informatieve website met goede bruikbare tips

Goede tips over wat te doen bij bijv. sextortion. Iets wat helaas nog te vaak voorkomt bij onze jeugd.

Alle Cyber info in een keer bij elkaar

Wat ik altijd al zocht vind je bij CyberCrimeInfo.nl Ik ben er heel blij mee.

Een prachtig initiatief.

Voorlichting via een aanspreekbare website zie voorbeeld preventie.jac-jo.nl Preventie (Simpele voorlichting, leesbaar voor ICT leken) Afspraken maken met professionele programma makers voor software ter beveiliging computers. Een landelijke actie gericht op enkele aanbieders zou tot spectaculaire resultaten in prijs reductie kunnen leiden. M A X I M A L E oplossing zou eigen ontwikkeld programma zijn. Voordelen zijn dan. Geen winstbejag en maximale controle. Er moet toch ontvankelijkheid bij de regering zijn hieraan mee te werken. Met vriendelijke groeten, Jac de Moor, Buurtpreventie Kampakker

Top! Ik blijf zo op de hoogte van de verdere ontwikkelingen binnen cybercrime

Ik kijk regelmatig op de website van cybercrime en tevens op jullie instagram account om op de hoogte te blijven van de ontwikkelingen binnen cybercrime.

Bijzonder zinvol en doeltreffend.

Zoals ik zeg: bijzonder zinvol en doeltreffend. Voor velen een bron van informatie en bedachtzaamheid. Absoluut raadplegen bij twijfel of onzekerheid over zaken die het internetverkeer aangaan.

Heel goed werk 👌

Nadat ik slachtoffer geworden ben van oplichting met een QR code, heeft Peter mij enorm gesteund en geholpen. Hij reageerde op negatieve berichten van mensen op mijn facebookpagina met links en waarschuwingen inzake oplichting. Tevens gaf hij mij tips om vormen van oplichting te herkennen. Ik ben ook heel blij met de wekelijkse nieuwsbrief want zo blijf ik goed op de hoogte.

Prima actuele en duidelijke omgeving

De site is prettig toegankelijk en bevat actuele waarschuwingsinformatie als ook tal van goede voorbeelden en zaken uit het nieuws.

Cyberveiligheid is zeer belangrijk

Fijn dat burgers zich inzetten om de digitale veiligheid van NL te vergroten

Laagdrempelige website met heel veel up-to-date info.

Hele fijne volledige website waarbij alle vormen van cybercrime en meer in Jip en Janneke taal wordt uitgelegd en belicht. Complimenten voor de webmaster om dit iedere dag/week/maand weer bij te houden.

Geweldige laagdrempelige website

Altijd voorzien van de laatste informatie. Peter je doet het top man! Complimenten!

Het is materie die ikzelf niet beheers en dan is cyberinfo altijd nuttig en bruikbaar.

Zelf einig ervaring op cybergebied/

Duidelijk

Uitvoerige beschrijving en uitleg. Ook tips voor preventie

Prima nieuwsbrief

Ik ben wel degelijk bewust van de gevaren die de cybercriminaliteit bevat. Ik ben echter digibeet maar ik probeer wel mijn best te doen om mij te weren tegen cybercrime. Door jullie website en nieuwsbrief word ik me elke keer bewust hoe groot het gevaar is en hoe belangrijk het is om je daar tegen te weren. Dank daarvoor.

Geweldig een eye opener wat er allemaal gebeurd

Je valt vaak van de ene verbazing in de andere. Toesturen van pakketjes met zenders e.d. Ongelooflijk wat criminelen doen.

Praktische ervaring en advies

Mijn ervaring was dat tijdens het proberen om aangifte doen degene die de het eerste telefoontje aannam bij de Politie, zelf geen kennis had van cybercrime en de kwestie ten onrechte naar beneden had ingeschat en mij afwees. Na mijn door dringen had ze gelukkig wel eerder contact gehad met degene van deze website en kwam er wat serieuze daglicht op de zaak, wat anders duister was gebleven. Als er in gebroken wordt staan ze met blauwe lampen op de stoep, maar in de cybercrime wereld bij de overheid snappen ze niet dat dit het zelfde is als een persoon met valse voorwendselen in een computer binnendringt, dat ook dit een vorm van inbraak is.. En daar valt nog een wereld te winnen...

Ook in jip en Janneke....is dus voor de doorsnee persoon ook te begrijpen...erg fijn

Beste Debbie, Bedankt dat u even de tijd nam om een beoordeling te schrijven. Dit motiveert om door te gaan met deze website Cybercrimeinfo.nl :-) Het is ook de bedoeling dat iedereen begrijpt wat er gaande is op Cybercrime gebied, vandaar deze website, in begrijpelijke taal. Hopelijk zie we het terug in afname van aangiftes. Als je nog iets wil vragen dan hoor ik het graag. Dit alles gratis natuurlijk dus schroom niet, want ik heb van mijn werk mijn hobby gemaakt. Ben je ook al ingeschreven voor de wekelijkse nieuwsbrief? Zo mis je helemaal niets, deze verschijnt wekelijks op zondagavond. Dat kan eventueel hier https://www.cybercrimeinfo.nl/nieuwsbrief Met vriendelijke groeten, Peter © CCINL | Cybercrimeinfo.nl "Samen voor veiligheid”

Professioneel!!

Cybercrimeinfo werkt professioneel en grondig!! Cybercrimeinfo heeft mij goed geholpen, ben zeer tevreden!! Op de site is er veel interessante informatie die iedereen moet weten, ik beveel Cybercrimeinfo aan iedereen!

Beste Sam Sam, Graag gedaan, ik ben niet voor niets politieman geworden, dit doe ik graag in mijn prive tijd, verdachten cq criminelen ontmaskeren. Uiteraard is het voor mij ook altijd eerst uitzoeken wie de waarheid verteld en wie nu het slachtoffer en de dader is. Maar ik heb daar zo mijn tactieken voor, bijvoorbeeld de oproep tot het doen van een aangifte bij de politie, pas dan kan ik iets betekenen in mijn prive tijd in de rol van burger. Dit vraag ik niet zomaar, een valse aangifte is namelijk Strafbaar en dat zeg ik er ook altijd bij. Dus ik heb al snel in de gaten wie de waarheid spreekt ;-) Als iemand geen aangifte durft te doen, dan is dat al een eerste indicatie, dan is het een kwestie van verder rechercheren en de dader te ontmaskeren. Hierbij maak ik enkel gebruik van OSINT bronnen en dus niet het politie systeem. In het slechtste geval stel ik mijn collega’s op de hoogte van mijn bevindingen en help ik zo de zaak verder op te lossen. Maar meestal lukt het mij zonder politie bevoegdheid te hoeven inzetten. Nogmaals geen dank. Daders moeten gepakt worden, slachtoffers geholpen! En daar wil ik best wel ook in mijn vrije tijd voor investeren. Met vriendelijke groeten Peter, © CCINL | www.cybercrimeInfo.nl

1 woord super interessant informatie

Gewoon mooie dat dit bestaat is belangrijk voor mensen die niks van dit onder werp weet voor al ouderen dus DIKKE PRIMA

Uitstekende informatie..!!

Zeer vlotte en vooral leerrijke informatie.Alsook vroendelijk in gesprekken...informatie..altijd paraat..ja..voor mij zeker een goede begeleiding omdat ik ongeveer het zelfde werk en Intresses heb!!wel op freelance basis en vrijwilligers werk. Bedankt allen . Vanvaeck guy edmond.

Duidelijke en zeer noodzakelijke informatie

Goede en duidelijke informatie maar vooral in begrijpelijke taal. Ik haal er regelmatig info en inspiratie uit voor mijn doelgroep te informeren. Goed werk! Blijf zo doorgaan.

Ik lees jullie post op insta altijd, en heb de quiz gedaan

Duidelijke informatieverstrekking

Prima nieuwsbrieven die ook voor een digibeet (65+) zoals ikzelf te begrijpen is.

Zinvolle informatie

Cybercrimeinfo.nl is een goede site, de berichten die er worden geplaatst bevatten informatie waar je wat aan hebt!

Zeer positieve indruk

Bezocht is de quiz. Deze is heel erg informatief. Daarnaast is ook de informatie op de website breed en begrijpelijk opgezet

Bedankt Gerard, voor uw reactie :-) Gr, Peter Met vriendelijke groeten / With best regards, © CCINL | Cybercrimeinfo "Samen voor veiligheid” ‘Kennis is macht, Passie is kracht’ www.cybercrimeinfo.nl [email protected] [email protected]

Goede site

Betrouwbaar

Beste Xander, Bedankt voor uw reactie :-)) Met vriendelijke groeten / With best regards, © CCINL | Cybercrimeinfo "Samen voor veiligheid” ‘Kennis is macht, Passie is kracht’ www.cybercrimeinfo.nl [email protected] [email protected]