Een aanrader voor wie met vertrouwen wil (ver)bouwen

Bolton bouw heeft voor ons een zij-aanbouw van twee-verdiepingen aan onze woning gerealiseerd, er is als het ware een half huis aangebouwd. Zowel Bolton bouw zelf als ook de onderaannemers zijn zeer betrokken, komen de afspraken na, zijn flexibel en correct. Echt mensen met passie voor hun vak. kortom met Bolton kun je met een gerust hart je bouwproject aangaan!

Betrokken en vakkundig

Bolton heeft ons huis vakkundig en professioneel gebouwd. Ze hebben dit veilig en in goede afstemming met gemeente en buren gedaan. De samenwerking tussen ons, de architect en leveranciers is zeker gezien de coronatijd prima verlopen. Alle mensen die meegebouwd hebben aan ons huis waren betrokken en hebben ons goede en vaak praktische adviezen gegeven. Met name de projectleider en uitvoerder hebben zeer gewaardeerd om hun persoonlijke betrokkenheid en vakkennis. Het resultaat is een prachtig huis wat aan duurzaamheid en kwaliteit aan de hoogste eisen voldoet. We zijn er trots op.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Zeer nette vakmensen die (nagenoeg) volgens planning werken.

We hebben een huis gekocht dat niet voldeed aan de eisen van deze tijd. Daarom was een grondige verbouwing noodzakelijk. We hebben in Bolton een goede partner gevonden die met een team van ervaren vakmensen, inclusief onderaannemers, deze verbouwing voor ons heeft gerealiseerd. Dit betrof zowel de isolatie van vloer, wanden en dak, de vernieuwing van zowel de elektrische installatie als de waterleidingen en de herinrichting van de binnenruimten. De communicatie met zowel de projectleider als de uitvoerder verliep over het algemeen prima. Dit alles nagenoeg volgens de vooraf afgegeven planning. We hebben nauwelijks last gehad van vertraging door tekort aan bouwmaterialen. Alleen de levering van de warmtepomp is helaas vertraagd, maar hiervoor bood Bolton in samenspraak met de loodgieter een werkbare tijdelijke oplossing.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Badkamer, Zonnepanelen/zonneboiler, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen

Top aannemer!

Meedenkende aannemer! Bij ons een aanbouw gemaakt en een dakopbouw incl. Dakkapel. Zeer netjes gewerkt en ook goed meegedacht hoe zaken beter kunnen of misschien ook nog moeten. Goede communicatie richting ons als opdrachtgever, maar ook richting de door onszelf ingeschakelde onderaannemers.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Zeer professionele partij met een persoonlijke benadering

De verbouwing van de garage naar een werkkamer en vernieuwing van de keuken (excl. plaatsing keuken) is zeer goed gedaan door Bolton. De persoonlijke benadering, de flexibiliteit, het meedenken, het vakmanschap en de netheid in werken zijn de meest opvallende pluspunten. Voor een volgende verbouwing gaan wij Bolton zeker weer benaderen.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Garage/schuur, Keuken, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prettig bedrijf en medewerkers om mee samen te werken

Al bekend via een eerdere zakelijke samenwerking, heeft Bolton nu de aan- en verbouw van ons huis gerealiseerd. Alles keurig binnen de tijd en volgens plan uitgevoerd, Vooral het probleemoplossend vermogen is erg prettig, ze gaan geen uitdaging uit de weg. Ook een vast aanspreekpunt in de vorm van een voorman die er elke dag is, maakt dat er gemakkelijk en snel geschakeld kan worden. Kortom, een prettige samenwerking met een mooi eind resultaat!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Vloer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Fijne samenwerking en mooi resultaat!

Goede ervaring en een fijne samenwerking. Ondanks een week strenge vorst bij aanvang toch snel kunnen opleveren. Verder goed advies en heldere communicatie. Wij zin erg blij met het resultaat!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Professioneel bedrijf, alle afspraken worden meer dan nagekomen.

Na offertes te hebben opgevraagd bij verschillende bedrijven, hebben we gekozen voor Bolton. Hier hebben we zeker geen spijt van gekregen. Het contact was vanaf het begin af aan goed. Er werd meegedacht met ons, we kregen een zeer uitgewerkte offerte en de prijs was ook goed. Er is hard en vakkundig gewerkt aan onze uitbouw met lichtstraat, nieuwe vloer met vloerverwarming, elektra, stucen en diverse andere kleine klussen. De planning is ruim gehaald, zodat wij op de afgesproken datum onze nieuwe woning konden betrekken. Een volgende keer zouden wij zo weer kiezen voor Bolton!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prima vaklui, denken met je mee en werken heel netjes volgens afspraak

We hebben 2 prachtige dakkapellen op ons huis staan. Deze vaklui hebben keurig netjes gewerkt. Hielden rekening met het weer en hebben er alles aan gedaan om onze verbouwing zo goed mogelijk te laten verlopen. Wij zijn zeer tevreden.

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam

Aanbouw boven verwachting afgerond

Enkele jaren geleden hebben mijn vrouw en ik een nieuwbouw woning via Bolton Bouw gekocht. Na verloop van tijd hebben we besloten om een erker in de zijgevel te plaatsen via Bolton. Meer dan tevreden over het ontwerp en de uitvoering. Keurig vakwerk afgeleverd op korte termijn en volgens afspraak. Een prettig gevoel om in je nieuwbouw woning een minimaal gelijkwaardige kwaliteit te krijgen. Complimenten!!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Super tevreden met het eindresultaat!!

We hebben een dakopbouw op een bestaande al wat oudere woning laten plaatsen. Het is supermooi geworden! Aan de voorgevel bijna niet te zien dat het niet in één keer zo is gebouwd. De hele bouw is zeer soepel verlopen. De organisatie en planning van het werk was goed en efficiënt georganiseerd. Er werd goed meegedacht als we nog wat wilden aanpassen gedurende de bouw. Van de voorman tot aan de leerling van Bolton Bouw en alle onderaannemers die we over de vloer hebben gehad waren super professioneel en zeer prettig in de omgang. Dat maakte de hele periode aangenaam. En misschien wel de beste aanbeveling; de volgende offerte is alweer aangevraagd!

Zeer professioneel

Goede afwerking en communicatie. Voorman dacht mee en zorgde voor een goede afhandeling van de diverse activiteiten.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Zonnepanelen/zonneboiler
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Kwaliteit spaart een hoop ergernis!

Zowel in de voorbereiding, de planning als een uitvoering helemaal tevreden over de door Bolton Bouw uitgevoerde werkzaamheden. Onze 100 jaar oude houten woonkamervloer was aan renovatie toe. De nieuwe lichtgewicht vloer isoleert geweldig en zit er strak in. Tot de plinten aan toe is alles met respect voor ons mooie oude huis en zijn bewoners perfect en in goed overleg uitgevoerd. Complimenten!

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Vloer, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

uitstekend vakmanschap plus helder en eerlijk contact

Met genoegen schrijf ik deze recensie over mijn ervaring met Bolton-bouw. Het betrof een interne verbouwing van een vervallen school. Een haastklus. Eigenlijk veel te duur voor mijn kleine beurs. Vooraf waren we overeengekomen dat wat ik zelf zou inbrengen aan materiaal en arbeid of eventueel zou schrappen van de plannen, zou worden afgetrokken van de begroting. Op basis van mijn onnozele tekening/plattegrond van één A-viertje en mijn mondelinge commentaar daarbij, is men gaan bouwen.Tijdens de bouw werd op locatie heel soepel geaccepteerd dat ik mee dacht. Extra wensen of veranderingen die bij me opkwamen tijdens het proces, werden goed overwogen en besproken en indien mogelijk gehonoreerd. Deskundig, voorkomend en attent werd ik begeleid in het team. Toen de klus was geklaard - keurig op tijd!, werd transparant en eerlijk afgerekend. De uiteindelijke prijs was €35.000 goedkoper, een derde minder dan begroot! Tenslotte moest ik ook nog - door bancair gedoe - enkele maanden uitstel van betaling vragen voor de laatste €18.000. Dat werd in goed vertrouwen geaccordeerd. Wat een solide, correcte en plezierige club! Warrie Schuurman, eigenaar van La Grange, studiebegeleiding & orthopedagogiek te Zeist.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Badkamer, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Deze vakkundige aannemer heeft ons gehele huis grondig en naar tevredenheid verbouwd!

Wij hebben een zeer grondige verbouwing laten uitvoeren door Bolton Bouw. Het betrof een huis uit 1953 dat wij in zijn geheel hebben laten verbouwen. Daarnaast is het huis aan de zijkant en achterkant uitgebreid en tevens een wellness ruimte met zwembad en veranda gecreëerd. Het oude dakpannen dak is vervangen door een rieten kap. Ook al het leidingwerk is vervangen en hebben wij door het hele huis domotica aan laten leggen. Er waren aardig wat onderaannemers nodig om deze klus te klaren. Dit is niet altijd eenvoudig geweest en soms verliep de communicatie wat stroef, maar wij zijn er altijd gekomen. Het project liep wel vertraging op, waardoor de fut er een beetje uit ging. Bolton heeft dit goed opgelost door een aantal nieuwe mensen op de klus te plaatsen waardoor er weer nieuwe energie in het project kwam en wij het tot een goed eindresultaat hebben gebracht. Er waren na oplevering nog veel openstaande punten en Bolton Bouw heeft alles keurig opgelost. Kortom, wij raden Bolton Bouw zeker aan!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Serre/overkapping, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Garage/schuur, Dak, Vloer, Keuken, Badkamer, Kelder, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen, Onderhoud/service
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Super blij met de dakopbouw!!!

In november en december 2019 is bij ons een tweede verdieping op ons huis gerealiseerd. Het was een ingrijpende verbouwing, omdat er ook een trapgat moest worden uitgezaagd en op de eerste verdieping een muur moest worden afgebroken van een slaapkamer ivm met de trap opgang naar de tweede verdieping. Bolton heeft ontzettend goed en net werk geleverd en het ziet er ook fantastisch uit!! Er zijn mooie materialen gebruikt en ook de afwerking is zeer netjes. Ik wil dan ook Pieter, Richard en Jeroen en alle overige mensen bedanken hiervoor. We zijn super blij met resultaat en zouden Bolton ook zeker aanbevelen bij andere vrienden, kennissen en buren. Nogmaals bedankt Bolton!!

Matig

Bolton heeft aardige medewerkers, en onderaannemers. Helaas is de administratieve organisatie traag, arrogant en overdreven punctueel. Technische expertise is op niveau, helaas ook onder de maat. Te veel opleverpunten nieuwbouwwoning, en vooral niet voldoende expertise. Ook op dit domein, de techniek, laat Bolton zich kennen door afschuifmechnisme, ontkenning, botheid, ronduit onbeschoft. Jammer.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Prettige aannemer die afspraken nakomt

Wij hadden een grote verbouwing uit te voeren, en na eerdere slechte ervaringen met andere aannemers hebben we goed overwogen wie deze klus kon uit gaan voeren. Wij wilden de hele zij draagmuur uit onze woonkamer slopen en de garage bij de woning trekken inclusief uitbouw naar de voorzijde. Geen eenvoudige klus maar we zijn via via aan Bolton gekomen en de jongens (dank Ricardo, Jeroen en Rob) hebben de klus netjes en mooi uitgevoerd! Bolton is niet de goedkoopste maar dan krijg je ook wel kwaliteit.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Aanbouw/dakopbouw, Garage/schuur, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Een zeer prettig en deskundig bedrijf waar je goed en makkelijk mee kan communiceren om voor beide het gewenste resultaat kan halen.

Professionele organisatie met vakmannen

We hadden nog nooit verbouwd. En als je dan een jaren 30 huis koopt dat volledig gestript en opnieuw opgebouwd moet worden, dan komt er behoorlijk wat op je af. Bolton was niet de goedkoopste, maar we hebben het wel gegund op gevoel. Offertes waren duidelijk, Bolton is volgens afspraak begonnen en ze hebben volgens afspraak (tijdig) opgeleverd. Ging het dan allemaal van een leien dakje? Nee natuurlijk niet! Bouwen is vertrouwen en dat moet groeien. We waren zeker niet de makkelijkste klant en de lat lag hoog, maar ondanks een verhitte discussie hier en daar, kunnen we terugkijken op een mooi traject dat door een professionele organisatie is begeleid en uitgevoerd met als resultaat een hoog kwalitatieve verbouwing waar we jaren plezier aan zullen beleven.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen

Professioneel

Verbouwing ging prima volgens schema. Korte lijnen, duidelijke communictie. Zal Bolton zeker aanraden!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Indelingswijziging, Vloer, Badkamer, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Super blij met ons 'nieuwe' huis en het proces ernaartoe!

Een hele fijne aannemer! Vanaf het eerste gesprek tot nu net de oplevering met een prachtig resultaat, hebben we als prettig ervaren. Ruimte voor overleg, meedenken en altijd reactie op vragen. Aan het einde van de dag werd alles weer netjes aan kant geruimd en konden we weer een beetje leven in huis. Echt top! En nogmaals erg blij met hoe het geworden is!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Vloer, Keuken, Badkamer, Beglazing en kozijnen, Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Met een gerust hart deze fikse verbouwing uit handen kunnen geven!

Bouwbedrijf met goede sfeer, veel vakmanschap en meedenken met ons proces door de mannen die de klus geklaard hebben! ( Ricardo, Jeroen, Han en Rob: super bedankt)

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dakkapel/dakraam, Aanbouw/dakopbouw, Indelingswijziging, Dak, Vloer, Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? N.v.t.

Prima service met oog voor detail!

Bolton Bouwservice heeft bij ons in 2008 een flinke verbouwing uitgevoerd, waaronder de uitbreiding met een aanbouw. Alles naar volle tevredenheid zodat we niet na hoefden te denken wie onze verbouwing in 2018 uit moest voeren. Bolton heeft 2 dakkapellen geplaatst, de zolder afgewerkt en de badkamer vernieuwd. Voor de badkamer diende nieuwe wanden te worden geplaatst en alle kabels en leidingen opnieuw te worden aangelegd. De projectleider, maar ook de timmerman die de werkzaamheden uitvoerde, waren goed bereikbaar en pakten zaken adequaat op. Ook toen er problemen waren met de tegelzetter. Het is fijn als je daar zelf niet achteraan hoeft. Met het ontwerp van de dakkapellen en de afwerking was er oog voor detail. Zo zijn de materialen van kozijnen en boeiboorden geheel in lijn met de rest van de woning. Ook zijn de rolluikkasten volledig weggewerkt in de boeiboorden. Binnen is de afwerking ook zeer netjes uitgevoerd. Al met al zeer tevreden!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Dakkapel/dakraam, Badkamer

Slechter kan niet!

Het is al begonnen bij het kopersbegeleiding gesprek, je helpen 0.0, antwoorden op vragen weten ze niet. Als je iets vraagt is het antwoord standaard nee dat kan niet, pas na een keer of 10 vragen of dreigen met rechtsbijstand dan kan het opeens wel! Eerst geen zonnepanelen krijgen, vervolgens toch, wij willen nog dakramen plaatsen zelf, dit kan daardoor niet meer. Zijn we tegenin gegaan, zelfs aangeboden dat zij toch de dakramen mochten plaatsen (zat op dat moment nog niet eens 1 paal in de grond) maar dit kon allemaal niet en was ons probleem! Dreigen met rechtsbijstand toen konden we opeens zonnepanelen verplaatsen, vervolgens leggen ze ze verkeerd neer. Mailen hier al ruim een half jaar over, ze doen er niets aan!! Btw terugvragen van de zonnepanelen kan alleen met factuur, hiervoor durft bolton maarliefst 121 euro te vragen!! Onze eigen zonnepanelen nota bene! Lekke vloerverwarming. Vloerverwarming deugd niet, thermostaatknoppen zitten nit juist. Lekkage van de gevels, volgens bolton allemaal niets om zorgen over te maken. Onderaannemer heeft onze trap kapot gemaakt na oplevering, dien ze niets aan! Badkamer kan alleen via logus, waar ze 20.000 euro vragen hiervoor! Toiletpot meer dan 600 euro, op internet nog geen 200. Maar casco ppleveren is geen optie, want dan weigeren ze een toilet aansluiting te maken. De waterleidingen lopen op de meest onmogelijke plaatsen door het huis! Bouwtekeningen krijg je niet! Minderwerk komt in het woordenboek van bolton niet voor, weigeren geld terug te geven! Ik kan zo nog heel lang doorgaan en met mij de wijk. Communicatie is overigens ook erg lastig voor ze, je doet de duurste aankoop van je leven, maar je wordt totaal niet op de hoogte gehouden. En zoals ik eerder aangaf, standaard is het antwoord nee, of het antwoord is ik heb je vraag/probleem doorgestuurd. Vervolgens wordt er niets mee gedaan!

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Zorgvuldige, leuke en vriendelijke vakmannen die hard hebben gewerkt om iets moois te maken.

Zorgvuldige leuke en rustige vakmannen die hard hebben gewerkt om iets moois te maken. Ze hebben pro-actief meegedacht en waren ook flexibel in mijn tussentijdse veranderingen. Ook is de communicatie over aanpassingen in het budget (door de wijzigingen die ik inbracht) duidelijk verlopen. Ik ben meer dan tevreden over het eindresultaat.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Dedicated aannemer. Een aanspreekpunt. Goede communicatie. Hoge kwaliteit.

Zeer prettig. Afspraken nagekomen. Kwalitatief heel goed.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Resultaatgericht werken binnen gestelde kaders en planning

Bolton verbouwt in 2 maanden bedrijfshal om tot kantoortuin met industriële uitstraling. De planning was strak, het budget beperkt en binnen deze kaders realiseerde Bolton onze nieuwe kantooromgeving in Linschoten. De installateurs werden aangestuurd door een externe projectmanager, wat de uitdaging zeker niet makkelijker maakte. Wij zijn tevreden over de projectleider, de voorman, de medewerkers van Bolton en ook de ingehuurde ZZP-ers. Niet altijd ging alles in één keer goed, dan werd het in tweede instantie wel goed opgelost. Tevreden over deze aannemer die binnen budget en planning goed werk levert.

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Overige, Beglazing en kozijnen, Keuken
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Overig

Prima bouwbedrijf die weet wat zijn klanten willen. Top!

De medewerkers van Bolton Bouw hebben voor ons een appartement gebouwd genaamd De Stolpe in de Harskamp. Bolton is een bedrijf die weet wat bouwen is en welke medewerkers in dienst heeft die zeer gemotiveerd zijn en die weten waar ze het over hebben. Ze staan open voor de wensen van de klant en komen met goede adviezen / alternatieven. Vanaf het begin van de bouw zijn wij op een uitstekende manier op de hoogte gehouden van de voortgang van het werk, zowel schriftelijk (via de mail) als fysiek (via kijk- / informatiedagen). Ben zeer tevreden met het gerealiseerde resultaat. Bedankt.

• Orde en netheid
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement

Betrouwbare bouwer, levert uitstekend vakwerk, gáát ervoor

Bolton heeft de regie gehad bij een renovatie van de benedenverdieping. Het contact met de projectleider en later met de lokale uitvoerder verliep altijd uitstekend: nette, vriendelijke en professionele mensen. Er konden duidelijke afspraken gemaakt worden die vervolgens goed werden nageleefd. Toen één van de onderaannemers het af liet weten heeft men zich, met succes, ingespannen om met minimale vertraging een vervanger te vinden. Zojuist oplevergesprek gehad: ook hier weer zakelijk en vriendelijk. We raden zonder aarzeling Bolton Bouw aan!

• Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging, Overige, Onderhoud service, Beglazing en kozijnen

Goede informatie vriendelijk en behulpzaam

Het ging om een te verbouwen appartement

• Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Indelingswijziging

Voortraject was wat minder, de uiteindelijke nazorg was zonder meer goed

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning

Nooit meer

Op dit moment zijn ze ons huis aan het bouwen in Numansdorp. Dit bouwbedrijf heeft enorme moeite met communicatie. Mails worden meestal pas na 6 weken beantwoord of helemaal niet. Als we uiteindelijk naar het bedrijf bellen, wordt er geantwoord dat ze dit weer bij een ander persoon (binnen de eigen organisatie!!!!) hebben neergelegd. Uiteindelijk komt er uiteraard geen reactie. Wij konden de keuken nog niet laten inmeten omdat de binnenmuren er nog niet stonden. We hebben gevraagd of hier later nog een mogelijkheid voor zou zijn op een door hun gekozen tijdstip, maar de reactie was letterlijk 'Dit stellen wij niet op prijs, we kunnen verder niks voor u doen' De badkamer moet je nemen bij iemand die hun kiezen, en een stuk duurder is dan andere bedrijven. Je kan er wel voor kiezen om het 'kaal' op te laten leveren maar dan leggen ze niet eens een leiding aan voor een toilet in de badkamer. Erg veel keuze hadden we dus aboluut niet. Daarnaast worden er ook bedragen gerekend die niet normaal zijn. Zo wordt er maar liefst 121 euro gevraagd voor het opstellen van een specificatiefactuur voor onze eigen zonnepanelen. Zonder deze factuur kunnen wij geen btw terugkrijgen. Totale geldklopperij. Uiteraard hier over gemaild en na 7 (!!!) Weken een reactie gekregen. De reactie was; "de kosten die worden gerekend, zijn vastgesteld door de directie, met vriendelijke groet ...." Geen uitleg niks.. Maar ook nog even een positief punt. De bouw zelf ziet er verzorgd en opgeruimd uit. Het huis ziet er ook echt uit zoals op de tekening. Het zit hem niet in de mensen op de werkvloer, maar in het hoofdkantoor. De website en facebook van Bolton ziet er goed uit, maar de ervaring is erg slecht. Kijk nog even verder voordat je via hun een huis gaat kopen. En als je dat doet meld je aan bij stichting eigen huis.

• Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning

Een totaal gebrek aan goede communicatie en geen idee waar jullie mee bezig zijn.

Communicatie over het project De Lommer in Numansdorp verloopt heel erg slecht. Er zijn geen bouwtekeningen afgegeven omdat dat iets is tussen de opdrachtgever en de aannemer. Zelf zou het ook fijn zijn als je weet wat de afmetingen zijn van de ramen, e.d. Voor wat betreft de afmetingen van de tuin, wordt ook pas na lang aandringen aangegeven wat de afmetingen zijn, terwijl je wel moet besluiten waar er eventueel zand en grond gestort moet worden, e.d. Er was in het begin een goed aanspreekpunt, namelijk Petra van der Linden. Die is met zwangerschap gegaan en heeft zover ik kan nagaan haar werk in dit project nog niet hervat. Heel frustrerend voor mensen die voor het eerst een nieuwbouwwoning kopen!

Slechte communicatie, redelijke bouwer

Hoewel we nog midden in het bouwproces zitten en niet alles kunnen beoordelen, willen we toch alvast een review schrijven. Reden: buiten de trage communicatie wordt er maar liefst 121 euro gevraagd voor het opstellen van een simpele specificatiefactuur voor de zonnepanelen. Zonder deze factuur kunnen we echter geen btw terugkrijgen. Het positieve gevoel dat we hadden, is hierdoor weggenomen. Geldklopperij.

Zegveldse Uitweg 1 3443JE Woerden

0348- 692600