Het was een onvergetelijke ervaring

Mijn ervaring met Travelactive was zeer goed, ze zorgen ervoor dat je goed voorbereid op weg gaat. Mijn jaar in het buitenland was een heel leerzaam jaar. Ik heb ook veel nieuwe mensen leren kennen. Ik zou daarom Travelactive zeker aanraden.

Leerzaam, Maar het zeker waard

Het was heel anders dan ik gewend was in Nederland. En de mensen en hun manier van praten en doen verschilt ook een hoop van ons. Ik heb te maken gehad met wat minder gezellige mensen, maar daar leer je natuurlijk weer van. Nadat ik verplaatst ben van gezin was iedere dag een feestje, en voelde ik me ook super thuis en veilig. Het was een geweldige tijd, en ik kan niet wachten totdat ik weer terug kan.

Geweldig!!!!!!

Ik heb een high school jaar in Amerika met Travel Active gedaan. Ik ben erg blij dat ik voor deze organisatie heb gekozen. Het is een kleinschalige organisatie waardoor iedereen elkaar kent en in mijn ogen vond ik dat erg fijn. In Amerika was de communicatie met Travel Active ook goed ondanks de tijdsverschillen. Bij mijn gastgezin en op de school heb Ik de tijd van mijn leven gehad en veel vrienden gemaakt. Ik raad mensen echt aan om dit programma te volgen bij Travel Active.

Ongelofelijk geweldig!

Ik heb zo'n ontzettend leuk jaar gehad, alleen maar plezier, een super leuk gast gezin! Travel Active heeft mij erg goed begeleid. Ik vond het erg leuk om af en toe een mailtje te krijgen met de vraag hoe het ging en of ik het nog steeds leuk had! Oo stonden ze altijd klaar als ik iets te vragen had of als ik ergens mee zat! Het enige wat ik zou zeggen dat ik het erg leuk had gevonden om ook een paar oriëntatie dagen te hebben in bijvoorbeeld Toronto om even te wennen voordat je naar het gast gezin ging.

• Betrokkenheid

Elke ervaring met travel active was goed en leuk bijvoorbeeld de New York trip en de infodagen.

Mijn slechte ervaringen liggen bij ayusa de partner organisatie in de VerenigdeStaten . Ik werd eerst geplaatst in een slecht gast gezin voor verschillende reden. Mijn contactpersoon is 4 keer veranderd vooral omdat deze contactpersonen het te ver rijden vonden. Mijn vierde contactpersoon was wel heel aardig en behulpzaam zij heeft mij geholpen aan een nieuw gast gezin. Ze heeft later ook nog leuke dingen georganiseerd samen met mij en andere uitwisselingsstudenten. Als het niet goed gaat in je gast gezin en je zecht er iets van dan kunnen ze zich beschuldigd voelen en kan het erger worden. Dit is het zelfde met de contactpersoon als de contactpersoon niet helpt of jou klachten door speelt naar het gast gezin zonder jou toestemming kan de situatie erger worden. Als uitwisselingsstudent ben je super afhankelijk van je gast gezin. Voor mij was en is nog steeds niet duidelijk wat jullie precies zouden kunnen doen als je een contact persoon hebt waar je niet terecht kunt terwijl er problemen zijn in bijvoorbeeld een gast gezin. Het kan best even duren voordat er een nieuw gast gezin gevonden wordt en als je niet terecht kunt bij je gast gezin en bij je contactpersoon wat kunnen jullie dan doen om de student te helpen? Omdat jullie ook in veel dingen afhankelijk zijn van de partner organisatie. Ik vind het moeilijk om dit probleem goed uit te leggen maar ik hoop dat jullie er toch wat mee kunnen. Wat kunnen jullie doen als een student niet goed geholpen wordt door de partner organisatie.

• Betrokkenheid

Bedankt voor je feedback! Uiteraard zijn wij op de hoogte van de problemen die er hebben gespeeld tijdens jouw programma. We weten dat ook het oplossen van de problemen niet altijd vlekkeloos is verlopen voor jou. Je hebt gelijk dat wij ook afhankelijk zijn van de beslissingen en manier van werken van onze partnerorganisatie. Wij werken al vele jaren samen met Ayusa en over het algemeen gaat dat altijd heel goed. Omdat ook zij in heel Amerika werken met allerlei verschillende mensen, is het soms moeilijk om dit helemaal te perfectioneren. Studenten die problemen hebben kunnen uiteraard ook altijd contact opnemen met Travel Active en wij zullen altijd ons best doen om die problemen samen op te lossen. Uiteraard zijn we heel blij dat je uiteindelijk in een heel fijn gastgezin terecht bent gekomen en je terug kunt kijken op een hele mooie ervaring!

Ze staan alrijd voor je klaar

Super duidelijke informatie vooral over dingen waar je eerst niet bij stil zou staan. Ze zijn er altijd voor je, als je ergens vast loop of als je vragen heb. Het zijn mensen met ervaring en weten dus precies hoe of wat van letterlijk alles. Beste keus die ik gemaakt heb is voor deze organisatie te kiezen

• Betrokkenheid

Ik heb het jaar als zeer goed ervaren

Tijdens het high school jaar vond ik dat de communicatie met Travel Active erg goed ging. Ook vond ik het fijn dat Travel Active wist wie ik was en dat ik de begeleiders ook ken. Doormiddel van een persoonlijk gesprek vond ik dat erg goed. De e-mails en brieven die we kregen waren ook altijd duidelijk en als ik het niet begreep kon ik altijd bellen. Ook vond ik het leuk dat Travel Active een paar weken na terugkomst belde voor een nagesprek.

Heel erg leuk!

Mijn ervaring met travel active verliep erg soepel! ik was aan het begin van mijn jaar goed voorbereid door alle oriëntaties en activiteiten die mij een beeld hebben gegeven van hoe het jaar eruit zou gaan zien. Dut heeft er zeker voor gezorgd dat ik zelfverzekerd de stap maakte en een onvergetelijk jaar tegemoet ging

Amazing

Iets wat ik nooit zal vergeten en een ervaring die niemand van mij af kan pakken. Zo veel geleerd en zo veel mooie momenten meegemaakt!!!

• Betrokkenheid

Beste jaar van mijn leven!!

Ik ben met Travel Active naar Amerika geweest voor een high school jaar. Travel active is een kleine organisatie, wat het heel persoonlijk maakt. Ze kennen je echt. Ook tijdens mijn jaar in Amerika kon ik ze altijd bereiken met vragen / problemen en reageerden ze snel. Overal heb ik een top jaar gehad met een goede organisatie!!

• Betrokkenheid

Het beste jaar van mijn leven

Travel active heeft er voor gezorgd dat ik het mooiste jaar in mijn leven heb gehad. Ze hebben me van begin tot einde goed begeleid. Verder kon ik altijd bij ze terecht voor vragen of advies of als ik ergens mee zat. Kortom, het is echt een top organisatie!

Enorme mooie ervaring

De tijd dat ik in de VS zit is iets wat ik nooit zal vergeten, ik heb veel geleerd over mezelf, de cultuur, de taal en anderen. Ik heb hoogte punten en diepte punten beleeft, maar over het algemeen was het een erg mooie ervaring.

• Betrokkenheid

Een top jaar in de verenigde staten!

Ik heb echt een top tijd gehad en gord begeleid in een lang process naar een leuke ervaring.

Fijne, betrokken organisatie

Travel active is een organisatie die erg betrokken is en veel hulp bied. Je kan zelf contact met ze opnemen, maar ze nemen ook vaak contact met jou op wat veel zegt over hun betrokkenheid

• Betrokkenheid

Een hele fijne, geruststellende en betrokken start voor mijn avondtuur!

Mijn ervaring met Travel active is heel erg fijn. Zij hebben mij geholpen waar nodig en ondersteund waar nodig. Ik kon mijn vragen bij hun kwijt en hielpen mij zo veel ze konden. Ze gaven heel veel informatie, maar het kwam gelukkig in delen en erg duidelijk verwoord. Verder waren ze altijd betrokken bij mijn situatie en waar ik op dit moment mee bezig was in mijn proces of gewoon om te horen hoe het gaat, een kleine update. Even een belletje voor vertek of ik er echt klaar voor ben. Het was heel erg fijn om die betrokkenheid te hebben, vooral omdat zij precies weten waar het over gaat. Je hoeft het niet uit te leggen, (wat je vaak wel bij je ouders moet doen als het over je proces ging) dat stelde mij erg gerust. Als laatste vond ik de bijeenkomstdag in Venray echt heel erg goed. Ik zal eerlijk met jullie zijn, ik woon in de kop van Noord-Holland en ik moest bijna 5 uur reizen om in Venray te komen. Van te voren zag ik er heel erg tegen op, omdat ik dacht dat het niet zo veel zou toevoegen voor mij. Maar alles behalve dat! Ik heb echt een hele leuke dag gehad en veel geleerd. Maar het leukste vond ik nog om nieuwe mensen te leren kennen, die precies het zelfde meemaken of meegemaakt hebben. Zij weten ook hoe het is om met wild vreemde te skypen en om vervolgens weer door die zelfde wild vreemde te worden afgewezen. En het is heel fijn om die ervaring en gevoelens even te delen. Ook om alvast vrienden te maken voor in het land waar je naar toe gaat en contact te houden is heel erg leuk! Kortom ik ben heel erg bij dat ik voor Travel active heb gekozen!

• Betrokkenheid

Travel Active is een zeer betrokken organisatie.

Ik had heel veel vragen en Travel Active heeft deze altijd met veel plezier en zeer snel beantwoordt. Door alle uitleg die zij mij hebben gegeven voelde ik me veilig om te vertrekken. Het is altijd fijn om op hen terug te kunnen vallen! Ze stuurde ook emails om te vragen hoe alles ging en of ik goed was aangekomen. Dit is heel fijn!

• Betrokkenheid

Super fijn en snel contact

Lieve mensen die je graag helpen en je niet weken laten wachten. Heel fijn dat alles zo goed geregeld is.

• Betrokkenheid

Travel active is een fijne hulp bij het regelen van een au pair avontuur.

De medewerkers van travel active zijn erg vriendelijk en geven goed advies. Ze geven snelle reacties en nemen ook contact met jou op om te checken of alles lukt. De enige nadelen zijn de locatie en het hulpformulier bij de WLZ-aanvraag is verouderd.

• Betrokkenheid

Fijne organisatie en geweldige tijd hier in de USA tot nu toe!

Ik vind TA een fijne organisatie! Ze zijn altijd bereid om je te helpen en je kunt altijd bellen, of mailen als er iets is! Wel heb je eigenlijk niet veel meer met deze organisatie te maken als je in mijn geval in het land van bestemming bent. Dan neemt de organisatie in dat land het van je over en daar kun je dan op terugvallen als er iets is. Wel kun je TA natuurlijk altijd om hulp vragen, maar in principe zijn het 2 verschillende organisaties!

• Betrokkenheid

Een tijd om nooit te vergeten

Een leuke tijd waarin ik veel interessante mensen heb ontmoet. Ik heb vrienden voor het leven gemaakt. Ik zal het leuke werk met de wilde dieren nooit vergeten. Zeker voor herhaling vatbaar.

Fijne en betrokken begeleiding

Ik ben goed voorbereid op de reis die ik heb gemaakt. Ik vond dat de organisatie erg betrokken was en ook goed contact met ons hield tijdens en na de reis. Het was fijn om nog een evaluatie te houden en hier namen zij ook zeker de tijd voor. Ik zou het daarom zeker aanraden om te reizen met Travelactive.

• Betrokkenheid

Betrokken van begin tot eind

De mensen van Travel Active begeleiden je in het hele proces van je buitenlandse avontuur, beginnend bij een informatie afspraak, tot een voorbereidingsworkshop, totaan wanneer je aangekomen bent in het buitenland. Ze staan altijd voor je klaar met advies en antwoorden op je hulpvragen.

• Betrokkenheid

Ik heb een top ervaring gehad, waarbij Travel Active natuurlijk heeft bijgedragen. De hulp bij keuze, voorbereiding, en de interesse ook tijdens het project vond ik super fijn. Een zekere aanrader voor wanneer je eraan denkt vrijwilligerswerk te doen!

• Betrokkenheid

In juli en augustus van 2019 ben ik vier weken naar Kaapstad vertrokken onder begeleiding van deze organisatie. Van tevoren heb ik via de mail informatie gekregen over het land en het project en is er een informatiemiddag gehouden waar je informatie krijgt over het zijn van een vrijwilliger en specifieke informatie over het land en project waar je naartoe gaat. In Zuid-Afrika zelf kwam ik in een mooi en gezellig hostel terecht, waarin vrijwilligers van over de hele wereld verbleven. Binnen de kortste keren ben je hechte vrienden met iedereen en onderneem je leuke activiteiten, zoals een safari of een dagtrip naar sea point en kaap de goede hoop. Het project zelf, child care, was ook erg leuk en interresant: ik heb de lokale docent geholpen met het leren lezen en schrijven aan 5 en 6-jarigen, toezicht gehouden (en meegedaan) toen de kinderen buiten speelden en samen muziek gemaakt. Kortom: het was een geweldige ervaring die ik absoluut niet had willen missen!

Goede hulp!

Ik heb een geweldige tijd gehad in Cambodja waar ik vrijwilligerswerk heb gedaan. Voordat ik ging kon ik altijd bellen naar travel active voor al mijn vragen en kreeg ik goed antwoord, zodat ik goed voorbereid op reis kon gaan.