Fijne mix van cultuur en strand

Ik heb de rondreis Thailand totaal als fantastisch ervaren. Zoveel nieuwe indrukken en zoveel moois gezien. Het is echt een achtbaan waar je in stapt maar wel één waar je geen genoeg van kan krijgen. De reisbegeleider Aree was top, zorgzaam en betrokken! Ik vond de excursies erg leuk met als hoogtepunten het ziplinen, kayaken door de mangroven en snorkelen. Wat ik ook erg goed vind is dat ze laten kennismaken met alle type vervoermiddelen, dus de tuktuk, lokale bus, taxi, nachttrein, alles komt voorbij. Het enige minpuntje was dat we 3x Bangkok hebben aangedaan, dit mag van mij wel naar 2x en dan wat langer. Ondanks dat ik door domme pech de eerste twee weken niet in het water mocht was het een reis om nooit te vergeten!

Mijn reis door Rajasthan was top, mede door onze fantastische gids Keshar!!

Een reis om nooit te vergeten! we hadden een super reisleider Keshar. Hij heeft ons echt een experience bezorgd. Onvergetelijk! Keshar heeft ons heel veel laten zien, hij heeft ons veel geleerd over de Indiase Cultuur, Tradities, historie, food etc etc. Ik hing aan zijn lippen. zo interessant! Ook mijn medereizigers hebben ervoor gezorgd dat ik een geweldige vakantie heb gehad. Ik ga zeker terug naar India met shoestring als reisorganisatie.

Service is top!

Een klein probleempje met de reservatie maar werd onmiddellijk recht gezet. De medewerkers zijn steeds zeer vriendelijk en helpen waar ze kunnen.

Heel het plaatje klopte!

Veel gezien en gedaan voor een zéér schappelijke prijs! Vriendelijke mensen, lekker eten, lekker weer... Wat voor mij ook een enorm pluspunt was is de keuze om te kunnen kiezen vanaf luchthaven Schiphol of Zaventem. Zaventem is voor mij nog geen 40 minuten rijden. Ook was onze gids (Tee) heel goed en betrokken. Het was voor mij de eerste keer Thailand, maar zeker niet de laatste keer!

Goed programma met supergids op rondreis Rajasthan van 9:1

Scherpe prijs, maar ik zou het waarderen als de bijkomende kosten minder hoog zouden zijn!! 615 euro pp. Liever een iets hogere prijs en dan bv ontbijt en lunch inclusief plus enkele highlights!!!

Een prachtige ervaring

Mijn reis met Shoestring was onvergetelijk. Alles was goed georganiseerd en het personeel is klantvriendelijk. Bedankt!

Prachtige reis, met uitstekende begeleiding

Een heel mooie vakantie, met een zeer goede reisgids. Leuke optionele uitstappen mogelijk. Een echte aanrader

Prima reisorganisatie

Vorig jaar en huidig jaar een prima vakanties gehad met Shoestring.

Prachtige reis, adembenemend!

Echt een super gave reis. Zo leuk om door de bergen te wandelen. Het is een pittige tocht, maar zo de moeite waard!! Een avontuur voor het leven.

Onvergetelijk

Ik heb de rondreis Nepal avontuurlijk van Shoestring in november 2023 gedaan. Het was een overweldigende ervaring. Het concept van het programma met een minder toeristische maar wel avontuurlijke hike, met lokale gids, met community stays is niet alleen een onvergetelijke ervaring maar het helpt ook de lokale economie. De hike naar ruim 3300 m door het regenwoud, het rododendronbos en over spectaculaire hangbruggen is een ware expeditie met vier dragers, een reisleider en twee assistenten. Een geweldig team dat deze hike mogelijk maakt, dankzij de charismatische leider Ashish. Het verblijf in de bergen is eenvoudig en het sanitair erg basic. Je komt daardoor uit je comfort zone, niet altijd makkelijk maar je ervaart het nog ongerepte Nepal. Ook het programma in Katmandu, Pokhara en Chitwan was fantastisch. Chapeau aan Shoestring en aan Ashish.

Prachtige rondreis

Fantastische rondreis gemaakt naar Jordanië. Alles was goed geregeld, de gids had verstand van zaken en de hotels waren allemaal prima (alleen de eerste nacht iets minder). Heel tevreden!

Prima reis

Niets op aan te merken

Fantastische reis gehad in Vietnam

Mocht je twijfelen….. DOEN! Wat een prachtige reis, onze reisleider Dang vertelde zoveel over de geschiedenis, cultuur en gewoonten dat ik geen boek meer aangeraakt heb. De highlights en het heerlijke eten waren fantastisch. Hotels goed, niet heel bijzonder. Zou morgen weer een singlereis boeken met Shoestring!

Prima reizen

Prima reizen en tot nu toe eigenlijk na het boeken nooit tegen problemen aangelopen waarvoor ik de hulp van Shoestring nodig had.

Klantenservice kan nog flinke verbeterslag maken

Reizen zijn goed georganiseerd zolang er geen zaken veranderen tijdens de reis. Wanneer dit wel het geval is, heeft de klantenservice niet heel veel zin om hulp aan te bieden en mee te denken. Daarnaast heeft het niet heel veel nut om na afloop van de reis een review te schrijven. Reviews met een 7 of lager worden sowieso niet gepubliceerd op de site.

Prima georganiseerd - met één minpuntje

Onze reis (naar Japan, september 2023) was prima georganiseerd. Minpunt was wel dat de vluchten geboekt waren met een groepsboeking waardoor er niet vooraf kon worden ingecheckt - en we dus ook de gehele (lange!) vlucht(en) niet bij elkaar zaten. Dat moet toch anders kunnen. Extra compliment overigens voor de geweldige gids Miho!

Klacht al tijdens reis gemeld namens hele groep.

Na vakantie geen enkele reactie meer gehad vanuit Dhiestring

Onvergetelijke reis!

Een reis door India om nooit te vergeten! Super goed geregeld, super fijne lokale gids, leuke excursies en een hele leuke groep!

Mooie reizen, prima informatie vooraf.

Mooie evenwicht tussen professioneel begeleide groepsreis en zelfstandige invulling

Aangenaam verrast door organisatie en uitvoering! Aanrader

fijne en persoonlijke reisorganisatie!

Ben met Shoestring naar Egypte, Georgië en Armenië geweest. De eerste 2 waren perfect op alle vlakken, Armenië viel tegen vanwege de reisbegeleidster, die was echt ver onder de maat en dat bepaalt wel een heel belangrijk deel van je vakantie. Met een betere begeleiding had Shoestring 5 sterren gekregen.

De reis naar Nepal was fantastisch!

Dit is mijn eerste groepsreis met Shoestring. Samen met mijn zusje heb ik een bijzondere reis naar Nepal mogen ervaren. De spanning of de groep wel leuk zou zijn verdween bij de eerste ontmoeting op Schiphol. De groep bleef tot de aankomst op Schiphol een hechte groep. Een hele fijne bijkomstigheid! Bij aankomst in Kathmandu maakten we kennis met Madhu, onze gids voor deze reis. We hadden niet beter kunnen treffen! De liefde voor zijn land, de humor, zijn betrokkenheid en zorgzaamheid waren bijzonder te noemen. De hele reis was mede door Madhu tot in de puntjes geregeld. De mensen, de chaos, de rust, de natuur, de bijzondere cultuur.. Ik hou van dat land! Als ik kon, zou ik morgen weer gaan!

Ben onredelijk behandeld

Vind dat je eerlijk moet zijn. Slechte hotels was niet verteld en ook geen ontbijt gehad in vliegtuig. Koffer heeft een barst maar tot opheden geen antwoord.

Mooiste reis die ik heb gemaakt

Super mooie reis door een groot deel van Japan. Onwijs veel gedaan en gezien. Geweldig om samen met een groep te beleven.

Heerlijke reis gehad maar wel 1 grote opmerking

Alles was goed geregeld en ik heb een mooie reis gehad, wel 1 grote opmerking: Een reisgenote had door een lekke band het vliegtuig gemist en probeerde het noodnummer van shoestring te bereiken. Daar werd urenlang niet opgenomen en dat zorgde voor deze reisgenote voor grote problemen. Haar heen- en terugvlucht werden automatisch geannuleerd terwijl ze relatief eenvoudig had kunnen omboeken met hulp van shoestring. Zelf kon ze niet omboeken (omdat de boeking op naam van shoestring stond) maar moest een nieuw ticket kopen. Pas toen ze al op bestemming was aangekomen reageerde shoestring eindelijk (per email op een email) (en heeft de terugvlucht weer geactiveerd), maar Shoestring wilde niet bellen omdat dat “te duur” was. Zeer slechte service in geval van een noodsituatie dus. Gelukkig had ik zelf gewoon het vliegtuig gehaald en het noodnummer niet nodig gehad. Maar hier zit dus nog wel een groot verbeterpunt voor Shoestring.