Snel teruggebeld, snel monteur ter plaatse en snel en kundig opgelost

Gewoon goed

wij zijn tevreden!

wij zijn tevreden

Slecht

Vandaag gebeld (donderdagmiddag) voor een afspraak te maken om een airco te komen plaatsen. Dit kon alleen dinsdagochtend om 8:00 volgende week. en verder zijn er geen andere opties werd mij duidelijk gemaakt. Ook die week erop niet en verder ook niet. Heb snel een ander gebeld

• Nazorg en Garantie N.v.t.

De vraag naar airco's is zo groot, dat is bijna niet bij te houden. Onze collega's doen er alles aan, maar zelfs in het winterseizoen komen de aanvragen in grote getalen binnen. Sterker nog, een groot deel van deze periode is al helemaal volgepland door de aanvragen van afgelopen zomer. Dat we binnen enkele dagen toch één gaatje vrij (gemaakt) hebben, klinkt voor u misschien niet zo klantvriendelijk. Excuses als dat zo overgekomen is, maar in de huidige markt is dat niet heel gek. Monteurs dienen een speciaal F-gassen certificaat te hebben om aan dergelijke installaties te mogen werken. Vandaar dat wij niet zo snel kunnen schakelen als voor andere werkzaamheden. We hopen dat u inmiddels een andere betrouwbare partij heeft gevonden en dat u deze zomer kunt genieten van de airco. Wel vinden we het jammer dat u alleen op basis hiervan een slechte review achterlaat. We verzoeken u dan ook deze aan te passen dan wel te verwijderen. Alvast hartelijk dank!

Betrouwbare partner en doen wat we afspreken en een beetje meer soms

Al diverse projecten gedaan met Van Rennes. Nette en goede monteurs. Doen nog net even dat stapje extra en leveren gewoon goed werk af. Voorbereiders doen werk zorgvuldig, dus je komt niet voor verrassingen te staan. Nazorg na een project is perfect.

• Nazorg en Garantie

Vriendelijke monteur die wist waar hij het over had

Met een handigheidje was het probleem van de verstopping van het toilet in een handomdraai verholpen. Hardstikke goed

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Keurig op tijd en afspraak

Monteurs met hart voor het bedrijf en het oog voor de klant. Service en kwaliteit zijn goed genoeg om klanten tevreden te stellen.

Klantgerichte kwaliteit

Door lekkage in huis de warmwatervoorziening moeten aanpassen. Kleine wijziging noodzakelijk aan de ketel. Gevraagd of dit aangepast kon worden tegelijk met servicebeurt welke later gepland stond. Geen probleem en beide werden na verzoek binnen 1 dag uitgevoerd. Top.

prima en vakkundige behandeling

100 % OK

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Extreem hoge prijzen voor de uitgevoerde werkzaamheden

Zie bovenstaande

• Nazorg en Garantie N.v.t.

We hebben even de gegevens erbij gepakt. U heeft bij ons al jarenlang een PLUS contract dat enkel door de jaarlijkse landelijke indexatie kan worden verhoogd. Met dit contract bent u bij eventuele storingen gedekt tegen zowel de voorrijkosten als de arbeidskosten. Vandaar dat u een hoger jaarlijks tarief betaald. U kunt er natuurlijk ook voor kiezen een ander contract te nemen, met lagere jaarlijkse kosten. U kunt dit allemaal teruglezen op onze website: https://www.vanrennes.nl/onderhoud/ Zonde dat dit misverstand deze review heeft opgeleverd!

Prima service en vlotte afhandeling.

Snel gereageerd op aanvraag en offerte. Prima installatie- personen.

Een klant onvriendelijk bedrijf

De situatie was als volgt: -er was een storing in het evo home systeem van Honeywell ontstaan. -er moest toch een jaarlijkse onderhoud gepleegd worden dus dat kon gelijktijdig. -monteur gekomen, maar alleen het -kleine- onderhoud gedaan -we zaten dus nog steeds met de storing.... -dag erna nog maar eens gebeld voor een oplossing -er was niemand beschikbaar om de storing op te lossen -nogmaals er op aangedrongen of er iemand telefonisch contact kon opnemen om toch zonder deze storing het weekeinde in te moeten gaan. -dit werd BOTWEG geweigerd door de planning en werd het gesprek beëindigd........dat was dus de service van Van Rennnis..

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.

We vinden het erg jammer dit zo te moeten lezen en om op deze manier uit elkaar te gaan. Zoals verzocht heeft onze monteur u tijdens het jaarlijkse onderhoud geadviseerd over de mogelijkheden om het systeem te vervangen daar u er niet tevreden over was. We hebben er zelfs een aparte werkbon voor aangemaakt, zodat u dit netjes kon terugzien. U zou ons weer inschakelen als u een keuze had gemaakt. Wij hebben u uitgelegd dat het in de tussentijd géén zin heeft om alle instellingen te resetten, zo net voor het weekend. Ondanks dat wilde u dat wij dit toch gingen uitvoeren en wel binnen enkele uren. Dat konden we jammer genoeg niet voor u regelen op zo'n korte termijn. Daarna heeft u helaas uw contract opgezegd. U krijgt van ons nog een geheel vrijblijvend 'verzoek tot aanpassing' voor deze review daar wij ons niet echt kunnen vinden in uw beoordeling. Tot slot wensen wij u veel succes met uw installatie en het zoeken naar een nieuw installatiebedrijf. Bedankt voor de jaren dat u klant van ons bent geweest!

Goed !

Prima en zorgvuldig gewerkt, onze complimenten !

Dikke 10

Ge - wel - dig

Snelle service

'S ochtends gebeld omdat ik sluiting had in de meterkast door een defect stopcontact. Vertrouwde de aansluiting niet dus wilde het niet zelf oplossen. 'S middags was er al een monteur beschikbaar die een nieuw stopcontact heeft geplaatst, de oude bleek op een gevaarlijke manier geplaatst door de oude bewoner dus ik ben blij dat ik het door een vakman heb laten doen.

SuperFormiweldigEindeFantaColosachtig!

De mannen hebben keurig netjes gewerkt,en alles ook weer netjes opgeruimd. Deze 3 mannen zijn zeker weten een super team Alles steeds in overleg, om het tot het mooiste resultaat te maken. Wij hebben in de straat nu zeker weten de mooiste airco hangen, dankzij deze super mannen.

prima bedrijf

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Klacht snel opgepakt, maar (nog) niet alles opgelost

Na mijn belletje van gaslucht bij mijn gashaard was Rennes snel ter plekke. Oorzaak probleem werd al snel geconstateerd. Eerste monteur prima de situatie ingeschat en actie ondernomen. Tweede monteur die het nieuwe gasblok kwam plaatsen had er duidelijk geen zin in. Was allemaal te moeilijk voor hem en liet dat overduidelijk merken. Probleem is inmiddels verholpen na inschakelen andere specialist. Bleek achteraf niet alleen aan gasblok te liggen. Uiteindelijk is het een heel duur geintje geworden om de gashaard weer werkend te krijgen. Achteraf had het beter geweest gelijk de haardspecialist in te schakelen. Rennes doet overigens ook mijn ketelonderhoud en daar absoluut geen klachten over.

• Nazorg en Garantie

Dank voor uw review en excuses voor het ongemak. De factuur had er inderdaad niet uit gemogen. Mede door ons automatische facturingssysteem is dit helaas fout gegaan. We hebben de factuur direct op dispuut laten zetten. Tot het probleem is verholpen, hoeft u uiteraard niet te betalen. Daarnaast zullen we de tweede monteur aanspreken op het bezoek.

Goed werk

Al jaren lang goede ervaring

Nog nooit een negatieve ervaring met Van Rennes gehad

Ze komen hier al jaren over de vloer. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, afspraken worden nagekomen en men staat altijd open voor feedback.

• Nazorg en Garantie

bijzonder slecht, houden zich niet aan de contractuele afspraken.

Nemen eind 2018 het installatiebedrijf Vermaas over en sturen begin 2019 een schrijven waarin zij melden dat ze onder dezelfde voorwaarden het onderhoudscontract met vermelde voorwaarden overnemen. nu in 2020 lappen zij de afspraken aan hun laars en verhogen de voorrijkosten met 70% naar €82,63 voor een ritje van 15 KM. het uurtarief wordt even verhoogd naar €86,82 een verhoging van bij 50%. Dit alles zonder melding vooraf. dit riekt naar oplichting en ik bestempel ze dan ook als charlatans, die misbruik maken op een misdadige manier van de schaarste op de arbeidsmarkt.

• Nazorg en Garantie N.v.t.

Bijzonder spijtig dit zo te lezen, Michel.. Wij hebben inderdaad de onderhoudscontracten voor de CV-ketels overgenomen onder dezelfde voorwaarden. Hierbij zijn de voorrijkosten én arbeidskosten bij eventuele storingen aan de CV-ketel gedekt. In dit geval waren het echter géén werkzaamheden aan de CV-ketel. Dat valt dan natuurlijk buiten het contract. Daarom hebben wij onze standaardtarieven aan u doorberekend. Deze tarieven hebben wij op de jaarlijkse indexeringen na al jaren NIET verhoogd.

Nog niet zo lang ervaring mee

Voorheen had IB. D.A. Vermaas mijn CV in onderhoud. Vorig jaar had ik er een goed gevoel bij toen van Rennes het onderhoud kwam doen. Dit jaar is het gevoel daarbij niet goed en wel om de volgende redenen: 1. vorig jaar was het groot onderhoud, nu heette dat klein onderhoud 2. toen werd mij cv uit elkaar gehaald en o.a. uit gezogen, ik had nu niet de indruk dat dit gebeurd is. 3. vond dat de monteur wel erg snel klaar was maar dat kan 4. kosten groot-en klein onderhoud is hetzelfde? Nog een losse opmerking, prima dat mensen willen roken, moeten zij zelf weten. Na het vertrek van de monteur heb ik de spuitbus gepakt om een rokerslucht te verwijderen. Niet dat de monteur gerookt heeft maar dat kwam waarschijnlijk uit zijn kleding. Ik kan daar geen opmerking over plaatsen maar ik vond dat vervelend.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.
  • Nazorg en Garantie N.v.t.

Dank voor uw uitgebreide review! U heeft bij ons onderhoudsabonnement ‘Comfort Hoeksche Waard’ voor uw verwarmingsketel. Dit abonnement hebben wij overgenomen van Vermaas. U betaalt hiervoor jaarlijks een vast abonnementstarief, waardoor u gedekt bent tegen zowel de voorrijkosten als de arbeidskosten bij eventuele storingen. Daarnaast voeren wij het onderhoud uit volgens de fabrikant voorschriften. De meeste fabrikanten schrijven voor dat er minimaal één keer per twee jaar onderhoud uitgevoerd dient te worden. Wij vinden het echter belangrijk om jaarlijks onderhoud uit te voeren. Hoe voeren wij onderhoud uit? De onderhouds- en inspectiewerkzaamheden worden aan de hand van een checklist uitgevoerd en bestaan onder andere uit: • Tweejaarlijks klein onderhoud (maximaal 30 minuten) o Visuele controle / inspectie. o Meten rookgassen. o Controleren en eventueel bijvullen systeemdruk. • Tweejaarlijks groot onderhoud (maximaal 1 uur) o Alle handelingen van klein onderhoud. o Controleren, meten en eventueel reinigen diverse onderdelen. o Eventueel gebruik van een onderhoud set (klein materiaal). o Controle expansievat. U betaalt dus in feite niet (alleen) voor het uitgevoerde onderhoud, maar het vaste jaarlijkse tarief. Doordat wij altijd ná het onderhoud factureren, kan dit misschien ietwat verwarrend zijn. Uw opmerking over de monteur is doorgezet naar zijn leidinggevende want dat is natuurlijk niet de bedoeling! Excuses hiervoor.

Goed, correct, duidelijk, prettige samenwerking

De mannen waren keurig op tijd. Bij mij geldt ook het hoe en waarom. Mijn vragen werden goed beantwoord. Ingeval dat heb ik prettig met Ton samengewerkt toen het even tegenzat ivm lucht in de leiding aan een zijde van de woning. Alles netjes opgeruimd na de klus. Opmerking: De thermostaat geeft 2 graden meer aan dan elders in de kamer. Henny heeft de boel nagemeten en dit klopte. Inmiddels heb ik met een andere Honeywell thermostaat en een losse thermometer zelf vastgesteld dat dit door de stralingswarmte, door de muur, afkomstig is van de koelkastmotor. Ik overweeg de huidige thermostaat te verplaatsen naar een ander plaats waar inderdaad 2 graden minder wordt aangegeven.

Goed werk

Monteurs zijn hartelijk. Lichten hun werk duidelijk toe. Zorgvuldig en gaan pas weg alles alles goed werkt

• Nazorg en Garantie

na aanvankelijke klachten en slordige uitvoering problemen keurig opgelost

De werkzaamheden zijn aanvankelijk niet uitgevoerd zoals opgedragen en geoffreerd. De communicatie met van Rennes verliep zeer stroef een weinig inhoudelijk. Nadat van Rennes overtuigd was van de ernst van de klacht heeft zeer snel en vakkundig alsnog een juiste uitvoering van de werkzaamheden plaats gevonden.

• Nazorg en Garantie

Over Van Rennes Elektro- & Installatietechniek B.V.

Installatiebedrijf Van Rennes is met een betrokken team van ruim 100 professionals uitgegroeid tot dé betrouwbare installateur van de Hoeksche Waard. Sinds 1956 zijn we in Klaaswaal gevestigd, op een halfuurtje van Rotterdam. Wij zijn gericht op een totale ontzorging en regelen alles van A tot Z voor ieder installatieproject.

Over Techniek Nederland