Filters

2

Wat een slechte kopersbegeleiding door homestudios

Ik schrok van de staat van afwerking in t huis. Het is niet de eerste keer dat ik een nieuw huis koop, maar dit heb ik niet eerder meegemaakt. Zo is er bijna geen raam zonder schade en is de buitendeur naar het balkon achter kapot. Ook de deurpost daarvan is beschadigd. Al het schakelmateriaal bleek wit te zijn in plaats van mat zwart. Binnendeuren waren allemaal wit ipv zwart. De meterkast deuren sluiten niet. De inbouwspots waren zo ingebouwd dat er overal schade aan het spuitwerk is. Balkon van de loggia was er niet en ook geen vloertegels. Achterwand van de keuken was nog niet helemaal geplaatst en de badkamer ook niet af. Badkamermeubel lijkt scheluw waardoor deze niet sluit. Ombouw van de vloerverwarmverdeler ontbreekt. Ook ontdekte ik 2 fouten in het bestek. Zo zijn de inbouwspots (plafond) in de hal lichtpunten en dat was niet de bedoeling. Ik ben geen bouwkundige en heb de kruisjes in de hal op de tekening aangezien voor de inbouwspots. Ook zie ik achter 1 deur in de hal niet het woord zwart staan, terwijl alle deuren zwart moeten zijn. Verder vond ik t ook vreemd dat ik de berging niet kon bezichtigen noch de parkeerdecks. Elektra aansluiting ontbrak. Gelukkig is dit niet de officiële oplevering, waarbij ik VEH zal vragen om me bij te staan. Wat me ook opviel is dat ik inzage had in alle bestekken van huis 3. Die lagen gewoon op de vensterbank van mijn woonkamer. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Al na 10 minuten heb ik bij de uitvoerder aangegeven dat ik niet van plan was om het voorschouwformulier in te gaan vullen. De gebreken waren zo overduidelijk dat ik van hem verwacht dat hij die in de bouwfase al had kunnen onderkennen en had kunnen aanpassen. Het lijkt wel of er geen toezicht is geweest op de afbouw. Ook over de voortgang wordt je nauwelijks geïnformeerd. Prognoses worden er niet gegeven

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
1

Matig kwaliteit en extreem slechte service

Slechte advisering in het experience center, waar je praktisch geen keuze hebt door het zeer beperkte assortiment. Makkelijke bijverkoop zoals een fonteintje in een losse wc wordt niet aangeboden en staat niet op de standaard meerwerk lijst, waardoor vele buren nu balen dat ze geen fonteintje hebben. Ook geen muur loopt recht (zeer scheef zelfs), een kind van 4 kan netter kitten, over alle schade wordt laconiek gedaan... "Een ethernetkabel kan niet stuk zijn". Na veel zeuren wordt de kabel uit de muur gehaald en blijkt hij wel doorboord te zijn. Sokjes van elektrabuizen worden niet gelijmd en als je daar achter komt doordat je trekveer in de spouwmuur verdwijnt is het je eigen schuld. Om nog maar te zwijgen van de hooghartige manier van communiceren als ze reageren. Ow en na 4 maanden nog steeds een raam dat vervangen moet worden.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
1

Heel slecht

Mijn huis is 8 februari 2022 opgeleverd. Vloerverwarming doet niet en 4 keer toe moest ik vrij van mijn werk nemen omdat ze een voor een even moesten kijken. Plafond is slecht gespoten zeggen ze dat het binnen de normen valt. De uitvoerder stuurt mij naar de onderaannemer terwijl ik deze niet ken en niet heb ingeschakeld. Als het te moeilijk word zeggen ze dat ik geduld moet hebben. Heb 3 kinderen van 2/3/10 jaar en met dubbel deken laten slapen omdat BAM kut werk heeft geleverd.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Laten je letterlijk in de kou staan.

Geprobeerd om een servicemonteur voor de vloerverwarming te regelen wat alleen via een Bam serviceverzoek op internet zou kunnen. Hoezo alleen via de Bam? daar gaan dagen (in de kou) overheen! Per telefoon (tussen 9:00 en 11:00 zou dat ook kunnen op een speciaal nummer) vergeet het maar er werd niet eens naar mijn probleem geluisterd, laat staan serieus op ingegaan. Het moest perse via internet, waar een verzoek doen ook niet mogelijk was, er moesten foto's bijgevoegd worden anders kreeg je het niet verzonden. Hoezo foto's? Het enige wat ik wilde weten was wie ik moest inschakelen om de storing opgelost te krijgen en intussen waren we al 2 dagen verder. Waarom niet een service- storingsnummer op de apparatuur geplakt? Dat zou veel frustratie (en kou) hebben voorkomen. (Gelukkig waren ze bij de leverancier van de apparatuur wel klantvriendelijk en behulpzaam anders had ik nu nog in de kou gezeten)

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken N.v.t.
  • Vakmanschap N.v.t.
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Communicatie
  • Orde en netheid N.v.t.
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
2

Kastje naar de muur

Stel dat u een garantieprobleem heeft aan uw nieuwbouwwoning. Schakel direct een jurist in. De mensen aan de telefoon zijn vriendelijk en doen hun best het gesprek ordentelijk te laten verlopen vandaar één ster in plaats van nul sterren. Het punt is dat waarschijnlijk uw garantieprobleem niet wordt opgelost. Redenen die ik via BAM heb doorgekregen zijn: - Autopech - Jan is ziek - Piet is met vakantie - Henk is niet meer werkzaam - We konden het adres niet vinden - De materialen zijn niet beschikbaar - Wij hebben u gebeld maar u neemt niet op Uiteindelijk na negen maanden is het garantieprobleem op een vrijdag opgelost. De maandag erop volgde een e-mail met: uw garantieprobleem is opgelost. Chapeau nu wel een snelle reactie.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap N.v.t.
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Onderhoud/service
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Vrijstaande woning
2

Zeer slecht

Van af dag 1 best wel wat problemen die we zelf op moesten lossen . De bam zag het niet , snapte het niet of wou het niet zien . Nu zijn we al twee jaar aan het bellen en mailen omdat het dak niet in orde is . Bellen niet of nauwelijks terug en zijn nog steeds niet met een goede oplossing gekomen . Ondanks dat er een rapport ligt dat het niet in orde is . Zeer slecht

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Dit bedrijf is zeer slecht als het gaat om klanteservice, en regels omtrent COVID

De flats in de Lourdesstraat in Kerkrade zijn verbouwt door BAM. Ik werk in de zorg als vrijwilliger en zat in het begin van de corona in een bubbel, echt hele strenge regels. BAM zal zeggen hier rekening mee te houden , maar dat doen ze dus helemaal niet. Mondkapjes bij de werkers moet je bijna om smeken. Mijn vader is onder in corona tijd overleden aan kanker, Operaties waren tot 2x uitgesteld, en dus te laat. Ik kon hierdoor heel lastig thuis zijn , en heb meerdere afspraken helaas moeten afzeggen. Ook omdat de crematie 1x is uitgesteld. Waarna ik een laatste telefoontje kreeg van BAM, met de mededeling als ik nog 1 x een afspraak zou verzetten, het als een weigering werd gezien, en zo zou worden doorgegeven aan Heemwonen. Ze laten ook spullen die ze kapot maken, zoals gordijnen, helemaal links liggen, hopen dat je het niet ziet. Toen ik het zag, werd me verteld dat het me eigen schuld was. Maar met die wat in mijn woning waren, voordat de werkzaamheden begonnen, gevraagd of alles zo kon blijven hangen. Konden de gordijnen na links en na rechts schuiven, was geen probleem. Ga je kijken zijn ze kapot door het frezen of iets. En houden zich dan muis stil. Pas echt op met BAM Zullen overal mee akkoord gaan, totdat je iets getekend heb, en dan zeggen ze val maar om!

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Isoleren (deel) woning, Beglazing en kozijnen
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
1

Lekkage vloerverwarming wordt maar niet opgelost!

Lekkage in de vloerverwarming doordat de leidingen niet volgens de tekening lopen en daardoor is het mis gegaan. Na lang wachten komt er eerst een afwijzing!!! Daarna accepteren ze de fout omdat we gewoon hard bewijs hebben en nu wachten we al twee weken in de kou totdat er iemand komt om dit op te lossen!!!! Elke dag beloven ze om het op te lossen maar niemand komt opdagen. SCHANDALIG NAZORG BAM. We zijn nog steeds aan het wachten en ook voor vandaag werd ons belooft dat er een monteur langs zou komen. Jullie bezorgen niks anders dan stress.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Ruim een jaar verder en geen enkele terugkoppeling

Na een jaar brieven, mails en telefoon contact werd beloofd dat het probleem met onze voordeur voor het einde van het jaar zou worden opgelost. Helaas hebben wij niets meer gehoord.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Onderhoud/service
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Slecht, vanaf bewoning alleen maar ellende

Bij home studio netjes geholpen, maar daarna niets dan problemen. Nu na bijna 1,5 jaar weer lekkage. En niet zo een beetje ook.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
5

Slechte afhandeling oplever punten

Plafond zolder was niet volgens koopovereenkomst afgewerkt, Bam verwijst de fout naar verkopend makelaar en homestudio. Je wordt van het katje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk komen we schriftelijk tot een oplossing. Echter zijn de latten van tevoren geschilderd om vervolgens daarna met nietjes te monteren en wilden ze de gaatjes niet dichten. Dit lijkt mij ook de tegengestelde werk richting. Eerst schilderen en daarna nieten!!! Verder was het huis vuil en slecht afgewerkt opgeleverd. De manier hoe ze communiceren om tot oplossing te komen, om de leverpunten te verhelpen verliep moeizaam. Ze probeerde sommige punten te verwerpen door te zeggen dat het zo hoort, het meevalt of niet goed is gecommuniceerd door andere. De uitvoerder liep soms mee tijdens oplossen van op leverpunten. Uiteindelijk was het punt nog niet opgelost volgens afspraak. Ik heb het erbij gelaten, ben aardig gebleven. Ik werd er moe van. De werklui 2 maanden regelmatig over de vloer en te moeten blijven zeuren. We hebben het hier over een nieuw huis, je koopt toch ook geen nieuwe auto met beschadigingen. Ik ben van mening dat je uit jezelf je werk goed moet afleveren en niet de kopers als dom te beschouwen, de koper continu achter de feiten aan laat lopen en je eigen tekortkomingen aan een ander toe te schuift. Ik heb een handtekening gezet om er van af te zijn. Los het zelf wel op!!

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Te teleurstellend voor woorden

Bij aankoop woning incl woonklaar pakket kon uiteraard alles en wordt je goed geholpen Helaas laat de uitvoering en kwaliteit sterk te wensen over. Bij klachten wordt er niet gereageerd, ze wachten gewoon tot je het beu bent. Mocht je een nieuwe woning willen kopen, kijk dan even of het wordt gebouwd door de BAM... indien dat zo is - NIET DOEN!!! Iedereen hier in de wijk denkt er hetzelfde over... service is totaal onbekend bij dit bedrijf en communicatie hebben ze waarschijnlijk nog nooit van gehoord. Als ik -10 sterren (negatief dus) zou kunnen geven dan deed ik dat direct.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit N.v.t.
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
9

Hoge kwaliteit, goede ervaring

Hoge kwaliteit woning opgeleverd met zeer mooie details. Erg tevreden over het geleverde werk dankzij vakkundig personeel. Ook de omgeving wordt goed en snel opgepakt vanuit de bouw om er iets moois van te maken! Contact met woonadviseur was goed, nazorg gaat wat trager maar wordt uiteindelijk wel goed opgepakt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Ver ondermaats

Mijn ervaringen met BAM zijn echt te amateuristisch voor woorden. Het woord klant(gericht-vriendelijkheid) komt simpelweg niet voor in het woordenboek. De omgang, communicatie, inleven, flexibiliteit, te woord staan etc etc etc is TE erg voor woorden. Nu ben ik zeer kritisch in het bekijken van de woning maar na oplevering komen er nog zaken aan het licht wat gewoonweg te simpel voor woorden zijn. De afwerking van de woning is echt ver beneden maats. Je merkt gewoon dat de economie volop draait! Het meest schandalige vond ik nog wel dat na het aangeven van lopende zaken NA oplevering dat men de brutaliteit heeft om de 2de handtekening te vragen en dat ik over de verdere punten wil nadenken om te accepteren??! Klacht indienen rechtstreeks? Kansloos.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
3

Slechte nazorg

Bouwproces verliep vrij voorspoedig, maar de nazorg en klachtenafhandeling is zwaar ondermaats.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies N.v.t.
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Overige
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
1

Slechte afhandeling bij klachten en problemen

Woning gekocht met warmte pomp en elke ruimte een thermostaat die apart in te regelen zou zijn, dit bleek helaas niet te werken, na vele monteurs die zijn geweest en hier niks aan konden doen of vertelden dat dit zowiezo niet gaat werken kwam bam met een oplossing, maar hiervoor moet dan 350 euro meerwerk worden betaald door ons, kan toch niet zo zijn dat wij iets moeten betalen wat niet goed werkt volgens het in het koopcontract vermelde specificaties

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
2

Slordige bouwer

Bam is zoals de titel al zegt een zeer slordige bouwer. Wij hebben een woning gekocht in Hoef en Haag, waaraan nogal wat punten niet correct zijn uitgevoerd en maar niet worden hersteld. Vooral de communicatie van Bam is zeer slecht, je krijgt namelijk geen reactie, ook niet als je meermaals telefonisch hebt vernomen dat dit spoedig wordt opgepakt. Wij zijn inmiddels klaar met deze partij en hebben hiervoor juridisch advies ingewonnen. Het is jammer dat je bij woningbouw meestal niet je eigen bouwer kunt kiezen tenzij je een kavel hebt gekocht.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
4

Afgeraffeld en slordig werk, inclusief hardnekkige lekkage.

BAM komt afspraken niet na, verschuift steeds tijdslijnen op weg naar de oplevering. Daarnaast is er heel slordig gewerkt. Er zijn bijvoorbeeld meerdere lekkages geconstateerd, maar ook veel andere bevindingen bij oplevering (+/- 50 genoteerd in proces verbaal). Op dit alles wordt lakoniek en onverschillig gereageerd. Zegt vervolgens toe een aantal zaken gemaakt te hebben, terwijl dit niet of zeer gebrekkig is gebeurd. Bij alles goed opletten dus en op strepen staan om alsnog zaken in orde gemaakt te krijgen. Geen aanrader!

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
2

Slecht

Is to have duidelijk!

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Appartement
4

Veel problemen, langzaam opgelost

Lekkage in de uitbouw is bij oplevering geconstateerd, het heeft enorm veel tijd en moeite gekost om dit door de BAM opgelost te krijgen. Uiteindelijk heeft het 1 jaar geduurd!

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? Dak
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

Goede ervaring, oplevering zonder grote problemen

Communicatie netjes en uiteindelijk alles naar tevredenheid opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
6

Niet transparant over tijdlijn bouwproces.

Niet transparant over tijdlijn bouwproces.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
8

Goede Service and vriendlijke personnel

Goede Service and vriendlijke personnel

  • Aanbevelen? Ja
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? Tussenwoning/hoekwoning
4

Matige ervaring, weinig service en kwaliteit

Moeizaam en nog steeds niet af.

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is uw (huidige) woning verbouwd, zo ja wat? N.v.t.
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap
3

Slecht

Slecht

  • Aanbevelen? Nee
  • Nakomen afspraken
  • Vakmanschap
  • Advies
  • Prijs/kwaliteit
  • Communicatie
  • Orde en netheid
  • Is een nieuwbouwwoning gebouwd, zo ja wat voor type? 2 onder 1 kap

Bedrijfsgegevens

Runnenburg 19 3981AZ BUNNIK

030-6598944

[email protected]

Over Bouwnu

Bouwnu.nl is een onafhankelijke en betrouwbare website waarmee de consument op eenvoudige wijze een geschikte aannemer vindt. Dit initiatief wordt gesteund door BouwGarant, Bouwend Nederland, NVB bouw, Woningborg, SWK en Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.