Betrouwbare aannemer met vriendelijk personeel

ABB is een betrouwbare aannemer met vriendelijk personeel die in hoofdlijnen een hoge kwaliteit levert maar bij oplevering op veel kleine punten nog wel in gebreke blijft. Het afhandelen ervan is een lang traject en controle op onderaannemers kan beter.

Keurig en kundig bouwbedrijf

Voortreffelijke planning, weinig ruimte tussen diverse bewerkingen, zeer nette bouwplaats waardoor weinig zwerfafval op de bouw aanwezig was

Communicatie vanuit ABB moet verbeterd worden. Uitvoering "Bauke" top

Communicatie moet verbeterd worden. Gemaakte prijsafspraken worden niet nagekomen. Teleurstellend. Daarnaast zijn ook kritisch over Munster en Bruynzeel, bedrijven die door ABB zijn geselecteerd. Met name Bruynzeel zijn wij zeer ontevreden, omdat wij na vier maanden nog altijd wachten op voltooiing van onze keuken. De uitvoering op de bouwplaats "Bauke" is echt een meerwaarde voor ABB, hij maakt een hoop goed waar ABB steken heeft laten vallen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning
Goede begeleiding bij start nieuwbouw

Goede begeleiding

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning
Het was fijn om dit project van de aanvang af te kunnen meemaken

De contacten met ABB verliepen steeds goed en naar volle tevredenheid.

Geen

Geen

Gewoon goed

Soepel

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning
Mooie bouw en alles goed voor elkaar!

ABB bouwt snel, mooi en goed. De communicatie is prima en er is ruimte voor persoonlijke wensen. Problemen worden snel aangepakt.

• Ging het om een (ver)bouw project? (Ctrl + klikken) Overige
Niet goed en niet heel slecht, maar niet heel positief.

Zie antwoorden hiervoor.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning
Goed tot oplevering, slechte service daarna

Zie zin hierboven.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning

We hebben deze periode als prettig ervaren en zijn blij met onze woning

Slecht

xxx

Slechte garantie

Abb zou zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en nieuwe zonnepanelen op ons dak moeten plaatsen. En nu de zonnepanelen wel goed bevestigen zodat ze er niet zomaar van het dak kunnen waaien. Want het was duidelijk een bevestigings fout.

Slechte service van ABB

Alle communicatie verloopt traag en er is nul flexibiliteit mogelijk. 6 weken wachten op vragen is geen uitzondering. Wij hebben geen enkele bewoner gesproken in onze buurt die de communicatie met ABB als prettig heeft ervaring.

Degelijke en vlotte bouw

ABB heeft een keurige woning gebouwd, met mooie materialen. Medewerkers zijn prettig in de omgang; zowel de mensen op kantoor als op de lokatie. Ontwerp maatwerk (in ons geval bijkeuken) mindere kwaliteit dan de standaard onderdelen.

Mooie woning

Kopersbegeleiding liep erg stroef. Opleverpunten duurden lang voordat het werd opgelost en niet altijd naar tevredenheid. En wat kan je doen als de aannemer het niet beter kan. Dan leg je je er bij neer. Soms lijkt het op ontmoedigen.

• Ging het om een nieuwbouw project? Tussenwoning/hoekwoning
Professioneel bedrijf die afspraken meer dan na komt

Jammer van de dramatische kopersbegeleiding maar voor de rest een kwalitatief hoogstaand bedrijf!

• Ging het om een nieuwbouw project? 2 onder 1 kap
Face-to-face prima service, contact op afstand voor verbetering vatbaar

Uiteindelijke bouwresultaat goed, enkele resterende opleverpunten blijven liggen en worden niet adequaat opgepakt. Idem voor servicemelding, responstijd van 5 werkdagen wordt voorgeschreven echter melding is na een maand nog niet opgepakt. Tijdens fase vóór de bouw alle tijd om keuzes te maken. Wel ervoeren wij ABB als een partij die niet bepaald flexibel is om de wensen van de klant te realiseren (bijvoorbeeld spots in plafond/inbouwspots bij trap). Ook wordt er niet bepaald meegedacht wanneer door klant wordt aangegeven dat wasmachine naar zolder verdwijnt ivm gepland toilet in badkamer, maar vervolgens blijkt er een aparte keuze gemaakt te moeten worden voor de daadwerkelijke aansluiting van het toilet. Door project-keukenleverancier Schuurman zijn verkeerde maten gebruikt, hoewel dit niet de schuld is van ABB had een oplettend oog vanuit de bouwer (immers is de bouwer belast met het omleggen van leidingen) dit wellicht kunnen signaleren. Helaas is dit niet gebeurd. Ook Schuurman heeft dit niet adequaat opgelost. Leuk om vele kijkdagen mee te maken, dit werd erg gewaardeerd. Ook het contact met uitvoerder Cor tijdens en na oplevering werd als positief ervaren.

Vriendelijk

We zijn zeer tevreden met onze mooie nieuwe woning. Een verbeterpunt was voor ons de communicatie over de planning en de verwachte opleverdatum van de woning. Daarnaast was het aantal (meerwerk)opties dat geboden werd vrij beperkt en er was weinig flexibiliteit om hiervan af te wijken. De communicatie verliep niet altijd even vlot/duidelijk met ABB als ontwikkelaar en Vink als onderaannemer.

Zeer goede service

zeer proffesioneel