Zorgzaam en betrokken

De medewerker en de directie zijn zorgzaam zowel voor kinderen als ouders en betrokken bij alle spelende zaken goed voor ouder en voor kind

• Veiligheid
  • OuderApp / Ouderportaal
  • Gastvrijheid
  • Medewerkers

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Ik zou het geen 'flexibele" opvang meer willen noemen gezien de uren die men betaald net voor of na de kloktijden.

• Vestiging: Villa Fonkel

Flexibele, kundige opvang met aandacht voor ieder kind. Lieve en betrokken leidsters. Jammer dat er veel wisselende leidsters op de groepen zijn. Schone, grote groepen en fantastische buitenspeelmogelijkheden. Mooi speelgoed en er wordt veel aandacht geschonken aan knutselen en voorlezen. Goede bereikbaarheid ook op het kantoor.

• Vestiging: Villa Fonkel

De kids gaan met plezier heen! Flexibiliteit is top

• Vestiging: Villa Fonkel

Villa Picasso, staat er niet tussen

• Flexibiliteit

villa picasso staat er niet tussen.. Ik vind het een fijne opvang voor mijn kinderen, de flexibiliteit vind ik ook erg fijn. Ik vond het eerst wel wat lastig dat er 2 nieuwe medewerkers waren, ze waren en zijn soms ook nog zoekende naar hoe het gaat. Het zijn aardige vrouwen, maar soms komen ze ook wel onzeker over op mij als ouder (de kinderen hoor ik er niet over, dus het zit ook wel goed, maar dat is mijn eigen gevoel), waarschijnlijk ook omdat ze net nieuw zijn, dit is wat ten nadele van de uitstraling die een nieuwe bso zou kunnen hebben. Wilde ik jullie toch even meegeven.

• Vestiging: Villa Fonkel

Ik weet niet goed hoe ik moet omschrijven dat ik gesprekken mis over de ontwikkeling van onze oudste zoon. Die is bijna 3 en er is wat veranderd in zijn emotionele wereld. Plots enorm bang om te slapen in de nacht. Ik mis denk ik dat het zijn mentor is opgevallen en dat na wat zij te horen kreeg van mijn partner en haar collega's er geen gesprekje gepland is met ons. Ook om even te bespreken hoe we het aanpakken hem uit de luier te krijgen samen met jullie hulp. Dit is alleen als ik al iets moet noemen. Ik kan zelf uiteraard ook het gesprek aanvragen,maar door gebrek aan tijd in ochtend en avond schuif ik dat steeds weg. Wij zijn dik tevreden met de opvang! De babygroep ervaren wij ook als enorm prettig en er is tijd en ruimte voor gesprekken over ontwikkeling. Ik denk dat de grootte en drukte op de andere groepen hierin meespelen. Wellicht een idee om weer eens wat gesprekken te plannen?

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Nog maar kort bij jullie. Tot nu toe vind de oudste (van 6) het leuk (veel van zijn leeftijd), jongste (4) vindt het minder leuk (erg druk, weinig kleintjes) en doordat hij niet assertief is tov de grotere kindjes komen sommige speelattributen dan niet aan bod voor hem. Ik hoop dat de leidsters hier op letten en alle kindjes evenveel kansen geven. Afdeling donkerbroek.

• Flexibiliteit

Mooie kleine accommodatie en veel aandacht voor de kinderen. Ook erg fijn dat het erg flexibel is qua tijden en te laat de planning doorgegeven door ons. Erg fijn!

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

-er zijn vaker geluiden dat een kind "stipt moet worden opgehaald". Anders word ik hierop aangesproken. Ook als ik het aangeef bij het brengen van het kind dat het : een kwartiertje later kan worden. Zijn de reacties wisselend. (Qua planning begrijp ik dit, qua klantvriendelijkheid niet) En, ik kom al jaren bij Dag en Dou, men is in de algemeenheid op de hoogte van de hoeveelheid tijd die ik afneem. -(Licht begrijpelijk) in het begin /start -up van Dag en Dou kon alles en van alles. Nu loopt dat terug, en zijn nieuwe regels vooral in het nadeel van de klant.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Vind het erg jammer dat de flexibiliteit zo achteruit gaat in 2019.

• Vestiging: Villa Roezemoes

Fijne en schone opvang met goed geschoold personeel. De meiden van Koosje zijn erg vriendelijk en aardig onze kleine man gaat er altijd met veel plezier heen.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

toen mijn kind bijna een jaar geleden starten was ik zeer tevreden ook over zijn leidsters en de communicatie. inmiddels zijn er wel wat dingen veranderd waar onder nieuwe leidsters en zijn de communicatie schriftjes eigenlijk voor niks want die worden nooit ingevuld. wij hebben een jong kind waar van ik snap dat het lastig is alle kinderen in de gaten te houden maar hij komt soms wel erg bont en blauw thuis.

• Vestiging: Villa Fonkel

Heel flexibel, wat wij nodig hebben ivm 5 ploegen. Onze zoon gaat altijd met plezier heen. Zelfs nu ik thuis zit ivm zwangerschapsverlof, blijft hij 1x in de week naar de opvang gaan.

• Vestiging: Villa Fonkel

Makkelijk benaderbaar, erg flexibel. Medewerkers zijn fijn in omgang. Heel attent met mail, is fijn om te weten wat er speelt, dit word altijd keurig in de mail vermeld. Praktisch gezien mis ik alleen een stukje parkeerruimte.

• Vestiging: Villa Fonkel

Wat ik wel een punt van aandacht vindt. is dat in de zomervakantie verplicht wordt het LRK om te zetten naar een andere vestiging. belasting technisch is dit niet handig. (wij hebben in totaal max 2x 8 uur nodig in de zomer vakantie) de belasting dienst doet er 6 weken over dit aan te passen. wij worden jaarlijks gecontroleerd waardoor je jezelf geen fouten kan permitteren. wij hebben hierdoor zelf opvang geregeld voor de zomervakantie. maar krijgen vervolgens wel een factuur omdat we geen uren afgenomen hebben in de maand augustus. nu maakt me die 18 euro niet uit maar wij worden verplicht alles om te gooien. als ouder besluit je dan om zelf iets te regelen maar krijg je toch nog een rekening hier heb ik me over verbaasd.

• Vestiging: Villa Sprankel

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

Leuke en deskundige BSO-leidsters, groot voordeel qua flexibiliteit, halen/brengen kinderen, facturering op de uren die daadwerkelijk zijn afgenomen. Toch ook wel wat minder leuke punten op deze locatie. Op zich een grote open ruimte maar in combi met de school soms wel lastig wanneer een andere school vrij is. Ook de groepsgrootte is daardoor soms erg groot doordat er geen verschillende ruimtes zijn voor de BSO. In de zomer kunnen de BSO-kinderen niet aan de weemeweg opgevangen worden, wat door onze kinderen niet als prettig ervaren wordt. Op de locatie wordt veel ondernomen door de leidsters maar we zien wel verschil met de andere locaties dat er uitjes zijn die ook de BSO-kinderen van Sprankel graag zouden doen.

• Vestiging: Villa Sprankel

Bareldsburglaan 4 8431AM Oosterwolde

0516-820980

Over Voor Dag en Dou

Voor dag en Dou biedt kinderopvang, BSO en Gastouderopvang in de gemeente Ooststellingwerf. Zowel flexibele opvang als reguliere kinderopvang binnen mooie locaties in Oosterwolde, Appelscha en Donkerbroek.