Prettig en persoonlijk

Prettig en persoonlijk

Fijne cursus met goede uitleg voor mijn eerste bevalling.

Ik heb de cursus als fijn ervaren. Goed uitleg en informatie gekregen. Fijn om ook andere vrouwen te ontmoeten en ervaringen te delen. Susan is een enthousiaste docente.

Fijne opfrisser

Fijn om alle informatie rondom de zwangerschap en bevalling weer opgefrist te hebben en leuk om andere zwangeren te ontmoeten. Susan is een enthousiaste docente.

Een mooie voorbereiding op mijn eerste bevalling!

Bij Susan de zwangerschapscursus gevolgd en heel erg blij dat ik heb deelgenomen. Alle belangrijke onderwerpen passeren de revue, je krijgt ademhalingsoefeningen mee ter voorbereiding op de weeën/persen en ook is er aandacht voor ontspanning tijdens de cursus. Ik vond het heel fijn om één keer mijn partner mee te nemen, maar heb het ook als heel prettig ervaring dat de overige cursusmomenten alleen met vrouwen waren. Een mooie combinatie!

Gewoon een goede basistraining

De zwangerschapscursus met partner was voor ons waardevol. Theorie die Susan vertelde werd afgewisseld met praktijk waardoor je letterlijk met de materie bezig bent. Dit zorgt voor handvatten waardoor we voor ons gevoel goed voorbereid zijn op de bevalling.

Kwalitatieve cursus waarbij de informatie duidelijk en persoonlijk wordt uitgelegd

De informatie over de bevalling werd duidelijk uitgelegd met een opbouw naar de praktijkoefening. Daarnaast werden diverse tips gegeven welke handig waren om te noteren / onthouden.

Een goed gevoel

De zwangerschapscursus gaf ons beiden een heel goed gevoel over de komende weken en de bevalling. Alles werd rustig en duidelijk uitgelegd en de oefeningen waren ontspannen en fijn. We raden andere stellen zeker ook aan om samen deze cursus te volgen.

pragmatisch en ontspannend!

Het programma is gericht op informatie delen en praktische toepassing d.m.v. oefening. Daar lag ook onze behoefte. Susan haar enthousiasme zorgt voor een ontspannen sfeer.

We hebben bruikbare tips gekregen!

Naast algemene theorie kregen we ook nieuwe weetjes die ons zullen bijblijven. Ook verwachten wij bepaalde oefeningen zeker te gaan gebruiken.

Prima theorie en oefeningen, maar kan nog wat verbeterd worden qua interactie

Susan vertelt makkelijk en besteed ook wat tijd aan puf en bekkentraining oefeningen. We waren maar met 2 stellen en tevens online, wat de interactie misschien niet helemaal bevorderd. Er zaten ook wat yoga achtige bewegingsoefeningen in op muziek, de link met zwangerschap was mij niet helemaal duidelijk. Per sessie was het 2 uur, wat vrij lang is om geconcentreerd te blijven luisteren, zeker aan het eind van de dag. Wel fijn dat ook de partner er bij betrokken word.

Leuke cursus die erg laagdrempelig is!

Susan is een erg enthousiaste vrouw die met veel passie verteld over het wel en wee rondom het zwanger zijn en de bevalling. Ze weet een goede connectie te maken met de cursisten en leeft met je mee. Ik heb veel geleerd en vond het leuk om haar ervaringen van de afgelopen jaren te horen. Door de vele praktijkvoorbeelden en heldere uitleg kan je je (ondanks dat de cursus online was) een goede voorstelling van omstandigheden maken.

Duidelijke uitleg bij iedere fase van zwangerschap

De theorie was fijn om te verkrijgen bij iedere fase van zwangerschap die aan bod kwam. Dat bewegen op muziek had voor ons niet gehoeven. Wel fijn dat partner er ook duidelijk bij betrokken wordt.

Prettige persoonlijke benadering en heldere informatie in fijne omgeving

Susan nam goed de tijd voor ons en zorgde voor een fijne omgeving met veel interactie. Het was niet enkel informatief maar er was ook tijd voor vragen over onze persoonlijke ervaringen en bijpassende tips. De afwisseling met de beweging maakte het een leuk geheel!

Een hele lieve ervaren vrouw die haar kennis graag deelt.

De eerste 2 lessen hebben we in real life bij kunnen wonen, daarnaar was het schakelen i.v.m. de corona crisis. Susan heeft dit heel goed opgepakt, de digitale lessen waren goed te volgen. Ondanks dat dit voor Susan ook nieuw was, konden we hier niet veel van merken. Susan bedankt voor de tips en trics en je persoonlijke aanpak. We gaan met vertrouwen onze bevalling tegemoet. Gr. Margot en Jan

Veel geleerd & Susan is heel flexibel, ondanks Corona konden de lessen gewoon doorgaan (via Skype)!

Heel veel aan gehad

Je krijgt gedoseerd veel informatie. Iedere week weer iets nieuws. Belangrijke dingen zoals de ademhaling komt iedere week terug. Dames die al een kindje hebben werd ook de tijd gegeven hoe alles bij hun vorige kindje is gegaan. Dit vond ik ook erg leerzaam. Mooie plaatjes en ook nog even lekker bewegen. Onze zoon is in november geboren en ik heb tijdens de bevalling erg veel gehad aan wat ik in de cursus heb geleerd.

Gezellige cursus met veel tips

Susan heeft met veel enthousiasme en passie de lessen gegeven. Mijn verwachtingen over de cursus waren juist en erg veel informatie gekregen. Kortom: aanrader!

Leuke cursus

De cursus met Susan was heel leuk. Ik en mijn man hebben enorm veel over de zwangerschap geleerd. Ze heeft ons heel goed voor de bevalling voorbereid. We hebben ook veel geleerd over wat we voor en na de aankomst van onze baby moeten doen!

Goede voorbereiding op de bevalling.

Susan Degen heeft veel kennis, is actief en geeft enthousiast de zwangerschapscursus. Ik heb de cursus gevolgd tijdens mijn 2de zwangerschap. Na een heftige 1ste bevalling hielp mij dit geruster en met een voorbereid gevoel de 2de bevalling in te gaan. Er komt veel aan bod zoals ademhalingsoefeningen, ontspanningstechnieken, verschillende scenario’s van de bevalling en daarnaast is het ook nog erg gezellig met de andere dames.

Erg informatief en gezellig

Dit was de 2e keer dat ik de cursus deed bij Susan. De eerste keer had ik er zo veel aan gehad bij de bevalling en het contact met de andere mama's daarna, dat ik deze zwangerschap me weer heb ingeschreven en wederom gewoon een fijne ervaring

Waardevol voor elke zwangere vrouw!

De lessen van Susan zijn ingedeeld op thema en een goede mix van theorie en praktijk. Fijn om goed voorbereid je bevalling en kraamweek in te gaan!

Fijn gymuurtje me-time, zowel informatief als oefeningen

Susan geeft op een fijne manier de zwangerschapsgym. Doorloopt het traject van zwanger zijn, bijbehorende kwaaltjes, en wat eventueel hieraan te doen. Ze laat je ook inzien aan jezelf en de kleine op komst te denken. Verder de stadia van bevallen en hoe je hier op verschillende manieren mee om te gaan. Bewegen op muziek, ontspanningsoefeningen en pufoefenjngen. Voor mij, een wekelijks uurtje me-time, ook voor wat ontspanning.

Fijne training

De training biedt informatie die fijn is om te weten, dit wordt op een gewone/nuchtere manier verteld. Ook de technieken zijn handig om te weten. Het tweede deel van de les is bewegen op muziek, iets wat iedereen kan. Er is ook een partnerles. Ik vond het een fijne training die precies passend is, niet overdreven of zweverig.

Gezellig en zinvolle informatie

De afwisseling van de cursus vond ik fijn; Veel tips, op de juiste manier bewegen en ook nog eens gezellig onderling.

Goed,

Fijn les, goede informatie en uitleg. Leuk om te doen.