Rica 'natuur en strand' behoort zeker in het rijtje van de mooiste reizen die ik heb gemaakt. Wat een fantastische natuur daar, echt enorm van genoten. We hadden een fijne groep met een leuke chauffeur. En onze reisleider Fabian vertelde ons alle ins en outs die we moesten weten en maakte de reis persoonlijk en gezellig. Alles was super goed georganiseerd en als dingen niet liepen zoals de bedoeling was dan werd dit meteen vanuit Fabian/Shoestring geregeld dat het goed kwam. Kortom, voor herhaling vatbaar om met shoestring op vakantie te gaan.

Alles was goed geregeld, de groep en gids waren leuk en we hebben een enorm leuke reis gehad

Het was gaaf en mooi, maar ook heftig en pittig.

Ik had van tevoren graag meer informatie gehad over de gevolgen van de hoogteverschillen. Uiteindelijk ben ik met oa hoogteziekte in het zkh beland. We hadden beter voorbereid kunnen worden en meer informatie moeten krijgen hierover. Ook de dag ervoor, zodat je rekening houdt met wat je de avond ervoor doet. Dit laatste is de reisleider aan te rekenen. Hoogteziektepilletjes waren voor iedereen geen overbodige luxe geweest. Verder was de reis echt mooi en gaaf, maar dit tussenstuk was wel een domper op de vakantie.

Met een onwijs leuke groep op een relaxe en veelzijdige manier een onvergetelijke reis gemaakt.

Gezellige chaos in Egypte!

Mijn partner en ik waagden ons voor het eerst aan een groepsreis en die werd in goede banen geleid door de fantastische Egyptische gids Ahmed. Door zijn inzet en bezorgdheid werd onze trip een aangename en zorgeloze rondreis door een prachtig land. Voor de rest was alles goed georganiseerd, inclusief vervoer naar alle plaatsen. Zeker een aanrader!

Als dit mijn eerste keer was met shoestring had ik nooit meer mee gegaan

Dit is totaal de slechtste reis die ik heb gedaan met shoestring En bedoel ik kwa regelingen ter plaatsen Geluk dat we weten dat alle andere reizen wel top waren

Verkeerd voorgelicht en uiteindelijk de reis moeten doen door hoge annuleringskosten

Doordat alle reizen op aanvraag waren en ik daar nog extra over heb gebeld, hebben we geboekt met de veronderstelling dat we nog geïnformeerd zouden worden over de uiteindelijke bevestiging. Waarbij ik nog extra had nagevraagd of we dan nog makkelijk konden annuleren. Dit kon aangezien de reis op aanvraag was. Dit bleek niet zo te zijn. De reis was geboekt en we moesten hele hoge annuleringskosten betalen (75% van de reis) wilden we niet meer gaan. Verder werd ik gebeld of we konden betalen omdat de vliegtickets anders niet geboekt konden worden. Toen ik 5 dagen later terugbelde om te praten over de situatie bleken de vliegtickets al weken geboekt ook al hadden we nog niet betaald. Uiteindelijk hebben we een fantastische reis gehad (wel iets te druk voor ons doen en vanwege persoonlijke omstandigheden), maar we blijven erbij dat we liever nog hadden willen annuleren gezien persoonlijke omstandigheden. Volgens Shoestring was ik niet verkeerd voorgelicht maar had ik het gewoon verkeerd begrepen, maar hier ben ik het natuurlijk niet mee eens aangezien ik nog extra had gebeld over dit specifieke probleem. Vanwege de manier waarop er met ons is omgegaan zou ik Shoestring niet aanraden. Voor de reis zelf zou ik ze wel aanraden.

Zeer mooie reis in Kirgizie

Zeer mooie reis in Kirgizie (juli 2022) . Alles is goed verlopen . We hadden een zeer goede gids. Het transport tijdens de rondreis was comfortabel . Ook het logement was comfortabel . De hotelkamers waren erg goed . De joerts en homestays waren ook best goed . Deze reis is aanrader .

Boven verwachting leuke vakantie

Wij hebben de totaal reis in thailand gedaan, en de vakantie was een hele goede combinatie van een doe en relax vakantie. De reisleider was super en regelede alles voor ons. Ook vond ik het een leuke ervaring om met een groep te reizen. En wil ik dit zeker vaker doen. Een minpuntje was het hotel in koh Phangan, haaf yao bayview. De ligging was prachtig, en het eten was super. alleen het personeel was echt niet leuk. Hun hotel was een zooitje ongeregeld. Hierdoor vergaten hun eten in rekening te brengen en kwamen ze vaak met bonnetjes aan die wij moesten betalen die wij totaal niet gegeten hadden. Personeel zetten ons als leugenaars neer terwijl wij alles netjes afrekenden. Personeel sprak totaal geen engels, en heel erg onvriendelijk. Onze reisleider heeft er alles aan gedaan om het op te lossen maar het personeel was erg stijfkoppig en geloofde ons niet. Dit hotel is zeler geen aanrader voor een volgende groep.

Geweldige rondreis!

Wat een geweldige ervaring was de rondreis in Egypte. We hadden een geweldig leuke gids Ahmed Badawy, hij wist zo ontzettend veel en heeft alles echt super voor ons geregeld alle dagen. De eerste dagen ligt het tempo erg hoog en is de reis best vermoeiend, maar alle prachtige dingen die je ziet maken dat meer dan goed! Een letterlijk en figuurlijk hoogtepunt was de ballonvaart bij zonsopgang in Luxor, echt een geweldige ervaring! Je sluit de reis af met 2 heerlijke relax dagen aan het strand om bij te komen van de drukke dagen. Snorkelen en duiken is hier een echte aanrader! Meteen zodra je het water in gaat zwemmen de vissen al om je heen en zie je prachtige koraalriffen. Dit was mijn eerste groepsreis ooit maar ik ga het zeker vaker doen!

Fantastische, snel weer!

Dit was mijn eerste Singlereis ooit en ik heb er echt mega van genoten! Perfecte combinatie van stad, natuur en strand. Heel veel gezien en Maleisië en Singapore zijn beide super mooie landen. Perfecte Aziatische landen als je bijvoorbeeld nog nooit naar Azië bent geweest. Wel zou ik minder lang in Kuala Lumpur hebben willen zitten en een paar dagen langer in Singapore. Kuala Lumpur was bijna 4 volle dagen en Singapore amper 2 volle dagen. Hotels en ontbijt waren allemaal prima verder. Echter één hotel in Cameron Highlands was gewoonweg triest. Het resort was helemaal vervallen, amper WiFi in de openbare ruimte en het ergste, de kamer was mega smerig! Vieze badkamer, overal haren van andere gasten, geen deken maar een zielig fleece dekentje waar je echt niet onder wilt liggen en een Airco die het amper deed. Gelukkig was je hier maar 2 nachten maar dit resort zouden ze echt moeten schrappen uit het programma. Het reisschema is prima te doen, helemaal niet zwaar vond ik. Je hebt genoeg vrije tijd. Van te voren kun je wat tips opzoeken die je graag wil doen op je vrije dagen maar de gids geeft ook enorm veel tips.

Vaak slechte hotels en voorbereiding reis was matig

Mooie reis gehad echter een aantal hotels (ook de laatste aan het strand), waren zeer slecht gelegen en/of onderhouden. 20minuten lopen vaak. Daarnaast was het eerste hotel veranderd en is dit niet gecommuniceerd waardoor ik door mijn transfer voor een ander hotel werd afgezet dan in mijn document stond. Dat geeft je nou niet bepaald een goed geval aan de start van je reis. Voor mij de laatste keer Shoestring.

Fijne afwisselende reis

Fijne kleine reisgroep. Reisafstanden zijn goed. Activiteiten zijn goed afgestemd. Door een verlengde reis vond ik de combinatie van het redelijk volle programma een juiste combinatie.

Entrada 223 1114 AA Amsterdam-duivendrecht