Fantastisch

Bij de opleiding is mij geleerd om goed te kijken, denken in beweging en oplossingen. Ik heb enorm veel goeie cue’s meegekregen en mijn oog voor krachttraining is nog veel beter ontwikkeld! De mentoren zijn altijd bereid om je vragen uitgebreid te beantwoorden waardoor je de vragen die je hebt ook gelijk echt snapt. Dus niet alleen dat iets zo is, maar ook WAAROM. Deze ga je vaker horen, “waarom” is iets zo of waarom heb je hiervoor gekozen. Wanneer je zelf alle antwoorden hierop kunt beargumenteren waarom je iets doet, dan weet je dat je niet iets fout zult doen. Doordat deze vraag vaak gesteld word word je ook uitgedaagd om het beste uit jezelf te halen. Ik heb niet alleen heel veel geleerd van MILO maar daarnaast heb ik onwijs kunnen genieten van het mooie traject en de leuke lessen. Absoluut een aanrader!

• Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Nee
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Dat het mij een goede trainer heeft gemaakt.

Super opleiding en fijne mentoren

Ondanks dat ik nog geen sportachtergrond had in 30 weken gigantisch veel geleerd en me ontwikkeld tot PT'er. Het cursusmateriaal is goed onderbouwd en overzichtelijk. De praktijksessies met de trainers inspirerend. Ik kan MILO van harte aanbevelen!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Kan ik dit wel zonder eerst een sportopleiding genoten te hebben?
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Het is hard werken en ieder heeft zijn eigen leerproces, maar absoluut mogelijk!

Beste opleider in the game!

Na jaren overweging en zoeken naar de juiste opleiding ben ik eindelijk terecht gekomen bij MILO. Van vele trainers, collega's, ondernemers, vrienden en sporters al gehoord dat MILO de beste opleider in de branche is. Zonder enige vooropleiding en met een pittige studiebelasting is vooral de anatomie een behoorlijke uitdaging. De studiebelasting is pittig naast een full time job ernaast en ja, je moet zelf de investering in tijd doen (en dit ook leuk vinden om te doen), maar daarom kies je ook voor deze verdieping. Iedere lesweek was een "wow" moment, waarbij er veel informatie op je af komt en ja na iedere lesweek weer met kennis erbij naar huis gaat. De toegevoegde waarde was voor mij de manier waarop de coaches jou helpen op alle fronten. Ze geven je handvatten en helpen je een betere beweger, coach en trainer te worden. Dank voor de mooie, leerzame 30 weken!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik de juiste voorkennis zou hebben.

Zeer uitdagende waardevolle opleiding.

30 weken geleden begonnen aan de Milo Education opleiding, in het begin gedacht kan ik dit wel combineren met mijn fulltime job die niet aansluitend is aan de opleiding of sport. Het was op sommige momenten echt wel pittig je word goed uitgedaagd. Maar je word goed begeleid en krijgt de juiste feedback. Door deze opleiding heb ik een enorme groei kunnen maken. Trots dat ik mijn certificatie heb mogen behalen. Team Milo bedankt.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) of deze opleiding zonder enige ervaring iets voor mij zou zijn.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) geslaagd.

Zo een groei kunnen maken in 30 weken is fantastisch!!

Beveel ik Milo aan, ja 100%! Na een lange periode heel ander werk te hebben gedaan was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik wil de sportwereld in. Via een vriendin die ook de Milo opleiding heeft gedaan hier terecht gekomen. Ik kwam vanuit een hele andere branche de reiswereld en had dus weinig tot geen ervaring in de sport branche. Wel hele leven bezig met sport maar niet voor werk. De opleiding van Milo was en is voor mij de beste stap geweest. De praktijklessen waren voor mij leerzame lessen. Uitgedaagd worden en het leren zien van en in bewegen. Welke spier van het lichaam doet wat, waarom, hoe ga je dit toepassen in een oefening. Hoe beweegt jou klant nu eigenlijk? Hier leer je echt de waarom en hoe en de anatomie om te begrijpen welke spier je nu echt aanspreekt bij diverse oefeningen. In de praktijklessen ga je hier veel dieper op in en mag je dit met je medestudenten gaan uitproberen. De weken tussen de praktijklessen in gebruik je om de lesstof tot je te nemen. Veel uitleg door middel van video's van de Milo Coaches en huiswerkopdrachten die je goed kan voorbereiden. Ik heb gemerkt je hier echt goed de tijd voor moet nemen en serieus mee aan de slag moet gaan. Voor de mensen die denken ik heb nog geen tot nauwelijks ervaring, is dit te zwaar? Ja er zijn momenten geweest ik dacht hoe ga ik dit allemaal toepassen en leren. En je moet hier zeker veel tijd in gaan stoppen. Het kan soms erg pittig zijn. Maar op een gegeven moment gaat dat moment komen alles op zijn plaatst valt en je alles snapt en toe kan passen. Neem de tijd voor jezelf en vraag om hulp van de Milo Coaches. Ze begeleiden je er heel goed doorheen. Altijd behulpzaam en een duidelijk antwoord. Ook het werken met je medestudenten is heel erg leuk. Ik heb door deze opleiding er leuke vrienden aan overgehouden. Dat je zoveel kan leren in 30 weken is echt fantastisch!!! Ik mag mijzelf nu Milo gecertificeerd Personal Trainer noemen en die naam draag ik met veel trots en passie!!!!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Twijfels of niveau te hoog was.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Dat is zoveel heb geleerd en nu zoveel kennis tot mij heb opgenomen. En echt een enorme groei heb gemaakt. Maar het komt niet vanzelf aanwaaien. Je moet er echt veel voor doen! Veel tijd er in steken en ga ook meelopen in een sportschool. Dit heeft mij enorm geholpen.

Ontzettend veel geleerd in 30 weken!

Ik heb onwijs veel geleerd in de 30 weken bij Milo Education. Ik werkte in de toerismebranche en had dus nog geen ervaring in de sportbranche en ook geen sportgerelateerde opleiding gevolgt. Wel heb ik zelf al veel ervaring met krachttraining en door mijn interesse ook al wel wat kennis op gedaan door boeken/artikelen te lezen. De opleiding was pittig, maar goed te doen door hard te studeren! Ik ben nu zo blij dat ik de opleiding gedaan heb, inmiddels ben ik ook aan het werk als personal trainer en ik kan mijn klanten veel beter begeleiden. Het leren van de anatomie is zo belangrijk en denken in bewegingen i.p.v. in oefeningen. Dit maakt je creatiever, waardoor de trainingen ook leuker worden voor je klant. Er wordt in de opleiding ook veel aandacht besteed aan het zien van "energielekken". Dit is voor mij ontzettend waardevol geweest. Ik weet nu heel goed waar ik op moet letten en weet de juiste aanwijzingen te geven, waardoor mij klanten beter gaan bewegen. Twijfel je nog? Ik zeg doen!!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of het niet te lastig zou zijn zonder vooropleiding in de sportbranche.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Door te studeren is het zeker goed te doen. Het is wel een aanrader om zelf ook al ervaring te hebben met krachtsport.

Trots: Op het papiertje die niet zomaar is komen aanwaaien

Als 0.0% ervaren trainer had ik uiteraard twijfels of dit de opleiding zou zijn voor mij. Echter kijk ik met trots terug op de afgelopen 30 weken, en heb ik zeker geen spijt van mijn deelname! De (wetenschappelijke) theorie is behapbaar en in easy-language geschreven / opgenomen (filmpjes). Maar dan de praktijklessen: die waren pittig! Vooral de 1e lessen wist ik niet zo goed waar ik was beland, en eigenlijk het werd ook niet echt makkelijker met de weken. Leuk en leerzaam, dat was het zeker. Het was voor mij daarom echt een goede zet om parallel aan de 30 wk course en mijn 40+ uur full-time baan, toch alvast een paar extra stappen te zetten in de praktijk. Dit heeft mij echt enorm geholpen om mijn oog voor beweging verder te ontwikkelen en de theorie en praktijklessen van Milo elders toe te passen onder begeleiding. Op deze manier viel alles stapje voor stapje op z'n plek. Mijn tips naar onervaren wannabe's: 1) Kijk mee met groepslessen bij ervaren trainers. Het fijne aan groepslessen is dat je tegelijkertijd veel mensen ziet bewegen! Bijv., eerst alleen observeren (opletten hoe een les gestructureerd is, manier van uitleggen, cues en correcties), daarna kan je bijv. bewegingen voorbereiden (les van te voren opvragen) vast bedenken waar je op moet letten, hoe iets fout kan gaan met mogelijke cue, ga met de trainer hierover in gesprek. 2) Kijk mee met een ervaren personal trainer, bijv. in de gym. Communiceer met de trainer wat voor soort oefeningen je graag wil zien. Eventueel ook een set voorbereiden. 3) Blijf kijken naar mensen tijdens je eigen trainingen / groepslessen. Bijv. in je rust van je eigen squats kun je veel mensen zien bewegen. 4) Probeer zelf ook ergens wat trainingen te geven, onder toezicht voor feedback om je kennis toe te passen en je praktijkervaring te ontwikkelen. 5) Doe je Milo huiswerk en bereid iedere les goed voor!! - ja echt! - 6) Maak er echt tijd voor, en geef niet op!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Is het te combineren met een 40+ uren job? En heb ik niet te weinig voorkennis?
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Gehaald: hard work, pays off!

Super leerzaam voor alle niveaus

Milo is een hele mooie praktisch ingestelde opleiding en heeft mij letterlijk de kijk op bewegen doen veranderen.. waar ik het aan het begin spannend vond of het niet te hoog gegrepen was voor mij als onervaren op het gebied van lesgeven of het geven van pt lessen, ben ik het examen met veel vertrouwen ingegaan. Gedurende de 30 weken zijn we super begeleid door de coaches en ik kan niet wachten om mijn kennis met anderen te kunnen delen..

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of het niet te moeilijk zou zijn

Super trainers en een top schakeling tussen de theorie en de praktijk

Al reeds diverse opleidingen gevolgd, maar bij deze wordt er een heldere transitie gemaakt van theorie naar praktijk. Het zijn ook maar 10 praktijkdagen van 3 uurtjes, dus er wordt dan ook doelbewust gewerkt. Lekker zware setjes maken om sticking points te ontdekken. Sowieso werk je heel goed aan je kritisch oog om zo als trainer steeds meer en meer te ontdekken van je klant gedurende het trainen. Een top opleiding voor elke trainer die zichzelf wil ontwikkelen!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of het uitdagend genoeg was
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ja dit was het zeker

Super veel geleerd en m'n zelf flink ontwikkeld in het coachen van clienten

Ik raad deze opleiding aan iedereen aan, ik heb super veel geleerd van Wouter, Ruben, Ray, Rob en Jordi! De heren hebben een fijne benadering en proberen zoveel mogelijk van hun kennis te delen. Door deze opleiding ben ik een stuk zelf verzekerder geworden als PT en is mijn kennis flink verbreed. Of je nu nieuw bent met het coachen of het al een tijd doet, ze proberen je op jou niveau verder te ontwikkelen.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Misschien te onervaren
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Diploma behaald en nu een zelfverzekerde PT

Een Opleiding die je uitdaagd om te groerien en je leert hoe je zelf verder kan groeien.

Ik ben de MPT cursus gaan volgen naast mijn werk in corona tijd, dat was de beste investiring die ik heb gemaakt dit jaar. De MPT cursus heeft mij als coach een holistische denkwijze aangeleerd, wat naar mijn mening zeer waardevol is voor een coach. Wat ik heel tof vindt dat de opleiding is gericht om te denken in beweging en hoe je je coaching waardigheden kan verbetern. Enorm veel geleerd, nieuwe mensen ontmoet en zeker een aanrader voor iedereen die zijn kennis in de praktijk een flinke boost wil geven. De leerstof wordt heel duidelijk uitgelegd, maar wanneer je vragen hebt nemen ze alle tijd voor je. ik ben echt trots dat ik hier mijn certificatie heb mogen behalen. Bedankt voor alle mentoren van Team MILO : @woutermiddelbos @rubenrebell @rvdwolk @dymphyfit @jordiwille

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of ik het kan redden ivm dat het in het nederlands is (dat was een uitdaging voor me)
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) viel mee want de online leer omgeving is helder uitgelegd en ik kan altijd terug kijken in de leerstof. mocht ik vragen hebben, naam ik dat mee naar de praktijk less.

Een zeer sterke cursus die alle fundamentele aspecten van coaching bevat

Ik ben de MPT cursus gaan volgen naast mijn opleiding als bewegingswetenschapper om mijn praktische skillset uit te breiden. Deze cursus biedt veel aan op alle vlakken, van anatomische en fysiologische kennis tot duidelijke coaching strategieën. De MPT cursus heeft mij als coach een meer complete en holistische denkwijze aangeleerd, wat naar mijn mening zeer waardevol is voor een coach. Bedankt team MILO voor deze positieve en leerzame ervaring!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) In hoeverre er diepte zou zitten in de theorie en de academische kennis die je moet beschikken. Gelukkig bleek hier echter vrij veel diepgang in te zitten.

TOP CURSUS

Ik begon bij MPT omdat ik graag mensen wil begeleiden in de fitness, met kennis. Deze kennis heb ik zeker gekregen. De tijd vliegt voorbij en ik ben nu echt wel wijzer geworden. TIP! Begin op het begin al met anatomie leren!

• Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) -
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) GESLAAGD

Startpositie: waar begin ik aan!?Tijdens: leuk en leerzaam, Eindpositie: Wow, I did it, trots!

Wat een reis was dit! Na de eerste praktijk les gingen de sportscholen in lockdown; dus alles on hold! Momenten gedacht van: “waar begin ik aan?” maar langzamerhand (samen met de Milo docenten en medestudenten) alle hoeken van de GROTE puzzel gevonden! En zelf afgemaakt, trots! Praktijklessen waren gezellig en leerzaam. Aanrader om Milo Skin in the game programma erbij te doen en uiteraard YouTube kanaal van Milo heb ik versleten! Ik wacht met smart op Milo 2.0, dus kom maar op Wouter!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Niveau van opleiding
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd en trots. Hard werken maar dan heb je wel wat!

De beste keuze ooit!

Ik raad MILO aan iedereen aan. Of je nu begint, al in de fitness werkt of gewoon ontzettend veel kennis wilt opdoen. Het gezegde 'je weet pas wat je nog niet weet, totdat je gaat leren wat je nog niet weet' is precies hoe ik over deze opleiding denkt. MILO biedt voor mijn gevoel veel meer waarde en kennis dan iedere andere opleiding en ik ben MEGA trots dat ik hier mijn certificatie heb mogen behalen.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geen.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Mega veel kennis en nog meer affiniteit met mijn vak.

Positief en fijne feedback en hulp.

Ik heb tijdens en na de opleiding goede hulp gehad en goede feedback. Deze opleiding heeft mij van helemaal geen ervaring hebben met coachen en dingen zoals programmeren heel veel verder geholpen en ik weet waar ik nog aan moet werken door de feedback tijdens de lessen en na het examen.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ik wist niet zeker of ik genoeg ervaring had met krachttraining.

Top opleiding!! Top trainers Wouter,Ruben,Rob,Ray

Vandaag 30 weken @miloeducation afgesloten en ik mag mij Europees gecertificeerd Personal Trainer noemen!! Zoals @rubenrebell zei, het beste jongetje van de klas. Ik heb een jaar of 10 geleden mijn fitness/personaltraining certificaat gehaald bij Aalo en vele cursussen gevolgd, maar ik vond het tijd om de boel weer op te frissen! Dat was heel waardevol. Ik heb mijn oog voor bewegen sterk verbeterd, nieuwe inzichten en ideeën gekregen. Conclusie, een betere trainer!! Ik kan het iedereen @miloeducation aanraden!! Bedankt trainers @woutermiddelbos @rubenrebell @rvdwolk

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Als ik er wel genoeg tijd voor had
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Heel blij dat ik het heb gedaan

Meest praktische opleiding die ik heb gedaan

De opbouw van lessen maakt Milo een volwaardige cursus. Beginnen bij de basis, en bij iedere les gingen we steeds een stukje verder dieper de stof in. Ik heb werk al een tijd in deze branche, maar Milo heeft er zeker voor gezorgd dat ik weer volledig up to date ben. Ik heb vooral veel geleerd over de basis beweeg patronen, en heb een rugzak vol met “cue’s”. Milo heeft mij een betere Personal Trainer gemaakt. Team Milo bedankt!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Meer kennis

Leerzaam en professioneel

Milo education heeft mijn basis kennis alleen maar sterker gemaakt. Heb zelf een achtergrond van Cios sport opleiding, maar door milo education ben ik opnieuw gaan kijken naar oefeningen en energie systemen en heel eerlijk, wat ik in 4 jaar tijd heb geleerd bij cios is minder, dan in 30 weken bij milo education! Echt top. Thanks milo education!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Of het bij mij zou passen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geslaagd natuurlijk

Waanzinnige opleiding vol met praktische tools en kennis voor een solide basis als trainer

Van begin tot eind staat de opleiding in het teken van praktijk ervaring op doen en dat is nou net wat je als personal trainer nodig hebt. Een encyclopedie aan praktische tools en kennis rijker zorgt voor een ongekende solide basis om te starten als trainer. De mentoren zijn enorm behulpzaam, bezitten de stof tot in de puntjes en willen zowel tijdens de lessen als daarbuiten ondersteunen waar nodig. Ik zou deze opleiding aan iedere krachtsporter aanraden om de basis van krachttraining beter te begrijpen om optimaal resultaat te boeken.

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Geen, omdat ik al vele verhalen had gehoord en ik wist dat dit een toevoeging op mij als trainer zou hebben.
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Ongekend veel praktische tools en kennis meegekregen om toe te passen op mijn cliënten.

Enorm leerzaam

30 weken geleden begon ik aan de Milo Education cursus. Mijn coaching bedrijfje had 5 cliënten en ik was nog een beetje onzeker over mijn kennis op dat moment Nu 30 weken later zitten we al een paar maanden steady op 40 toppers die ik elke dag mag begeleiden en ben ik zekerder over mijn kennis dan ooit met dit EREPS level 4 certificaat op zak Enorm veel geleerd, nieuwe mensen ontmoet en zeker een aanrader voor iedereen die zijn kennis in de praktijk een flinke boost wil geven

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Eigenlijk geen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) Enorm veel geleerd

Toptoptop!

MILO. Wat een fantastische opleiding! In een woord: geweldig. Heel veel geleerd de afgelopen 30 weken. De theorie wordt goed toegepast in de praktijklessen. Er wordt goed naar de geluisterd en goede uitleg gegeven op je vragen. De coaches zijn geweldig goed in hun vak en de sfeer is heel relaxed. Nogmaals 1000 maal dank voor de geweldige cursus!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd

Niets anders dan lof voor MILO. In de 30 weken heb ik een ontzettend fijne en veilige leeromgeving ervaren. Een uitdagende opleiding met goede balans tussen theorie en praktijk. Iedereen komt van verschillende niveaus en achtergronden, wat het juist heel leerzaam maakt. Zelden heb ik een opleiding of cursus gevolgd waar bij ik alle coaches zo didactisch sterk vond. Je kan veel kennis hebben, maar het daadwerkelijk overbrengen van die kennis is echt een ander verhaal. Daarbij was er, mede door de kleinere groepsgrote, ruimte voor persoonlijke aandacht, werd je echt gezien als individu. De persoonlijke feedback waren en zijn nog steeds voor mij erg waardevol. Het was uiteraard geen makkelijk jaar door alle lockdowns en corona gedoe. Ook hier werd helder en snel gecommuniceerd, oplossingsgericht gewerkt en kwamen er extra webinars. Wat het vertrouwen gaf in MILO al vóór de eerste les. Team MILO, mijn dank is groot!

• Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) -

Essentiele basis, Professioneel, No nonsense

We zijn als team van de Fitzone te Amersfoort gestart met de Milo opleiding, met het idee iedere collega een versteviging van zijn basis kennis te geven. Variërend van zeer ervaren en startende personal trainers tot en met onze Fysiotherapeut en Diëtist hebben we allen veel opgestoken en genoten van iedere opleiding dag. Milo kenmerkt zich door het enerzijds overzichtelijk scheppen van een duidelijk kader van waaruit iedere Personal Trainer in staat wordt gesteld zijn trainingen beter te verzorgen. Anderzijds door de 'no nonsense' benadering en het online platvorm ter voorbereiding op de lessen en door de vele ondersteunende video's op het Milo Performance en Education kanaal van Youtube, worden de opleidingsdagen efficiënt. De theorie is gebaseerd op huidige wetenschappelijke inzichten, maar draaft niet door in het onnodig droog maken van deze stof en het wordt altijd vertaald naar de dagelijkse praktijk. En de opleiders staan open voor debatten als er verschil is van inzicht. Als ik iets zou mogen noemen van een verbeterpunt dan zou ik graag zien dat het examen aan het einde van de opleiding wat dieper gaat. Heb dit zelf ervaren als te eenvoudig. Het tussen examen halverwege de opleiding vond ik daarentegen aanvullend en richtinggevend voor verdere ontwikkeling. Zonder aandelen te hebben in de opleiding hoop ik dat steeds meer collega's deze opleiding zullen volgen. Het komt ons prachtige vak, onze cliënten en je professie ten goede! Tijke: "complete beginner of ver(der) gevorderd? Ieder haalt er op zijn eigen niveau enorm veel uit. Super solide, voor ons is dit de nieuwe standaard voor Personal Trainers." Thomas: "over de jaren vergaarde kennis herzien en op een rijtje gezet." Roy: "in mijn optiek is Milo het meest helder te begrijpen van alle opleidingen. Wetenschap naar praktijk. Gericht op meer dan alleen training, denk aan voeding -en psychologische motivatie theorieën. Opgezet door toffe gasten met een passie voor het vak."

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) geen
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) succesvol afgerond en richtinggevend voor verdere ontwikkeling.

Ontzettend gegroeid

Ik dacht best al het een en ander te weten op het gebied van trainer zijn maar ik heb zoveel meer geleerd. Vooral de basis is belangrijk, weten hoe een beweging tot stand komt, vanuit daar kun je uitbouwen. Ik heb zeker het gevoel dat ik na deze opleiding een betere trainer ben, ik sta zekerder in mijn schoenen maar denk zeker niet dat ik alles al weet. Zeker een aanrader. Wees wel voorbereid op dat gevoel dat je eigenlijk helemaal niks weet, vanaf daar begint je groei!

• Ik heb bij MILO Education: De MILO Personal Trainer opleiding gevolgd
  • Welke twijfels had je van tevoren? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) of ik voldoende kennis had
  • Wat was het uiteindelijke resultaat? (alleen voor deelnemers MPT opleiding) gegroeid en geslaagd

Over MILO Education

MILO. Een groep vakidioten. Een aantal zeer ervaren trainers en coaches die klaar staan om hun expertise met jou te delen. MILO is begonnen als gesprek tussen trainers die op zoek waren naar antwoorden over hun vak. Trainers die de drang hadden om beter te begrijpen waarom en hoe. Beter willen worden. Daar kwamen we tot de ontdekking dat vakmanschap een combinatie is van kennis en ervaring. Dat is nog steeds de basis voor alles wat wij doen.

Over Coachscore

Coachscore is de reviewtool speciaal voor coaches. Groei als coach met echte reviews. Help meer mensen.