Uitgebreid en precies mijn ogen laten meten, goed advies gekregen

Klantvriendelijk, afspraak kon op een door mij gewenste tijd. Direct al telefonisch duidelijke informatie. Op de afspraak werd mijn zicht van beide ogen uitgebreid gemeten en getest. Duidelijke uitleg daarbij. Geruststellende opmerking vooraf: "foute antwoorden zijn er niet". Daarna ook advies en hulp bij de toch wel lastige keuze van het montuur.

• Waar kent u de optiek van? voorbij lopen/rijden
  • Verbeterpunten/tips advies geven voor onderhoud en schoonmaken van de bril. Heb ik niet gekregen (maar ook niet om gevra

Prima winkel, goede service, maar helaas voor ons niet meer door 1 persoon

Goede winkel met een uitgebreid assortiment. Erg vakkundig. Hele goede en vriendelijke werknemers, behalve 1. Deze persoon kan beter op kantoor gaan zitten i.p.v. KLANTEN helpen in de winkel. Wij gaan er daarom niet meer naartoe en dat verdient de winkel niet.

• Snelheid dienstverlening
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril, aankoop van brillenglazen, aankoop van contactlenzen, contactlenscontrole, oogmeting, service (nieuwe neuspad, bril bijstellen)
  • Waar kent u de optiek van? voorbij lopen/rijden
  • Verbeterpunten/tips Staat hierboven beschreven.

Vriendelijke persoonlijke benadering, goede dienstverlening!

Deskundige open en vriendelijke benadering. Ook bij het ophalen daarna, kende mijn naam nog. De bril was overigens veel sneller klaar dan de 10 dagen die daarvoor waren aangegeven.

• Verbeterpunten/tips N.v.t.

Prettig

Fijne en professionele opticien. Goede en snelle service en komt afspraken na.

• Snelheid dienstverlening
  • Ervaring met: aankoop van contactlenzen, contactlenscontrole, oogmeting
  • Verbeterpunten/tips Nee

N.v.t.

• Woonplaats: Assen
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|aankoop van contactlenzen|oogmeting|zonnebril
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Erg klantvriendelijk. Na bestelling van lenzen binnen 2 dagen al bericht dat ze konden worden opgehaald, zowel per e-mail als sms.

• Woonplaats: Groningen
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|aankoop van contactlenzen|contactlenscontrole|oogmeting|service (nieuwe neuspad, bril bijstellen)

Zo “ chill” het personeel. Alle tijd nemen. No noncense verhalen. Service to the max. Een verademing in “de brillenbrij” van nu. Greving vaart zijn eigen koers. Up to date en een gezellig gesprek met de “ nestor” Greving...

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Bril is helemaal verprutst, en zit niet meer. Er werd absoluut niet naar mij geluisterd. Ik mocht na de pauze van anderhalf uur terug komen om het verder te herstellen. Daar Kom ik voorlopig niet graag terug.

• Kwaliteit
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Snelheid dienstverlening
  • Ervaring met: service (nieuwe neuspad, bril bijstellen)

• Woonplaats: Groningen
  • Ervaring met: aankoop van contactlenzen|contactlenscontrole

• Woonplaats: GRONINGEN

geen

• Woonplaats: Tjuchem
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|oogmeting
  • Omschrijf uw positieve ervaring: op aanraden van vrienden bij G&G in Delfzijl terechtgekomen. Wat een verademing! Super advies over en hulp bij montuur en prima uitgebreide oogmeting. Geen dure glazen aangesmeerd gekregen en handige tip over lensgebruik. Binnen een week bril klaar en is echt super! Ik ben helemaal blij en raad dit bedrijf zeker aan. Zéér professioneel en vriendelijk

Gewoon zo doorgaan :)

• Woonplaats: Utrecht
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|oogmeting
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Altijd vriendelijk en behulpzaam. Daarnaast ook altijd leuke brillen en word je er snel en goed geholpen.

3 sterren: voldoende, een redelijke ervaring

In de december 2017 samen met mijn dochter naar pearl geweest, ze wilde een nieuwe bril. Ik even mee om te sparren, maar konden voor het eerst niet slagen. Gelukkig zat Greving & Greving er naast (Leeuwarden). Perfect geholpen, super mooie bril maar..............Service....Ze is deze maand langs geweest, op haar bril zitten kleine krasjes. Willen ze niks aan doen, zat misschien beetje zand op de bril. Nou ja zeg, ze draagt al 22 jaar een bril, (26 jr.) is nog nooit op deze manier behandeld. Ze kan niet zonder haar bril, is hier zuinig op. Maakt hem schoon met het vloeistof van Greving & Greving. O ja, ze mocht de bril wel inleveren, stuurden ze hem op, kijken of ze van leverancier iets tegoed krijgen. moet zij zolang met de reservebril doen! Dit is haar in al die jaren nog nooit overkomen. Ik wilde een nieuwe bril halen, mulifocaal, was echt van plan om naar jullie te gaan. Monturen zijn zo mooi, maar nu juliie mijn dochter op deze manier afschepen, wordt dit hem niet. De service vind ik super belangrijk, en jullie hebben laten zien dat jullie die niet kunnen geven.

• Woonplaats: stiens
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|service (nieuwe neuspad, bril bijstellen)

Geen

• Woonplaats: Zuidlaren
  • Ervaring met: service (nieuwe neuspad, bril bijstellen)
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Mijn oude bril voldeed niet! Ondanks dat het een kostbaar (Deens) design merk was, was het een voor mij een miskoop. De oplossing: nieuwe bril!! De service van Gerving en Gerving in Groningen was optimaal. Volledige medewerking en kosteloos uitzoeken van een nieuwe bril. Geweldige service van Frank!!

De professionaliteit van de medewerkers kan ik niet beoordelen. Maar alles leek goed.

• Ervaring met: aankoop van een complete bril|oogmeting
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Alles verliep goed. Heel prettig. Ik heb enkele winkels vergeleken voor de aankoop van mijn bril en ben weer teruggegaan naar G enG.

De oogboldruk kon niet gemeten worden ivm defect apparaat.Ik zou graag nog eens langskomen voor een oogboldruk meting !

• Woonplaats: Roden
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|oogmeting|optometrisch onderzoek
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Prima service en klantvriendelijk .

• Snelheid dienstverlening
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|aankoop van brillenglazen|aankoop van contactlenzen|oogmeting|contactlenscontrole

Snelle meting en bril beschikbaar op afgesproken moment.

• Ervaring met: aankoop van een complete bril

Aantal zonnebrillen valt wat tegen. Het is mij wel gelukt er eentje te vonden in de collectie maar er zijn brillenwinkels met een grotere collectie.

• Woonplaats: Assen
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril|aankoop van contactlenzen|oogmeting|contactlenscontrole|optometrisch onderzoek|zonnebril
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Bij het wisselen van bril naar lenzen ben ik zeer goed geholpen. Men nam alle tijd voor mij ondanks dat het niet goed ging met inzetten en uithalen van de lenzen. Er zijn meerdere proefsets besteld en ik mocht ook in de winkel zelf oefenen. Ook is de meting meerdere keren gedaan. En later ook nog met een extra bril. Ik ben zeer te spreken en zal dan ook zeker terug komen.

Geen.

• Kwaliteit N.v.t.
  • Afspraken nakomen N.v.t.
  • Woonplaats: Schlde
  • Ervaring met: zonnebril
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Ik heb een Ray Ban zonnebril, een erfsruk van mijn vader en al 20 jaar oud. Gebruik hem dagelijks in de auto. 1 van de neusvoetjes was kapot. De winkel binnengestapt, ze hadden die onderdeeltjes op voorraad. De vrienelijke verkoper kwam na 5 min terug met mijn bril en had 2 nieuwe neusvoetjes gemonteerd. Kosten... service van de zaak. Nog nooit iets bij hen gekocht en dit zomaar voor niets repareren. Als ik een bril nodig heb ga ik daar zeker naar toe.

Bij het uitzoeken van het montuur was het prettig geweest als er iets meer toelichting geweest was op waarom sommige monturen niet bij mijn hoofd passen. Niet heel erg maar net dat stapje extra wat gemaakt kan worden.

• Ervaring met: aankoop van een complete bril
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Op een warme vrijdagmiddag wandel ik, zonder afspraak, de winkel binnen. Ik wil een nieuwe bril (specifiek merk) en vraag me af of ze me kunnen helpen. Dat kan, maar veel sneller dan ik verwacht had. Na wat monturen gepast te hebben mag ik direct mee voor een oogmeting. En een kwartiertje later zitten we aan tafel de laatste zaken af te ronden en hoor ik dat de bril waarschijnlijk de volgende dag al klaar is. Vanwege mijn vakantie loop ik drie weken later met een prachtige nieuwe bril het pand uit.

1 ster: zeer slecht, onaanvaardbaar

Luister naar de klant, en wees zuinig op oude klanten.

• Woonplaats: Appelscha
  • Ervaring met: aankoop van een complete bril
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Vandaag heb ik de service instelling van de firma Greving en Greving mogen mee maken. En ben daar bijzonder teleur gesteld over, n.l. in mijn bril zit in het rechterglas een scheurtje daar waar de bevestiging zit van het monteur. De bril is zo`n anderhalf jaar oud, nadat ik dit heb laten zien aan de dienst doende medewerker gaf deze gelijk aan, dat is geen garantie. Op mijn aandringen om werd de leidinggevende er bij gehaald, deze was ook van mening dat het geen garantie was. Er ontstond toen een discussie over mogelijke oorzaken en gevolg. Hier over verschilden we nogal sterk van mening. Na veel getouwtrek kwam men uit einde lijk met een voorstel van 50 % vergoeding. Daar heb geen genoegen mee genomen. En het gaat niet eens zozeer over het bedrag maar meer over wat is nu eigenlijk wel of niet een garantie geval. Maar wat mij het meeste stoort is dat wij ( mijn vrouw en ik ) al jaren klant zijn, en in de in de loop van de tijd, de meest duren brillen hebben gekocht. En dat nu voor de derde keer oprij we problemen hebben met de aangeschafte brillen zowel in als net buiten de garantie tijd, en de firma niet de instelling heeft om ook maar van uit hun zelf direct enige coulance te tonen. Dus een hele vette dikke min voor de firma Greving en Greving in Assen. En ik zal deze ervaring zeker delen met die gene en media die daar oren naar heeft. Getekend, M.A.Stevens Appelscha

Beste heer Stevens, Nogmaals mijn medeleven over het gescheurde glas en dat de bril niet naar uw kwaliteitswensen heeft voldaan. Ik heb mijn uiterste best gedaan om u als vaste klant te behouden en u zelfs 75% korting aangeboden, ook al valt de bril buiten de garantie. Het spijt mij zeer dat u het zo opgepakt heeft en betreurt mij dat u hiermee niet tevreden bent. In mijn optiek hebben wij u als vaste klant hiermee een zeer goed aanbod gedaan en uw klacht serieus genomen hebben. Met vriendelijke groet, Greving & Greving opticiens

Vriendelijk, professioneel personeel. Je hoeft nooit lang te wachten. Grote keuze. En als je een zo goedkoop mogelijke bril wilt, helpen ze daar net zo goed bij.

• Woonplaats: Groningen

Kreeg geen mail dat de bril klaar was, zoals afgesproken, heb zelf gebeld.en de bril was al klaar Heb gevraagd of ik een bijpassende koker bij de bril mocht! er zat geen brillendoekje bij.(service) een enkele verkoper vult een klein flesje schoonmaakspray voor de glazen. (service) Er staat een koffiemachine, bij aankoop van een nieuwe bril, wat toch spannend is, kan men vragen of je dit zou willen! ik kreeg een beetje het gevoel dat het om het verkopen gaat, en dat is vast niet alleen jullie insteek, er wordt gevraagd om verbeter puntjes, en dit viel mij op. Ik blijf gewoon graag komen, ik kan binnen lopen om iets aan mijn bril te laten doen en dit gebeurt altijd vriendelijk!!! groeten Renée Pruis

• Ervaring met: aankoop van een complete bril|oogmeting
  • Omschrijf uw positieve ervaring: Bij het uitzoeken alle medewerking en geduld.

Ben met mijn dochter naar de oogarts geweest en ze moest een bril. Mijn dochter was bijna 3 jaar oud. We kwamen de winkel binnen en werden gelijk goed geholpen. Ze namen de tijd voor mij en vooral voor mijn dochter. We moeten regelmatig terug want dan is de bril weer scheef van mijn dochter, ze helpen gelijk en gaan er leuk met mijn dochter om. Erg klant vriendelijk, zeer tevreden!

• Woonplaats: Nieuwe Pekela

Over NUVO

Dit bedrijf voert het NUVO Keurmerk. Bedrijven met dit keurmerk bieden drie belangrijke zekerheden die in samenwerking met de Consumentenbond tot stand zijn gekomen: 1. Gediplomeerde opticiens 2. Veilig aanbetalen 3. Onafhankelijke geschilafhandeling Meer informatie over het NUVO Keurmerk vindt u op www.nuvo-keurmerk.nl