Gewoon goed

Gewoon goed

• Waar kent u ons van? Anders

Ik ben zeer tevreden over hoe ik geholpen ben en alles is zeer duidelijk uitgelegd.

• Waar kent u ons van? Anders

Hele goede service voor de beste prijs!

Zowel onze huwelijkse voorwaarden als onze hypotheek en leveringsakte door Just laten doen, heel blij mee! Ze waren goed bereikbaar, doen alles netjes en hebben ook nog eens humor. Kortom: super tevreden en zou zeker terugkomen!

Efficient, snel, duidelijk

Goed notariskantoor, snel, duidelijk, efficient en waarde voor je geld.

Very professional and helpful

The staff was always very friendly and helpful. The procedure was very professional and everything was explained.

• Waar kent u ons van? Anders

Zeer correct en heel duidelijk

via de website bij Just terecht gekomen, wat een snel en duidelijk bedrijf. de communicatie is super, hier kunnen nog veel bedrijven van leren. en de prijs kwaliteit verhouding is zeer goed.

Deskundig en duidelijk

Het was duidelijk wat ik moest aanleveren en hoe het proces zou gaan. De uitleg tijdens het passeren was erg fijn, rustig en duidelijk. Enige mogelijke minpuntje is dat het soms wat langer duurde voor ik reactie kreeg op een vraag per mail (in het voortraject).

Professioneel bedrijf

De notaris nam ruimschoots de tijd om vragen te beantwoorden en de akte voor te lezen. Tot alles duidelijk was en we met vol vertrouwen de stukken konden tekenen. Ook werden we snel en adequaat geholpen om afspraak te maken.

Prijs, kwaliteit uitstekend

De prijs kwaliteitsverhouding is uitstekend. Er is een lange wachttijd (half jaar) voordat je geholpen wordt, maar het wachten is meer dan de moeite waard, want eenmaal geholpen, dan werkt men accuraat, snel en wordt ook precies uitgevoerd wat je hebt aangegeven. Bovendien een goede ICT-ondersteuning waardoor je digitaal inzicht hebt in alle relevante documenten. Ook de ontvangst op het kantoor is zeer hartelijk.

heel onpersoonlijk en slordig

Over de overdracht zelf zijn we best positief. Dat ging snel en efficient. Maar de hele afwikkeling vooraf vonden we heel onpersoonlijk en slordig. * slechts 1x iemand aan de telefoon gehad. Voor datum afspraak. Dat overviel ons, we kregen wel de datum te horen, maar hadden geen inspraak in de tijd. Achteraf bleek dat als je de tijd wilt veranderen, kost je dat 100 euro. Niet klantvriendelijk! * alles liep via de portal, alleen dus schriftelijk contact. Ook nog vaak met een verschillende medewerkers. * een week voor overdracht zelf gevraagd of we alles hadden geleverd wat nodig was. Pas 3 dagen voor de afspraak voor overdracht kwam verzoek binnen. Daar kwamen terecht wel excuses bij. Daarbij werd die info gepresenteerd als een bericht (niet in een actie, zoals verder op de portal staat.) Dat gaf verwarring! Men zal best deskundig zijn, maar wij vonden de communicatie onpersoonlijk en slordig. Aanbevelen hangt af van wat je wilt.

• Deskundigheid N.v.t.
  • Waar kent u ons van? Anders

Geachte mevrouw Overvliet, Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Wij hebben uw dossier intern besproken, daaruit blijkt dat u 5 dagen voor het passeren de stukken heeft ontvangen. Onze medewerkers willen graag af en toe verlof hierdoor kan het zijn dat een dossier door verschillende medewerkers is behandeld. Ons kantoor brengt enkel extra kosten in rekening als de passeerdatum zal worden aangepast aangezien wij dan nieuwe gegevens moeten opvragen. Voor het verplaatsen van een tijdstip zullen er geen extra kosten worden gerekend. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen

Prima geholpen bij opstellen testament

Heldere uitleg over mogelijkheden en goed advies voor een prettig tarief

Gewoon goed geregeld

Het proces liep gewoon heel fijn. Alleen wat kleine schoonheidsfoutjes in communicatie, niks dat niet kon opgelost worden met even bellen. Dus dikke prima. Het voelde goed dat je gewoon kon bellen, meteen geholpen en vaak ook meteen opgelost.

Snel en goed geholpen

Wij waren er nu voor de 2e keer en beide keren prima geholpen en vriendelijk te woord gestaan!

• Waar kent u ons van? Website

Vriendelijk ontvangst. De notaris legt alles duidelijk uit. Snelle service. Gratis parkeren voor de deur

Afspraak verliep prima

Afspraak verliep prima en vlot. Wat wel jammer was , dat je anderen mensen ziet die leuk een flesje wijn mogen meenemen en wij met een “fijne dag” naar buiten werden geleid . Het gaat niet om de fles maar voelde een beetje raar.

• Waar kent u ons van? Anders

Geachte Gertenaar, Bedankt dat u de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Indien cliënten hier komen passeren voor een levering- en hypotheekakte ontvangen zij kleinigheidje om de aankoop van de woning te vieren. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen

Super snel en fijn geholpen

Een prettig kantoor waar je goed wordt ontvangen. Daarnaast ook een fijne gastvrije omgeving. Bij de notaris zelf werd alles rustig en duidelijk verteld. Ook werd er steeds gevraagd of alles duidelijk was en of er nog vragen waren. Wanneer deze er waren, werd de tijd genomen om verheldering te geven. Al met al zeer prettig en fijn geholpen.

• Waar kent u ons van? Anders

Goed afgerond - maar onduidelijk proces

Het aanvragen van de (duidelijke) offerte en acceptatie daarvan gingen bijzonder snel. Echter het aanleveren van vertrouwelijke stukken per e-mail in plaats van het uploaden naar een portal. Het traag dan wel niet reageren op berichten die via het systeem verstuurd zijn. De onduidelijkheid in het verloop van het proces - er zit een mooi stappen systeem in mijnjust maar dat was/is niet actueel of wordt niet gebruikt), zeer matige mobiele bruikbaarheid van mijnjust en het gevoel dat er wel snel gereageerd wordt als er extra geld kan worden verdiend zijn duidelijke minpunten. Niets dan lof voor het telefonische team die steeds begripvol reageerden en snel met updates kwamen. Afwikkeling zelf ging verder rap. Just kan heel veel manuren besparen en irritatie vermijden door beter te automatiseren imho.

• Waar kent u ons van? Website

Geachte Sebastiaan, Bedankt voor het prettige telefoongesprek. De punten hebben wij intern besproken en aangepast waar kon. Voor wat betreft de (digitale) processen zijn wij in gesprek met onze softwareleverancier. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen

Super service

Ben vriendelijk ontvangen. Ben vriendelijk te woord gestaan. Wat een maand zou duren hebben ze gerealiseerd in 2 weken wat een super service. En wat professioneel ontvangst.

Goede ontvangst en menselijkheid

Goede ontvangst en snelle afhandeling.

Zonder onnodig gedoe

Prima,Vlot en voor een fatsoenlijke prijs. Een stuk beter dan andere notaris kantoren. Wel had de assistent die het voorbereide iets over het hoofd gezien. Dit werd door de notaris echter vlot en pro-actief gecorrigeerd

Goede service, efficiënt

Adequate procesvoering. Goed bereikbaar

Prettig geholpen

Persoonlijke professionele benadering.

Slecht bereikbaar en slordig

Goedkoop is vaak duurkoop. Er werden bij de eindafrekening kosten in rekening gebracht welke niet in de offerte stonden. Toen ik dit aangaf werd gezegd dat ik gelijk had en hebben ze het aangepast. Echter toen ik keek was er weer een nieuwe kostenpost toegevoegd voor het aanbrengen van de wijziging in de afrekening waardoor het bedrag nog hoger uitviel. Leuke manier van zaken doen... Verder moet je vooral naar deze notaris gaan als je zit te wachten op gebrekkige communicatie en lange wachttijden aan de telefoon. Ze sturen geen bevestigingen als bijvoorbeeld documenten in goede orde zijn ontvangen en qua communicatie komen ze vaak ook niet echt sympathiek over. Achteraf had ik liever €100 meer betaald voor goede, betrouwbare service elders. De verkopende partij van het huis was ook niet te spreken over de communicatie. Ze hadden fouten gemaakt met rekeningnummers ondanks meerdere mails die verstuurd waren. Als het even kan zou ik deze notaris vooral vermijden. Ondanks, de op het eerste gezicht, aantrekkelijke prijsstelling.

• Waar kent u ons van? Website

Geachte heer Laurens, Bedankt dat u de tijd heeft genomen om een reactie achter te laten. Uw dossier is na deze review besproken met de behandelaar van uw dossier. Er was inderdaad per abuis een post opgenomen die niet op de offerte stond. Deze is voor voor de ondertekening gecorrigeerd. Wel is er een bedrag opgenomen waar u een vergoeding betaald aan de verkoper. Deze vergoeding is in de overeenkomst tussen u en verkoper (artikel 23 van de koopovereenkomst). Deze post was in de proforma nota niet opgenomen, echter staat het duidelijk op de nota van afrekening. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen

Duidelijk, professioneel en toegewijd.

Vanaf het eerste telefoongesprek tot en met de ondertekening was een ruime voldoende. De gesprekken met Mevr.Mulder en Dhr. Raghoebarsingh waren zeer prettig. Just notarissen mogen dan wel de goedkoopsten zijn ,maar dat is niet af te lezen aan de zorg en toewijding. Wij danken U voor de goede samenwerking.

Frustrerende ervaring

Helaas had de koper van ons huis deze notaris gekozen. Dat heeft een serie aan onaangename ervaringen opgeleverd. Het begint ermee dat als je de door hen zonder overleg vastgestelde afspraak wilt wijzigen, kost je dat 100 euro. De contact persoon bleek de eerste tien dagen op vakantie en telefonisch contact is enkel mogelijk drie dagen voor de overdracht. Een week voor de overdracht werd ik door de contact persoon gebeld wat de bedoeling was met de verkoopmachtigingen. Mijn mail hierover met uitleg en een verzoek om afstemming via het portal was tot dan onbeantwoord gebleven. De contactpersoon bleek deze nog niet opgemerkt te hebben en was verbaasd te horen dat de overdracht al zo snel was, hij dacht drie weken later, had eind van de maand in gedachten. Dat hebben we gemerkt want de dag voor de overdracht bleken de stukken van de koper ineens niet in orde. We vragen ons af of dat niet eerder duidelijk had kunnen worden. Het heeft uiteindelijk tot 14 dagen vertraging gezorgd. In de concept nota werd 100 euro opgevoerd voor het opstellen van de verkoopvolmacht waar dat nergens beschreven staat, gebruikelijk is dat je betaalt bij de notaris waar je de legalisatie laat doen. Ons verzoek dit bedrag te schrappen werd gehonoreerd. Maar het meest potsierlijke was toch wel dat toen ik deze week na lang wachten vroeg of er al zicht was op de geplande overdrachtsdatum, ik een mail terugkreeg dat de overdracht vorige week had plaats gevonden. De toelichting: "Uw makelaar was hiervan op de hoogte, tevens is de bevestiging in uw portal gezet.” Navraag bij de makelaar leerde dat die ook van niets wist, zij heeft na lang in de wacht staan van de betreffende medewerken begrepen dat hij vergeten was ons in te lichten. Op mijn mail met verzoek om opheldering heb ik niets vernomen, geen excuus niets. Moraal: hou rekening met budget service.

• Ervaring met Familie- en erfrecht
  • Waar kent u ons van? N.v.t.

Geachte Carla, Wat vervelend om te vernemen dat u een onaangename ervaring hebt gehad met ons kantoor. Het lijkt erop dat er verschillende communicatieproblemen zijn geweest en dat dit tot vertraging en verwarring heeft geleid. Koper en verkoper komen samen een passeerdatum overeen in de door beiden getekende koopovereenkomst. In beginsel wordt deze datum door ons aangehouden, mocht er op die datum geen plek meer zijn in onze agenda zal er altijd in overleg met koper en verkoper een andere datum worden vastgesteld. Uiteraard zijn hier geen kosten aan verbonden. Slechts indien koper en verkoper nadat de passeerdatum is vastgesteld en bevestigd de datum willen wijzigen zijn hier kosten aan verbonden. Dit wordt duidelijk gecommuniceerd in onze eerste brief naar koper en verkoper. De reden dat dit extra kosten met zich meebrengt is simpel, namelijk sommige onderzoeken en/of aanvragen moeten opnieuw worden gedaan. De extra kosten die in eerste instantie op uw nota van afrekening hebben gestaan waren kosten voor het opstellen van een verkoopvolmacht. Deze kosten werden in het verleden door ons kantoor in rekening gebracht als er op het laatste moment werd besloten om alsnog per volmacht te komen. Inmiddels worden er geen kosten meer in rekening gebracht indien u gebruik wenst te maken van een verkoopvolmacht. Deze kosten zijn dan ook van uw nota van afrekening afgehaald. Na het passeren zijn de gelden naar u overgemaakt. Helaas is het er bij ingeschoten om direct na de passering een afschrift van de akte van levering in de portal voor u klaar te zetten. Inmiddels is dit uiteraard wel gebeurd. Helaas bleek dat de koper zijn stukken op het laatste moment niet in orde had. Wij mogen hier verder niet op ingaan i.v.m. onze geheimhoudingsplicht. Wel is het zo dat JUST Notarissen er alles aan doet om de overdacht door te laten gaan, het kost voor ons kantoor in dit soort gevallen altijd meer tijd en dus (meer) geld als een passeerdatum niet gehaald kan worden. Wij hopen u hiermee in ieder geval wat meer uitleg te hebben gegeven over de gang van zaken. Met vriendelijke groet, JUST Notarissen

Bredewater 22

2715CA Zoetermeer

Over JUST Notarissen

Ons notariskantoor is sinds 1999 gevestigd in Zoetermeer. Door onze efficiënte en moderne werkwijze met computerrobots kunnen wij de laagste tarieven hanteren en snel leveren. Ons kantoor werkt volgens strakke procedures en is daardoor accuraat en zorgvuldig. Hierdoor is ons kantoor de laatste jaren flink gegroeid. Wij zijn hét notariskantoor voor Zoetermeer en regio, maar mensen uit heel Nederland reizen graag naar ons af. Want niemand wil te veel betalen.