Geen goeie communicatie

Er zijn in 1/2 jr tijd allemaal nw leerkrachten incl. Derictrice, er is geen kennismaking of niks geweest we moeten alles via eigen kinderen horen, ik vind dit bar slecht!! Het is dat mijn kind niet naar een andere school wil maar anders wist ik het wel!!

• Sfeer op school N.v.t.
  • Kwaliteit leerkracht

betrokken onderwijs met hart voor de kinderen

Personeel die de kinderen in het hart sluit en op gepast niveau onderwijs aanbiedt met een liefdevolle christelijke identiteit. Het belang van het evangelie, wat ook is verweven in het basisonderwijs, is mooi zichtbaar in de keuze van aandacht schenken aan gebed, muziek, Bijbelverhalen en ook christelijke feesten vieren. Tevens niet onbelangrijk, de liefde van het personeel naar de kinderen toe en de vak gedrevenheid die daarmee de tot uiting komt maakt dat kinderen niet aan hun lot worden over gelaten en zo verzuipen in de masse, maar juist de zorg en aandacht krijgen die ze nodig hebben. Persoonsgericht onderwijs en blijvend observeren wat per fase het beste is voor de kinderen. Dit alles is van grote meerwaarde voor de ontwikkeling van kinderen die deze belangrijke fase in hun leven hier doorbrengen in de grondlegging in hun verdere toekomst. Er wordt op deze wijze in alle opzichten een goed gefundeerde basis gelegd, precies wat ook het doel is van een basisschool.

• Kwaliteit leerkracht

Fijne school met oog voor het kind!

Onze dochter is volledig opgebloeid op het Kompas! Dit hadden we jaren eerder moeten doen! De focus ligt op christelijk onderwijs in combinatie met de groei van elk kind individueel!

• Kwaliteit leerkracht

Onze kinderen leren er met plezier!

Onze drie kinderen gaan met plezier naar school. Er zijn heldere instructies en een fijne structuur in het unit-onderwijs. Ze worden gezien en begeleid in de dingen waar ze tegenaan lopen. Er heerst een prettige sfeer op deze kleine school. Alle kinderen en leerkrachten kennen elkaar.

• Kwaliteit leerkracht

Het Kompas is een fijne school met kundige leerkrachten.

Op school heerst een goede sfeer zowel onder de kinderen als onder de leerkrachten. De leerkrachten staan vol passie voor de klas en geven de kinderen onderwijs op zijn/haar niveau. Ook heeft de school genoeg expertise in huis voor kinderen met een rugzakje!

• Kwaliteit leerkracht

Betrokken en kundige leerkrachten op een veilige, vriendelijke school

Het onderwijs is goed, een fijne balans tussen leren en ‘spelen’. De leerkrachten zijn betrokken en vriendelijk en de lokalen zijn fris en modern ingericht, ondanks het ruim 100-jarige gebouw. Het plein is avontuurlijk en groen. Een kind mag zichzelf zijn, er is weinig groepsdruk. Leren kan op eigen niveau. Met lezen en taal zijn de kinderen ingedeeld in een klein groepje, met anderen op hun niveau. Zo is er weinig sprake van besef van ‘hoog’ en ‘laag’ voor de leerlingen. Doordat de school klein is (vaak 8-10 kinderen per leeftijdsgroep) is er veel aandacht en zijn de klassen klein. De meeste leerkrachten zijn 4 dagen op school aanwezig.

Uitstekend onderwijs

Kinderen gaan met veel plezier en vertrouwen naar school.

Prima kleinschalige school

Prettige en goede sfeer, kwalitatief goede docenten die het vak verstaan. Kinderen gaan elke dag weer met plezier naar school.

• Kwaliteit leerkracht

Onze dochter zit sinds kort op school en wij zijn zeer tevreden over jullie betrokkenheid en aanpak.

Grote betrokkenheid en enthousiasme

Fijne leerkrachten, leuke groep waar mijn kind in zit. Ik wou dat ik vroeger zulk onderwijs had gekregen!

Leuke school!

Handig dat er ook peuteropvang is, kan ik beide kinderen er tegelijkertijd heen brengen.

• Kwaliteit leerkracht

Goed onderwijs, prettige school!

Enthousiaste leerkrachten!

2 sterren: slechter dan verwacht

Het kompas vergeet kinderen mee te nemen in het nieuwe onderwijs, en vergeet de ouders te betrekken. Lastig als ouders alles willen weten van hun kind. Het plein is een draak, maar er gebeurd niks. Dit vraagt actie van een directeur, kinderen verantwoordelijk voor hun eigen ontwikkeling?, de school voor zijn eigen plein? Pak dit op ga langs bij de gemeente en laat niet los. Geef de kinderen het goede voorbeeld

2 sterren: slechter dan verwacht

Hoe leer je kinderen communiceren als je het zelf niet kan? Plein levensgevaarlijk ! Actie! Stand van zaken ? Geen idee ook na 10 minutengesprek met alleen maar bla bla en geen concrete zaken.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Communicatie loopt moeizaam wordt niet gereageerd op Parro berichten. De directeur is weinig zichtbaar op school. De sfeer op school en in de klas is op dit moment goed. Afgelopen jaar is er veel veranderd en hebben daarbij het afgelopen jaar een ouderavond gemist, hiermee had veel onrust/ruis voorkomen kunnen worden. Verder de aanblik van school gaat hard achteruit. Schoolplein is een doorn in het oog, ook het onderhoud aan de buitenkant ziet er slecht uit. Het beloofde nieuwe schoolplein laat té lang op zich wachten. Kantoor van directeur ziet er vaak "gesloten" uit, waardoor je niet zo snel binnen loopt.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Leuk dat er excursies worden gedaan. Discipline is een aandachtspunt.

• Kwaliteit leerkracht

Graag had ik gezien dat er wat gerichte vragen gesteld waren wat betreft het nieuwe systeem.

• Kwaliteit leerkracht

Op Het Kompas mag elk kind zichzelf zijn. Elk kind wordt gezien en gewaardeerd om wie hij/zij is. De manier van onderwijs sluit hier heel mooi bij aan. Erg fijne school!!

Hele fijne school!

• Kwaliteit leerkracht

De kinderen gaan met veel plezier heen. De sfeer is goed en het team erg professioneel en gemotiveerd!

• Kwaliteit leerkracht

Een warme school met professioneel team van docenten die omkijken naar de leerlingen. De Christelijke identiteit van de school sluit aan bij de normen en waarden en prioriteiten die wij als ouder willen mee geven.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Vanwege wisseling van leerkrachten en onderwijssysteem is er meer onduidelijkheid ontstaan. Complimenten voor het team die het goed oppakt en er de schouders onder zet. Ik mis daarin een stukje meer communicatie. Niet zozeer over de kids, want via parro blijven we goed op de hoogte. Meer rondom veranderingen en beleid. Het zou mooi zijn om daarin meer als ouders betrokken te worden, zodat de ouderbetrokkenheid kan groeien. Ouders en kinderen mee laten denken ipv achteraf communiceren. Verder erg tevreden. Ik heb het gevoel dat mijn kinderen gezien worden en dat voelt goed!