Professioneel

Deskundige mensen, op en prettige sfeer

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM Renewable Energy had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.

Support in het kwadraat

Support in het kwadraat. Sommige kwesties hebben een bijzondere aanpak nodig. Het is erg effectief om daarbij alle invalshoeken te overdenken met een openhartige organisatie als BOM die daarin andere zeer bruikbare kennis en ervaringen in heeft dan wij als bedrijf.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: N.v.t.
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Reeds gevestigd buitenlands bedrijf in Brabant

open klantgeorienteerd en bereid een extra stap te doen

Actief, luisterend naar de ondernemers, en altijd bereid om verbindingen te maken.

• Dienstverlening

Toegankelijk, behulpzaam, verbindend, kennis van zaken.

Bom heeft voor mij een gezicht, er zijn een aantal mensen die me altijd actief benaderen of ze kunnen helpen. Daarnaast veel activiteiten waar ik voor wordt uitgenodigd, altijd relevant, in mijn geval Japanse netwerken. Ze laten actief betrokkenheid zien om te ondersteunen bij onze business ontwikkeling.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: Netwerk (relevante nieuwe contacten), Algemeen advies over innovatie/bedrijfsvoering

Waardevol programma voor elke startup met ambities

Ik kijk terug op een zeer waardevol Investor Readiness programma. De afgelopen 10 weken hebben de kundige begeleiders van dit programma mij vakkundig door een selectie van belangrijke aspecten van een start-up geloodst en hebben daarmee een positieve bijdrage geleverd aan mijn slagingskansen. Door Corona was het de eerste keer dat dit programma volledig via online werd aangeboden. Hoewel dit niet altijd bijdroeg op het gebied van meer diepgaandere interactie stelde het me wel in de gelegenheid om efficiënt deel te nemen aan het programma. Ik ben overtuigd dat de feedback op dit eerste online-only programma zal bijdragen aan een nog beter programma voor toekomstige deelnemers.

• Dienstverlening

Ondanks de absurde omstandigheden door de lockdown, een zeer geslaagde ervaring!

- Zeer professionele en ervaren begeleiders, vaak kritisch maar dat is noodzakelijk om uiteindelijk een optimaal resultaat te bereiken. Met name de deskundigheid, toegankelijkheid en contact met mijn persoonlijke begeleider (SH) was (en is) bijzonder prettig. - Het IRP was goed gestructureerd en uitstekend ondersteund door het ICT platform. Soms waren het 'huiswerk' en vervolgstappen tussendoor niet helemaal helder en ook was de behandelde informatie niet, of niet gemakkelijk terug te vinden. Ongetwijfeld had dit te maken met de plotseling aanpassing van werkwijze aan de lockdown, maar al bij al was het zeer positief. - Het laatste, en niet onbelangrijke deel, financiering moet nog worden doorlopen en dat maakt deze beoordeling niet helemaal compleet, ten slotte 'the proof of the pudding is in the eating', maar vooralsnog heb ik er vertrouwen op dat dit traject positief zal worden afgerond.

Een goed klankbord

Onze ervaringen met BOM waren over het algemeen goed, de communicatie verliep boven verwachting. Over de deskundigheid zouden er nog wel wat aantekeningen gemaakt mogen worden, vooral domein specifiek.

• Dienstverlening

Goede ontwikkeling doorgemaakt door het programma van de BOM

+ scherpe feedback + tijd voor 1 op 1 gesprekken / diepgang - te weinig interactie onderling / bronmateriaal om te verdiepen

• Dienstverlening

Geweldig programma met kundige en scherpe begeleiders

Het IRP startte nadat de Corona crisis was uitgebroken. Hierdoor moest alles digitaal plaatsvinden. De begeleiders hebben dit met weinig tijd om voor te bereiden goed ingevuld. Ik vind het programma zeer informatief en het legt de zwakkere plekken van je plan goed bloot. De begeleiding buiten de sessies om was ook prima en to the point met nuttige adviezen en tools. Wat uiteraard helaas heeft moeten ontbreken was het persoonlijke contact met begeleiders en de deelnemers. Hierdoor was non-verbale communicatie en humor uiteraard erg lastig. Desondanks is door de begeleiding uitstekend geroeid met de riemen die er waren.

• Dienstverlening

Puzzelstukken die in elkaar vielen

Ik denk dat wij als bedrijf een flinke transformatie hebben ondergaan. Waar we vooraf aan het programma ons volledig focusten op het creeeren van massa, hebben we door het programma een shift gemaakt. Door toedoen van het IRP zijn we terug kunnen gaan naar de basis: Wat is het probleem? Voor wie lossen we dit probleem op? Hieruit is een waardepropositie uitgekomen die aansloot bij een bepaald klantsegment. Hier hebben dan ook een business model aan te koppelen dat aansluit bij de waardepropositie. Zonder het IRP hadden we hier nog heel lang over gedaan.

• Dienstverlening

Zinvol om in contact te zijn.

Wij zijn in contact met de BOM ivm verhuizen en naar een andere locatie. Maar ook zinvol om eens vanuit een andere hoek informatie te ontvangen.

• Proces N.v.t.
  • Dienstverlening

Het IRP schuurt en confronteert waar nodig om tot een verscherping van je business case te komen

De inhoud van de workshops was zeer goed! Helder, to-the-point. Gijs, Stephan veel dank voor de begeleiding. Het IRP was voor ons een zeer zinvolle toevoeging op andere startup/incubator programma's. Het IRP verlegt het accent naar het belang van het begrijpen van het probleem, de markt en de klant, waar andere programma's voor ons vaak veel over de oplossing (product & technologie) en competitie gaan. Het IRP dwingt om kritisch naar de basis van de bc te kijken en leidt tot zinvolle aanpassingen waar aannames onjuist blijken. Suggestie: Een coach in het programma met specifieke ervaring met startups in de farmaceutische industrie zou voor ons extra waardevol zijn. De modules en voorbeelden in het IRP zijn absoluut relevant geweest voor ons, maar op sommige aspecten moeilijk te vertalen naar typische farma-trajecten. Iemand met specifieke kennis en ervaring kan hierbij helpen om sommige onderwerpen wat meer in te kleuren en de nuances voor de farma-startup aan te brengen.

• Dienstverlening

Goed gestructureerd traject, met gedegen inzichten

Het traject heeft een goede opbouw. In logische stappen ga je de diepte in, werk je aan validatie en toekomst.

• Dienstverlening N.v.t.

Leerzame curses met veel nieuwe en nuttige inzichten

Het IRP is een nuttige en leerzame cursus die (aanstaande) ondernemers "dwingt" alle belangrijke aspecten van de onderneming (en een eventuele financieringsaanvraag) onder de loep te nemen.

• Dienstverlening

Het IRP programma is van zeer hoge kwaliteit

Ik ben elke sessie verast door de effectieve manier van terugkoppeling en de inzichten die daar uit ontstaan zijn.

• Dienstverlening

Het proces verliep transparant en in een prettig tempo.

Over het algemeen zijn wij erg positief. Er werd erg passend rekening gehouden met het tempo dat wij als start-up nodig hadden, andere investeerders werden goed bij beslissingen betrokken en er kon laagdrempelig en transparant gecommuniceerd worden. Hoewel wellicht te wijten aan de snelheid van het proces werd er in eerste instantie een financieel product voorgesteld dat later werd teruggetrokken. Achteraf waren de nadelige gevolgen hiervan nauwelijks merkbaar, maar tijdens het proces zelf veroorzaakte dit enige verwarring over de contractuele details binnen ons team van oprichters. Al met al is er uiteindelijk erg goed geluisterd naar onze feedback op het investeringsvoorstel en zijn we tot een voor ons goed passende oplossing gekomen. Het snelle, doelgericht handelen en het uiten van vertrouwen en gedeelde visie van zowel de BOM als andere investeerders heeft ons energie gegeven om gemotiveerd door te gaan.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investments, Market Readiness Program

Great pro-activity, organization, and knowledge of the commercial ecosystem.

Great pro-activity, organization, and knowledge of the commercial ecosystem.

• Dienstverlening

Fijn gesprek met goede aanknopingspunten

In het gesprek werd goed onderzocht wat mijn specifieke behoeften zijn. Er werd meegedacht en een strategie is bepaald. Er werden leads aangedragen waarmee ik aan de slag kan.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM International Trade had betrekking op de volgende dienstverlening: Marktinformatie en ondersteuning bij markttoegang, Ondernemersreizen

kan erg nuttig zijn voor van alles en nog wat.

Goede ervaring met hulp tijdens het zoeken naar een bedrijfspand. Ook goede hulp gehad i.v.m. medewerkers uit het buitenland.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Foreign Investments had betrekking op de volgende dienstverlening: Nieuwe vestiging in Brabant

Team spirit en inspirerend

Bij de BOM is de interactie er altijd erop gericht om samen dingen te verwezenlijken. De bij de BOM aanwezige kennis en expertise is ons goed van pas gekomen om ons bedrijf verder te verbeteren.

• Dienstverlening

veel nuttige kennis opgedaan in IRP

• Dienstverlening

Het IRP betekende voor Bluetick een transitie van een idee naar een volwaardige start-up.

Gedurende 10 weken kregen we de mogelijkheid om onze start-up in een stroomversnelling door te ontwikkelen, waar we begonnen als een "project" en zijn doorontwikkeld tot een volwaardige start-up. Stephan en Gijs maken gebruik van overzichtelijke methoden en combineren dit met het geven reëele, soms confronterende feedback. De regelmatige sessies zorgden voor een fijne druk op ons als team, waardoor we in een korte tijd veel hebben bereikt. Je leert echt naar je eigen bedrijf kijken door de ogen van een investeerder - dit is super waardevol.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: Programma's (projecten, clusters, samenwerking), Netwerk (relevante nieuwe contacten), Marktverkenningen, Algemeen advies over innovatie/bedrijfsvoering, Overdracht andere diensten BOM

Regular valuable seminars arranged by BOM & Friendly support

We would like to express our sincerest appreciation for BOM’s support. The Seminars organized by BOM is very practical and well organized. Eelko and Victoria are always so friendly and provide the best support to us.

• Would you recommend us? Yes
  • Communication
  • Process
  • Expertise
  • Services
  • I was in contact with BOM Ecosystems Development for the following service: N/A
  • I was in contact with BOM Brabant Ventures for the following service: N/A
  • I was in contact with BOM International Trade for the following service: N/A
  • I was in contact with BOM Foreign Investments for the following service: Establishing a new business unit in Brabant, A foreign company already established in Brabant, An event hosted by BOM Foreign Investments
  • I was in contact with BOM Renewable Energy for the following service: N/A

Het IRP is een perfecte training om keuzes te maken op basis van feitelijke data.

Geweldige ervaring verkregen door de geweldige inzet van de medewerkers, het niveau van het programma en het delen van de aanpak van de andere deelnemers.

• Dienstverlening
  • Het contact met BOM Ecosystems Development had betrekking op de volgende dienstverlening: Algemeen advies over innovatie/bedrijfsvoering
  • Het contact met BOM Brabant Ventures had betrekking op de volgende dienstverlening: Investor Readiness Program, Market Readiness Program, Intellectual Property Scan

Kritische spiegel leidt tot de juiste focus

De BOM houdt je met het Investor Readiness Program een kritische spiegel voor. Het zet je aan het denken over je aanpak, werkwijze en de stappen die je momenteel zet om een succesvolle business te bouwen. Dat schuurt soms en doet soms pijn, maar het zet je zonder twijfel op het juiste spoor en leert je de juiste focus te hanteren op weg naar een succesvolle onderneming. Het 'klassikale' verband van de bijeenkomsten zorgt er bovendien voor dat je niet alleen leert van je eigen business, maar ook van andere start-ups, die vaak met soortgelijke uitdagingen te maken hebben als jij. Kortom; grote aanrader. Hadden we eerder moeten doen!

• Dienstverlening

Over Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM)

Ondernemerschap is de aanjager voor verandering. Van duurzame voeding, een gezonde toekomst, klimaatneutrale energie tot de ontwikkeling van kansrijke sleuteltechnologieën. De Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) zorgt dat start-ups die daaraan bijdragen een vliegende start maken en kunnen doorgroeien tot scale-ups, dat ondernemingen in Brabant altijd over de juiste faciliteiten beschikken en dat bedrijven met internationaliseringsambities deze kunnen waarmaken.