Team met oog voor kinderen

Team heeft oog voor kinderen. Wel mis ik visie op kinderen die vlot door de leerstof heen gaan. Helaas is de goede start naar gepersonaliseerd leren in de vorm van unitonderwijs niet doorgezet. Voelt beetje als terug bij af... Wel is er gelukkig afgelopen jaren meer rust in het team en op school gekomen.

Een gezellige boel

Er word veel gedaan met de kinderen, (leerzame)uitjes, thema's, dansen op het schoolplein, in de klas veel dansen en werken. Veel enthousiasme van leerkrachten. Wel erzelf achter aan gaan mocht er iets zijn.

Goede school

De kinderen hebben het er prima naar hun zin, ze gaan er met veel plezier naar toe en dit is voor ons als ouders het belangrijkste.

Goede school met gedegen onderwijs

Goede school met gedegen onderwijs

• Kwaliteit leerkracht

Mijn kinderen gaan er fijn naar school

Onze kinderen gaan met veel plezier naar school. Er wordt naar ze geluisterd en ze voelen zich vrij. Wel zijn er veel veranderingen. Zoals het splitsten van klassen en leermethoden. Waar we nog vertrouwen in moeten krijgen.

• Kwaliteit leerkracht

Heel goed, oog voor mijn kinderen

Ik heb een hele goede ervaring, contact is goed, mijn kinderen worden gezien! Als er iets is, zijn de lijntjes kort met de leerkrachten. Ook zijn er goede contacten met andere instellingen, zodat bijv. Dyslexie training of beeldende therapie op school gegeven kunnen worden

• Kwaliteit leerkracht

Wij vinden het een fijne school

Wij merken dat onze kinderen op school zichzelf kunnen en mogen zijn. Ze gaan met veel plezier naar school. Het contact met leerkrachten en directrice is goed en duidelijk.

• Kwaliteit leerkracht

Je moet zelf wel aan de bel trekken

Er komt weinig vanuit school, je moet zelf aangeven als je kind ergens problemen mee heeft (met een bepaald vak). Daarnaast lijkt Engels een ondergeschoven kindje.

• Kwaliteit leerkracht

Een goede school, waarbij het kind voorop staat

Een school waar gekeken wordt naar het kind, naar kunnen en ontwikkeling. Waar het kind centraal staat en wordt meegedacht.

Voldoende

Goede en nette school

Goede en nette school en fijne leerkrachten waar je alles mee kan bespreken Mijn kinderen gaan met plezier naar school en dat vind ik het belangrijkste Jammer dat we de school niet in mogen door corona maar daar kan niemand iets aan doen Ik heb hierdoor geen idee wat er op school speelt en in de klas ik mis gewoon het onderling contact

Ontzettend goed

Ontzettend prettige goede school met wijs onderwijs en volle passie en inzet van de directrice, meesters en juffen tot & met de leidsters van de kinderopvang. Ga zo door!

In beweging

De basis van de school is prima. Uitdragen van de Christelijk identiteit is toegenomen. De leerkrachten lijken een hecht en gezellig team. Echter, ze veranderen zoveel in zo'n korte tijd op het gebied van (didactische) leervormen wat niet altijd ten goede komt van de prestaties van de kinderen en ouders worden minimaal / achteraf / te laat hierin meegenomen.

• Kwaliteit leerkracht

Een fijne plek waar de kinderen graag zijn om te leren en spelen.

De leerkrachten zien en kennen onze kinderen. We hebben het gevoel dat de relatie goed is, wat de belangrijkste voorwaarde is om te kunnen leren. De school is vooruitstrevend in ontwikkelingen, maar gaat hierbij soms wat te snel. Sommige stappen komen heel onlogisch voor, minder doordacht dan het wellicht is. De communicatie kan soms wat beter. Zulke grote aanpassingen als Unit-onderwijs doorvoeren tijdens de corona-periode waarin je elkaar minder ziet, hoort en voelt, vinden we niet heel handig. Onze kinderen en wij komen graag in de school. Het is een fijne plek om te leren, ontdekken en spelen.

• Kwaliteit leerkracht

Fijne en betrokken school!

Onze kinderen gaan met plezier naar school. Het is een fijne en betrokken school. Ook het het christelijke aspect is voor ons van grote waarde!

Het thuisonderwijs valt tegen

Mijn dochter Demi vraagt niet snel om hulp van de meester of juf als ze thuisonderwijs krijgt. Dat durft ze niet zo goed. Ik heb het gevoel dat ze daardoor op achterstand komt. Ook is ze snel afgeleid thuis wat door meester of juf niet opgemerkt wordt. Dat helpt ook niet mee. Daarbij hebben we veel problemen met Teams met onze nieuw aangeschafte HP laptop. Waar kunnen we terecht met dit soort zaken? Of moet het verplicht worden dat kinderen met de laptop van school werken zodat ze allemaal het juiste materiaal hebben? Het loopt nu in de tweede lockdown al wel iets soepeler dan tijdens de eerste, maar het kan nog beter.

goed geregeld

een dikke pluim voor het kompas. in deze 2e periode van thuisonderwijs alles erg goed voor elkaar!

• Kwaliteit leerkracht

De kinderen ervaren de school als een veilige omgeving, ze gaan er graag heen!

De onderwijsinstelling 'Het Kompas' biedt kinderen een veilige omgeving. De kinderen gaan er graag heen en dit geeft ze de mogelijkheid om zich vrij te kunnen ontwikkelen. De wijze van lesgeven wordt als prettig en duidelijk ervaren. Wanneer een stukje extra begeleiding nodig blijkt maken docenten echt tijd voor de individuele leerling, buiten lestijden om! Daarbij komt dat de communicatie altijd goed en duidelijk verloopt. Dit geeft mij vertrouwen in de onderwijsinstelling.

• Kwaliteit leerkracht

Een school, die zoekt naar verbetering in het onderwijs.

Een welwillende school die zoekt naar verbetering in het onderwijs. Deze ontwikkelingen zijn niet altijd passend bij alle leerlingen. Een school, die probeert om elk kind op zijn eigen niveau te laten werken, dat is fijn. Kanttekening hierbij is, dat er niet altijd goed naar het belang van het kind gekeken wordt. Een school die in het corona tijdperk zich snel het online onderwijs eigen heeft gemaakt.

Ze hebben plezier

De kinderen gaan met veel plezier naar school. Een veilige basis, waar ze zichzelf kunnen zijn.

• Kwaliteit leerkracht

Fijne school, goede communicatie en betrokken leerkrachten

Fijne communicatie met leerkracht

• Kwaliteit leerkracht

Onze ervaring met deze school is goed

Nvt

Prima!

Fijne school en opvang.

• Kwaliteit leerkracht

Ontzettend dankbaar voor de noodopvang

Uitstekend! Erg blij en tevreden met de noodopvang het helpt hem enorm om in zijn ritme te blijven, en word geholpen bij wat hij nodig heeft door de leraren. Hij vind het prettig dat hij op school kan leren en werken ipv thuis omdat er aandacht voor de kinderen is door leraren ipv ouders wat toch anders is en waar hij meer baat bij heeft, en ze ook even naar buiten kunnen om te spelen, thuis leren is leuk en gezellig vind hij maar op school kan hij zich beter concentreren zegt hij.

• Kwaliteit leerkracht

Ons kind vind het ontzettend fijn op school

Als nieuwe ouders met een schoolkind, zijn wij goed op gevangen door de juffen van groep 1. Als we vragen hebben kunnen we altijd terecht, en als onze dochter een keer moeite heeft met naar school gaan, laten de juffen halverwege de ochtend weten hoe het gaat. Dit is heel geruststellend. Nu met de corona crisis zijn we ook heel tevreden over de begeleiding in het schoolwerk. Maar we zijn ook erg blij als de school weer open mag. Het enige puntje wat me op was gevallen, is dat aan het eind van het vorige schooljaar onze dochter een portfolio mee kreeg naar huis, maar deze eigenlijk amper was ingevuld. Ook was er ik denk daardoor de eerste paar maanden onduidelijkheid over of onze dochter in groep 1 of groep 2 zat. Ze heeft een half jaar in de paarse groep gezeten(2019/2020) maar door ziekte en corona crisis amper school gehad. Na een aantal maanden kwamen we er via via achter dat onze dochter in groep 2 zat. Terwijl in onze beleving onze dochter in groep 1 zat. Dit wel goed kunnen bespreken en de situatie werd goed opgelost..