Matige foto's

Al meerdere jaren foto's van Koch via school, elk jaar weer zit er een portretfoto bij met een half hoofd?! Ook de afmetingen van foto,s zijn niet duidelijk aangegeven en zijn aan de dure kant. Portretfotoś zijn "statisch" een beetje spontaniteit, kan er voor zorgen dat de foto wat leuker wordt.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Lies, het klopt inderdaad dat we een close-up foto maken. Dat is 1 van de 4 opnames, die in de webshop beschikbaar zijn. Niets is verplicht, je kan zelf kiezen wat je wel of niet besteld. Mocht je nog vragen hebben over de afmetingen; deze staan bij de pakketten vermeld of bij de losse vellen. Mocht je daar nog vragen over hebben, of over het bestelproces, dan horen wij dat graag. We helpen je graag verder. Met hartelijke groet, Team Foto Koch

Net als voor gaande jaren zeer slechte schoolfoto's.

Het is nu al het zoveelste jaar dat ze slechte/lelijke schoolfoto's hebben gemaakt. Een jaar of 8 geleden kwam er nog een fotograaf van foto koch op school die wel mooie foto's maakte. Maar de mevrouw die de laatste jaren de foto's komt maken is volgens mij niet echt professioneel, en volgens de kinderen ook niet erg aardig en heeft weinig geduld. Verder is ook het bestellen echt een drama. Om de haverklap moet je opnieuw inloggen. De door foto koch uitgekozen foto's zijn vaak niet de beste. En dan ook nog de prijs die behoorlijk hoog is. Wij zijn dus wederom weer teleurgesteld met de foto's die koch heeft gemaakt.

Wederom teleurstellende saaie foto's

Voor de zoveelste keer is het foto koch gelukt om saaie, fletse nietszeggende foto's van alle drie onze kids te maken. Wij zijn niet de enige iuders die er zo over denken. We gaan school dan ook vragen volgend jaar een ander bedrijf te vragen, slechter kan haast niet dus moeten we er wel op vooruit gaan.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Service en kwaliteit vereeuwigd in een portret

Zonder enige input en moeite van mijn zijde (papa) heeft fotokoch een portetfoto gemaakt tijdens schooltijd waarvan ik steil achterovergeslagen ben.

Zeer professioneel

Altijd leuk contact. Snel reactie via de mail of telefoon. Nabestellingen gaan heel vlot. Evt. problemen worden snel opgelost.

• Geleverde diensten

Goede service, snelle actie!

De fotograaf deed erg haar best, ook de afwikkeling van de foto's en het contact met de administratie verloopt prima.

• Geleverde diensten

Erg leuk om te lezen en bedankt voor deze mooie review. Weer graag gedaan! Met hartelijke groet, Team Foto Koch

Prettige samenwerking en goede kwaliteit van de foto's

Prettige samenwerking en goede kwaliteit van de foto's.

• Geleverde diensten

Super bedankt L., heel graag gedaan en we doen het met veel liefde. Veel plezier met deze blijvende herinnering. Met hartelijke groet, Team Foto Koch

Goede foto's en tijdige levering

Goede foto's en tijdige levering

• Geleverde diensten

Beste D., Ontzettend bedankt! Hopelijk tot volgend jaar en veel plezier met de mooie herinneringen. Met hartelijke groet, Team Foto Koch

Prima schoolfoto's. Voor herhaling vatbaar.

Prettig contact, duidelijke afspraken, spontane fotograaf, die denkt in mogelijkheden en super mooie foto's.

• Geleverde diensten

Beste M., Bedankt voor dit prachtige compliment en de review. Wij waarderen dit zeer en doen dit maar al te graag. Tot volgend jaar ;-) Met hartelijke groet, Team Foto Koch

De fotograve deed het goed.

Ik hoor van veel ouders dat er een foto bij zit waar niet het hele gezicht op te zien is, dat het haar wegvalt. Dat vinden ze jammer. Voor de rest waren we er tevreden over.

• Geleverde diensten

Beste E., Bedankt voor je review. Wij verzorgen dag in dag uit een uitgebreide fotoshoots op heel veel scholen in Nederland. Omdat wij minimaal 4 opnames maken hebben de ouders veel keuze, zij kennen hun kind immers het beste. Daarbij zit o.a. de nieuwe close-up foto. Dit is een ingezoomde foto van het hoofd. Hierdoor valt er inderdaad een stukje haar en kin weg. We richten ons op de blik en de ogen van het kind, wat een fantastisch resultaat geeft. Maar over smaak valt niet te twisten; niet altijd vinden ouders dit een mooie opname. Daarom maken wij ook altijd een portretfoto, zodat ouders zelf de keuze hebben en zeker niets verplicht zijn af te nemen. Hopelijk heb ik je voldoende uitleg kunnen geven. Met vriendelijke groet, Team FOTO KOCH

Zeer matige kwaliteit

Mijn dochter kwam thuis en zij op voorhand al de foto's zijn niet mooi. (eerste keer via FotoKoch) Wij hebben ze bekeken en ze heeft gelijk. Een bril die half op haar ogen leunt, de bril die op een andere foto gewoon compleet scheef zit, Kleding dat raar zit. Het haar wat vreemd zit. Ik lees uit een andere review dat FotoKoch aan geeft wij mogen geen dingen goed doen bij het kind vanwege corona, maar je kan volgens mij een kind prima vragen het goed te doen.(kleding) Maar goed we weten het, veel bedrijven gebruiken de coronatijd te pas en on pas als excuus om hun onkunde goed te praten Onze dochter gaf verder aan, het moest snel snel snel zus en zo en hup volgende. Ze was er gewoon onrustig van. zien we ook terug op de foto. Wel erg raar dat school dit bedrijf elke keer weer in de arm nemen.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Elisa, Bedankt voor je eerlijke reactie. Vervelend te lezen dat je niet tevreden bent en dat jouw dochter er onrustig van was. Als eerste gebruiken wij Corona zeker niet als excuus. Wij zijn meer dan blij dat wij weer op de scholen mogen fotograferen, volgens alle gestelde maatregelen. Gelukkig kan dat weer! Onze fotografen "mogen" sowieso niet de kleding van de kinderen goed doen, daar zijn altijd onze behulpzame hulpouders en/of juffen en meesters voor. Zij kennen wat dat betreft de kinderen beter dan de fotograaf en mogen dat contact wel leggen met de kinderen. Als er een kraagje scheef zit of er hangt haar voor de ogen dan zal de fotograaf het kind daar op aanspreken. Als tweede, het is en blijft een moment opname tijdens een schooldag waar er druk gespeeld wordt. Onze fotografen hebben een schema waar zij zich aan houden i.v.m. de belangrijke onderwijstijd. Het is wat dat betreft altijd maar een kort fotomoment. Wij hopen dat wij voldoende uitleg hebben gegeven. Het kan zijn dat we nog andere opnames hebben, heb je dat al nagevraagd? Anders zien wij graag nog een mail via [email protected] en helpen je graag verder. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Saaie foto's

Kleding van de kinderen zat niet goed. Saaie, niet spontane poses, geen achterond. Een van de foto's was niet helemaal scherp. En ook nog erg duur.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Marco, Bedankt voor je feedback. Jammer om te lezen dat je niet geheel tevreden bent. Onze fotografen zoeken altijd naar de klik met het kind en soms is dat op school wat lastig. We zijn blij dat we toch een herinnering van dit gekke schooljaar hebben kunnen maken. Normaliter mag de fotograaf (deels) kleding van een kindje goed doen, maar tijdens corona tijd zeker niet omdat wij alle maatregelen in acht nemen. Hier zijn de juffen en meesters voor die de fotograaf op de fotografiedag daar super goed in proberen te ondersteunen. Maar het zat blijkbaar toch nog niet helemaal goed.... Bij de leunfoto hebben wij dit jaar gekozen voor een stoere grijze achtergrond, voor de rest van de opnames is er voldoende keuze uit al onze achtergronden in onze webshop. Heb je die keuze kunnen vinden? Hopelijk hebben wij de nodige toelichting kunnen geven en ben je hier tevreden mee. Mocht je nog vragen hebben, dan kan dat via [email protected]. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Kleur kwaliteit foto’s matig

Leuke foto van onze dochter en afdrukken bestellen via de site werkt prima, maar dr kwaliteit van de foto’s is... mwa. Niet fantastisch, terwijl de prijs er wél naar is.

• Geleverde diensten

Beste Jasper, Bedankt voor je feedback! Wat goed om te lezen dat je een mooie herinnering van dit schooljaar in handen hebt! Bij ons staat kwaliteit hoog in het vaandel en zouden we graag willen weten wat je hier minder goed aan vindt, zoals je schrijft. Mocht je dit willen laten weten, dan kan dat middels [email protected]. Nogmaals bedankt en veel plezier met deze leuke herinnering. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Prima.

Leuke spontane foto's van de kinderen individueel, en mooie groepsfoto's.

• Geleverde diensten

Fijne samenwerking. Welwillende fotograaf. Lastige weersomstandigheden. Goede verwerking en afronding

• Geleverde diensten

Beste Sharon, Wat ontzettend goed om te horen. Daar zijn we blij mee. Jullie bieden ons een fijne werkplek waar we weer erg leuke kindjes hebben mogen fotograferen! Bedankt nogmaals en heel veel plezier met de mooie herinnering van dit schooljaar. Met hartelijke groet, Team Foto Koch

Mooie groepsfoto's, de individuele foto's ging soms te snel.

Wij vinden de groepsfoto's mooi geworden, fijn dat er gelet werd op lengte, kleur kleding etc.. De individuele foto's werden erg snel genomen, daardoor staat niet iedereen er op z'n leukst op.

• Geleverde diensten

Beste Bethina, Hartelijk dank voor deze mooie beoordeling. Ook fijn dat we weer groepsfoto's konden maken van dit bizarre schooljaar. We zullen het aandachtspunt meenemen en bespreken, bedankt dat je dit nog meldt. Heel veel plezier gewenst met de mooie herinnering van dit schooljaar. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Geen mooie foto's dit jaar

De foto's van dit jaar vielen erg tegen. Mijn dochters zijn soms wat verlegen naar andere jaren was daar niets van te zien. Dit jaar waren ze jammer genoeg niet erg leuk

• Geleverde diensten

Beste Inge, Bedankt voor de eerlijke beoordeling. Het is een momentopname tijdens een schooldag, waar de fotograaf altijd naar de juiste klik zoekt. Wat jammer dat dit net niet gelukt is, als ik dit zo lees. Hopelijk blijft dit wel altijd een mooie herinnering van dit bijzondere schooljaar. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Fijne samenwerking maar dit jaar matig resultaat.

Jammer dat de individuele foto op een donkere (grijze) achtergrond werd genomen. De kleuren komen niet tot zijn recht. Mooie foto maar helaas zonder pit.

• Geleverde diensten

Beste Patricia, Dank u wel voor deze beoordeling. De leunpose is inderdaad een nieuwe opname met een donkergrijze achtergrond. Smaken verschillen wat dat betreft en daarom maken we ook altijd een portretfoto met een witte achtergrond die naar keuze bestelt kan worden. We nemen deze beoordeling mee. Nogmaals bedankt en wensen je veel plezier met de mooie herinnering van dit schooljaar. Met hartelijke groeten, Team Foto Koch

Zeer teleurstellend

Zowel de foto van mijn zoon als van mijn dochter zijn door foto Koch gemaakt. Dochter kijkt op de pasfoto erg raar, terwijl ze normaal gesproken makkelijk aan het lachen te krijgen is voor een foto. Op foto van zoon was op de achtergrond rommel te zien, in plaats van alleen de witte achtergrond. Alles behalve professioneel, helaas.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Desiree, Bedankt voor je heldere beoordeling. Wat jammer om te lezen dat je niet volledig tevreden bent met de foto's. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Kunnen wij nog iets voor je betekenen? Wellicht kunnen we kijken naar andere opnames? Je kan contact opnemen middels [email protected], de klantenservice helpt je graag verder. Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

Het was vanuit foto Koch heel goed geregeld. Op de dag zelf ging het super snel en netjes.

• Geleverde diensten

Beste Isha, Wat een een top beoordeling, ontzettend bedankt daarvoor! We hebben met veel plezier alle lieve kinderen weer op de schoolfoto gezet. Dit kan weer goed de boeken in. Bedankt voor de fijne samenwerking en tot volgend schooljaar! Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

Erg lelijke foto,s

Je kan kiezen uit een paar achtergronden die onwijs nep zijn bij de foto. Ik was vorig jaar al niet tevreden en ga nu aan school vragen of ze een andere fotograaf kunnen uitnodigen. Ik hoor meerdere ouders hierover.

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Wendy, bedankt voor je feedback. Wij zullen dit meenemen tijdens de evaluatie met school. Wat bedoel je precies met een neppe achtergrond? Op een beeldscherm hoe het te bestellen is in onze webshop kan je nooit onze kwaliteit beoordelen. Dit kan alleen zodra je een afdruk hebt besteld. Mocht je daar niet tevreden over zijn, kunnen wij je ordernummer ontvangen? Dan bekijken we graag wat er niet goed aan is. Alvast bedankt en hopende je voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

WAARDELOOS

Al 6 jaar op rij komt deze fotograaf op de school van mijn zoon, en al 6 jaar weten ze hem als een ingezakte boer met kiespijn op de foto te zetten, en daar moet je ook nog voor betalen, deze fotograaf heeft werkelijk waar geen idee hoe ze t natuurlijke in een kind naar boven kunnenhalen, ik mis de twinkel in de ogen van mijn kind, zo onnatuurlijk gemaakt, heb hier al meerdere keren over geklaagd, ook op school, maar ze blijven koch kiezen, bah! blij dat ie schoolverlater is! Bedankt voor 6 jaar klote foto's! Ga een ander vak kiezen, word lijkschouwer ofzo?

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Marianne, Bedankt voor je bericht. Wij nemen dit mee in de evaluatie met school. Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

Slecht!

De schoolfoto's bestel ik absoluut niet! Foto waar de benen missen, een foto waar een deel van het hoofd mist! Als ik foto's wil, wil ik foto's waar ze helemaal op staan en pasfoto's waar het hele hoofd op staat!

• Geleverde diensten N.v.t.
  • Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste F, Bedankt voor je eerlijke bericht. Graag willen we je wat uitleggen. Wij fotograferen de kinderen niet volledige ten voeten uit. Dit omdat we anders met een achtergrond naar keuze "zweven" kinderen afdrukken. En de foto waar een kind een deel van een hoofd "mist' dat is onze close-up foto. Dit is dus niet het missen van, maar een bepaalde pose. Dit is een nieuwe manier van fotograferen. Ook interviews op tv worden vaak in een close-upstand opgenomen. Wij verplichten je niet om foto's af te nemen. Daarom maken we verschillende foto's waaronder de traditionele portretfoto. Hopelijk hebben wij je het e.a. kunnen toelichten. Met vriendelijke groet. Team Foto Koch

Niet ervaren

Beetje jammer dat ze de foto's niet checken. Mijn dochter staat op de broer/zus foto met een open mond en 1 met haar hoofd ver omhoog. Dus niet geheel spontaan. Wil graag een broer/zus foto, maar moet verplicht 1 kiezen waar ze gewoon op staan, maar niet heel natuurlijk of spontaan! Daarnaast vind ik persoonlijk, dat ik gedwongen word een basispakket van €13,75 te nemen (bestaat uit 1 foto van 13x18, 1 duovel en 1 vel van 6 foto's + gratis groepsfoto) terwijl een broer/zus foto uit 1 foto van 13x18 voor €6,50 wel die keuze biedt. Waarom moet ik perse meer betalen en kun je niet 1 gewenste foto afnemen zonder duovel of 6 vel? Maar goed, dat is mijn mening. Vorige jaren ook niet geheel tevreden, toch maar vragen of de school niet een keer een andere fotograaf wil proberen

• Klantvriendelijkheid N.v.t.

Beste Jessica, Bedankt voor je feedback. Wij waarderen het altijd erg als wij te horen krijgen wat er beter kan, maar ook vragen ontvangen als er iets onduidelijk is. Mochten er opnames niet in orde zijn, dan kunnen we kijken naar andere opnames; jij kent jouw kinderen immers het beste. Daarnaast ben je zeker niet verplicht om pakketten af te nemen. Wellicht heb je deze keuze gemaakt om de gratis groepsfoto te willen ontvangen. Maar deze leveren wij ook gratis bij je bestelling als je binnen 10 dagen een order plaatst, ongeacht wat je besteld. Bij "losse foto's" kies je bijvoorbeeld eenvoudig een 13x18 formaat of een duovel. Wij hebben je graag deze uitleg gegeven en hopelijk heb je hier voldoende aan. Mocht je naar aanleiding hiervan nog een vraag hebben, dan kan je deze stellen middels de e-mail [email protected]. Wij wensen je ondanks deze ervaring wel veel plezier met blijvende herinnering van dit schooljaar. Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

Fijne fotograaf, efficiënt gewerkt, open voor suggesties

• Geleverde diensten

Beste José, Wat een mooi compliment, bedankt daarvoor! We doen er alles aan om zo veilig mogelijk op school aan het werk te kunnen. Fijn dat jullie dit ook zo gezien hebben. Veel plezier met de mooie herinnering van een bijzonder schooljaar en hopelijk tot volgend jaar! Met vriendelijke groet, Team Foto Koch

Eemweg 31 3755LC Eemnes

Over Foto Koch Nederland BV

We zijn een familiebedrijf uit Baarn en bestaan sinds 21 september 1932. Inmiddels hebben wij meer dan 85 jaar ervaring in het maken van spontane schoolfoto’s van schoolkinderen door het hele land. We zijn niet voor niets de grootste schoolfotograaf van Nederland. Voor de beste foto’s zoeken onze schoolfotografen elke dag weer naar een klik met de kinderen. Op een goede schoolfoto staat een kind namelijk zo echt mogelijk, zonder gespannen lachje.